síla tyček stabilizátoru
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Re: síla tyček stabilizátoru
Astra F má tyhle 2 verze
Naposledy upravil(a) Lukin_GSi dne 22 pro 2012 22:08, celkem upraveno 2 x.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: síla tyček stabilizátoru
Kadett GSi 16V - Kubi
Astra GSi 16V
Saab 9000 - (Astra má akorát plné ramena)
Astra GSi 16V
Saab 9000 - (Astra má akorát plné ramena)
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: síla tyček stabilizátoru
diik..
cize pre mna nepouzitelne...
cize pre mna nepouzitelne...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: síla tyček stabilizátoru
přesně tak... a vzadu jsi náhodou neřešil nějaký stabilizátor?? Který by byl na pevno ke karoserii a tlačil nápravu.. stejný princip jako vepředu..
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: síla tyček stabilizátoru
v zadu som chcel dan nezavisle zavesenie...
ale vy***** som sa na to..
uz to neako moc neriesim..."zavodak" z toho nebude
a tolko roboty co by to obnasalo, mi za to nestoji..
ale vy***** som sa na to..
uz to neako moc neriesim..."zavodak" z toho nebude
a tolko roboty co by to obnasalo, mi za to nestoji..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: síla tyček stabilizátoru
předem říkám, že nechci flame diskuze stačí a vyhovujeNeviM píše: Ještě jeden dodatek, že by se ty silentbloky, co jsou tu na fotce, zmáčkly dohromady jen o 1-2mm je opravdu veliký scifi, trochu jste si popletli jednnotky asi, v centimetrech by to mohlo tak nějak skoro odpovídat, ono za provozu se to zmáčkne "trochu" víc, než to člověk zmáčkne prstama...
představil si tady úpravy kterýma jsi prošel, tak to udělám zhruba taky aby sis nemyslel, že jsem radil teoretik základ mého stroje je civic EG tedy 5. gen. osazen motorem serie B, z úprav kterýmy to auto prošlo stojí za zmínku komplet předělání brzdového systému s hydro ručkou, 6ti písty vepředu 286mm, plně stavitelný podvozek, možnost nastavení odklonů a sbíhavosti obou náprav, komplet uložení do PU (motor, ramena, řazení) pár rozpěr karoserie, celková váha neznámá ale nejspíš pod 1000kg. auto neni jen splácaný ale po celou dobu se testuje, mění, dolaďuje tak aby vše fungovalo co možná nejlépe.
dotaz tady zněl jestli se něco změní když použije silnější tyčku, nestane prostě opravdu ne. předělávání stabíku na systé, čepů je opravdu mimo. pošlu ti jednu tu tyčku domů poštou a mezi prsty mi ji zmačkneš o 2mm jo? sem na to moc zvědavej. snažíš se mi tady vysvětlovat něco co mam na autě a moc dobře vim jak to funguje, že by se to mačkalo o centimetry rovnou vyloučíme a máš 100% pravdu, že je dobré přemýšlet nad funkcí každého silentu a tak když se koukneš na stabík kterej je vlastně jedna velká pružina tak tam neni životně důležitý okamžitý 100% veškeré síly z jednoho konce na druhý, tuhle vlastnost bych vyžadoval u vnitřního uložení ramen kde je ovlivněna celková geometrie ale ne u stabilizátoru
EDIT: na foru se objevilo pár rozumných témat a rozumných diskuzí byl bych rád kdyby se to i zde drželo diskuze o daném problému a oběšlo se to bez tahání trik, urážení atd...
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: síla tyček stabilizátoru
posero: no to jsme se možná špatně pochopili, taky si samozřejmě nemyslím, že by se něco změnilo výměnou tyčky za silnější (možná tak, že shnije o par desitek let později)
Píšeš tu o pružnosti stabíku, to je jasný, ale když budu mluvit o tý fotce, na kterou jsem reagoval, tam je tý gumy dohromady hodně, je to odhadem cca 2 cm vysoký jeden silentbloček a dohromady na obou stranách jsou 4, to máš 8 cm gumy, která se stlačuje. A čep se nestlačí vůbec, jsem prostě přesvědčenej, že se stejným stabíkem ty silenbloky, oproti čepům, způsoběj aspoň tak o centimetr větší rozdíl ve zdvihu kol oproti sobě, v extrémním rozdílu zdvihu kol podle mě i klidně víc než ty dva, kor když už to není zrovna nový. No a ta guma se podle mě navíc zmáčkne dřív než stabilizátor, tudíž jeho reakci trochu brzdí. No snad to píšu trochu srozumitelně.
Samozřejmě se dá diskutovat o zanedbatelnosti takovýho rozdílu atd. ale podle svých zkušeností s takovýma úpravama jsem si jistej, že mít to takhle na svym autě a předělat to, tak to na jízdních vlastnostech prostě poznám.
Jako taky by to bylo asi poslední, co bych řešil, mít to na svým autě, ale původně jsem tu reagoval na něčí tvrzení, že guma je v podstatě to samý jak čep, nebo jak to bylo a s tím prostě souhlasit nemůžu.
Jinak konrétně v tomhle případě ten polyuretan podle mě nebude nejlepší řešení, ten konec stabíku v tom uložení mění uhel a to dost výrazně, což by podle mě časem způsobovalo buď natahování ty tyčky (nebo rovnou přetržení) a nebo spíš dřív zničení polyuretanu. Ale jen tak hádám, vyzkoušený to nemám.
K tomu EDITu: já se pouze občas nechal strhnout k účasti na svoji obranu, flamy zásadně nikdy nevyvolávám, taky mi vyhovuje rozumná diskuse bez urážek atd.
Jinak auto si jezdim v případě potřeby vážit do sběrnejch surovin na váhu, doporučuju, mimochodem můj 24ventil měl naposled 1320 kg a bráchův (stejnej motor, taky překopanej na manuál) myslim asi 1590 Bohužel takhle ta váha nezůstane, spoustu věcí tam musim zase vrátit
EDIT: omlouvám se zakladatelovi tématu za OT, ale koukal jsem, že už to má vyřešený a aspoň trochu se tématu pořád držíme, tak snad neva
Píšeš tu o pružnosti stabíku, to je jasný, ale když budu mluvit o tý fotce, na kterou jsem reagoval, tam je tý gumy dohromady hodně, je to odhadem cca 2 cm vysoký jeden silentbloček a dohromady na obou stranách jsou 4, to máš 8 cm gumy, která se stlačuje. A čep se nestlačí vůbec, jsem prostě přesvědčenej, že se stejným stabíkem ty silenbloky, oproti čepům, způsoběj aspoň tak o centimetr větší rozdíl ve zdvihu kol oproti sobě, v extrémním rozdílu zdvihu kol podle mě i klidně víc než ty dva, kor když už to není zrovna nový. No a ta guma se podle mě navíc zmáčkne dřív než stabilizátor, tudíž jeho reakci trochu brzdí. No snad to píšu trochu srozumitelně.
Samozřejmě se dá diskutovat o zanedbatelnosti takovýho rozdílu atd. ale podle svých zkušeností s takovýma úpravama jsem si jistej, že mít to takhle na svym autě a předělat to, tak to na jízdních vlastnostech prostě poznám.
Jako taky by to bylo asi poslední, co bych řešil, mít to na svým autě, ale původně jsem tu reagoval na něčí tvrzení, že guma je v podstatě to samý jak čep, nebo jak to bylo a s tím prostě souhlasit nemůžu.
Jinak konrétně v tomhle případě ten polyuretan podle mě nebude nejlepší řešení, ten konec stabíku v tom uložení mění uhel a to dost výrazně, což by podle mě časem způsobovalo buď natahování ty tyčky (nebo rovnou přetržení) a nebo spíš dřív zničení polyuretanu. Ale jen tak hádám, vyzkoušený to nemám.
K tomu EDITu: já se pouze občas nechal strhnout k účasti na svoji obranu, flamy zásadně nikdy nevyvolávám, taky mi vyhovuje rozumná diskuse bez urážek atd.
Jinak auto si jezdim v případě potřeby vážit do sběrnejch surovin na váhu, doporučuju, mimochodem můj 24ventil měl naposled 1320 kg a bráchův (stejnej motor, taky překopanej na manuál) myslim asi 1590 Bohužel takhle ta váha nezůstane, spoustu věcí tam musim zase vrátit
EDIT: omlouvám se zakladatelovi tématu za OT, ale koukal jsem, že už to má vyřešený a aspoň trochu se tématu pořád držíme, tak snad neva
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: síla tyček stabilizátoru
teď už vím na čem jsem a tak "zaútočím" tenhle systém tyček co zde zakladatel předstvil užívám, znám, rozebral a složil sem to mnohokrát. dále dělam v autokelly takže si denně osaham tolik tyček kolik normální člověk do ruky v životě nedostane ty si jen myslíš to co tady píšeš, já to vím tu tyčku nestlačíš o tolik co píšeš, ani origo a už vůbec ne s PU silentama to ti na rovinu řeknu, že tohle je lepší protože to vydrží dýl jak rok, což tyčky s kloubkem neumí (aspoň na našem trhu)
nehodlám tu vést osobní války ani nikomu nic dokazovat, zkusil sem, používám a vím... rád se necham poučit zkušenostmi jiných postupně bych přešel na téma "brzdy" tady totiž nic nového nevymyslíme
nehodlám tu vést osobní války ani nikomu nic dokazovat, zkusil sem, používám a vím... rád se necham poučit zkušenostmi jiných postupně bych přešel na téma "brzdy" tady totiž nic nového nevymyslíme
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: síla tyček stabilizátoru
Tak taky zautočím tyčky s kloubkama a vůbec klouby vydržej klidně třeba 5 let a víc (a to už není teorietizování, ale praktický zkušenosti), ale to se musej jmenovat třeba Loemforder, TRW a možná pár dalších, o kterých ještě nevím, každopádně když se jmenujou Starline, tak obvykle tak po měsíci končej
Jinak souhlas, jen si to myslím, vyzkoušený nemám a jen jsem tu tak teoretizoval, ale stejně si myslím že v principu jsem se nijak moc nespletl, samozřejmě souhlasím že míra přínosu nějakýho předělávání oproti vynaloženýmu úsilý nic moc, ale co se týče přesnosti jízních vlastností, tak o něco málo líp prostě teoreticky ty klouby fungovat musej, si myslim
Jinak mi teď tak došlo, že to o čem jsem psal předtím o PU v tomto případě, se asi jednoduše vyřeší nějakým kuzelovitym tvarem těch konců PU, co jsou v kontaktu se stabíkem.
Jdu se teda podívat do brzd, co je tam novýho
Jinak souhlas, jen si to myslím, vyzkoušený nemám a jen jsem tu tak teoretizoval, ale stejně si myslím že v principu jsem se nijak moc nespletl, samozřejmě souhlasím že míra přínosu nějakýho předělávání oproti vynaloženýmu úsilý nic moc, ale co se týče přesnosti jízních vlastností, tak o něco málo líp prostě teoreticky ty klouby fungovat musej, si myslim
Jinak mi teď tak došlo, že to o čem jsem psal předtím o PU v tomto případě, se asi jednoduše vyřeší nějakým kuzelovitym tvarem těch konců PU, co jsou v kontaktu se stabíkem.
Jdu se teda podívat do brzd, co je tam novýho
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: síla tyček stabilizátoru
CHlapi ať nezakládám nové téma, mám ještě jeden dotaz. Mažete uložení stabilizátoru vazelinou, aby se s ním dalo při montáži hýbat v těch gumách, nebo to musí být na té gumě na sucho?-ale jak pak přesně nastavit, aby byl na levé i pravé straně vylezlý stejně?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: síla tyček stabilizátoru
tak záleží co si použil, pokud máš silenty z PU tak by se měli mazat silikonovou vazelínou, pokud origo tak ty se snad dávaj na sucho (podmínkou je vždy hladkej povrch) ale obecně platí kdo maže ten jede, takže určitě určitě nic nezkazíš hejbat se to v tom bude stejně. jinak ten stabilizátor se "vystředí" sámkucik píše:CHlapi ať nezakládám nové téma, mám ještě jeden dotaz. Mažete uložení stabilizátoru vazelinou, aby se s ním dalo při montáži hýbat v těch gumách, nebo to musí být na té gumě na sucho?-ale jak pak přesně nastavit, aby byl na levé i pravé straně vylezlý stejně?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: síla tyček stabilizátoru
Určitě to namaž, protože na sucho můžou občas vrzat...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: síla tyček stabilizátoru
Ale namazat jen tukem,který nenaruší strukturu té pryže.
Systém s tyčkama mám na dvou autech taky. Na jednom už jsem přeházel komplet na PUR a druhé je(a bude)v gumě. Co jsem tak měřil,tak pokud se guma(gumy)na tyčce zmáčknou o 0.5 cm,tak stabik se prohne o cca 7 cm. PUR asi nemá cenu zmiňovat. Na auto to prakticky nemá vliv. Tyčky jsem naopak dával slabší-8mm místo 10mm. Ne schválně,ale prostě mi tak přišly se silentama. Pro úplnost uvedu i auto-Toyota Celica TA40 s motorem 1UZFE.
Systém s tyčkama mám na dvou autech taky. Na jednom už jsem přeházel komplet na PUR a druhé je(a bude)v gumě. Co jsem tak měřil,tak pokud se guma(gumy)na tyčce zmáčknou o 0.5 cm,tak stabik se prohne o cca 7 cm. PUR asi nemá cenu zmiňovat. Na auto to prakticky nemá vliv. Tyčky jsem naopak dával slabší-8mm místo 10mm. Ne schválně,ale prostě mi tak přišly se silentama. Pro úplnost uvedu i auto-Toyota Celica TA40 s motorem 1UZFE.
TA40 L4+TA40 V8+ST185 L4+LS400 V8=825HP