Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Zemi »

Turba? Masakr. :-D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Libor12 »

Když už je to nejoblíbenější téma na portále a všem co se mne dotazují v sz. Opravdu nevím vše,ale velmi bych doporučil zvláště u brzdových kotoučů (litina) kontrolu tvrdosti materiálu nezávislou zkušebnou před a po zpracování (kdo již využil,může i dodatečně. Používá se k tomu statická zkouška dle Brinella-popisuje stále platná norma ČSN EN ISO 6506-1. Tvrdost nezpracované litiny se pohybuje 200 HB a po cryo úpravě se u litiny pohybuje na min 360HB. Je to nejjednodušší cesta jak zjistit,že cryo proces skutečně proběhl a ne že jste někam poslali kotouče oni je tam nechali 14 dnů ležet a poslali zpět. :lol: Ostatně předpokládám,že tato firma je schopna certifikovaný výsledek tvrdosti poskytnout,minimálně jako firma poskytující metalurgické služby měla disponovat alespon "poldi kladívkem".
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 24 srp 2016 20:34, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 247
Registrován: 25 dub 2008 13:38

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od skodik »

a kde to dělají a kolik to stojí? :D kotouče ještě nejsou na autě :D
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Zemi »

Spolupracují s http://www.autodily-cardo.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 247
Registrován: 25 dub 2008 13:38

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od skodik »

tak od nich to mám...jinak mě zaujalo, že dáváte i jiný věci. Budu si nechávat dělat vačku. Bude ji dělat z nový. Myslíte, že to má smysl, nebo by jí to spíš ublížilo?
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....

Uživatelský avatar
Eon
Příspěvky: 112
Registrován: 13 zář 2008 21:55
Bydliště: Zlín

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Eon »

Určitě to děláme i my http://www.itczlin.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, akorát jsou zkoušky docela drahá záležitost. :-)
Toyota Corolla TS TTE Compressor 165Kw.
Peugeot 106 37Kw.

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 247
Registrován: 25 dub 2008 13:38

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od skodik »

měl jsem samolepku na krabici a prý je někde značka přímo na kotouči..ještě nebyl čas to nějak podrobně zkoumat..schválně kouknu. jinak už na pohled jsou trošku jiný...a jestli je cardo osvědčenej tak jsem klidnej...
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od milonovo »

Má smysl mrazit dvouhmotu? Zatím ještě drží, ale výdrž nic moc a něco kovu tam je, hlavně jde asi o ty pružiny, jinak další kotouče určitě zkusím

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od JRD McLAREN »

mozem skusit pofotit moje stare kotuce...
uz je na nich videt tepelna unava...

az to pojde odfotit ..tak aby to bolo vidno ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Zemi »

Tak jeste nejezdim. Hodil jsem tam setrvak s pritlacakem. :-D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Zemi »

Libor12 píše:Tvrdost nezpracované litiny se pohybuje 200 HB a po cryo úpravě se u litiny pohybuje na min 360HB.
Tvrdost materiálu se vyrazne nezmění max o pár procent... Koneckonců je to ve zprávě na stránkách.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Libor12 »

Zemi píše:Tvrdost materiálu se vyrazne nezmění max o pár procent... Koneckonců je to ve zprávě na stránkách.
Ach jo. Ta zpráva je naprosto o ničem. To,že někdo otestuje pár - dva kotouče a z toho vyvozuje závěr se zdá být jako silně účelová,s tím si můžeš akorát vytřít půlky. Celý web spoléha na hloupost a důvěru lidí. To dokazuje jen to,že ty kotouče mohu nechat ležet v koutě fouknout na ně kvůli patině cočkem a poté poslat zpět. :lol: Nicméně... Kotouče jsou z litiny s lupínkovým grafitem. Výrobu tohoto materiálu upřesnuje několik norem:
ČSN 42 2415 – DIN 1691 GG 15,ČSN 42 2420 – DIN 1691 GG 20 – EN GJL-200,ČSN 42 2425 – DIN 1691 GG 25. Nemá smysl zacházet do detailů,zkráceně je litina s lupínkovým grafitem technická slitina železa a uhlíku s obsahem uhlíku větším než 2.14%. Obsah uhlíku se dle použití může pohybovat až do 4%. Dále se do litiny přidávají různé legující prvky dle konečného použití jako mangan,síra,fosfor,křemík a další. Mění se tím a to dost výrazně její mechanické vlastnosti. To samozřejmě vědí výrobci kotoučů,tak i automobilů. Jsou automobilky jež v prvovýrobě montují kotouče co i s hrubším zacházením vydrží i 80-100000km a nepotřebují žádné kryo zpracování - proč? No proto,že v tom materiálu je vše co má být k danému účelu použití. O tom se těm druhovýrobovým může jen nechat zdát i kdyby jsi je ozařoval kryptonitem. Tam je uhlíku tolik,že by se s tím dalo kreslit. :lol: o nějakých legujících prvcích nemůže být ani řeč. Uhlík se maže,at dáš sebelepší desky,přesto to pořad nebrzdí,přehřívají se,vznikají hotspoty,začnou vibrovat. Ano pokud vezmeme ty nejlevnější polské kotouče (neříkám čínské protože co se ocelí týká,mají třeba na zbraních jednu z nejlepších) a zmrazíme je tak místo 10000km vydrží 30. Nádherné jsou na tom webu spojení jako : zlepšení kvality a výdrže AŽ o 700% to je jak v bance - půjčíme vám od 5%,ale reálně je to 17% a tak je to i s tím cryo,nemusí dojít ke zlepšení ani o 5% Zavolal jsem si tam a pán by zmrazil i moje varlata jen aby dostal 40korun - jsou malá :lol: tam by měl sedět metalurg a ne mamlas co se naučil ten jejich web nazpamět - to mi připomělo aférku okolo OVB a samozvaných finančních poradců https://www.youtube.com/watch?v=f-xixAjhL10" onclick="window.open(this.href);return false; Přesně jak v tom filmu.. těm lidem ta firma nemůže lhát,ale musí jim říct to co chtějí slyšet. Za mne radši koupím předražený originální díl,než cryo upravou projité kotouče odkudsi z Polska jež jsou vyrobeny z materiálu co mněl sloužit pro bystu Wojciecha Jaruzelskiho. :lol: :lol: :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Zemi »

Tak at si to nekdo pak nechá otestovat. 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od JRD McLAREN »

Libor12 píše:Zavolal jsem si tam a pán by zmrazil i moje varlata jen aby dostal 40korun - jsou malá :lol: tam by měl sedět metalurg a ne mamlas co se naučil ten jejich web nazpamět - to mi připomělo aférku okolo OVB a samozvaných finančních poradců https://www.youtube.com/watch?v=f-xixAjhL10" onclick="window.open(this.href);return false; Přesně jak v tom filmu.. těm lidem ta firma nemůže lhát,ale musí jim říct to co chtějí slyšet.
..
uz ked si nakrknul OVB, tak ne len u vas, ale aj tu je to to same..
ci uz ING, NN, GENERALI, MEETLIFE, PartnersGroup ..a pod ..

ked si spomenem ze sa ma dvaja taky snazili natahnut ... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Lio666
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2012 17:21

Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?

Příspěvek od Lio666 »

Nikde ve vlákně jsem nenašel, zda to má smysl aplikovat i na již použitý kotouč??

Mám na autě kotouče obyč Brembo asi 3 rokem, ze začátku fungovaly dobře, ale pak jsem je párkrát zašlápnul (téměř nezahřátý) z 200 tak na 50. Vyhřála se tam dráha a začaly kopat. Nechal jsem je srovnat na soustruhu, dal nový destičky a když si to sedlo, tak to opět kope po zahřátí (třeba brždění z 230 na 100, nebo několika předjetíma po sobě 90-130-90). Tloušťku mají furt v pohodě, nové 25mm, aktuálně 24mm a min 22mm, tak je mi líto je vyhazovat.

Díky
Tigra C20LET@180kW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“