Tokyo Auto Salon 2017

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Taboo »

Jen jsem se chtel predbezne zeptat jestli se nekdo odsud chysta v January (13-15) na Tokyo Auto Salon. Ja budu par tydnu v China (Hong Kong, Shenzhen a Beijing) a pote Tokyo a Chiba City. Pokud tam nekdo odsud bude a chtel by se setkat, dejte mne vedet.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Beaver »

Mám podezření, že se ti spíš budeme jednou muset složit na letenku do ČR a pozvat tě na pivo :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od JRD McLAREN »

..kto ma zobere jak "zavazadlo" ..?
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše:Mám podezření, že se ti spíš budeme jednou muset složit na letenku do ČR a pozvat tě na pivo :D
Ja budu v Chine "pracovne" (prednaset na nekolika EFI tuning seminarich), ne na dovolene. Abych byl zcela uprimny (neberte to, prosim, spatne), mne Evropa po kulturni strance moc nelaka (protoze ty rozdily mezi USA a Evropou nejsou az tak velke). Ja sem-tam dostanu prilezitost "pracovne" navstivit (pro mne vice exoticke) zeme, ve kterych se s upravama a lazenim spalovacich motoru teprve zacina anebo ktere trpi v tomto odvetvi nedostatkem zkusenosti (a jsou ochotny najmout nekoho "zvenci").
Na tomto miste by to mohla byt zajimava myslenka pro mistni zkusene tunery jako treba Karel (leon4x4), Libor 12 anebo JRD McLaren a udelat pruzkum na ruznych forech, jestli by i v CR byl o podobny (treba nekolikadenni) placeny seminar zajem. Proste usporadat placeny kurz, skoleni anebo seminar (jakkoliv to nazvat), ktery by se zabyval vsim od stavby zavodnich motoru (vcetne treba head porting, o kterem se, z mych zkusenosti, toho - ve vetsine tech zemi kam jsem pozvan - moc nevi a ktere vetsina navstevniku tech seminaru shleda velice zajimave) az po lazeni motoru za pouziti rozdilnych pristupu, nastroju a zarizeni. Pokud by byl zajem a neco podobneho se podarilo zorganizovat, tak bych samozrejme pripadne pozvani rad prijal.
8)
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:Ja budu v Chine "pracovne" (prednaset na nekolika EFI tuning seminarich), ......
tam by som sa rad isiel pozriet tiez ... :roll:

nieco take mi v tychto koncinach moc chyba...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

mauzič
Příspěvky: 23
Registrován: 11 zář 2008 14:58
Bydliště: Kostelec

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od mauzič »

Taboo píše:Na tomto miste by to mohla byt zajimava myslenka pro mistni zkusene tunery jako treba Karel (leon4x4), Libor 12 anebo JRD McLaren a udelat pruzkum na ruznych forech, jestli by i v CR byl o podobny (treba nekolikadenni) placeny seminar zajem. Proste usporadat placeny kurz, skoleni anebo seminar (jakkoliv to nazvat), ktery by se zabyval vsim od stavby zavodnich motoru (vcetne treba head porting, o kterem se, z mych zkusenosti, toho - ve vetsine tech zemi kam jsem pozvan - moc nevi a ktere vetsina navstevniku tech seminaru shleda velice zajimave) az po lazeni motoru za pouziti rozdilnych pristupu, nastroju a zarizeni. Pokud by byl zajem a neco podobneho se podarilo zorganizovat, tak bych samozrejme pripadne pozvani rad prijal.
8)
Velmi zajímavá pointa, takže lidi, kdo se toho ujme? :?: :mavani: Opravdu mají výše vypsaní tyto záležitosti takříkajíc v rukávu? Head porting je v ČR stále docela tabu. :?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Libor12 »

Taboo děkuji za důvěru,ale jsem rád že vím jak funguje 4 taktní motor :lol: Jsem rád,že motor složím nastartuji a on běží. :lol: Tak nějak jsem na tom i s lazením. :lol: Je fakt,že 4age jsem dostal až na hranici maxima 230hp - bez toho aniž bych zvyšoval objem jako třeba Hasellgreen,ale už vůbec si nedovedu představit co bych asi na takovém semináři říkal. Nejsem přesvědčený o tom,že bych měl tolik vědomostí na to,abych nškoho mohl učit..
Jo a do Tokya nepojedu bohužel. :(
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Taboo »

Libor12 píše:Taboo děkuji za důvěru,ale jsem rád že vím jak funguje 4 taktní motor :lol: Jsem rád,že motor složím nastartuji a on běží. :lol: Tak nějak jsem na tom i s lazením. :lol: Je fakt,že 4age jsem dostal až na hranici maxima 230hp - bez toho aniž bych zvyšoval objem jako třeba Hasellgreen,ale už vůbec si nedovedu představit co bych asi na takovém semináři říkal. Nejsem přesvědčený o tom,že bych měl tolik vědomostí na to,abych nškoho mohl učit..
Ver mi, ze ja mam naprosto ten samy pocit, kdyz posloucham nektere kolegy treba na tema mechanicke ucinosti (zatimco oni tvrdi - nejspis ze slusnosti :lol: , ze oni zase maji ten samy pocit, kdyz poslouchaji mne na tema volumetricke efficiency, uprav hlav a spalovacich komor). Normalni lidsky zivot neni proste dostatecne dlouhy k tomu, aby jedinec zvladl expertizu vice nez jen par oboru. Ja bych to prirovnal treba k spickove lekarske chirurgii anebo martial arts, kde se sice da dosahnout prijatelne dobrych znalosti temer ve vsem, ale byt skutecny mistr pouze v jednom (anebo nekolika malo) odvetvich. Ja se tech seminaru nezucastnuji pouze jako prednasejici, ale casto soucasne take jako student. Ja jsem v US soucasti EFI University, svazu automobilovych inzenyru a mezinarodne cemu rad rikam "the flying circus", kde je pro mne naprosto nejzajimavejsi videt veci z naprosto rozdilnych pohledu (ktere mne mnohdy ani nenapadly) a porovnavat rozdilne filozofie (ktere mnohdy nejsou jen o vymackani z motoru co nejvyssi vykon za doslova kazdou cenu).

Pokud by byl ale o neco podobneho v CR skutecne zajem - a to i na velice vysoke urovni ( = ne jen pro amatery anebo zacatecniky, kteri se do profese stavby a lazeni spalovacich motoru teprve snazi proniknout, ale i profesionalni ladici dilny, zavodni tymy a vyvojove strediska), tak bych mel moznost pozvat i ty nejlepsi experty v oboru (casto byvale anebo i soucasne automobilove inzenyry, predni stavitele zavodnich motoru, lidi pohybujici se ve vyvoji ECU technologie, etc.), stejne tak, jako jsem obcas pozvan na nektere ty seminare ja sam. Samozrejme, ty seminare mohou byt (a vetsinou take jsou) - co se tyka naplne - rozdilne rozsahle a kazdy ucastnik si muze vybrat z jejich jednotlivych lekci, zalezi o co by byl v CR nejvetsi zajem (a jake potrebne zazemi by se podarilo zajistit). Co mohu zarucit je, ze ty seminare jsou doslova nabite tak cenymi informacemi, ktere se proste nedaji obdrzet na zadne technicke skole, z nejakych technickych publikacich anebo na nejakych internetovych forech. Ja jsem kdysi slysel neci prirovnani, ze se citi jako Neo v Matrix, kdy mu byly do mozku nacpany behem par hodin znalosti, kterych by jinak nedosahl ani po cele desetileti... :lol:

China je (podobne jako Saudi Arabia) diky jeji prumyslove revoluci behem nekolika poslednich let v najimani cizincu pro vyuku v rozdilnych odvetvich (at uz od vyuky Anglictiny az po vsemozny "white monkey" marketing) velice velka, ale spousta lidi lita prednaset na seminarich take do Jizni Ameriky, Saudi Arabie a Afriky, proste vsude, kde jsou bohati lide, kterym ale nikdo neni schopen oturbit anebo vyladit jejich Ferraris, Lambos a Veyrons (z toho co jsem slysel je ale smutne, ze se ty lidi neda absolutne nijak naucit ridit... :lol: ). Zejmena v Chine je ted velice velke obdrzet vyuku ze zapadu (at uz USA anebo Evropy), at uz treba v lekarstvi anebo mezinarodni kuchyni, coz jaksi dava jejim businessum superioritu nad ostatnimi a poklada se za velice dobrou (a mnohdy i - vzhledem k konkurenceshopnosti - nutnou) investici. Ono je pote celkem zabavne nekde v restauraci videt advertising, ze jejich kuchari byli k priprave American-style rou jia mo (hamburger) "vyskoleni" skutecnymi Americany, coz je mnohdy dolozeno i obrazkem "bile opice" pozujici s jednim z jejich kucharu a nejakou falesnou certifikaci :smich: ... To jsem se ale trochu rozepsal. :D
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Libor12 »

Když už jsme OT :lol: Takže ty jezdíš jako lektor https://www.efi101.com/" onclick="window.open(this.href);return false; a s haltech? Tak do toho mám vědomostmi hodně hodně daleko... :lol: možná za těch pár desetiletí a absolvování několika desítek tvých přednášek by jsem byl možná na desetině vědomostí. Já jak jsem ti kdysi psal jsem se zůčastnil semináře ladění v UK zde http://www.emacademy.co.uk/EngineManage ... iques.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; a dodnes si nejsem jist zda to byla správně investovaná částka protože jedinou myšlenku co jsem si odnesl jako závěr po třech dnech byla ta kterou ty jsi tady nekolikrát dokola opakoval a to,že hlavní je progrese tlaku ve válci vs poloha klikové hřídele a vše ostatní je tomuto podřízeno. Protože pro mé amatérské použití je sada měření tlaku ve válci cenově mimo začal jsem měřit úhlové zrychlení klikové hřídele,žádný zázrak to není,ale dostane to člověka o kousek dál něž lazení pomocí fft analýzy nebo knock sluchátek. Na stánkách haltech už jsem dávno nebyl,naposled ještě s E6X tuším. Líbí se mi jejich online podpora,také nělám něco podobného jen přes teamviewer a ecu a lambda controlery fungující na can-bus protokolu. Za poslední roky udělaly ecu veliký skok ve vývoji vpřed. Otázkou zůstává jak nejlépe naplnit válec. Pořad si pohrávám s myšlenkou zrušit spalovací prostor v hlavě cca s 25st úhlem ventilů a spalovací komoru udělat v pístu s tím že bych GDI vstřiky použil jako nepřímé umístěné v nejužším místě sacího kanálu pro vyvolání venturiho efektu. Jen si nejsem jistý zda je efektivnější směs zrychlit nebo zhutnit(mass)...
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Taboo »

Pomerne paradoxne, ja jakykoliv vyvoj anebo pokrok v oblasti spalovacich motoru a jejich ovladani uz po cele dlouhe roky nijak nesleduji, takze skutecne nemam absolutne zadny prehled co je v teto oblasti noveho :lol: . Ja pouze sazim na zcela neopodstatneny predpoklad, ze ty zakladni principy snad zustavaji naporad dostatecne ustalene aspon natolik, ze vedome nepredavam natolik zastarale anebo mylne informace, ze by z vyssiho procenta uz davno nebyly v platnosti. Ja osobne nepovazuji plneni valcu az za tak kritickou oblast, jako mechanickou ucinnost, zejmena co se tyka parazitnich ztrat BTDC a nedostatecne efektivni prenos mechanicke energie ATDC. Plneni valcu je v tomto respektu snadno vyresitelnym problemem a ve vztahu s mechanickou ucinnosti hraje pouze druhotnou roli. Co v pripade progrese tlaku ve valcich BTDC a ATDC chybi je dostatecne efektivni variabilni kontrola, ktera by toho spousta vyresila. Nejspis bych o tom tady nemel psat, ale predstav si treba moznost ovlivnit dynamickou kompresi ve vztahu s uhlem otoceni klikove hridele, ktera by vedla ke snizeni tlaku ve valcich BTDC a naopak jejich zvyseni v optimalnim uhlu otoceni klikove hridele ATDC az po optimalni uhel BBDC, napriklad variabilni zmenou objemu spalovaci komory, coz ve skutecnosti neni ani zdaleka neresitelne. Taktez by se timto zpusobem dal snadno kontrolovat detonacni limit v rozdilnych uhlech otoceni klikove hridele, etc. Pouze myslenka...
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od JRD McLAREN »

..ty si tu raz mal aj taku myslienku, ze by bolo asi najidealnejsie ovladat samotny zdvih a otvaranie ventilov.. (elektronicky)
..a teraz ked to Kristian namontoval cinanom do motora...

tak je zaujimave sledovat tie reakcie ludi, kedy jedny tvrdia, ze je to blbost,
druhy ze to neni nic prevratne
dalsi su z toho nadseny a z netrpezlivostou cakaju na seriovu vyrobu

..a taaaak... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od Taboo »

Asi takto... :lol: Pokud jde spalovaci komora utesnit pistnimi krouzky zespodu a vpodstate menit jeji objem a dynamickou kompresi vzhledem ke stupnum otoceni klikove hridele pomoci zmeny polohy pistu, tak to same nejspis take pujde i zeshora :lol: .
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Tokyo Auto Salon 2017

Příspěvek od JRD McLAREN »

ano ... ide to ..

jeden poliak taky motor vyrobil ... :mrgreen:
pracovny pist ma zospodu, saci a vyfukovy pist ma z vrchu .. :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Pokec“