Xantia - Losi test

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Xantia - Losi test

Příspěvek od Mr. Grimes »

Na auto.cz jsem narazil na porovnani aut v losim testu. Vede Porsche, McLaren, R8 a Xantia z roku 1999? WTF, opravdu ten podvozek tak dobre fungoval, nebo se zrovna trefil do podminek testu? Proc kupujeme CoilOvery kdyz muzeme kuchat Xantie...

Model Modelový rok Rychlost [km/h]
Citroën Xantia Activa V6 1999 85
Audi R8 V10 plus 2017 83
McLaren 675LT 2017 83
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od JRD McLAREN »

..asi opravdu tak dobre funguje ...
ten hydraulicky podvozok je proste top ..

EDITED:
teda ten ACTIVA podvozok ..
Obrázek

je to vlastne "francuzka alternativa" podvozku Bose
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

bartali
Příspěvky: 1
Registrován: 18 bře 2018 13:15

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od bartali »

jj mel jsem ji ale ve verzi 2.0 CT tj o neco slabsi jen 108kw a ACTIVA fungovala skvele a jednou jsem mel moznost osobne losi test provest se srnkou ale v o neco vyssi rychlosti a i tak jsem to ustal cca v 95 km/h
ale to jsem jezdil svizne dnes jezdim pomale zvlaste u neprehlednych mist tak losi test jsem v podstate od te doby nezazil což je cca 8 let zpet.

ALE auto to bylo na stabilitu naprosto ale naprosto skvele at na suchu mokru ci na snehu zatim cokoliv s čím sem jezdil myslim samo z normalnich aut toto auto nepřekonalo.
Jednak ten system ACTIVA funguje tak ze je to v podstate aktivni vyrovnavani naklonu - naklaneni kabiny i s motorem oproti podvozku respektive zaveseni kol , na zaklade jizdnich podminek a namerenych dat tj rychlost natoceni volantu atd., s tím že světlost auta od vozovky je furt stejna komfort pruzení je furt stejný , zadne snizovani tezistě apod jako u nekterých tuningu , automaticke pritvrzovani podvozku zase na zaklade jizdnich dat tj rychlost zataceni atak dale.

A toto vse to auto z roku 1996 zvladno na beznych pneumatikach 195/70 R15 tusím (uz ho nemám holt bylo uz stare a nemam love na udrzbu) tj ne na extremne sirokych pneu jake vzdime dnes uz i na pom,erne beznych autech z vyroby.

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od Hondzik »

Boge :nono:

Bose je audio
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od JRD McLAREN »

BOSE ...
https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw" onclick="window.open(this.href);return false;

...a ticho !... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od Libor12 »

Podvozek Activa u citroenu,mercedesu cl vychází (kopie) z hydraulického podvozku Activ control,který do modelu celica montovala pro jpn trh toyota už v roce 89 tedy o dekádu dříve. :wink: Navíc Bose v některém jejich videu s popisem systému uvádí,že cely sw proces řízení převzalo kompletně od toy,pouze celý ten dosti složitý hydraulický systém nahradilo jednoduššími lineárními motory.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

TANN3R
Příspěvky: 10
Registrován: 20 čer 2015 22:46

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od TANN3R »

Xantia je podvozkově zajímavej stroj, na tu dobu. V podstatě hodně předběhli konkurenci. Jinak doporučuji projet si nějaké BMW s priplatkovym dynamic drive, což je systém hydraulických stabilizátorů, co BMW začalo montovat v roce 2002 do E65 a pak i do E60/61/63/64.
Sám mám dynamic v 645ci a v 6er je bezkonkurenčně nejlíp naladěnej, co se sportovní jízdy týká. To auto se v zatáčce vůbec nenaklání, až to působí po přesednutí z normálního podvozku hrozně nepřirozeně :D . Pozdější Fkové modely už dostaly civilnější, podstatně měkčí verzi.

Uživatelský avatar
rejchy
Příspěvky: 573
Registrován: 09 kvě 2006 14:24
Bydliště: V podkérkonoší

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od rejchy »

Dinamic drive jsou elektromagnetické stabilizátory ne? Hydraulický jsou tlumiče EDC.A dohromady je to pecka spek
Xantia měla super podvozek,ale když se to podařilo někomu utrhnout,tak už s tím nic neudělal.

TANN3R
Příspěvky: 10
Registrován: 20 čer 2015 22:46

Re: Xantia - Losi test

Příspěvek od TANN3R »

Ne, dynamic jsou hydraulické stabilizátory. Pohon normálně zajišťuje servo, společné i pro řízení.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“