Poslední návštěva: 12 lis 2019 14:51 Právě je 12 lis 2019 14:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 25 led 2016 16:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2010 19:18
Příspěvky: 654
Bydliště: České Budějovice
Ahoj, začínám koukat po stavítku na léto. Stavítko hlavně z důvodu větší možnosti snížení než s pevným podvozkem. Cenová relace okolo 17 000,- strop je 20 000,-.
Co jsem na netu koukal tak mě zaujaly dvě varianty první z nich je podvozek Ap sportfahrwerke a druhá možnost St Suspensions.
AP:
http://www.chevron-racing.com/ap-sportf ... -5332.html

ST:
http://www.chevron-racing.com/st-suspen ... -5311.html

St se dělá i ve verzi s nastavením tuhosti, otázka je jestli to není zbytečnost? (nerad bych pak ladil podvozek po každý jízdě jak mě zrovna napadne :lol: )

Nebude to na daily ježdění, ale chci aby to něco vydrželo. Ap můžu mít za cca 17000,-, st bez nastavení tuhosti za 16000,-. Osobně mi přijde víc sympatická verze St suspensions.

Máte někdo osobní zkušenost s někerým z těchto podvozků? Uvítám i další alternativy. Díky za postřehy 8)

_________________
Life is too short to drive boring cars


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podovzek jaký?
PříspěvekNapsal: 25 led 2016 16:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
Moc o tom nevíš,když uvažuješ nad takovou parodií na podvozek. Než nekonečné hodiny strávené nad nastavením něčeho co nastavit nejde. Doporučuji profesionální služby třeba protlum nebo hp sporting.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 25 led 2016 20:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2010 19:18
Příspěvky: 654
Bydliště: České Budějovice
ne opravdu o tom nic moc nevím, jelikož St spadá pod KW tak jsem si myslel, že to nebude špatná volba, vzhledem k tomu, že na podvozky Kw jsem slyšel jen chválu

_________________
Life is too short to drive boring cars


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 25 led 2016 20:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2109
Bydliště: Středočeský kraj
Myslím, že Libor neměl na mysli ani KW. Jde o to, že u Protlumu a HP Sporting Ti udělají podvozek víceméně na míru a dle Tvých požadavků. Ale bál bych se ceny, pokud půjde o Alfu. Třeba na Škodovky, VW atp u nich seženeš podvozek do 20t Kč, ale je to tím, že je dělají běžně. Ale optat se můžeš a potom uvidíš.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 25 led 2016 21:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2010 19:18
Příspěvky: 654
Bydliště: České Budějovice
napsal jsem oběma výrobcům, tak uvidíme 8)

_________________
Life is too short to drive boring cars


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 09:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 zář 2006 12:08
Příspěvky: 5343
Bydliště: Praha 13
ST je defakto KW v levny verzi, patrony atd jsou stejny, jedna se o stejnyho vyrobce a klidne ST kup.. jedna se o velmi slusny podvozek ktery se dava i na auto jako M3 a pod a funguje to i na okruhu... a vzhledem k tomu ze auto chces hlavne snizit nema smysl sypat penize do "profi" podvozku kdyz pak nevyuzijes ani prd z jejich schopnosti... a teda docist se ze KW neni podvozek, to je docela prekvapujici zalezitost

_________________
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 10:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2109
Bydliště: Středočeský kraj
Já to nemyslel tak, že KW není podvozek. Spíš jsem to myslel tak, že HP i Protlum odladí podvozek lépe. Jinak si myslím, že zrovna podvozek z divize M bude daleko lépe odladěný než ST. A pokud si to pamatuju správně, tak snad KW přestalo dělat pevné podvozky a přenechalo to Weitecu, dnešnímu ST. Proti KW nic nemám, sám ho mám doma připravené.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 10:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6511
Jak někdo hledá podvozek "hlavně proto, že to jde víc snížit", tak je asi jedno co na to auto dá, tam je to špatně už v základní myšlence :lol:

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 13:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
A hlavně všechno už tu bylo. :) viewtopic.php?f=20&t=103611&hilit=v%C3%A1hy+podvozek

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 13:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
maRkus píše:
jedna se o velmi slusny podvozek ktery se dava i na auto jako M3 a pod a funguje to i na okruhu...

Pokud ho umíš a máš čím nastavit. Jinak je to jen hromádka železa. Proto mu doporučuji profi řešení. V konečném důsledku vyjde mnohem levněji. Vím o čem mluvím,protože jsem si tím prošel. Koupil jsem si coilover kit a než jsem ho seřídil a byl skutečně spokojen a auto získalo opravdu lepší jízdní vlastnosti investoval jsem zhruba 2x tolik než custom podvozek od HP a to nepočítam čas a benzín. Dnes už je možnost si ty váhy třeba v Mostě půjčit(tuším 5000/hod). Kdybych tehdy věděl co ted,tak jdu rovnou do HP. Jenže zkušenost je nesdělitelná :)

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 14:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2006 04:03
Příspěvky: 3473
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Můj názor je že stavitelný podvozek je naprosto k hovnu, souhlasím s Liborem
Rozhodně je lepší zainvestovat do HP, Protlumu nebo koupit raději "obyčejné" Bilstein B6

_________________
Cléon & Fonte


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 17:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2010 19:18
Příspěvky: 654
Bydliště: České Budějovice
tak v protlumu si řekli za podvozek částku 30 000 bez daně a víc. Nepotřebuju žádnou extra třídu mezi podvozkama. Vidím to tak, že nakonec stejně koupím podvozek ST v té variantě bez nastavení tuhosti. Tam si nastavím výšku jakou budu chtít a nic víc nebudu muset řešit. Teda snad. Co jsem ještě googlil, tak tyhle podvozky i celkem rozumně fungují. Myslím si, že to bude snad cajk.

_________________
Life is too short to drive boring cars


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 26 led 2016 21:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 zář 2006 12:08
Příspěvky: 5343
Bydliště: Praha 13
kup to a budes vic nez nadseny.... 8)

_________________
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 28 led 2016 10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
D´ice píše:
Uvítám i další alternativy.

Pokud davas prednost vzhledu za cenu snizene funkce, tak jakakoliv vyssi investice do podvozku je absurdnim paradoxem. Nejvhodnejsim resenim je pote pouzti co nejtvrdsich pruzin, ktere co nejvice omezi dynamickou funkci podvozku a zamaskuji zvysene naklaneni auta po jeho snizeni. To myslim naprosto vazne :wink: .

Ono to je jako se ptat, ktere pisty jsou nejlepsi k tomu, aby jsi do nich vyvrtal diry jen proto, ze se to tvym ocim jevi jakou hezke. Logickou odpovedi by bylo, ze ty nejlevnejsi, protoze i s temi nejlepsimi a nejdrazsimi svym pocinanim ztratis kompresi naprosto stejne. :lol:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 28 led 2016 16:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2010 19:18
Příspěvky: 654
Bydliště: České Budějovice
stavitelnej podvozek se mi zdá jako rozumnej kompromis vzhledem k tomu že chci auto dát dolu, ale kdyby mi to nevyhovovalo, tak to vyšroubuju nahoru podle potřeby a hotovo. Výměna tlumičů a pružin by mě stejně neminula, proto chci zkusit tento typ podvozku 8)

_________________
Life is too short to drive boring cars


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavitelný podvozek jaký?
PříspěvekNapsal: 14 lis 2016 15:07 
Offline

Registrován: 02 led 2013 16:09
Příspěvky: 20
D´ice píše:
tak v protlumu si řekli za podvozek částku 30 000 bez daně a víc. Nepotřebuju žádnou extra třídu mezi podvozkama. Vidím to tak, že nakonec stejně koupím podvozek ST v té variantě bez nastavení tuhosti. Tam si nastavím výšku jakou budu chtít a nic víc nebudu muset řešit. Teda snad. Co jsem ještě googlil, tak tyhle podvozky i celkem rozumně fungují. Myslím si, že to bude snad cajk.


Ona ta problematika je poměrně jednoduchá. Pokud sis vybral stavitelný podvozek bez stavění průtoku oleje tedy bez stavění tuhosti, tak ti jde přesně o styling. Stavitelný podvozek bez nastavení tuhosti je předně o stylingu a to za jakoukoliv cenu. Konstrukčně se jedná o pružinu s matkou, která klouže po tělu tlumiče a tím se staví výška. Z logiky věci vychází že tlumič se vyrovnává s poměrně univerzální situací podle toho jak to nasatvíš. Výrobci nezbude nic jiného než tlumič nadimenzovat na tu nejnižší možnost.

Obecně jsou stavitelné podvozky tvrdé, ale na druhou stranu jsou funkční. Pokud koupíš cokoliv co plní TÜV tak je to funkční. Lidi za účelem stylingu hodně kupují tyhle podvozky: http://tatechnix.cz/10287-vyskove-stavitelne-podvozky .. Právě ta dostupnost těhlech podvozků vytvořila úplný soubor mýtů a polopravd.

Soubor mýtů stavitelných podvozků:
- Skákavost. Cena 5000 Kč značí, že není potřeba moc kreativity si k tomu takový podvozek pořídit. Lidi to montují před panelákem a vyhazují představné matky, aby dosáhly většího snížení. Z logiky výše napsaného je jasné, že když takto nadimenzovaný tlumič ještě předěláte tak to nefunguje. Prostě to skáče... Taky je to stavitelný podvozek a bohužel je potřeba naštelovat. U nás na dílně štělujeme jeden stav. podvozek i 4 hodiny. Před panelákem nebo u kámoše na dvoře to jde fakt blbě. Dobře naštelovaný podvozek na kolech podle TP neskáče, ale tlumí.

- Kvalita... Opomenutí představných matek viz výše = jasnou destrukci. Neutažení matek a následné vyskočení = jasná destrukce. Skřížené vyštelování = přetížení = jasná destrukce. Extrémně těžká kola = jasná destrukce.... Všechno to jsou věci, které si lidi způsobují sami.. Normálně ty podvozky dávaj 50 - 100 tis km..

- Tvrdost... Hodně lidí nadavá na tvrdost. To je jako nadávat na vodu, že teče. Je to základní vlastnost. Podvozek když je správně vyštelován, tak je snesitelný. Snesitelný ale tvrdý. Kdo chce jízdní vlastnosti ať si koupí sportovní pevný podvozek.


Všechny ty vypsaný věci platí úplně u čehokoliv co nemá stavitelný průtok tlumičem. Nůžky se otevírají ve dvou věcech. Čím vyšší snížení tím horší vlastnosti -> JOM má extrémní snížení a taky extrémní reklamace. Oproti tomu hybridy s 20mm snížení od ST jsou vpodstatě pevné sportovní podvozky. Druhý nůžky jsou v ceně. Jouda co nemá na podvozek nemá ani na montáž. Namontuje stavik po smrti před panelákem a nadává. Člověk co má 30 tis na nový podvozek dá i tomu podvozku službu v poodobě slušnější montáže a hlavně nebude podvozek upravovat opomenutím komponent. Přecijenom podvozek za 5 tis se vlastní blbostí likviduje snáž než podvozek za 30 000 Kč.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů