Superb II 3.6 FSi

Moderátoři: Fazeey, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

Vlastní někdo supa II s tímto motorem? Příadně ještě 1.8 TFSi?

Kdyžtak SZ 8)
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
SomČarovný
Příspěvky: 478
Registrován: 13 srp 2014 23:27

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od SomČarovný »

Vlastním to nevlastním. Ale chvilku jsem s tím jezdil. Úžasné auto, s úžasným motorem. Ikdyž oproti passatu to má přiškrcený výkon, ale i tak to jede dobře. 1,8TFSI bych se obloukem vyhnul. osobní zkušenost sice nemám, ale od lidí ze servisu co jsem o těch motorech slyšel, je opravdu katastrofa. Nevydrží větší nájezd a valná většina problémů, je spojena s výměnou celého motoru :)
7GTD

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

Rád bych věděl něco o spotřebě 3.6 ve městě. S tímhe motorem sem najezdil dost, ale jen mimo město a s plynem na podlaze.

O 1.8 jsem toho načetl už dost a jen samá kritika, takže vítězí stejně 3.6.

Zas nechci živit obludu s tímto obsahem, protože jezdím tak 70% město.

Btw nejsem z těch, co si chtějí pořídit opici a nemají na banány, ale pro mě je ten motor zybtečný.

Jedině LPG, ale nevím (na skoda forum jsem se o 3.6 vs. LPG skoro nic nedočetl)
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Protože LPG na přímovstřik ještě nikdo v ČR pořádně nedělá
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Kane13
Moderátor
Příspěvky: 1737
Registrován: 17 lis 2009 23:33
Bydliště: Ecce Homo

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Kane13 »

Bobek píše:Rád bych věděl něco o spotřebě 3.6 ve městě. S tímhe motorem sem najezdil dost, ale jen mimo město a s plynem na podlaze.

O 1.8 jsem toho načetl už dost a jen samá kritika, takže vítězí stejně 3.6.

Zas nechci živit obludu s tímto obsahem, protože jezdím tak 70% město.

Btw nejsem z těch, co si chtějí pořídit opici a nemají na banány, ale pro mě je ten motor zybtečný.

Jedině LPG, ale nevím (na skoda forum jsem se o 3.6 vs. LPG skoro nic nedočetl)
Něco jsem s tím najezdil a neviděl jsem nějakej obr rozdíl mezi městem a "svižným" meziměstem.. ale mít 3.6 jako městský vozítko už je slušná kodetovina 8)
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od maRkus »

mam par kamosu co jezdi s 3,6 drocku po praze a spotreba okolo 12 litru ciste mesto...

minule tu byl nejaky inzerat kde prodavajici uvadel spotrebu 6,4 :lol: takze bacha na ulhane mrdky. jinac co se tyce provozu, tak vsichni kdo otevreli oci a prodali 2,0 tdi a koupili 3,6 si pochvaluji ze i diky vyssi spotrebe auto celkove sezere min penez nez zasrany tdi ktere ma furt nejake problemy :lol:
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

Zasranou naftu mam poprvé a naposledy v životě! Ta mi uz nesmí do domu!

Sup II se mi fakt libi, ale vybírat z benzínu prostě asi nejde. 3.6 na Šumperk je moc :-D
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
Berry
Moderátor
Příspěvky: 8395
Registrován: 30 kvě 2005 20:05
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Berry »

Jesli nekdo uvazuje o SII v benzinu, tak tohle je jedina volba, ktera dava smysl. Motor je vyborny po vsech strankach a pokud nekdo resi "litr sem litr tam", tak at si jde koupit greenline.
Ja mel moznost s tim jezdit, spotreba ve meste je jak pise Makrus (Praha - provoz v centru 12-13L ), jinak okresky a dlouhy trasy - podle stylu jizdy, jako u kazdyho auta a tady se to pohybuje od 9 do 11L. Ale jsou to jen cisla, proste clovek se musi svezt a ten komfort, dynamika v pomeru ke spotrebe a hlavne !spolehlivosti! je fakt paradni 8)

Jinak obecne, kdo vi neco o koncernu po servisni strance, tak vi, ze spojeni FSI + LPG neni dobry napad, kdyz to napisu slusne :D
Seat Ibiza 6L1 1.4 16V Reference
Skoda Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
Skoda Rapid 1.2 TSI StylePlus
Skoda Octavia RS III 2.0 TDI RS Challange

onetwothree
Příspěvky: 115
Registrován: 02 čer 2012 19:15

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od onetwothree »

Můžete mi někdo jako absolutnímu nekoncernovistovi vysvětlit, proč když se zdá 3.6 moc zvažovat 1.8tsi, ale ne 2.0tsi? :D

don
Příspěvky: 150
Registrován: 24 črc 2012 21:12

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od don »

Bobek: 3.6 vs LPG . Přeji hezké čtení, a to údajně má být proti firma... Doporučuji přečíst opravdu celé....
http://forum.skodahome.cz/topic/129738-v6-" onclick="window.open(this.href);return false;ž%C3%ADžalák-od-nemox/page-7

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

Když budu chtít DSG, tak určitě ne b 1.8 ani 2.0 8)

Don, bohužel bez registrace a poplatku se tam nedostanu.
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

don
Příspěvky: 150
Registrován: 24 črc 2012 21:12

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od don »

Aha. Tak to jsi tam toho moc nepřečetl, poplatek se neplatí.. Stačí se registrovat...

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od maRkus »

tak to sem prekopiruj a je to :D
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

V mobilu mě to pustit nechtělo, na ntb to funguje. Tak nevím :D

No tak LPG v 3.6 házím za hlavu a SII asi taky, bohužel :/

Je to tak 1,5 roku, co jsem v SII s 3.6 a LPG jezdil, tak bych nečekal takový problém. Ale zas tolik jsem do toho neviděl a majitele znal jen od vidění (od té doby už nikdy jindy), takže nemůžu soudit, jaké s tím systémem měl problémy.

Btw obdivuji borce a jeho nervy

A tady článek:
Pribeh plynu


Pro velky zajem zverejnuji moje Plyn Story. Je to dlouhe a podrobne, mate co jste chteli:

Koupil jsem auto. Superb 3.6FSI s tim, ze na strankach oficialniho distributora jiste technologie LPG byla fotka takoveho vozu s tim, ze vestavba LPG do tohoto vozu s timto motorem je nyni podporovana a bez problemu. Distributor je z Moravy. Tam se mi jezdit nechtelo, protoze nejde jen o samotnou montaz, ale vim, ze LPG potrebuje obcas jeste doseridit a opakovane cesty bych casove nedal. V seznamu autorizovanych servisu tohoto distributora jsem nasel jede v Praze. Nabizel i platbu kartou, coz me vyhovovalo. Inu oslovil jsem je a zeptal, jestli uz 3.6FSI umi a jestli uz nejake montovali. Pry umi, bez problemu, prijdte. Inu, sel jsem. Bylo 8.9.2014 ...

Po ctyrech dnech montaze jsem si odpoledne auto vyzvedl a jel domu. Vse se mi zdalo OK. Druhy den rano jsem vsak ihned narazil na problem. Po prepnuti na plyn se ihned rozsvitila kontrolka zavady motoru, auto prestalo tahnout, zacalo skubat a ani pri plnem seslapnuti plynu nebylo schopne pokracovat v ceste. Po prepnuti na plyn problem okamzite ustal.

Takto jsem se stal pri prvnim zjisteni zavady malem obeti dopravni nehody, protoze k prepnuti na LPG doslo zrovna v momente, kdyz jsem se na krizovatce napojoval na hlavni silnici. Malem do me z boku narazilo jine auto... Od te doby jsem nechaval pro jistotu manualne prepnuto na benzin az do prujezdu touto krizovatkou.

Sel jsem tedy hned dalsi den reklamovat. Auto servis melo pul dne a byla mi pry navysena vstrikovaci smes a bylo mi receno, ze bych mel vymenit svicky. Bud to nechaji na me, nebo mi je za 6000,- vymeni. Zdalo se mi to divne, protoze auto bylo dosud servisovano vyhradne v autorizovanem servisu a vse bylo meneno ve standardnim intervalu... Nicmene jsem tedy uposlechl chytre rady a koupil celou novou sadu originalnich svicek NGK za 3000,- a nechal namontovat.

Ani pote nedoslo k zlepseni funkce LPG. Naprosto stejne problemy beze zmeny. Vysledoval jsem, ze LPG fungovalo, pokud motor dosahl plne provozni teploty oleje (tj. nikoliv jen chladici kapaliny)! Z meho bydliste mam cestu do prace do velmi strmeho kopce a nasledne po dalnici. Celkem 33Km. LPG bylo mozne spustit, dle venkovni teploty, nejdrive 10Km pred cilem. Se snizujici se teplotou se tato hodnota zkratila az na asi 3Km...

Opet jsem tedy reklamoval zcela nepouzitelne LPG. Bylo vymeneno udajne vadne teplotni cislo LPG (tj. nikoliv cidlo v motoru, ale v systemu LPG). Ani tento zasah problem neodstranil a vozidlo bylo i nadale na LPG zcela nepojizdne.

Dalsi reklamace. Byla vymenena cela ridici jednotka LPG za jinou identickeho typu a prehran software. Vzhledem k prodleni a cekani na dodani nove jednotky a dalsi diagnostice vuz zustal v servisu pri teto reklamaci celkem 7 dni vc. vikendu.

Ani toto nepomohlo a naprosto identicka zavada se opakovala.

Pri dalsi servisni navsteve byl k reseni prizvan, domnivam se, cesky distributor, ktery provedl vlastni setreni. Zaverem bylo zrejme software zavady v ridici jednotce LPG. Tuto zavadu pry odstranili prehranim starsi verze software.

Do teto chvile auto stravilo v servise celkem cca 3 tydny.

Po tomto zasahu jsem si odpoledne vyzvedl auto v servise a cestou domu, po ujeti asi 15Km, doslo k nahlemu a znacnemu snizeni vykonu motoru (tj. ani jsem domu nedojel). Telefonicky jsem tedy opet volal do servisu a domluvil se, ze nasledujici den mam prijet k doladeni. K veceru vystydnul motor a po nastartovani a jizde dochazelo k pravidelnemu skubani pri tahu asi 1x za 5-10 vterin.

Druhy den rano pri jizde do servisu dochazelo v jiz zminenem kopci k opetovnemu skubani a z palubni desky u leveho kolena ridice vychazel pravidelny a vcelku hlasity zvuk prepinani nejakeho rele. Pri ladeni u technika jsme provedli testovaci jizdu a bylo provedeno obohaceni smesi...

Od tohoto okamziku byla zcela fatalni nefunkcnost LPG podle vseho vyresena. Auto startovalo, prenulo se na plyn... Skoro jsem si rikal, ze uz je konecne vse OK. Nikoliv. Casove jsme uz v pulce prosince.

Behem Vanoc 2014 jsem absolvoval nekolik cest po dalnici mimo Prahu. Pritom jsem zjistil, ze vozidlo ma problem udrzet tachometrovou rychlost 150Km/h pri jizde na tempomat do kopce na dalnici D5. Jiste nemusim zminovat, ze to bych od vozu se 191Kw vykonu a maximalni rychlosti 250Km/h necekal.

Pri jizde zpatky jsem zkusil jet na benzin. Neprekvapive jsem zjisil, ze auto nema naprosto zadny problem udrzet 150+ Km/h kopec nekopec. 3.6FSI je nadherne silny motor a pri bezne jizde se vpodstate jenom tak prevaluje. Proto jsem pri beznem popojizdeni po meste apod., protoze jsem jezdil vyhradne na LPG, do te doby nezjistil, ze problem zdaleka neni jenom pri dalnicni rychlosti. Po vraceni na benzin jsem pozoroval, ze auto je vyrazne zivejsi pri jakekoliv rychlosti. Auto jde nadherne za plynem. Subjektivnim odhadem vuz na LPG prisel o 60+ % vykonu.

Behem svatku jsem take provadel mereni spotreby paliva (to byl dalsi duvod, proc jsem auto na plyn nijak neprohanel). Zjistil jsem, ze auto na jednu nadrz plynu ujede neco pres 420Km a spotrebuje dalsi temer polovinu z plne nadrze benzinu! Kazdou druhou nadrz LPG tak bylo treba natankovat i plnou nadrz benzinu.

Dle mych poctu spotrebovalo vozidlo asi 8,5-8,7 L/100Km plynu a 4,1 L/100Km benzinu. Po dokonceni zminene jizdy po D5 jsem se nejmene dostal na 3,7 L/100Km benzinu pri provozu na LPG. Auto mi pred prestavbou jezdilo prumerne za 9,5 L/100Km (vse mereno podle nadrze)...

To je NEJMENE dvojnasovna spotreba benzinu, nez jak mi bylo prezentovano predavacim technikem pri prvnim vyzvednuti auta. Pri takovych spotrebach nelze dosahnout toho, aby se mi investice do LP (temer 40000,-) realne nekdy zaplatila, natoz abych zacal neco setrit.

Po Novem roce jsem tedy opet reklamoval a nahlasil zjistene problemy s vykonem a spotrebou. Vozidlo bylo opet v servise cely den. Po vyzvednuti jsem pozoroval vyrazne zvyseni vykonu vozidla.

Druhy den odpoledne jsem pri odchodu z prace nastartoval motor a aniz bych se jakkoliv jinak dotykal rizeni, ci pedalu, se rozsvitila na palubnim pocitaci kontrolka zavady na motoru. Po vypnuti/nastartovani se objevila opet. Pri pokusu o jizdu s chybou motor poskubaval a z prevodovky se ozyvaly divne razy. Po nekolika minutach cekani kontrolka zhasla a s vozidlem bylo opet mozne zahajit jizdu. Tato chyba se v nasledujicich dnech objevila nekolikrat. Vypozoroval jsem, ze k problemu dochazelo v pripade, kdy motor nebyl pri nastartovani zcela vychladly z minule jizdy.

Opet take podle nadrzi vyzkousel spotrebu a zjistil, ze se nic nezmenilo a vozidlo i nadale jezdi zcela neekonomicky.

Zkusil jsem tedy opet jezdit na benzin. Zadne chybove hlasky se od te doby neobjevily a navic jsem, diky moznosti dlouhodobejsiho srovnani, mohl porovnavat chovani auta pri jizde jen na benzin a pak na LPG.

Vypozoroval jsem, ze DSG prevodovka radi mnohem plynuleji pri jizde na benzin. Pri ruznych mezistavech - napr. pri prijezdu ke krizovatce s pribrzdovanim, kdy se rozhodnu rychle opet pridat plyn, vozidlo velmi casto na LPG skublo. Pri jizdach na benzin se toto nedeje. Pri rozjizdeni do mirneho kopce bylo pri prerazeni z 1. na 2. stupen na LPG velmi casto citit trhnuti. Na benzin je citi jen chvilkova pauza v tahu. Obcas se na LPG stalo, ze pokud auto stalo na miste a stiskl se plynovy pedal, chvilku se nic nedelo a pak s sebou vuz trhne a rozjede se...

Inu obratil jsem se opet s reklamaci na servis. Jiste pochopite, ze po vsem vyse uvedenem, kdy jsem vpodstate 4 mesice delal na mem voze testovaciho jezdce, nic jsem z toho nemel a naopak jeste jsem za to privilegium zaplatil mnoho desitek tisic korun, zacal jsem byt trochu rozmrzely. Kazda jizda autem byla o testovani, mereni, sepisovani zavad... Navic jsem si musel neustale planovat program s tim, ze "tento tyden nebudu mit auto", "ve stredu jim to musim odvezt do servisu", "musim se z prace uvolnit driv, abych to mohl vyzvednout"...

LPG servis se, narozdil ode me, moc smutne netvaril. I presto, kolikrat jsem tam volal, reklamoval atp., jsem se musel pri komunikaci uvadet stylem "ten s tim Superbem V6 co nejezdi), protoze si stale nepamatovali ani moje jmeno.

Casove jsme nyni v lednu. Od poslednich chyb jsem jezdil trvale na benzin a zjistil jsem, ze kdyz nemusim resit LPG, jsem vlastne s autem jinak extreme spokojeny. Uvedomil jsem si, ze s tim autem na plyn nerad jezdim a vyhybam se mu. Kdyz jsem jednoho dne proste prepnul zpet na benzin a uz neprepnul zpet, nejak jsem si uvedomil, jak dobre se mi s tim autem jinak vlastne jezdi. Pak jsem uz byl jen krucek k tomu ujastnit si, ze proste uz toho mam plne zuby, nemam k te montazi LPG zadnou duveru a i kdyby na krasne to bylo pri nasledujici reklamaci zcela opraveno, nebudu se s tim citit dobre. Proste jsem si rekl, ze to zacnu smerovat k tomu, ze se plyn z auta demontuje.

Zpet k reklamaci. V servisu vymysleli novou genialitu. Rozhodli se, ze auto se posle z Prahy do servisu autorizovaneho distributora... do Zabrehu na Morave! Zde se bude testovat, najednou se nejake testovaci km, pujde na valcovou mericku vykonu...

Toto jsem uz servisu jasne odmitl. Cela tahle anabaze by trvala 1-2 tydny, kdy bych byl opet bez auta, ktere by bylo opet vyuzivano k dalsimu ladeni a testovani zejmena jejich produktu, nikoliv k reseni meho problemu. A opet by se nic nevyresilo. V ramci toho jsem jim napsal i velmi dlouhy dopis, ve kterem popisuji vse, co jste si mohli precit na predchozich radkach. Zde jsem take jiz poprve uvedl, ze si preji LPG odstranit.

Po mnoha tel., hovorech, kdy konecne pochopili, ze to na Moravu nepojede ani na valniku (coz take nabizeli) vymysleli to, ze auto zustane v Praze a servis autorizovaneho distributora se pry nejak vzdalene pripoji... Coz me prijde jako uplna blbost. Nejdriv to chteji tahnout na Moravu a nakonec jim ani nestoji za to, aby nekoho poslali do Prahy?

Pri predavani auta do servisu jsem jim jiz jasne sdelil, ze to je posledni pokus, ktery jim davam na vyreseni problemu.

Auto se za asi 2 dny vratilo ze servisu. Melo najeto asi 3 Km a po pravde uz si ani nepamatuji, co me rekli, ze s tim delali. Stale beze zmeny. Spotreba mizerna, vykon opet spatny.

Timto jsem se tedy rozhodl nechat plyn definitivne odstranit. Uz zadne dalsi pokusy. Kontaktoval jsem tedy opet servis a oznamil jsem jim tuto novinu. Zadal jsem pouze to, ze LPG odstrani a vrati mi penize. Nic vic. Dozvedel jsem se, ze distributor ma uplne jinou ridici jednotku, kterou mi tam chteji namontovat. To jsem jiz odmitl a opet potvrdil, ze trvam na odstraneni LPG. Pri dalsim telefonatu jsem se dozvedel, ze pro odstraneni LPG je nutne, aby vozidlo odjelo opet do Zabrehu na Morave, kde musi byt posouzeno a kdyz najdou zavady, tak vymeni ridici jednotku a... ??? Cili jsem jim zopakoval, ze zadnou jinou ridici jednotku nechci. Bylo mi receno, ze auto stejne musi jet na Moravu k posouzeni, protoze jinak by distributor memu servisu nevzal zpet tu soucasnou ridici jednotku. A kdyz uz tam to auto bude, muzou tam pry tu novou ridici jednotku rovnou namontovat... Zacinate si vsimat toho kolovratku?

Odvoz auta jsem odmitl. Rekl jsem jim, ze smlouvu mam s nimi, nikoliv s distributorem a jejich vnitrni vztahy me nezajimaji. Vybral jsem si k montazi je, protoze byli A. uvedeni na strankach distributora jako autorizovany servis a B. protoze byli v Praze a ja nechtel jezdit k serizovani pres celou republiku. Navic do vozu byl plyn nainstalovan u nich v Praze a tedy to chci resit v Praze.

Nakonec jsem si tedy uspesne vynutil, ze auto nikam nepojede a bude se to (opet) resit vzdalenym pristupem distributora. Pri zadosti o termin teto "prohlidky pred odstranenim" jsem se dozvedel, ze jejich technik se odjel skolit k distributorovi a bude trvat tyden, nez se vrati. Po navratu a dalsim dnu navic, nez mi odpovedeli, jsem byl informovan, ze nejblizsi volny termin je az za dalsi 2 tydny... Uz nejakou dobu jsem se snazil s nimi komunikovat pokud mozno pres e-mail, abych mel co nejvice veci "na papire". Vyjadril jsem me hluboke znepokojeni nad tim, ze jiz MINIMALNE tyden vedi, ze na tu prohlidku chci, nechaji me cekat a pak mi daji termin za dalsich ctrnact dni...

Na posledni "prohlidku" jsem tedy auto dovezl na konci unora. Oznamil jsem jim, ze cokoliv jineho, nez termin demontaze, je pro me nepripustne. Druhy den jsem mel telefonat... Dozvedel jsem se, ze vozidlo zkontrolovali a na zjistene zavady navrhuji, po porade s distributorem, vymenit ridici jednotku LPG...

Informoval jsem je, ze toto je zcela neakceptovatelne reseni. Tato posledni prohlidka mela slouzit, dle jejich vyjadreni, k jakemusi zhodnoceni montaze pro odstraneni LPG. Nemelo se jednat o dalsi reklamacni zasah s opakovanym navrhem na odstraneni zavady, ktery jsem navic jiz minimalne 3x odmitl. Uvedl jsem, ze pokud odmitnou demontaz LPG a vraceni penez, budu nadale spor resit pravni cestou. Nacez mi bylo vycteno, ze nejsem kooperativni, nechci jim vyjit vstric a "proste jsem si vzal do hlavy, ze se musi ten plyn vyndat"...

Tento rozhovor po telefonu pokracoval minimalne 30 minut. Dozvedel jsem se, ze me chapou, je to nemile a pojdme to vyresit... vymenou ridici jednotky. Vpodstate mi celou dobu nerekli, ze plyn nevymontuji, jenom se jako kolovratek porad vraceli k tomu, ze vymenime ridici jednotku. Timto rozhovorem jsem se opravdu rozhoupal to resit pres pravnika. Oznamil jsem servisu, ze dalsi den si auto vyzvednu a at si pripravi pisemne jejich stanovisko. Spor se bude resit pravni cestou.

Auto jsem si vyzvedl a dva tydny jsem se dale rozhoupaval. Naskenoval jsem si veskerou pisemnou dokumentaci, z e-mailu udelal PDFka a konecne vybral pravni kancelar.

Pravnik sepsal predzalobni vyzvu a poslali ji. Po urgenci se servis ozval pravnikovi s tim, ze to predavaji jejich pravnikovi a ten se nam ozve. Pravnik se opravdu ozval - 14.5. Vpodstate se omluvil za zdrzeni, byl na dovolene v Asi a brzy se vyjadri. O dalsich 10 dni pozdeji od nej prisel navrh na setkani. Je to pry "komplikovany pripad s nejednoznacnym vysledkem" a tak by bylo lepsi se sejit a domluvit na mimosoudnim vyrovnani. Coz jsem samozrejme chtel jiz od zacatku...

Termin schuzky byl za nejake cca 2 tydny. Behem te doby se mi podarilo chytit anginu a celych 14 dni jsem prolezel s horeckou. Prvnich par dni jsem si myslel, ze je to jenom klasicke nachlazeni, takze jsem se lecil klasicky paralenem, horkym cajem atp. Kdyz vysoke teploty neustupovaly a ja zcela prisel o hlas, navstivil jsem lekare a ten okamzite nasadil antibiotika. Dalsi dva nebo tri dny jsem je bral, kdyz prisel den schuzky. I pres muj spatny zdravotni stav jsem schuzku neodlozil, protoze uz jsem mel tech prodleni plne zuby. V den schuzky uz teplota trochu polevila, mohl jsem chraplat i chodit. Nadopoval jsem se paralenem, antibiotiky, cucavym bonbonem a vyrazil na schuzku.

Te jsme se zucastnili 4. Ja, muj pravnik, servisni technik, jejich pravnik. Na jednani jsem sel s tim, ze bud odejdu s terminem demontaze, nebo to pujde k soudu. Nikdy drive jsem nic s pravniky neresil a do posledni chvile jednani se servisem jsem se necemu takovemu chtel vyhnout. K jednani jsem ale prichazel s tim, ze vsechno, cemu jsem se chtel vyhnout, uz se vlastne stalo. Strasne moc jsem nechtel davat dohromady vsechny ty papiry, potvrzeni, overene dopisy.. Coz se stalo a vse jsem mel naskenovane, overeny podpis atp. Navic pouzivam pri e-mailove komunikaci tzv. "kvalifikovany elektronicky podpis" - jedna se o certifikat, ktery podepisuje kazdy e-mail digitalne tak, ze z hlediska prava to ma v CR stenou platnost, jako kdybych kazdy e-mail vlastnorucne podepsal. O me e-mailove komunikaci se servisem tedy nemuze byt spor. Nechtel jsem nikam chodit a vybirat pravnika, coz uz se ale take stalo. Navic jsem ho hodne moc nechtel platit. Coz uz se v dobe jednani rovnez stalo, predzalobni vyzva byla az prekvapive draha. Cili vlastne vsechno z me strany bylo hotove a v pripade soudu uz by to resil pravnik. Ja bych tu srandu jenom platil... Na schuzku jsem tedy prisel skoro bez hlasu, s teplotou, ale jinak pevne rozhodnuty.

Vesely pravnik protistrany nas privital a opet zopakoval, ze jde o "komplikovany pripad s nejednoznacnym vysledkem pro obe strany", coz jsem si uz prvne prelozil jako "pozice servisu je velmi slaba a oni to vedi". Proto by bylo nejlepsi, kdybysme se dohodli na kompromisnim reseni.

Kompromisni navrh je, ze auto se odveze k distributorovi na Moravu, kde se promeri a pokud se zjisti, ze je v LPG systemu zavada, vymeni se plynova ridici jednotka... To uz jsem nekde slysel. Dost me to zazdilo, protoze jsem takovou debilitu necekal. Necekal jsem, ze po tom, co jsem jim tohle opakovane odmitl, prijdou s tim, ze kompromisem je, ze to proste stejne udelaji... Nasledujici dve a pul hodiny jsem mluvil hlavne ja. Asi dvakrat jsem se uz zvedal ze zidle s tim, ze si tedy nemame co dalsiho rici a sejdeme se u soudu, coz z me strany rozhodne nebyl bluff.

Nakonec se mi podarilo vyjednat, ze se domluvime na terminu, kdy privezu auto do prazskeho servisu, kde mi bude LPG demontovano a nasledne vraceny penize... Cili to, co jsem chtel uz na konci ledna. Servisni technik na miste nakonec pochopil, ze to se mnou jinam nevede. Jeste mi slibil, ze diru v plastu u vika nadrze sice zalepi, ale sani v motoru vymeni za nove, protoze to pry vubec neni problem...

V ramci jednani jsem vpodstate z me strany prislibil, ze pockam s demontazi po dovolenych v cervnu. Coz jsem dodrzel a v cervenci jsem se ozval s zadosti o termin demontaze. Byl dohodnut termin ob jeden tyden v pondeli. Technik mi jeste do telefonu potvrdil, ze zatim objedna to nove vzduchove sani.

Auto jsem dorucil do servisu. Demontaz mela trvat jeden den s tim, ze at pocitam pro jistotu s dalsim navic. Auto bylo v servisu dva dny druhy den odpoledne pred zavirackou jsem si pro nej mohl prijit.

Zajimalo me, jak opravili vstup pro nadrz v rezerve. To se jim opravdu povedlo. Na prvni pohled neni nic poznat. Vpodstate vratili uchytavaci mechanizmus pro rezervu a zavarili ho zpet. Mel jsem z toho radost, protoze to je jedina vec, ktera se na tom aute jinak neda vymenit. U radici paky zustala v jedne zaslepce, kde bylo prepinaci tlacitko, dira. Nijak jsme se nedohodli, ze by ho meli vymenit, takze jsem s tim pocital. Motor. Zdalo se mi, ze vzduchove sani ma takovou nedefinovatelne jinou barvu. Na prvni pohled ale vse vypadalo vporadku. Nic dalsiho jsem nezjistil. Auto jsem si odvezl domu nadseny, ze jsem se toho plynu konecne zbavil.

Pred domem me vsak stale vrtal hlavou ten divny odstin plastu sani. Otevrel jsem kapotu a podival se poradne. A prysel jsem na to. Sani totiz nove neni. Dokonce to neni ani sani pouzite z jineho auto. Je to porad to moje puvodni sani. Mistri v servise ty diry po vstrikovacich totiz zavarili! Museli pri tom rozehrat ten plast. Pri blizsim pohledu jsou patrna mista, kde roztekly plast odkapaval. Sani ma jiny odstin, protoze se zmenil povrch. Z takoveho klasicky broubkovaneho je ted hladsi.

Musim rict, ze jsem prekvapeny, ze to takhle vubec dokazali zavarit. Urcite je to lepsi, nez nejake zaslepky apod. Pokud bysme se na tom dohodli behem toho jednani, tak bych to akceptoval jako kompromis z me strany. Nicmene nejen, ze jsme se na necem takovem nedohodli, ale dokonce mi bylo dvakrat lzive namluveno, ze se soucastka vymeni za novou! Mam problem predevsim s timhle a to jenom dokazuje, o jakou firmu se jedna.

O par dni pozdeji prselo. Spustil jsem sterace a... nestacil se divit. Sterac na strane ridice pri horni poloze narazel do A sloupku! Kdyz jsem se na to zameril, vsiml jsem si, ze ve vypnute poloze jsou sterace nejak vysoko. U SII ve vypnutem stavu sterace skoro nejsou videt. Ted jsem je videl. Kdyz zacalo byt hezky, kouknul jsem se na ne z venci.

Hned jsem si vsiml, ze je neco v neporadku s temi plasty, ktere jsem pod steraci primo pod celnim sklem. Uprostred docela nedolehaly. O vikendu jsem to rozebral. Zjistil jsem, ze ty dva plasty jsou normalne prichycene na strane okna plastovou drazkou a u motoru jenom tesnenim. Po demontazi steracu jsem objevil, ze drazka na mych plastech je cela ulomena a plast u ridice je dokonce praskly. Zlom drazky vsak nepusobil cerstve. V protikuse pod celnim sklem jsem vsak nasel jakysi stary cerny tmel nebo silikon. A tak jsem si tedy dal dohromady, co se muselo stat: Pri montazi plynu je nutne protahnout kabelaz z motoru do interieru, k cemuz je potreba demontovat ty plasty. Pri prvni montazi tak museli drazku vylomit. Abych na to neprisel, plasty - kterym jinak z venci nic nebylo - prichytili k oknu pomoci nejakeho silikonu. Kdyz nyni kabelaz demontovali, plasty nadzvedli a protoze po tolika mesicich samozrejme nevedeli, ze to takto zbastlili prvne, objevili svuj pocin. U ridicova plastu kuz drazky jeste zbyl. Kdyz ho tak zkouseli sundat, trochu vice zatahli a... plast praskl presne v tom miste, co zacina ta drazka. Plyn tedy demontovali a pak uz se ale ani nenamahali plasty naraficit zpet. A protoze vpodstate za nic nedrzely, zacalo to byt videt. Voda z celniho skla tak mohla tect primo pod ne, kde je mimo jine schovana ridici jednotka motoru. A ikdyz je nepochybne vode odolna, urcite ve Skodovce nepocitali, ze na ni bude tect spousta vody.

Plasty jsem musel dat zpet. Aspon jsem srovnal sterace. Na parkovisti jsem si obhledl dva dalsi Superby, abych videl, jak maji byt sterce normalne nastavene. U SII nastavit sterace neni uplne jednoduche. On je totiz nikdy nevraci do stejne polohy. Obcas s nima hne, aby se neopotrebovavala lamela stiratek... Nicmene se povedlo.

Uz jsem se chystal, ze budu muset obvolavat vrakoviste a hledat jine, neposkozene, plasty. Byl jsem ale ve Skoda autodilech kupovat novou zaslepku k radici pace. Stoji mimochodem nehoraznych 160,- A ze zvedavosti jsem se zeptal, na kolik by prisly ty steracove plasty nove. Prekvapive pouhych 1200,- za oba. Cekal jsem to vyrazne horsi. Cili jsem je hned objednal a po dodani opet sundal sterace, vse vycistil a opet slozil dohromady. Jako nove.

Par dni na to mi motor oznamil nedostatek chladici kapaliny. U LPG se pry chladici kapalina pouziva k ohrevu plynu. Kdyz ten mechanizmus rozebirali, museli trochu kapaliny upustit. Samozrejme se neobtezovali ji doplnit. Byla to jenom trocha, ale za urcitych okolnosti se dostala pod merku. Cili doplneno.

Rovnez jsem si vsiml, ze nejake vodni trubice jsou nastavovane. Cili opet - nevymenili, jenom zabastlili. Zatim to funguje. Urcite to vymenim, nemuzu delat vsechno najednou...

V plastu u hrdla nadrze je nezalepena dira...

Cili si to shrneme - kolik penez stala demontaz LPG z auta tuto firmu? Krome prace vubec nic. Nestalo je to ani korunu. Zavarili kufr s pomoci soucastky, kterou naopak z kazdeho auta bezne vyrezavaji. Zavarili sani v cene 5000,-, ikdyz 2x slibili, ze ho vymeni. Trubky spojili spojkou. U nadrze se na zalepeni diry vykaslali. Navic jeste znicili plasty kolem steracu a ty jeste rozstelovali.

Chybi mi jeste nekolik jednotek tisic Km do velkeho servisu, ktery bude provadet autorizovany servis Skoda. V ramci toho necham prekontrolovat zbytek auta. Ale myslim si, ze jsem objevil vsechny skody, co plynari zpusobili (jelikoz do niceho jineho LPG uz nezasahuje). Auto ted jiz bez plynu proslo bez zavad prvni STK. Chybi mi tedy vymenit to sani a ty trubky a cela kapitola LPG je uspesne za mnou. Temer 11 mesicu po montazi. Auto mam jiz rok.

Cele me to stalo obrovske mnozstvi nervu, ztraceneho casu a ztracenych penez. S LPG jsem za celou dobu usetril na jizdnem dohromady odhadem 200,- Prodelal jsem vpodstate polovinu ceny montaze na vydajich za pravnika a nove soucastky, ktere jsem koupil (nebo jeste koupim) pro uvedeni auta do skutecne 100% stavu. Zavady nalezene po poslednim prevzeti jiz s nimi nehodlam resit. Vsechno je to neprukazne, nebo by dalsi reseni vyzadovalo dalsi financni a casove naklady neodpovidajici vysledku.

Chtel bych zduraznit, ze problem nevidim ani tak v LPG, jako zejmena v pristupu a hrube nesolidnim jednani servisu a potencionalne i "distributora" (je otazkou, jak moc o tom distributor opravdu vedel a jak moc si to servis jenom vymyslel). Jiz pred lety jsme meli doma Favorita na LPG a nyni mame doma stale na LPG i Fabii a tak dobre vim, jak moc velky rozdil pristup servisu dela. Samozrejme urcite reknete, ze to nemuzu porovnavat - uplne jine motory atp. Ale nejde mi o tu funkcnost. Jde mi o naprosto nesolidni jednani, ktere z tohohle udelalo naproste peklo.

Kdyby totiz v unoru servis rekl, ze "Bohuzel LPG v tomto voze nefunguje. Omlouvame se a pokud tedy chcete, provedeme demontaz", napsal bych sem do fora jenom informaci o tom, ze LPG v 3.6FSI nefunguje, ale firma byla velmi solidni a i tak bych ji (pro jine montaze) doporucil. To se vsak nestalo a musel prijit ke slovu pravnik. Pokud by cela anabaze skoncila po zde popisovanem jednani s pravniky a servis mi minimalne 2x primo nelhal, rovnez bych to tady na foru nijak nerozmazaval a napsal bych, ze jsme se proste vyrovnali. A to i presto, ze by me tady spousta lidi prosilo o detaily.

Cili zejmena kvuli tomu lhani jsem se rozhodl, ze napisu opravdu velmi podrobne liceni celeho procesu. Nikdy behem jakehokoliv jednani se servisem ani s pravniky jsem nikomu neslibil, ze se k tomu nebudu verejne (i nebo i neverejne) vyjadrovat. Necitim se tedy vazan zadnou mlcenlivosti. Dalsi duvod tohoto podrobneho popisu je, abyste se sami mohli rozhodnout, byt na zaklade pouze me verze, zda jsem byl dostatecne kooperativni a vstricny vuci servisu, nebo ne (jak byl obvinen o mnoho odstravcu vyse v telefonatu s technikem servisu).

Co rici zaverem? Cely tento prispevek jsem psal nekolik hodin behem dvou dnu. Ikdyz jsem par veci pro vetsi strucnost zjednodusil (treba popis jednani s pravniky by mohl byt na samostatny clanek skoro podobneho rozsahu), celkove si za tim stojim a domnivam se, ze je pravdivy a odrazi vsechna fakta.

Za celou dobu psani jsem resil jednu podstatnou otazku - mam zverejnit jmeno dotcene firmy? Nakonec jsem se rozhodl, ze ano. Jmeno firmy, zde popisovane jako "servis", je LPG-Auto, s.r.o. sidlici v Michli, ktera provadi franchising pro Prahu pro firmu HL Propan, s.r.o.
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Na celém tom článku jen echápu to ohánění se pořád Zábřehem na Moravě, když HL propan sídli v Ostravě :? asi servis fakt banda debilů.

Jinak ta (ne)funkčnost je vážně k smíchu. Ono už jenom z principu fungování toho LPG na přímovstřikovém motoru mi nějak nesedí to, že by to takhle nemělo dělat problémy, když by vlastně každý x-tý vstřik paliva mepl být benzín a ne plyn, když každý, kdo na plyn něco najezdil, dobře ví, že přechod mezi palivy prostě není plynulý, zvlášť ne když se to děje při akceleraci....
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od maRkus »

Aha.... takze protoze nejaky dementi dojebou v jednom FSI plyn a znamena ze sup na plyn neni dobra volba..... to je zas logika v tomhle vlakne to bych blil.... znam cca 6 aut fsi a tfsi ktere na plyn jezdi a neni s tim sebemensi problem....
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

don
Příspěvky: 150
Registrován: 24 črc 2012 21:12

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od don »

Bobek: Proč nechceš SII v tom 3.6 je to fakt bomba. Ser na plyn..

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

Ja vim, zážitek neskutečný. Jezdím hlavně město 70-75% aa to se fakt nehodi.

Ještě se rozmyslim, ale..
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od crocjirka »

Btw za 40 uz by mel prins ktery vyuziva benzinovy vstriky ne??? :D
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Rudi
Moderátor
Příspěvky: 11957
Registrován: 22 srp 2004 13:03
Bydliště: OK
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Rudi »

Bobek píše:Ja vim, zážitek neskutečný. Jezdím hlavně město 70-75% aa to se fakt nehodi.

Ještě se rozmyslim, ale..
a to si myslíš, že je na to studená nafta lepší, kde čekáš než ti zatopí? :? spíš klasika a pohled na spotřebu, studený TDI přece musí jezdit 6,5 a benzín nejmíň za dvojnásobek :lol:
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK

BIGPAPA
Příspěvky: 9161
Registrován: 09 čer 2007 01:50
Bydliště: PIT-STOP
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od BIGPAPA »

na netu se dá narazit na Passaty CC se stejným motorem, ale s 220kW....

co se juknout po tomto... jelikož přecijen to CC je minimálně podvozkově uplně jinde než Superb
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od Bobek »

Rudi pár článků nahoru jsem psal, že naftu mám teď a už nikdy ji v baráku nechci vidět.

A právě proto chci nějakou atmosféru, bez zbytečných kurvítek (což 1.8 ani 2.0 bohužel nejsou)

Taťko zrovna CC se mi moc nelíbí - hlavně z interiéru bych se poblil. Koupím si nový kolo a bude :D
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: Superb II 3.6 FSi

Příspěvek od crocjirka »

Bobek píše: Koupím si nový kolo a bude :D
dej si facku :roll:
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Odpovědět

Zpět na „ŠKODA scene“