BMW 325i M52B25-Turbo
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
BMW 325i M52B25-Turbo
Ahoj všem, nechal jsem se přesvědčit, abych zde založil téma svého rozběhlého projektu. Předem chci upozornit, že je vše ve stádiu "vývoje" a nic moc, čím bych mohl zazářit, zatím není. Primárně auto bude sloužit jako hračka a na decentní jízdu bočkem..
Jedná se o BMW 323i (2,5L se sníženým výkonem). Kupoval jsem ho od 60ti letého pána, který byl prvním majitelem od roku 1995, kdy ho on koupil od aut.dealera BMW a kde ho po celou dobu servisoval. Tímto jsem měl "záruku", že motor může být v lepším stavu, než jakákoliv jiná BMW jezdící na LPG a se sportovním filtrem pod kapotou. S výbavou kterou mělo a s novou STK jsem neváhal o koupi..
...samozřejmě karoserie je ve stavu jako všechna e36, ale zatím nic vážného...
Na auto jsem namontoval podvozek, vyvařil uložení předního stabilizátoru, standardní údržba a chvíli jsem jezdil a zatím sháněl díly na přestavbu:
-vstřiky 440ccm BOSCH 0280150558 -OK
-wideband lambda SPARTAN -OK
-EGT ukazatel APEXI -OK
-ECU MASTER -OK
-nerez svody -hotové
-alu vodní chladič -hotový
-LSD, zatím jen zavařený...
-alu vedení vzduchu od turba -hotové
-intercooler -úprava velikosti/tvaru-hotovo
-a turbo z Delty - rád bych řekl rovnou, že nevím co je to za turbo..čajna..
-wastegate (teď interní na T.), downpipe - 70mm -hotovo
jinak co se týče motoru, zatím má seriové vnitřnosti. Chci začít na nízkém tlaku 9psi a pokud vše bude fungovat jak má, sáhnout do motoru a nenásilně snížit kompresi kratšími ojnicemi + generálka..
Toť ode mne asi vše, budu rád za rady a připomínky..
Jedná se o BMW 323i (2,5L se sníženým výkonem). Kupoval jsem ho od 60ti letého pána, který byl prvním majitelem od roku 1995, kdy ho on koupil od aut.dealera BMW a kde ho po celou dobu servisoval. Tímto jsem měl "záruku", že motor může být v lepším stavu, než jakákoliv jiná BMW jezdící na LPG a se sportovním filtrem pod kapotou. S výbavou kterou mělo a s novou STK jsem neváhal o koupi..
...samozřejmě karoserie je ve stavu jako všechna e36, ale zatím nic vážného...
Na auto jsem namontoval podvozek, vyvařil uložení předního stabilizátoru, standardní údržba a chvíli jsem jezdil a zatím sháněl díly na přestavbu:
-vstřiky 440ccm BOSCH 0280150558 -OK
-wideband lambda SPARTAN -OK
-EGT ukazatel APEXI -OK
-ECU MASTER -OK
-nerez svody -hotové
-alu vodní chladič -hotový
-LSD, zatím jen zavařený...
-alu vedení vzduchu od turba -hotové
-intercooler -úprava velikosti/tvaru-hotovo
-a turbo z Delty - rád bych řekl rovnou, že nevím co je to za turbo..čajna..
-wastegate (teď interní na T.), downpipe - 70mm -hotovo
jinak co se týče motoru, zatím má seriové vnitřnosti. Chci začít na nízkém tlaku 9psi a pokud vše bude fungovat jak má, sáhnout do motoru a nenásilně snížit kompresi kratšími ojnicemi + generálka..
Toť ode mne asi vše, budu rád za rady a připomínky..
Naposledy upravil(a) Marab dne 31 bře 2014 19:11, celkem upraveno 2 x.
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
tak tohle budu sledovat, sám mám M52b25 takže jsem zvědavej jak to dopadne
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
vypadá to luxusně.
Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Pěkný, super . Jenom, proč zrovna m52? Nebyla by lepší volba starší, odolnější a bezvanosová m50?
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
..díky, budu se snažit aby to vypadalo k světu..
řekl jsem si, že nebudu nic dělat napůl abych to pak dodělával, protože vím, že už to nedodělám..
awaj12: nevím jestli odolnější, ale tenhle motor je ve stavu jako málokterá M50..možná rozdíl v materiálu bloku... co se týče vanosu, nechám ho elektronicky odpojený a až budu kuchat motor kvůli snížení KP, vyřeším i vanos...
...dnes jdu na výrobu nové kabeláže motoru, tak dám nějaké info večer...
řekl jsem si, že nebudu nic dělat napůl abych to pak dodělával, protože vím, že už to nedodělám..
awaj12: nevím jestli odolnější, ale tenhle motor je ve stavu jako málokterá M50..možná rozdíl v materiálu bloku... co se týče vanosu, nechám ho elektronicky odpojený a až budu kuchat motor kvůli snížení KP, vyřeším i vanos...
...dnes jdu na výrobu nové kabeláže motoru, tak dám nějaké info večer...
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Já teda taky nevím přesně v čem všem se od sebe liší, soudím jen z projektů na driftworks kde ty m50 honí až k 500 koním bez zásahu do vnitřností...
Každopádně hodně štěstí, budu rád sledovat
Každopádně hodně štěstí, budu rád sledovat
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
nedokážu také říct v čem je rozdíl, osobně bych ho viděl v hliníkovém bloku M52 plus ojnice M50 jsou kratší a možná i silnější..
..měl jsem v plánu alespoň vyměnit ojnice za M50 aby se dalo foukat víc, ale nechám to až na můj Level2..
..měl jsem v plánu alespoň vyměnit ojnice za M50 aby se dalo foukat víc, ale nechám to až na můj Level2..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
držím palce a budu sledovat
jinak nevím jestli znáš.. http://www.streetpro.cz/index.php?id=4" onclick="window.open(this.href);return false;
jinak nevím jestli znáš.. http://www.streetpro.cz/index.php?id=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Jj, to znam..inspiracka dobra
..dnes jsem kabelaz jen nameril a nakreslil, zitra bych rad vytvoril schema a zacal dratovat..
Jen se vyskytl problem, chladic mi slzi asi na ctyrech mistech mimo svar, nemate nekdo navod jak ho zatesnit?
..dnes jsem kabelaz jen nameril a nakreslil, zitra bych rad vytvoril schema a zacal dratovat..
Jen se vyskytl problem, chladic mi slzi asi na ctyrech mistech mimo svar, nemate nekdo navod jak ho zatesnit?
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
- Venca Brody
- Příspěvky: 3338
- Registrován: 09 črc 2006 18:04
- Bydliště: jižní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
V bořičích mýtů rozklepli do vody syrové vejce. A utěsnilo jim to, ale já bych to na svém autě nedělal
EX citroen saxo 1,4vts,. EX bmw e36 316i,. EX BMW e36 328 iT,. EX Golf III 1,8i, OOOO A4b5 avant 1,9TDI, BMW e36 316i compakt
A teď jedna merdka OOOO A6C5 avant 2,8i quattro
A teď jedna merdka OOOO A6C5 avant 2,8i quattro
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Dá se na to koupit přímo přípravek, ke to takový jemný prášek, co se nasype do chladiče a malé trhliny utěsní. Lehce mi prosakoval chladič po bouračce, opraveno tímhle a tři roky bez problémů
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Jestli ti netěsní chladič, tak to zavař nebo zalep, ale rozhodně do toho nic nelej. Jak je asi jasné každému, ta látka se pak neusazuje jen v trhlinách chladiče, ale všude v motoru, což rozhodně není žádoucí. Pokud si vyráběl nový, je to hliníkáč a to jde zavařit. Pokud je to nějaká stará mrcha, tak ho stejně zahodíš, protože s turbem budeš potřebovat více chladit.
Začal jsi s velkým nadšením, tak to hned nepokaz nějakým Bastlem. Prosím
Začal jsi s velkým nadšením, tak to hned nepokaz nějakým Bastlem. Prosím
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
díky za rady..
hliníkáč je to nově vařený a určitě se o to budeme pokoušet dát ho do cajku, ale bojím se o to, protože je to v místě spoje kanálku s hliníkovým bokem..sváry jsou v tomhle místě zevnitř a kanálek má tenkou stěnu..
....jinak co se týče saj*ajtů, našel jsem tekuté přípravky, které reagují pouze pokud jsou zahřáté a ve styku se vzduchem..dle referencí na fórech je po rozebrání motor nedotknutý..
myslel jsem, pokud by nedopadlo vaření, použít přípravek bez fridexu a po utěsnění systém propláchnout a používat dál jen směs fridexu....uvidíme..
hliníkáč je to nově vařený a určitě se o to budeme pokoušet dát ho do cajku, ale bojím se o to, protože je to v místě spoje kanálku s hliníkovým bokem..sváry jsou v tomhle místě zevnitř a kanálek má tenkou stěnu..
....jinak co se týče saj*ajtů, našel jsem tekuté přípravky, které reagují pouze pokud jsou zahřáté a ve styku se vzduchem..dle referencí na fórech je po rozebrání motor nedotknutý..
myslel jsem, pokud by nedopadlo vaření, použít přípravek bez fridexu a po utěsnění systém propláchnout a používat dál jen směs fridexu....uvidíme..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
a co zkusit let lampu + pájecí kapalinu + cín? Tak se kanálky běžně pájí
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
dá se to zalepit tím lepidlem s kovem. drží to dobře.
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
..už mi trochu hrabe.. ..dráty všude..
..za bordel po garáži se stydím..
..za bordel po garáži se stydím..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
..tak jsem malinko pokročil, i když né tolik, páč dělám topení v garáži aby se lépe ladilo s nastávajícím chladným počasím..
..kabeláž je hotová, teď jí potahuju izolací a půjde do auta..
..kabeláž je hotová, teď jí potahuju izolací a půjde do auta..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
máro pěkná práce... stejně jako u delty..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
díky...musel jsem se přesunout do obýváku..zimá
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Finish line....
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Jsem přesvědčený, že když něco dobře vypadá, tak to také dobře funguje. Tvá práce vypadá k světu. Tak svědomitých lidí tu moc nenajdeš. Držím palce i s další prací.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
...tak elektroniku teď nemohu řešit, tak alespoň mechaniku...
hotové svody.. velký dík patří kamarádovi Pavlovi S., který mi s větší částí vaření a leštění pomohl..
vstřiky na svém místě s připravenou hrazdičkou na kabeláž..
hotové svody.. velký dík patří kamarádovi Pavlovi S., který mi s větší částí vaření a leštění pomohl..
vstřiky na svém místě s připravenou hrazdičkou na kabeláž..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
..snazim se byt svedomity..snad to fungovat bude.....leon4x4 píše:Jsem přesvědčený, že když něco dobře vypadá, tak to také dobře funguje. Tvá práce vypadá k světu. Tak svědomitých lidí tu moc nenajdeš. Držím palce i s další prací.
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
tak ty svody jsou dělo !
Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
..tak jsem složil samosvárnej diff.. barva trochu šílená, v reále je tmavší..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
Zelená je dobrá
Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo
dovolím si říct že žlutou by to bylo lepší
ALH TDi - 98kw/318Nm.
AGU 1.8T 20v - 110kw/210Nm.
AGU 1.8T 20v - 110kw/210Nm.