Bílá kráska, která chrochtá ( 3. kolo )

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Bílá kráska, která chrochtá ( 3. kolo )

Příspěvek od admin »

Vůz: Škoda Fabia SDI
Soutěžící: Memphik

>>>>>>>>>>>>>>>
Hlasovat pro tento vůz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bílá kráska, která chrochtá

Jak to tak bývá, tak ty největší tuningové stylovky bývají ze své podstaty tak trochu líné.
Ani Memphikova Fabie není výjimkou. Na vrchu je krásná a pod kapotou má naftový motor
o objemu 1.9, ovšem s označením SDI. To znamená jediné, že motoru chybí turbo. Jde
sice doslova o nesmrtelnou motorizaci, ale zoufale ji chybí výkon a síla. Vždyť zrychlení z 0
na 100 km/h proběhne za šílených a dlouhých 17 vteřin. Kde ale výrobci ubrali, tam naopak
Memphik přidal.


Obrázek

Začneme hezky odspodu – tedy podvozkem a brzdami. V sériovém provedení vyjíždí
SDI z továrny na předních kotoučových a zadních bubnových brzdách. Přední kotouče
jsou naprosto dostačující, takže byly vyměněny pouze zadní bubny. A to nejen z hlediska
brzdného účinku, ale také z hlediska toho kosmetického. Byla proto vyměněna rovnou celá
zadní náprava za tu z Fabie RS, která byla osazena brzdami Brembo Max. Originální 17
palcová kola Kentaur byla nalakována do bílého komaxitu a mezery mezi blatníky slícovaly
sportovní pružiny SD Maxx - 35/ -35mm v kombinaci s podložkami 1,5 cm vpředu a 2,5cm
vzadu. Auto je používáno k dennímu ježdění po českých silnicích, takže i tak je sníženo až
dost.

Obrázek

Přesuňme se od funkčních úprav k těm stylingovým. Přední nárazník
prošel jedinou změnou a to nasazením lízátka ze SEATu Leon Cupra. Zato ale ten zadní
je úplně jiný. K nárazníku byla přivařena lišta a přidán difusor ze Škody Fabia RS druhé
generace, který byl následně nalakován do lesklé černé tak, aby rozbil přemíru bílé.
Z Fabie RS byly použity i koncovky výfuku.

Obrázek

I když jsou úpravy exteriéru spíše decentní, o to víc se majitel vyřádil uvnitř vozu. Vlastně
se dá říct, že jediné, co zůstalo původní, je vrchní část palubní desky, pásy a ruční brzda.
Veškeré úpravy začaly vizí dostat celý světlý interiér do černé barvy. Po výměně spodní
části palubní desky za tmavou následovala stropnice. A protože to bylo pořád málo, vyrobil
si majitel středový tunel z černé stropnice původem z Octavie druhé generace. Určitě také
kroutíte hlavou, ale výsledek je prostě super. Ze stejného vozu navíc do Fabie putovala
chromová kolečka topení a volant. A aby se to nepletlo, řadicí páku nahradila elegantnější
z modelu Superb.

Obrázek

Původně se majitel snažil místo sériových sedadel nainstalovat ty z Octavie RS druhé
generace, ale problémy s instalací a spasováním byly větší než se čekalo. Proto padl
výběr na sedačky z modelu Fabia RS druhé generace, které na své místo padly úplně bez
problému. Poslední tečkou pak bylo očalounění tapeců do stejné látky, jakou najdeme na
sedačkách.

A aby těch modelů automobilky Škoda, ze kterých je tahle Fabia složená, nebylo málo,
putoval do auta maxidot z modelu Roomster. Proč právě ten? Je to jednoduché, má prostě
bílé podsvícení. :) Do budoucna je ještě v plánu originální rádio právě kvůli maxidotu.

Obrázek

>>>>>>>>>>>>>>>
Hlasovat pro tento vůz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“