Král dieselových sprintů - VW Golf II TDI ( 3. kolo )

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Král dieselových sprintů - VW Golf II TDI ( 3. kolo )

Příspěvek od admin »

Vůz: VW Golf II
Soutěžící: Alesek22

>>>>>>>>>>>>>>>
Hlasovat pro tento vůz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Král dieselových sprintů - VW Golf II TDI

Příběh Aleše a jeho Golfa druhé generace s naftou pod kapotou se začal psát v lednu roku
2009. Tehdy šlo o lehce orezlou „dvojku“, která moc parády neudělala. V průběhu několika dalších
let auto měnilo barvu i míru rzi. Chvíli to vypadalo, že Aleš auto i prodá, ale nakonec vše
dobře dopadlo a tak vám ji dnes můžeme představit.


Obrázek

První co si každý všimne, je skvělé stříbrné lakování. Nejdříve byl Golf ale lakován do vínové
barvy, elegantní stříbrná přišla na řadu až po neúspěšném pokusu o prodej. Během té doby
byl vůz několikrát odstrojen a nastrojen a i když to tak nevypadá, ani samotné lakování
neproběhlo bez problému. Nicméně se podařilo všechny nedostatky a chyby laku odstranit
a dotáhnout tak vše opravdu k dokonalosti. To potvrzuje bíle lakovaný spodek auta spolu
s šachovnicí, která kraluje středu podvozku auta.

V průběhu lakování se Aleš také pustil do karosářských úprav. Původní plastové kliky, které
měl Golf na dveřích, byly vyříznuty a nahrazeny klikami z Audi A3. Přední dvouoko bylo
nahrazeno originálním předkem z Golfu Rallye – tedy za hranatá světla a mračítko. Lemy
blatníku byly vytažením připraveny na široká kola a třetí kufrové dveře byly převařeny a bylo
zde vytvořeno místo pro US RZ.

Obrázek

Bez snížení se dnes žádná úprava neobejde a nevyhnul se tomu ani Alešův Golf. Ten
doslova leží na originálních 15 palcových kolech BBS RS o šířce 8 palců vpředu a 9.5 palců
vzadu a to díky podvozku KONI. Kola jsou obutá do pneumatik o rozměru 195/45 R15 a mají
vyleštěné límce, černé středy a pozlacené šroubky.

V motorovém prostoru se během doby vystřídalo několik naftových jednotek. Nejdříve to
byly starší rotačky, které sice vynikají naprostou spolehlivostí, ale neposkytují tolik prostoru
k nějakým úpravám. Po dlouhém laborování padl výběr na nejvýkonnější 1,9 TDI PD ARL o
sériovém výkonu 110kW. Sám o sobě je tento motor vynikající, ale Aleš zašel mnohem dál.

Obrázek

ARL osadil závodními vstřikovači, turbem GTB2260VK, intercoolerem z Golfu 2 Rallye a také
nechal vyladit soft od společnosti TdiFun. Na motoru je v současnosti odměřeno 277 koní
a 480 Nm. Z 0 na 175 km/h zrychlí Golf za 13.1 vteřiny. K přenosu tohoto výkonu je použita
keramická spojka a šestistupňová převodovka. Sériový Golf 2 by vzhledem ke svým velmi
mdlým brzdám a tragickému posilovači neměl šanci takový výkon jakkoliv ukočírovat. Proto
sériové brzdy nahradily kotouče AT Power o rozměru 288 mm, původně určené pro Passat
3B6. Ty společně s dvouplášťovým posilovačem poskytují dostatek brzdné síly.

Obrázek

Z Passatu byly použity ještě palubní budíky v interiéru. Přední sedačky pak nahradila
anatomická sedadla Konig. Celková bezpečnost je zaručena celohliníkovým šroubovatelným
rámem. O přehlušení chrochtavého motoru se stará rádio Alpina s reproduktory od
Emphaser s monoblokem o výkonu 2200W.

Obrázek

Obrázek

>>>>>>>>>>>>>>>
Hlasovat pro tento vůz
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“