Rozpěrná tyč

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Rozpěrná tyč

Příspěvek od LuckyR »

Chtěl bych se zeptat, k čemu vlastně slouží rozpěrná tyč u motoru v kufru?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

zvyšuje torzní tuhost karoserie - auto se ti tolik nekroutí
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Rendis
Příspěvky: 1853
Registrován: 09 zář 2004 19:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rendis »

Přesně tak.
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Jak říkaj ostatní. Já jí měl bohužel v autě jenom den a nemoh sem jí ozkoušet, takže nevim jejstli je to znát, ale v autoutningu jak popisujou ty úpravy na svých autech, tak tam psali že když si je dal do felície (přední i zadní), tak to bylo prej hodně znát :D
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Jak píšou kluci, má to řadu výhod!

Nebezpečné je jen to, že když schytáš náraz z boku, tak nemáš zdeformovanou jen stranu nárazu, ale díky rozpěře i stranu druhou :-(

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Ivan: no ale kdyz si vemes tak vsechno ma svoje pro a proti a človek by si pak na auto nic nedal
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Mosťa
Příspěvky: 215
Registrován: 22 lis 2004 11:56
Bydliště: Valašské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mosťa »

Nedávno jsem jí dal do motoru a je to opravdu znát. Auto chodí mnohem ochotněji do zatáček a konečně se nekroutí jak noční pracovnice u tyče. U Felicie je ten rozdíl opravdu markantní. S rozpěrnou tyčí v kufru zatím žádné zkušenosti nemám.
www.walachmotors.com
TUNING CLUB VSETÍN


Leonardo, Michelangelo, Donatello,..........................................PUNTO!!!

Uživatelský avatar
Mosťa
Příspěvky: 215
Registrován: 22 lis 2004 11:56
Bydliště: Valašské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mosťa »

Ivan píše:Jak píšou kluci, má to řadu výhod!

Nebezpečné je jen to, že když schytáš náraz z boku, tak nemáš zdeformovanou jen stranu nárazu, ale díky rozpěře i stranu druhou :-(
To je pravda. A co ty? Ty jí tam nemáš?
www.walachmotors.com
TUNING CLUB VSETÍN


Leonardo, Michelangelo, Donatello,..........................................PUNTO!!!

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Mám :mrgreen:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Zadní rozpěra je přece jen hlavně pro auta co už jezdí ostřeji a určitě nebude tak znát jako přední. Jde o tom, že vzadu poskytuje rozporu střecha auta, kdežto vepředu je to nad blatníkama "otevřený". Co sem si například nechal dělat geometrii u Fáčka, tak je to auto po těch letech vepředu vysloveně zborcený směrem dovnitř. Není to nijak hrozný, ale odráží to fakt, že karoserie není tak tuhá jak by člověk myslel.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LuckyR »

A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

rozpera???
asi nijak

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
zvysi ti to vykon motora :smich: :smich2: :smich:

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Kolego, jsi trošku mimo mísu, ale já Ti odpouštím... Přešti si všechny příspěvky a možná pochopíš... :?:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Čéče, kup si nějakou knížku kde je podrobně popsána teorie - princip funkce motoru, druhy odpružení podvozku, apod. To se ti vyplatí, páč pak už tady nebudeš znova za blba s otázkou typu "jak pomůže rozpěra otáčkám motoru" 8)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

tato otazka prisla ako studena sprcha v lete-dakujem, aspon nedostanem upal :D :poklona:

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

:cry: kladivo :pray: tys to blbě přečetl, tam nebylo do otáček, ale zatáček... :smich2:
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

CharlitoCZ píše: :cry: kladivo :pray: tys to blbě přečetl, tam nebylo do otáček, ale zatáček... :smich2:
-motor do zatáček :smich: ..... ta tyc ho drzi, aby nevypadol :smich2:
-ak tam aj do zatáček bolo, tak potom to ale zmenil na do otáček (asi sa mu to zdalo viac pravdepodobne) :smich:

inak asi by sme uz mali prestat, LuckyR sa musi citit dost blbo, ked tu vsetci takto kydame..... :roll:

Uživatelský avatar
Mosťa
Příspěvky: 215
Registrován: 22 lis 2004 11:56
Bydliště: Valašské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mosťa »

Mosťa píše:Nedávno jsem jí dal do motoru a je to opravdu znát. Auto chodí mnohem ochotněji do zatáček a konečně se nekroutí jak noční pracovnice u tyče. U Felicie je ten rozdíl opravdu markantní. S rozpěrnou tyčí v kufru zatím žádné zkušenosti nemám.
:twisted: :?:
www.walachmotors.com
TUNING CLUB VSETÍN


Leonardo, Michelangelo, Donatello,..........................................PUNTO!!!

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?

:twisted: :?:

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

a tudíž to i zvedne krouťák, že? :smich2: :smich2: :smich2: :smich:
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

ne, teď vážně, víte co by mě zajímalo? Když si koupím rozpěrnou tyč, někdo mi do toho z boku najede, díky té tyči se mi pohne i druhá strana, tak co na to řekne pojišťovna? A nebo pokud to má atest na naše komunikace a silnice, tak to pojišťovna cvaká všechno?
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Bych jí spíš zkusil raději na místě po nehodě sundat kdyby to šlo.........
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

Ritchma píše:Bych jí spíš zkusil raději na místě po nehodě sundat kdyby to šlo.........
po nehode tam asi pride niekto z poistovne a typujem ze ho asi nebude zaujimat ci malo tvoje auto v seriovej vybave nejaku tycku prisrobovanu v kufri :twisted: :wink:

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

chlape bude a ver ze po tom jdou jako vosy na med....jsou to jejich prachy, jejich premie.....
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

ja by som povedal ze skor budu skumat kto nehodu zapricinil, resp. ci to nieje poistovaci podvod.... :roll:

Tratos
Příspěvky: 12
Registrován: 22 črc 2004 16:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tratos »

Ahoj,
a jak je to s montáží rozpěrné tyče do staršího auta? Řekněme stáří tak 10let a víc. Je možné že je karoserie už tak zkroucená že by dodatečná montáž přinesla víc škody než užitku?

T.
Ford Probe 2.5l

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lolek »

já jí dával do fáčka a šla tam uplně v pohodě. Když to auto nemáš "zmuchlaný" tak by to mělo bejt dobrý
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

Tratos píše:Ahoj,
a jak je to s montáží rozpěrné tyče do staršího auta? Řekněme stáří tak 10let a víc. Je možné že je karoserie už tak zkroucená že by dodatečná montáž přinesla víc škody než užitku?

T.
rozperna tyc tio pomuze vzdy....i kdyz je auto jiz zkroucene a pujde tam nasadit tak to bude vzdy +
VW PASSAT B5

Tratos
Příspěvky: 12
Registrován: 22 črc 2004 16:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tratos »

Fiesta píše:rozperna tyc tio pomuze vzdy....i kdyz je auto jiz zkroucene a pujde tam nasadit tak to bude vzdy +
Já si to už právě přesně nepamatuju ale někde jsem slyšel že někdo dával tyč na starší auto a po nějaký době mu prasklo přední sklo nebo se zkřížila kapota jak najednou karoserie nemohla "pracovat". Mno ale to právě je informace jedna babka povídala tak proto se ptám :D
To je teda asi spíš už smůla třeba by se to stalo i bez tyče.... hmm.
Ford Probe 2.5l

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“