Lada 2101 by Yellow01
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
Lada 2101 by Yellow01
Ahoj, zkusím sem dát svůj projekt, jestli to bude někoho zajímat.
Auto jsem dostal někdy v roce 2004 od rodičů, když si pořídili novější. Do svojeho "novýho" auta jsem se během chvíle zbláznil a začal plánovat co s ním. Jako mladý zapálený ucho jsem samozřejmě během pár měsíců nakoupil sportovní volant, výfuk Laityng, diodovou hlavici řadicí páky, nějakej neon pod palubku a podobný nutnosti. Autu bylo už 30 let, takže stav byl úměrný těm létům. Jako laik jsem se na podzim 2005 pustil do rozebrání auta a začal jsem ho vyvařovat. Snaha byla, ale samozřejmě chyběly zkušenosti, takže jsem to tak nějak dával dohromady, jak mi radil táta automechanik, který mi ze začátku pomáhal se složitějšími věcmi, jako třeba výměnou předních podběhů. Během prací na autě jsem se do toho řemesla nadchnul a zrovna jsem v té době řešil, čím se živit, tak jsem se ještě ve 22 letech rozhodl vyučit se karosářem. Na autě jsem průběžně občas něco dělal, ale mezitím jsem vyvařoval spoustu jiných aut, takže kolikrát Lada i 3/4 roku stála bez všimnutí. Postupem času jsem získal zkušenosti a někdy v roce 2012 jsem se začal autu víc věnovat. Když jsem se podíval na výsledek svých začátečnických pokusů, tak na mě přišly mrákoty. Rozhodl jsem se auto znova od základu přepracovat, takže jsem většinu už "vyvařených" míst znovu vyřezal a předělal.
Ze začátku nemám žádnou dokumentaci, ale později s koupí digitálu jsem začal skládat galerii, ale ke dnešku je tam cca 600 fotek, takže je to k vidění tady: http://yellow01.rajce.idnes.cz/Lada_2101_project/" onclick="window.open(this.href);return false;
Když to bude někoho zajímat, tak bych mohl další fotky dávat někam na úložiště, aby tu byly rovnou náhledy.
Nějaké info:
Motor: před 5 lety jsem koupil motor 2,0 Twincam z Fiatu 124 Spider, ale je u něj přebroušená klikovka a zjistil jsem na fóru Guye Crofta, že u fiaťáckých dvoulitrů se za žádných okolností nesmí klika brousit, takže teď řeším co s tím. Sehnat jinou kliku je v podstatě nemožné, takže nejpřijatelnější možnost asi bude použít spodek motoru z Cromy a hlavu ze Spidera.
Převodovka: 5q z Fiatu 131
Brzdy: na předek mám hotové držáky na brzdiče z VW Golf 5 GTi, kotouče 281 x 26 mm, na zadek budu dělat držáky na brzdiče z Octavie 1, kotouče 240 x 11 mm. Posilovač kvůli nedostatku místa asi zůstane originál Lada, HBV zatím nevím, hadičky ke kolům bych chtěl pancéřované, vedení trubkama vnitřkem auta, ruční brzda bude hydraulická.
Podvozek: ten budu řešit postupně při skládání předku karosérie. Přední pružiny z Volhy budu zkracovat na míru, zadní pružiny budu nechávat vyrábět v Invelu. Tlumiče Bilstein B6 Sport.
Kola: Schmidt Modern Line 8x15" ET10, pneu 195/45.
Auto jsem dostal někdy v roce 2004 od rodičů, když si pořídili novější. Do svojeho "novýho" auta jsem se během chvíle zbláznil a začal plánovat co s ním. Jako mladý zapálený ucho jsem samozřejmě během pár měsíců nakoupil sportovní volant, výfuk Laityng, diodovou hlavici řadicí páky, nějakej neon pod palubku a podobný nutnosti. Autu bylo už 30 let, takže stav byl úměrný těm létům. Jako laik jsem se na podzim 2005 pustil do rozebrání auta a začal jsem ho vyvařovat. Snaha byla, ale samozřejmě chyběly zkušenosti, takže jsem to tak nějak dával dohromady, jak mi radil táta automechanik, který mi ze začátku pomáhal se složitějšími věcmi, jako třeba výměnou předních podběhů. Během prací na autě jsem se do toho řemesla nadchnul a zrovna jsem v té době řešil, čím se živit, tak jsem se ještě ve 22 letech rozhodl vyučit se karosářem. Na autě jsem průběžně občas něco dělal, ale mezitím jsem vyvařoval spoustu jiných aut, takže kolikrát Lada i 3/4 roku stála bez všimnutí. Postupem času jsem získal zkušenosti a někdy v roce 2012 jsem se začal autu víc věnovat. Když jsem se podíval na výsledek svých začátečnických pokusů, tak na mě přišly mrákoty. Rozhodl jsem se auto znova od základu přepracovat, takže jsem většinu už "vyvařených" míst znovu vyřezal a předělal.
Ze začátku nemám žádnou dokumentaci, ale později s koupí digitálu jsem začal skládat galerii, ale ke dnešku je tam cca 600 fotek, takže je to k vidění tady: http://yellow01.rajce.idnes.cz/Lada_2101_project/" onclick="window.open(this.href);return false;
Když to bude někoho zajímat, tak bych mohl další fotky dávat někam na úložiště, aby tu byly rovnou náhledy.
Nějaké info:
Motor: před 5 lety jsem koupil motor 2,0 Twincam z Fiatu 124 Spider, ale je u něj přebroušená klikovka a zjistil jsem na fóru Guye Crofta, že u fiaťáckých dvoulitrů se za žádných okolností nesmí klika brousit, takže teď řeším co s tím. Sehnat jinou kliku je v podstatě nemožné, takže nejpřijatelnější možnost asi bude použít spodek motoru z Cromy a hlavu ze Spidera.
Převodovka: 5q z Fiatu 131
Brzdy: na předek mám hotové držáky na brzdiče z VW Golf 5 GTi, kotouče 281 x 26 mm, na zadek budu dělat držáky na brzdiče z Octavie 1, kotouče 240 x 11 mm. Posilovač kvůli nedostatku místa asi zůstane originál Lada, HBV zatím nevím, hadičky ke kolům bych chtěl pancéřované, vedení trubkama vnitřkem auta, ruční brzda bude hydraulická.
Podvozek: ten budu řešit postupně při skládání předku karosérie. Přední pružiny z Volhy budu zkracovat na míru, zadní pružiny budu nechávat vyrábět v Invelu. Tlumiče Bilstein B6 Sport.
Kola: Schmidt Modern Line 8x15" ET10, pneu 195/45.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Lada 2101 by Yellow01
Tyhle krabice mají styl, paráda
Jaký plánuješ výkon ?
Na hadice doporučím http://www.bekas.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaký plánuješ výkon ?
Na hadice doporučím http://www.bekas.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Lada 2101 by Yellow01
Díky za tip, to se hodí.
Původně jsem měl v plánu motor osadit komplet 4-bodovým vstřikováním z Cromy, ale ta řídící jednotka je zastaralá a nejde upravit, tak jsem to zavrhnul a chtěl jsem jít cestou Weberů IDF. Výkon bych chtěl tak 120-130 Hp, to by mělo být reálný na sériových vačkách.
Původně jsem měl v plánu motor osadit komplet 4-bodovým vstřikováním z Cromy, ale ta řídící jednotka je zastaralá a nejde upravit, tak jsem to zavrhnul a chtěl jsem jít cestou Weberů IDF. Výkon bych chtěl tak 120-130 Hp, to by mělo být reálný na sériových vačkách.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lada 2101 by Yellow01
proc se nesmi brousit klika?
Re: Lada 2101 by Yellow01
Pekny,az se budu hodne nudit,tak mam taky v planu zigula koupit.Ale to asi kazdej kdo si zada do youtube Lada VFTS jen pro zajimavost co jsem nedavno potkal pred dilnou (merim 185)
R33 GTST Mspec2 '97
Re: Lada 2101 by Yellow01
Tyhle fiaťácký kliky mají nějaký choulostivý jádro a nitridovaná vrstva je tak slabá, že jakékoliv přebroušení jí odstraní a je po klice. Zkoušeli i nechat to po přebrusu znova nitridovat, ale 3 z 5 klik odejdou během 1500 km, většinou už v řádu několika hodin provozu. Jediná možnost jak kliku možná zachránit je nějaké opakované tepelné zušlechtění (nevím přesně, překládal jsem to z angličtiny), ale úspěch není zaručen a cena přes 300 Liber.waltr píše:proc se nesmi brousit klika?
Díky. VFTS je samozřejmě modla, ve spoustě věcí hlavně na podvozku jsem bral inspiraci od Maďarů, kde je používání Lady na rally obrovsky populární a jsou na ně fakt machři.Mickael píše:Pekny,az se budu hodne nudit,tak mam taky v planu zigula koupit.Ale to asi kazdej kdo si zada do youtube Lada VFTS jen pro zajimavost co jsem nedavno potkal pred dilnou (merim 185)
Ta břichoplazka má asi vzducháč, co? Já preferuju hlavně funkční úpravy, auto musí dobře jet a mít dobrý jízdní vlastnosti. Tyhle těžítka mě neberou.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lada 2101 by Yellow01
Ty Madari me prave zaujali tim,ze kdyz jsem projizdel nejaky prodejce tech rally performance dilu,tak to vsechno stalo v porovnani treba s vecma na JPN auta uplnou hubicku,viz. 4-1 svody apod.No uz jsem se videl na rally historiku,ale nakonec jsem se z toho vyspal
Ver,ze me taky ne,ale jako kuriozita mi to prislo zajimavy.Jojo,vzduchac,kompresor,myslim ze to kluci pouzivaj jako reklamu na svuj eshop s tema vzduchacema.
Ver,ze me taky ne,ale jako kuriozita mi to prislo zajimavy.Jojo,vzduchac,kompresor,myslim ze to kluci pouzivaj jako reklamu na svuj eshop s tema vzduchacema.
R33 GTST Mspec2 '97
Re: Lada 2101 by Yellow01
Performance dílů se tam dá sehnat hodně, dělají třeba hlavy s většíma ventilama, vačky, stavitelný kola, ojnice, písty, setrváky, v podstatě všechno na motor. Na druhým autě mám třeba komplet 50 mm výfuk se svodama 4-2-1 a vyšel ani ne na 6 tisíc.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lada 2101 by Yellow01
Dost jsem přemýšlel, jak vyřešit ochranu spodku proti kamínkům. Vzhledem k širším lemům blatníků a předělaným podběhům nemůžu použít dostupné plastové kryty.
Zkoušel jsem původně na podběhy použít bílou PE fólii, co se používá na rally autech, ale absolutně to nejde tvarovat. Pustil jsem se tedy do výroby laminátových krytů podběhů, protože nemám zatím navařené zadní blatníky, takže jsem doufal, že teď ještě půjdou relativně dobře vyloupnout. Na rovné plochy použiju PE fólii.
Kryty jdou ven hodně špatně, uvidím jak to potom půjde po navaření blatníků. Zkoušel jsem jeden hotový kryt použít jako kopyto a udělat do něj ještě jeden, ale ten už je o dost menší, takže nedoléhá všude jak bych si představoval. Uvidíme až bude zadek auta komplet navařenej.
Vylepeno obyčejnou levnou fólií, aby nebylo všechno zakydané od pryskyřice a šlo to lépe vyloupnout.
Zkoušel jsem původně na podběhy použít bílou PE fólii, co se používá na rally autech, ale absolutně to nejde tvarovat. Pustil jsem se tedy do výroby laminátových krytů podběhů, protože nemám zatím navařené zadní blatníky, takže jsem doufal, že teď ještě půjdou relativně dobře vyloupnout. Na rovné plochy použiju PE fólii.
Kryty jdou ven hodně špatně, uvidím jak to potom půjde po navaření blatníků. Zkoušel jsem jeden hotový kryt použít jako kopyto a udělat do něj ještě jeden, ale ten už je o dost menší, takže nedoléhá všude jak bych si představoval. Uvidíme až bude zadek auta komplet navařenej.
Vylepeno obyčejnou levnou fólií, aby nebylo všechno zakydané od pryskyřice a šlo to lépe vyloupnout.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lada 2101 by Yellow01
moc pěkný ten laminát
Re: Lada 2101 by Yellow01
Díky. Na to že to byl první pokus s laminováním to vyšlo fakt dobře. Ještě mě to čeká na předku. Pak to chci nějak nalakovat, aby to taky vypadalo.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: Lada 2101 by Yellow01
začínám zjišťovat, že nejtupější lama na tf nakonec budu já lamino za jedna
Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Re: Lada 2101 by Yellow01
Díky. Třeba zas časem dostaneš chuť koupit Rapida zpátky a začít něco tvořit.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2101 by Yellow01
Pěkná práce. Jen mi, prosím tě, řekni, jak jsi donutil ten laminát, aby držel nahoře a nepadal ti dolů a to samé u krajů mimo lem, žr to není spadené směrem dolů, ale kopíruje to rádius lemu. To ta folie má tkovou strukturu, že to udrží tkaninu nasycenou pryskyřicí? Co je to vůbec za folii?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JOE_Cik
- Příspěvky: 4742
- Registrován: 17 srp 2008 20:56
- Bydliště: Sokolov-Březová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2101 by Yellow01
flanel .... mno to asik budes kdyz uz i ja mam za sebou lamino kapotu cca 4 roky zpět... .-D
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Re: Lada 2101 by Yellow01
Díky. Fólie je úplně obyčejná matná fólie a povrch byl normálně hladký. Taky jsem nevěděl, jak se to bude chovat, prostě jsem to zkusil a drželo to. Avšem není na to použitá tkanina, ale střiž. Tkanina se hodí jen na rovnější plochy, tady je zahnutí ve dvou směrech zároveň, takže by tkanina nešla moc dobře tvarovat.kucik píše:Pěkná práce. Jen mi, prosím tě, řekni, jak jsi donutil ten laminát, aby držel nahoře a nepadal ti dolů a to samé u krajů mimo lem, žr to není spadené směrem dolů, ale kopíruje to rádius lemu. To ta folie má tkovou strukturu, že to udrží tkaninu nasycenou pryskyřicí? Co je to vůbec za folii?
Napřed jsem válečkem namatlal samotnou pryskyřici, potom přiložil střiž, nastřihal jí v místech, kde se zvedala a celý to prosytil. Udělali jsme takhle v obou podbězích jednu vrstvu a nechali to do druhého dne vytvrdnout. Potom se to přebrousilo šmirglem, odmastilo a nanesli jsme další vrstvu. Pak jsme šli na druhý podběh. Takhle jsme na střídačku udělali 2-3 vrstvy a nechali to vytvrdnout. Potom už stačilo si naznačit ořezání, vyloupnout to a ořezat pneumatickou karosářskou pilkou. Ten laminát šel oddělit od fólie velice dobře, jenom to šlo špatně vyloupnout kvůli pevnosti a prolisům, který to má.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: Lada 2101 by Yellow01
my na východě neodlehčujem. My přidáváme koněJOE_Cik píše:flanel .... mno to asik budes kdyz uz i ja mam za sebou lamino kapotu cca 4 roky zpět... .-D
Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Re: Lada 2101 by Yellow01
Parádní práce, koukal jsem i na rajče a
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Lada 2101 by Yellow01
Dík moc.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada 2101 by Yellow01
Ahoj, četl jsem na začátku, něco o brzdách z golfa - 281*26mm kotouče má taky Fiat stilo Abarth, nebo JTD 16V... rozteč 4x98, středová díra 58.1 ..pokud ještě nemáš ty kotouče, ber to jako tip:) to samý zadky..lze použít cokoliv z nějakýho fiata/alfy/lancie co má vzdau kotouče -rozměr 240*11... usnadníš si život s převrtáváním kotoučů... pokud teda neplánuješ jiný náboje
Re: Lada 2101 by Yellow01
Z Golfa GTI jsou brzdiče, kotouče už mám koupený, vepředu ze Stila 2,4 a vzadu z Coupé. Brzdy už mám skoro vyřešený, zbývá jen vyrobit držáky zadních třmenů. Ale díky za tip.
Jiný náboje mě napadly, ale zadní poloosy musí zůstat jak jsou, takže bych si moc nepomohl. Rád bych použil štefty a matice místo šroubů na změnu rozteče, takže asi nechám zavařit díry v kolech a převrtat na 4x98.
Jiný náboje mě napadly, ale zadní poloosy musí zůstat jak jsou, takže bych si moc nepomohl. Rád bych použil štefty a matice místo šroubů na změnu rozteče, takže asi nechám zavařit díry v kolech a převrtat na 4x98.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lada 2101 by Yellow01
Svařuješ velmi skvěle. Jak to celé dopadlo?