síla tyček stabilizátoru

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od Lukin_GSi »

Astra F má tyhle 2 verze

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Lukin_GSi dne 22 pro 2012 22:08, celkem upraveno 2 x.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od Lukin_GSi »

Kadett GSi 16V - Kubi :D :D

Obrázek

Astra GSi 16V

Obrázek

Saab 9000 - (Astra má akorát plné ramena)

Obrázek
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

diik..
cize pre mna nepouzitelne...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od Lukin_GSi »

přesně tak... a vzadu jsi náhodou neřešil nějaký stabilizátor?? Který by byl na pevno ke karoserii a tlačil nápravu.. stejný princip jako vepředu..
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

v zadu som chcel dan nezavisle zavesenie...
ale vy***** som sa na to..

uz to neako moc neriesim..."zavodak" z toho nebude
a tolko roboty co by to obnasalo, mi za to nestoji..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od posero »

NeviM píše: Ještě jeden dodatek, že by se ty silentbloky, co jsou tu na fotce, zmáčkly dohromady jen o 1-2mm je opravdu veliký scifi, trochu jste si popletli jednnotky asi, v centimetrech by to mohlo tak nějak skoro odpovídat, ono za provozu se to zmáčkne "trochu" víc, než to člověk zmáčkne prstama...
předem říkám, že nechci flame diskuze stačí a vyhovuje 8)

představil si tady úpravy kterýma jsi prošel, tak to udělám zhruba taky aby sis nemyslel, že jsem radil teoretik :lol: základ mého stroje je civic EG tedy 5. gen. osazen motorem serie B, z úprav kterýmy to auto prošlo stojí za zmínku komplet předělání brzdového systému s hydro ručkou, 6ti písty vepředu 286mm, plně stavitelný podvozek, možnost nastavení odklonů a sbíhavosti obou náprav, komplet uložení do PU (motor, ramena, řazení) pár rozpěr karoserie, celková váha neznámá ale nejspíš pod 1000kg. auto neni jen splácaný ale po celou dobu se testuje, mění, dolaďuje tak aby vše fungovalo co možná nejlépe.

dotaz tady zněl jestli se něco změní když použije silnější tyčku, nestane prostě opravdu ne. předělávání stabíku na systé, čepů je opravdu mimo. pošlu ti jednu tu tyčku domů poštou a mezi prsty mi ji zmačkneš o 2mm jo? :lol: sem na to moc zvědavej. snažíš se mi tady vysvětlovat něco co mam na autě a moc dobře vim jak to funguje, že by se to mačkalo o centimetry rovnou vyloučíme :pifko: a máš 100% pravdu, že je dobré přemýšlet nad funkcí každého silentu a tak když se koukneš na stabík kterej je vlastně jedna velká pružina tak tam neni životně důležitý okamžitý 100% veškeré síly z jednoho konce na druhý, tuhle vlastnost bych vyžadoval u vnitřního uložení ramen kde je ovlivněna celková geometrie ale ne u stabilizátoru

EDIT: na foru se objevilo pár rozumných témat a rozumných diskuzí 8) byl bych rád kdyby se to i zde drželo diskuze o daném problému a oběšlo se to bez tahání trik, urážení atd...
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od NeviM »

posero: no to jsme se možná špatně pochopili, taky si samozřejmě nemyslím, že by se něco změnilo výměnou tyčky za silnější (možná tak, že shnije o par desitek let později) :lol:
Píšeš tu o pružnosti stabíku, to je jasný, ale když budu mluvit o tý fotce, na kterou jsem reagoval, tam je tý gumy dohromady hodně, je to odhadem cca 2 cm vysoký jeden silentbloček a dohromady na obou stranách jsou 4, to máš 8 cm gumy, která se stlačuje. A čep se nestlačí vůbec, jsem prostě přesvědčenej, že se stejným stabíkem ty silenbloky, oproti čepům, způsoběj aspoň tak o centimetr větší rozdíl ve zdvihu kol oproti sobě, v extrémním rozdílu zdvihu kol podle mě i klidně víc než ty dva, kor když už to není zrovna nový. No a ta guma se podle mě navíc zmáčkne dřív než stabilizátor, tudíž jeho reakci trochu brzdí. No snad to píšu trochu srozumitelně. :D
Samozřejmě se dá diskutovat o zanedbatelnosti takovýho rozdílu atd. ale podle svých zkušeností s takovýma úpravama jsem si jistej, že mít to takhle na svym autě a předělat to, tak to na jízdních vlastnostech prostě poznám.
Jako taky by to bylo asi poslední, co bych řešil, mít to na svým autě, ale původně jsem tu reagoval na něčí tvrzení, že guma je v podstatě to samý jak čep, nebo jak to bylo a s tím prostě souhlasit nemůžu.
Jinak konrétně v tomhle případě ten polyuretan podle mě nebude nejlepší řešení, ten konec stabíku v tom uložení mění uhel a to dost výrazně, což by podle mě časem způsobovalo buď natahování ty tyčky (nebo rovnou přetržení) a nebo spíš dřív zničení polyuretanu. Ale jen tak hádám, vyzkoušený to nemám.

K tomu EDITu: já se pouze občas nechal strhnout k účasti na svoji obranu, flamy zásadně nikdy nevyvolávám, taky mi vyhovuje rozumná diskuse bez urážek atd. :pifko:

Jinak auto si jezdim v případě potřeby vážit do sběrnejch surovin na váhu, doporučuju, mimochodem můj 24ventil měl naposled 1320 kg a bráchův (stejnej motor, taky překopanej na manuál) myslim asi 1590 :lol: Bohužel takhle ta váha nezůstane, spoustu věcí tam musim zase vrátit :cry:

EDIT: omlouvám se zakladatelovi tématu za OT, ale koukal jsem, že už to má vyřešený a aspoň trochu se tématu pořád držíme, tak snad neva 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od posero »

teď už vím na čem jsem a tak "zaútočím" tenhle systém tyček co zde zakladatel předstvil užívám, znám, rozebral a složil sem to mnohokrát. dále dělam v autokelly takže si denně osaham tolik tyček kolik normální člověk do ruky v životě nedostane 8) ty si jen myslíš to co tady píšeš, já to vím tu tyčku nestlačíš o tolik co píšeš, ani origo a už vůbec ne s PU silentama to ti na rovinu řeknu, že tohle je lepší protože to vydrží dýl jak rok, což tyčky s kloubkem neumí (aspoň na našem trhu)

nehodlám tu vést osobní války ani nikomu nic dokazovat, zkusil sem, používám a vím... rád se necham poučit zkušenostmi jiných 8) postupně bych přešel na téma "brzdy" tady totiž nic nového nevymyslíme :lol:
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od NeviM »

Tak taky zautočím :lol: tyčky s kloubkama a vůbec klouby vydržej klidně třeba 5 let a víc (a to už není teorietizování, ale praktický zkušenosti), ale to se musej jmenovat třeba Loemforder, TRW a možná pár dalších, o kterých ještě nevím, každopádně když se jmenujou Starline, tak obvykle tak po měsíci končej :lol:

Jinak souhlas, jen si to myslím, vyzkoušený nemám a jen jsem tu tak teoretizoval, ale stejně si myslím že v principu jsem se nijak moc nespletl, samozřejmě souhlasím že míra přínosu nějakýho předělávání oproti vynaloženýmu úsilý nic moc, ale co se týče přesnosti jízních vlastností, tak o něco málo líp prostě teoreticky ty klouby fungovat musej, si myslim :)
Jinak mi teď tak došlo, že to o čem jsem psal předtím o PU v tomto případě, se asi jednoduše vyřeší nějakým kuzelovitym tvarem těch konců PU, co jsou v kontaktu se stabíkem.

Jdu se teda podívat do brzd, co je tam novýho :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od kucik »

CHlapi ať nezakládám nové téma, mám ještě jeden dotaz. Mažete uložení stabilizátoru vazelinou, aby se s ním dalo při montáži hýbat v těch gumách, nebo to musí být na té gumě na sucho?-ale jak pak přesně nastavit, aby byl na levé i pravé straně vylezlý stejně?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od posero »

kucik píše:CHlapi ať nezakládám nové téma, mám ještě jeden dotaz. Mažete uložení stabilizátoru vazelinou, aby se s ním dalo při montáži hýbat v těch gumách, nebo to musí být na té gumě na sucho?-ale jak pak přesně nastavit, aby byl na levé i pravé straně vylezlý stejně?
tak záleží co si použil, pokud máš silenty z PU tak by se měli mazat silikonovou vazelínou, pokud origo tak ty se snad dávaj na sucho (podmínkou je vždy hladkej povrch) ale obecně platí kdo maže ten jede, takže určitě určitě nic nezkazíš 8) hejbat se to v tom bude stejně. jinak ten stabilizátor se "vystředí" sám :-)
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od Fifi »

Určitě to namaž, protože na sucho můžou občas vrzat...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Keek
Příspěvky: 5
Registrován: 26 črc 2012 21:23

Re: síla tyček stabilizátoru

Příspěvek od Keek »

Ale namazat jen tukem,který nenaruší strukturu té pryže.
Systém s tyčkama mám na dvou autech taky. Na jednom už jsem přeházel komplet na PUR a druhé je(a bude)v gumě. Co jsem tak měřil,tak pokud se guma(gumy)na tyčce zmáčknou o 0.5 cm,tak stabik se prohne o cca 7 cm. PUR asi nemá cenu zmiňovat. Na auto to prakticky nemá vliv. Tyčky jsem naopak dával slabší-8mm místo 10mm. Ne schválně,ale prostě mi tak přišly se silentama. Pro úplnost uvedu i auto-Toyota Celica TA40 s motorem 1UZFE.
TA40 L4+TA40 V8+ST185 L4+LS400 V8=825HP

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“