Zasekávání volantu a vůle v řízení

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Smile4me

Zasekávání volantu a vůle v řízení

Příspěvek od Smile4me »

Nazdar všichni. Potřeboval bych nutně poradit. Mám Favorita z 88 a mám big problém s řízením. Když točím na místě volantem vlevo, tak se mi zasekává a musím silně zarvat, abych ho zase o jednu otáčku otočil. Vždy se mi sekne otočením o těch 360stupňů. Jako bych měl křivý sloupek, ale pokud točím volantem doprava, tak je vše OK. Za jízdy je to celkem v pohodě, ale pokud točím volantem na místě, tak mám kolikrát strach, že ho urvu. Taky mám čím dál větší vůli v řízení. Nevíte, čím by to mohlo být a co bych měl vyměnit?
Díky všem za rady. Už nevím, koho bych se zeptal.

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Tipoval bych to na oholeny zuby v prevodovce rizeni.

Uživatelský avatar
vodnik
Příspěvky: 281
Registrován: 23 bře 2004 16:59
Bydliště: Sedčice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vodnik »

No takze Favo ma hrebenove rizeni. Je potreba ho vyndat a kompletne rozebrat , prekontrolovat sneka a hreben, zda neni vydrenej.
A pak to dulezite, snek je ulozen ve dvou loziscich, tak vymenit, poradne vse vycistit. Jeste prekontrolovat, zda nenihreben prohnutej. Pak vymenit pouzdro rizeni. Promazat - dukladne. Sestavit a vystelovat vuli v rizeni hlavou sroubu ktera je na napinaku. Vymenit silony ve spojovacich tyckach (na kazde strane je jeden cervenej a jeden bilej silon). Dej nove manzety rizeni s paskama, a nove cepy. Nezapomen pak seridit sbihavost. Jeste neni od veci prekontrolovat veskere klouby na tyci ridici od volantu az k samotnemu rizeni.

Ceny:
vazelina do 15,-
pouzdro rizeni cca 15,-
pozdra spoj tyci cca8,- za kus
cep cca 150,- za kus
lozisko cca 50,- kus
Vodnik

Mercedes C-classe 280 - W202.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

vodnik píše:No takze Favo ma hrebenove rizeni. Je potreba ho vyndat a kompletne rozebrat , prekontrolovat sneka a hreben, zda neni vydrenej.
A pak to dulezite, snek je ulozen ve dvou loziscich, tak vymenit, poradne vse vycistit. Jeste prekontrolovat, zda nenihreben prohnutej. Pak vymenit pouzdro rizeni. Promazat - dukladne. Sestavit a vystelovat vuli v rizeni hlavou sroubu ktera je na napinaku. Vymenit silony ve spojovacich tyckach (na kazde strane je jeden cervenej a jeden bilej silon). Dej nove manzety rizeni s paskama, a nove cepy. Nezapomen pak seridit sbihavost. Jeste neni od veci prekontrolovat veskere klouby na tyci ridici od volantu az k samotnemu rizeni.

Ceny:
vazelina do 15,-
pouzdro rizeni cca 15,-
pozdra spoj tyci cca8,- za kus
cep cca 150,- za kus
lozisko cca 50,- kus
:shock: Tak to zní celkem složitě. Mohl bys mi tak zhruba napsat, jak je to složitý? (nějaká ta stupnice od 1 do 10, 1 = nejlehčí) Nejsem žádný automechanik, ale taky ne nějaký trouba. Byl jsem už asi 2* v autoservise s nějakýma závadama a tak jsem hned chtěl, ať se mi mrknou i na to, ale jednou na to zapoměli a po druhé říkali, že je to v pohodě. Je pravda, že to nebylo tak hrozné, ale začínalo to už pomalu drhnout. Vyměli mi jen nějaké misky a že ničím iným to být nemůže. :mad: Tak proto bych si to raději udělal sám. Potřebuju na to nějaký speciální nářadí? Jsem totiž obyčejný kutil, který si všechno dělá venku před panelákem. :cry:
THX

Smile4me

Příspěvek od Smile4me »

Vodnik: A myslíš, že by to dření mohly způsobovat ty čepy? Nemůže to být ten šnek nebo hřeben?

remix

Příspěvek od remix »

Hele, tak to já se k vám chlapci přidám.......mě to totiž u fáva dělá taky........myslel jsem že to je ložiskama, tak jsem je vyměnil, ale je to pořád stejné, asi se dám na radu vodnika :lol: ...kdyžtak napíšu, jak sem dopadl 8) zatím čágo a TUNINGU ZDAR!!!

Karel
Příspěvky: 47
Registrován: 04 dub 2004 09:32
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel »

To:Vodnik covece ja nevim ale ja na stelovani vule tam mel pruzinu a vule se stelovala sama?? :nono:
Ford Escort 1,8/TD(1996)5dv

Uživatelský avatar
gloom
Příspěvky: 331
Registrován: 05 črc 2004 11:04
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gloom »

remix píše:Hele, tak to já se k vám chlapci přidám.......mě to totiž u fáva dělá taky........myslel jsem že to je ložiskama, tak jsem je vyměnil, ale je to pořád stejné, asi se dám na radu vodnika :lol: ...kdyžtak napíšu, jak sem dopadl 8) zatím čágo a TUNINGU ZDAR!!!
Tak už to je OK. Bylo to těmi čepy. Dal jsem to raději jednomu mechanikovi, který mi vyměnil ty čepy, manžety a takový ty blbosti, zaplatil jsem necelých 1500,- a jsem spokojený. Je to hned o něčem jiném. :)

Uživatelský avatar
vodnik
Příspěvky: 281
Registrován: 23 bře 2004 16:59
Bydliště: Sedčice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vodnik »

Karel píše:To:Vodnik covece ja nevim ale ja na stelovani vule tam mel pruzinu a vule se stelovala sama?? :nono:
Ano ano je tam pruzina a ta tlaci sama na pastorek, proti tomu nic nenamitam, akorat upozornuju na to, ze je tam sroub na trinactku klic a ten slouzi k napnuti ty pruziny, ale samo ze v pripade ze pruzina nestaci
Vodnik

Mercedes C-classe 280 - W202.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“