Poslední návštěva: 23 úno 2017 21:41 Právě je 23 úno 2017 21:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 16:21 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Tak pridavam aj ja svoj projekt mx-5 NB s turbom. Po "okompresorovani mx-5 som sa rozhodol pre stavbu este jednej mx-5 tentokrat s turbom.

Ide o mx-5 1999 model NB 1.8.

Motor som "swapol" z modelu NB facelift 01-05, koli vyssiemu kompresnemu pomeru, a variabilnemu nastavovaniu nasavacej vacky.
Predpoklad bol tlacit do cca 1baru, chcel som hlavne, aby auto malo prijemny nastup hned od spodu, bez vyrazneho nastupu turba.

Motor som rozobral, (mal pomerne malo km, na moje prekvapenie po otvoreni bol naozaj uplne cisty a nemal skoro ziadne karbonove usadeniny). A tak som ho osadil kovanymi ojnicami (carrilo), piesty som pouzil s kompresnym pomerom 10:1, spravil hlavu, vymenil tesnenia, rozvody a vodnu pumpu. Sanie som namontoval zo starsieho modelu NB koli variabilnej dlzke nasavacieho traktu.

Riadiaca jednotka je plne programovatelna Megasquirt 2 standalone (s plug and play konektorom od povodnej ecu, vsetko funguje ako ma aj pristrojovka - tacho, otackomer, regulacia alternatora atd). Obvod na ovladanie boost kontrolu zatial vyuzivam na spinanie/vypinanie solenoidu ovladania casovania sacej vacky.
Ventil zopne - vacka zacne menit casovanie pri 3000rpm a pri cca 4500rpm ju vypina (hysterezia je cca 100rpm). Variabilna dlzka nasavacieho potrubia - pri nizkych otackach vyuziva dlhsi trakt a od 5250 rpm kratsi.
Tuto jednotku som si zatial pozical z kompresorovej mx-5, v buducnosti ju planujem vymenit za ME221, ktora umoznuje sucasne boost kontrol aj ovladanie sacej vacky cez PWM regulaciu.
Wideband lambdu lsu4.9 s kontrolerom som pouzil od Lukasa odtialto z fora.

Povodne oem 2 kusy cievok z mazdy (funguju ako wasted spark) som nahradil zapalovacimi cievkami z toyoty), zapojenymi uz sekvencne.
Len som ich trochu stiahol na sustruhu, vyrobil kryt a pasuju ako original.

Prevodovka je Aisin 6-stupnova, a pouzil som dlhsi lsd samosvorny diferencial torsen 3.6>1 (povodny bol 4.1)
Brzdy s vacsim priemerom kotucov vpredu aj vzadu, keramicke brzdove platne Carbotech (kua boli drahsie ako nove kotuce dokopy), pancierove hadicky, silnejsi posilnovac brzd a vacsi hlavny brzdovy valec.

Vyfuk je kompletne nerez priemer 2,75" namieru zvarany.

Turbo je Garret TD04 (pouzite zo subaru impreza wrx sti), intercooler, externy chladic motoroveho oleja.
Vstrekovace su tiez vacsie (pouzite z mazda RX-8) 420ccm namiesto povodnych 240ccm. Podvozok je koni nastavitelna vyska aj tuhust. Napravy su rozobrate, opieskovane a vsetky gumene diely su nahradene polyuretanovymi, tiez uchyty motora a difu.
Spojka je keramicka so silnejsim pritlacnym tanierom.
Do olejovej vane sme navarili klavirne pantiky :) proti prelievanu oleja pri intenzivnom brzdeni.

Nerezove vystuhy na spevnenie karoserie, ale aj ochranu auta zospodu, su namontovane na povodnych nosnikoch, aute je to predsa len nizke a na nase cesty...

Zatial tlacim len 0,5 baru s povodnym wastegate-om.
Knock senzor na detekciu detonacii pri ladeni motora som pouzil z vw 1,8T s moznostou zobrazenia frekvencneho spektra priamo na monitore cez zvukovu kartu aj s odposluchom v realnom case cez uzavrete sluchadla.
Ladil som na brzde Maha na dva krat, najskor len sam palivovu VE mapu a potom na druhy krat sme sa este pohrali s predzapalom a doladenim VE mapy hlavne v okoli zopinania/vypinania VVT.
Odbrzdene na 179kw / 243hp , 263Nm (od 2800-7000rpm cez 200Nm). S autom je super zabava, je pomerne lahke a dobre ovladatelne, nastup turba je prijemny uz odspodu a drzi az do obmedzovaca.
Auto vyzera nenapadne, skoro uplne rovnako ako seriovka.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Naposledy upravil favorit dne 22 říj 2016 20:48, celkově upraveno 5

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 16:24 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
dalsie foto


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 16:28 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Příloha:
exhaust,polyurethhane sils, rails.jpg
Příloha:
intercooler.jpg
[attachment=2]


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 16:34 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Příloha:
oil baffle.jpg
Příloha:
dyno.JPG
Příloha:
knock detect3.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 16:36 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Dufam, ze som to tu moc nezahltil fotkami, do prispevku mi nechce pridat viac ako tri fotky.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 16:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3679
..peknee toto ... 8)
take ja raaaad....

_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96
Nubira III SW CDX r.v.'04
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 18:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2130
Bydliště: Dobříš
:potlesk: :rock: 8) 8) Ten odposlech knock senzoru přes sigview ti poradil kdo? Není to moc obvyklé. 8) :lol:

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 22 říj 2016 20:55 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Diky, som rad ze sa Vam to paci, prace s tym vsetkym bolo celkom dost, ale stalo to zato. Zabava s nim je fakt vynikajuca (cca 5.8kg/kW), takto nejako malo byt to auto podla mna spravene uz od vyroby. Sice niekolko sto kusov miat mazdaspeed z modelu NB stihli seriovo vyrobit s turbom, kym im v Hiroshime nezhorela fabrika.. :cry:

Ten odposluch som takto vymyslel sam, najskor som to chcel riesit len jednoducho odposluchovou appkou v telefone, ale mic vstup neustale strajkoval a nechcel korektne fungovat.
A tak ma napadlo taketo riesenie, v dielni vybral m audio zvukovku a pouzil sw, ktory vyuzivam na ladenie audio aparatov :wink: , pripojil vystup knock senzoru cez xlr konektor a fungovalo to slusne.
Ani neviem co sa vlastne najcastejsie pouziva pri profi ladeni, ci vacsinou len zvysenim o par stupnov a porovnanim narastu/ubytku vykonu na brzde?

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016 12:05 
Offline

Registrován: 14 črc 2012 16:22
Příspěvky: 114
Ten odposlech, nebo jakakoliv kontrola klepani by se asi mela pouzit. Kdyz se provadi ten spark hook test - kontrola zda vykon klesnul nebo stoupnul po posunuti prestihu, tak klepani muze prijit jeste pred dosazenim vrcholu.
Jinak naprosto spickovy projekt. Megasquirt base tune jsi pouzil nejake primo pro miaty a ladil pouze VE + spark?

_________________
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016 15:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2130
Bydliště: Dobříš
Mr. Grimes píše:
Ten odposlech, nebo jakakoliv kontrola klepani by se asi mela pouzit.

Aby jsi to špatně nechápal. Naopak já jsem pro používat kontrolu detonací. Sám na to používám knock senzor zapojený do upraveného sluchátkového zesilovače (pásmo 6-9kHz) s jedním výstupem do uzavřených sluchátek a do nb real time vizualizací (audacity,spectrogram) nebo jen FFT v osciloskopu. Jen u některých paliv to použít nelze. Nicméně tam odvodíš ideální předstih dle křivky na brzdě. Jo a musím tu i já pochválit ten tvůj lambda kontroler. Mám již šestý tuším,a všechny pracují bezvadně.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016 16:13 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Mr. Grimes píše:
Ten odposlech, nebo jakakoliv kontrola klepani by se asi mela pouzit. Kdyz se provadi ten spark hook test - kontrola zda vykon klesnul nebo stoupnul po posunuti prestihu, tak klepani muze prijit jeste pred dosazenim vrcholu.
Jinak naprosto spickovy projekt. Megasquirt base tune jsi pouzil nejake primo pro miaty a ladil pouze VE + spark?


Megasquirt 2 som pouzil z tej druhej kompresorovej miaty, tu sme uz kedysi kompletne naladili (k dispozicii vtedy som mal myslim nejaku zakladnu basic mapu, ktora umoznovala nastartovat) a z tejto kompresorovej mapy sme vlastne vychadzali a dalej ju komplexne doladili pre turbo.

Zaujimave su teraz nove ecu z UK - ME221, je to vlastne len doska, ktora sa vymeni s oem a vlozi sa do povodnej "krabicky" , sucastou su uz aj basic mapy pre konkretnu aplikaciu (n.a., turbo, kompresor).

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016 16:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3679
vymenitelnu dosku "do krabicky" ma aj napr. VEMS, ...
ale stale to je o tom, ze to clovek stou elektronikou musi vedet...

no hadam raz tu mxku uvidim niekde na nejakych tych "volnych jazdach" ..

_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96
Nubira III SW CDX r.v.'04
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016 17:51 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
JRD McLAREN píše:
vymenitelnu dosku "do krabicky" ma aj napr. VEMS, ...
ale stale to je o tom, ze to clovek stou elektronikou musi vedet...

no hadam raz tu mxku uvidim niekde na nejakych tych "volnych jazdach" ..


Tak dufam ze ano, tento rok som to uz bohuzial tesne nestihol, ja by som si zase rad prezrel nazivo Nexiu, tiez to vyzera byt nenapadko vlk v ruchu barancom :wink: Take ja mozem.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 26 říj 2016 18:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2014 15:46
Příspěvky: 39
Bydliště: Trenčín
krasna praca, klobuk dolu....... ale.......... jednu vec musim vytknut a tou je kompresny pomer 10:1 a turbo, pises ze si si vybral naschval motor s vyssim KP a to je chyba podla mna. Das tam super ojnice a takto to zabijes :) cim viac chcem fukat, tym mensi zvolim KP, znizim citlivost na kvalitu paliva a pripadne detonacie......na 1 bar boost 8,5:1

Rad ta niekde stretnem :pifko:

Gemini


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 26 říj 2016 19:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6255
Pokud pojede na E85, tak je to naopak ideál. Lepší nástup turba díky vyššímu kompresnímu poměru a atmosférický projev motoru v oblasti bez boostu.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 27 říj 2016 10:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2130
Bydliště: Dobříš
S dnešními palivy a jejich detonační odolností i v případě benzínu od pumpy z jzd a přídavku biosložky nevidím s kompresním poměrem vůbec žádný problém. Má to jen samé benefity. stejný tlak - vyšší výkon - termodynamická ůčinnost,lepší projev motoru off boost,pro stejný výkon menší turbo bez turbodíry atd. Pokud se nechystá pře cca 1.2bar je to ok.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 29 říj 2016 20:22 
Offline

Registrován: 21 lis 2015 21:46
Příspěvky: 30
Presne tak, do vyssieho CR som isiel cielene (koli nabehu odspodu atd., ako som uz spominal vyssie na zaciatku vlakna, takze naozaj som s tym nic "nezabil" :D ). Planoval som tlacit do cca 0,7-0,8 baru. Auto moze jazdit bezproblemovo aj na N95.
E85 som pouzival zatial len v kompresorovej mx-5.
V turbovej som v obmedzovaci so 420 ccm vstrekmi na skoro 90% duty cycle, takze pre pouzitie E85 budem musiet zvysit tlak na liste alebo pouzit vacsie vstreky.

_________________
skoda favorit
mx-5 n.a.
mx-5 supercharged
mx-5 turbo
mercedes benz 190 w201
ducati monster 1000 S


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 21:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2014 15:46
Příspěvky: 39
Bydliště: Trenčín
ked ti to tak funguje, je to ok.... do 0.7bar boost verim tomu ze to je ok

ja som jazdil vsetky turbo motory s KP 8:1 so super parametrami, tak som uz tak zvyknuty


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: mx-5 turbo
PříspěvekNapsal: 16 lis 2016 00:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2735
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Geminiracing píše:
jednu vec musim vytknut a tou je kompresny pomer 10:1 a turbo, pises ze si si vybral naschval motor s vyssim KP a to je chyba podla mna.

Hmmm... Staticky kompresni pomer je sam o sobe nic nerikajici cislo. Ja jsem osobne za sveho casu tlacil pres 65 PSI s 9.5:1 KP a C116 palivem a znam jedince, ktery pouzival 85+ PSI s KP 11 :1 (k dosazeni 1,400+ HP z 2.0L / 11K RPM motoru). Jiste, jednalo se o 1/4 mile specialy, ale (jak bylo mnohokrat prokazano) i 30-35 PSI s KP 10:1 na bezne 95-oktanove palivo neni nerealisticke. To tajemstvi ale nespociva jen v samotnych pistech, ale predevsim (mimo jineho) upravach spalovacich komor.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Lordík, tjjack a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO