Kalibrace tachometru

Úpravy interiéru, budíky, sedačky čalounění a elektronika v interiéru ( mimo autohifi ).

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Nevíte, jak zkalibrovat tachometr? Na Octavii 1 mi docela dost přeměřuje. Někde jsem četl, že to nějak jde, ale postup jsem nenašel. Kdyby to bylo o pár km/h, tak to neřeším, ale jsou tam celkem velké skoky.

V takovémto stavu to mám.
Skutečna/Tachometrová
50/65
70/90
90/115
130/155

Uživatelský avatar
Phob.
Příspěvky: 534
Registrován: 24 lis 2010 18:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Phob. »

možná blbý dotaz, ale nemáš tam nasazená kola co tam nepatří? jakože bys měl např. jiný profil pneu než tam má být a celkový průměr kola je jiný od origa (v tomhle případě by byl průměr kola menší)
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Phob: Je tam právě rozměr dle TP, tj. 205/50/17 :wink: A zase tak velká kola, aby se to vyrovnalo, v plánu nemám :D

Hawkay: Ručička je nasazená správně.

Vím, že budíky dělaly dvě firmy, VDO a ještě nějaká(Bosch?). Původně tam byly obyčejné a předchozí majitel dával budíky s MaxiDotem. Mohlo dojít k záměně těch firem a proto třeba ukazují špatně. Nicméně údajně by měla nějaká možnost kalibrace existovat, budíky se mi měnit nechce.

venca
Příspěvky: 1539
Registrován: 21 led 2008 20:50
Bydliště: Kladno

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od venca »

podívej se ve VAGu jestli nejsou hnutý ručičky.
Když se chlap vyspí s více ženami, je borec.
Když se žena vyspí s více muži, je kurva.......proč je to tak?!
Protože když klíč otevře několik zámků, je to univerzální klíč......
kdežto když zámek otevřeš vícero různými klíči, je zkurvenej zámek

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Bude na to stačit ten modrý KKL kabel? Případně nenapsal by jsi mi prosím Tě menší návod? Zatím jsem s tím maximálně projel chyby v jednotce.

venca
Příspěvky: 1539
Registrován: 21 led 2008 20:50
Bydliště: Kladno

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od venca »

jj bude stačit,připoj se k přístrojové jednotce a dej test akčních členů,tam se budou rozsvěcovat kontrolky a podobně,pro každou další dáš pokračovat nebo něco takovýho,pak se začne zvedat tachometr až na max. výchylku pak zpět a má se zastavit na 100km/h,to samý u otáčkoměru,ten by měl zastavit na 3tis.ot/min, a palivoměr a teplota vody má zastavit v půlce.
Když se chlap vyspí s více ženami, je borec.
Když se žena vyspí s více muži, je kurva.......proč je to tak?!
Protože když klíč otevře několik zámků, je to univerzální klíč......
kdežto když zámek otevřeš vícero různými klíči, je zkurvenej zámek

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Mockrát děkuju 8) To bude nejspíš to, co někdo jednou zmiňoval. Hned zítra se na to vrhnu. Počítám, že to ukáže blbě :D

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Takže otáčkoměr ukázal 2850 místo 3000. Rychloměr ukázal 120 místo 100. Co s tím tedy? :)

Uživatelský avatar
Phob.
Příspěvky: 534
Registrován: 24 lis 2010 18:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Phob. »

no a maximum to ukazuje dobře? nebo je to až za maximálníma mezema? pak by byly posunuté ručičky... no ale pokud počáteční a koncové hodnoty sedí, jen ty "středy" ne, tak mě napadá jestli někdo neměnil náhodou třeba ciferníky z jiných budíků? že je jiná maximální rychlost na ciferníku, než byla origo na budících, pak by to bylo taky zblblé.
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Maximum to ukazuje správně. Rychloměr má maximum, tak kde má být. Jen jak jsem psal výše. Jsou tam měněné klasické budíky za budíky s MaxiDotem. Ale budíky to jsou ze stejné motorizace(žádná jiná motorizace tohle maximum rychloměru nemá), takže nemohlo dojít k záměně za budíky z 1.6, 2.0 atp.

Uživatelský avatar
Phob.
Příspěvky: 534
Registrován: 24 lis 2010 18:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Phob. »

ono ani záměna za budíky z jiné motorizace by neměla dělat problém, problém by nastal jen v případě, že střeva budíků by byla třeba z auta s cifernímekem do 200km/h a někdo by tam dal ciferníky s max. 240km/h. pak by se ručička pohybovala od nuly do maxima stejně, ale právě že by ukazoval jinou rychlost.

kupříkladu, já do svého golfa koupil US GTI budíky s maxidotem (rychloměr v km/h i v mph), byly funkční atd. přizpůsobil jsem je do auta, ale rychlost neseděla vůbec, ani ve stupnici kmh ani mph. rozebíral jsem to, dělal testy, ale rychloměr seřídit nešlo. otáčkoměr seděl. pak jsem zjistil, že někdo složil dvoje budíky, střeva byla GTI EU verze a ciferníky US. sehnal jsem správné ciferníky a už je to ok
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Mám pocit, že budíky s MaxiDotem dělal nějaký Motometer, Bosch a VDO. Některé z nich nejsou vzájemně kompatibilní a to je asi můj případ :(

Ale dočetl jsem se, že se dá zkalibrovat tachometr tak, že ručičkou se dá pohybovat v protisměru hodinových ručiček. Je to možné? Případně jsem četl, že se přistrojovka dá nějak nakódovat :shock: Viz něco zde: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=2670" onclick="window.open(this.href);return false;

venca
Příspěvky: 1539
Registrován: 21 led 2008 20:50
Bydliště: Kladno

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od venca »

Toč ručičkou protisměru skoro kolem dokola až na 100km/h,pokud pootočiš po směru,nebudeš jí mít na nule a to je špatně
Když se chlap vyspí s více ženami, je borec.
Když se žena vyspí s více muži, je kurva.......proč je to tak?!
Protože když klíč otevře několik zámků, je to univerzální klíč......
kdežto když zámek otevřeš vícero různými klíči, je zkurvenej zámek

Uživatelský avatar
Phob.
Příspěvky: 534
Registrován: 24 lis 2010 18:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Phob. »

ano, dá se pohybovat protisměru hodinových ručiček. ale ty jsi psal, že ručičku máš při testu na nule a na maximu, tak nevím, jestli máš kde ručičku posunovat, pak pojedeš 20km/h a bude ti to ukazovat nulu :D jinak jestli se to dá někde nakódovat teda nevím, já to kalibroval taky jen otáčením ručiček a následným testem akčních členů (asi 3x po sobě než jsem to doladil přesně) aby se to pohybovalo od nuly po max. a na těch 3000tis a 100kmh. zkusil bych to posinout o dva zuby a uvidíš co to udělá

EDIT: tak venca byl rychlejší
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

O dva zuby? Stačí, když ji budu tlačit ne? Jestli mi rozumíš :D Nebo když ji budu tlačit tak bude jakoby poskakovat?

Mimochodem, nevíte, jak na demontáž budíků?

Uživatelský avatar
Phob.
Příspěvky: 534
Registrován: 24 lis 2010 18:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Phob. »

no u mých budíků to poskakovalo (cvakalo) ale nevím jak u OI :D a s demontáží bohužel neporadím, v OI jsem ještě nic nerozebíral
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV

jajiN
Příspěvky: 1616
Registrován: 01 říj 2010 06:34
Bydliště: za humny (je drak)

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od jajiN »

k demontáži, když už tady byla zmíněna: Musíš odšroubovat ten plastový kryt co je kolek dokola (dva šoubky nahoře), ten sundáš, a pak na každém boku jsou tuším dva šroubky, Ty odšroubuješ a už to drží jen na konektorech. To čelní sklo/plast jen vycvakneš, ale bacha ať nepolámeš zobáčky, je to tam celkem choulostivý.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

No uvidím, jestli se mi zítra odpoledne do toho bude chtít. Tyhle věci dělám nerad, když jsem to ještě nedělal. Ale stejně tak to bylo s demontáží zámku a teď to zvládnu všechno během minuty(jen teda furt nefunguje) :lol:

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Konečně jsem se k tomu odhodlal. Ručičku jsem posunul u 3 zuby, udělal znovu kontrolu akčních členů a ručička opět ukazuje 120. Zkoušel jsem to několikrát, auto i projet a pořád jsem na začátku. Nevíte, proč se ta ručička vrací?

Tulka79
Příspěvky: 1
Registrován: 09 říj 2015 07:00

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Tulka79 »

Mam stejný problém jako Gooder, ukazuje mi tachometr uplně jinak. Potřeboval by jsem vědět co s tím mam dělat, nebo jak to vyřešil Gooder.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Kalibrace tachometru

Příspěvek od Gooder »

Nevyřešil jsem to, naučil jsem se s tím žít :D Pravděpodobně tam je ten druhý typ budíků s MaxiDotem.

Odpovědět

Zpět na „Interiér - styling a elektronika“