Vrtané x normální kotouče - životnost

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mafox
Příspěvky: 80
Registrován: 06 lis 2005 22:58

Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Mafox »

Čau, čekají mě měnit všechny 4 kotouče a přemýšlím nad sportovními, potažmo vrtanými. Můj styl jízdy je velice klidný a pořádný účinek brzdy využiji spíše v krizových situacích. 60% si nabrzdím motorem a stylem jízdy. De mi o to jestli tímhle stylem ježdění, sjedu dříve klasické nebo sportovní. Jsou nějaké zkušenosti?
VW Golf IV 1,6 16V r.v. 2000

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

I kdyby si sjel "obyč" dříve, tak stejně cena je úplně jinde. :wink: Já jsem např. kupoval Brembo a za dva kotouče jsem dal cca 10tis. :D Takže u tebe bych to neřešil a koupil normální. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Ivan »

Je taky fakt, že většina lepších brzdných systémů má lepší nástupy až po zahřátí, takže nic vhodného do města...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Beaver »

Ivan píše:Je taky fakt, že většina lepších brzdných systémů má lepší nástupy až po zahřátí, takže nic vhodného do města...
To jde ale spis o desticky nez o kotouce.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

gti

Příspěvek od fakie vw »

můžu ti poradit od ATE power disc. Dáváme je lidem na auta spokojenost jsou jen drážkované,ale dávají se na ně seriové desky a jsou jen o asi 200 - 300 dražší než serie a mají lepší učinek hlavně v mokru je dřívější nástup brzdné sily. :wink:
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: gti

Příspěvek od Ivan »

fakie vw píše:můžu ti poradit od ATE power disc. Dáváme je lidem na auta spokojenost jsou jen drážkované,ale dávají se na ně seriové desky a jsou jen o asi 200 - 300 dražší než serie a mají lepší učinek hlavně v mokru je dřívější nástup brzdné sily. :wink:
S tím mokrem to nikterak nepozoruji... :?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Drážkovaný kotouče a sériový měkký destičky, to je fakt výborná kombinace :) Asi jako doporučit na utírání zadku šmirgpapír :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Beaver píše:Drážkovaný kotouče a sériový měkký destičky, to je fakt výborná kombinace :) Asi jako doporučit na utírání zadku šmirgpapír :lol:
Co Ty víš, může to fakt dobře brzdit... Životnost je věc druhá...

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

gti

Příspěvek od fakie vw »

ale power discy nejsou drážkované kotouče jako jiné. A hlavně záleží druhu materialu kotouče. Výrobce těchto kotoučů uvadí seriové desky tak to asi ví proč. :roll:
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Ivan píše:
Beaver píše:Drážkovaný kotouče a sériový měkký destičky, to je fakt výborná kombinace :) Asi jako doporučit na utírání zadku šmirgpapír :lol:
Co Ty víš, může to fakt dobře brzdit... Životnost je věc druhá...
To si piš, že to bude dobře brzdit, než se to teda ohobluje, drážky se zaplní prachem a ten se tam zapeče, takže jako by tam nebyly :D
fakie vw píše:ale power discy nejsou drážkované kotouče jako jiné. A hlavně záleží druhu materialu kotouče. Výrobce těchto kotoučů uvadí seriové desky tak to asi ví proč. :roll:
No to je právě ono - ty kotouče jsou z úplně obyčejnýho materiálu, tvrdý desky by je nadměrně likvidovaly. De facto vezmeš normální kotouč, nafrézuješ do něj drážky a máš "tuningový" kotouč, který dobře vypadá, ale šmirgluje měkký destičky a kroutí se s tvrdýma :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

gti

Příspěvek od fakie vw »

no kdyžto tak vemeš tak to je pravda. Ale chlazení toho kotouče je lepší než normál :lol:
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Mafox
Příspěvky: 80
Registrován: 06 lis 2005 22:58

Re: Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Mafox »

takže vrtané jsou lepší než drážkované ja?
VW Golf IV 1,6 16V r.v. 2000

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Ivan »

Mafox píše:takže vrtané jsou lepší než drážkované ja?
Říká se, že ano, ale já to neměl možnost v praxi otestovat...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Beaver »

Mafox píše:takže vrtané jsou lepší než drážkované ja?
V podstate ano, ale zase plati, ze by mely byt od slusneho vyrobce - ten si nedovoli navrtat kotouc, ktery stoji za prd. Pokud jsou totiz vrtane kotouce vystavene situaci, kdy se nevrtane krouti, potom maji tendenci praskat. Takze je to vzdycky neco za neco - drazkovane nefungujou tak dobre a v drazkach se zapeka prach z desticek, vrtane zas muzou praskat kdyz je upeces jako kure.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Vrtané x normální kotouče - životnost

Příspěvek od Anděl »

Beaver píše:
Mafox píše:takže vrtané jsou lepší než drážkované ja?
V podstate ano, ale zase plati, ze by mely byt od slusneho vyrobce - ten si nedovoli navrtat kotouc, ktery stoji za prd. Pokud jsou totiz vrtane kotouce vystavene situaci, kdy se nevrtane krouti, potom maji tendenci praskat. Takze je to vzdycky neco za neco - drazkovane nefungujou tak dobre a v drazkach se zapeka prach z desticek, vrtane zas muzou praskat kdyz je upeces jako kure.
Přesně tak. 8) Hodně lidí mě od vrtaných odrazovalo právě kvůli možnosti prasknutí. Brembo by ale snad mělo vydržet. :D
Obrázek
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Mafox
Příspěvky: 80
Registrován: 06 lis 2005 22:58

Příspěvek od Mafox »

no mám v merku Zimmerman + desko ferodo
VW Golf IV 1,6 16V r.v. 2000

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“