Poslední návštěva: 19 říj 2018 11:47 Právě je 19 říj 2018 11:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Toyota Starlet motor swap a technická?
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 18:58 
Offline

Registrován: 28 úno 2016 19:07
Příspěvky: 10
čau lidi, potřeboval bych vědět pár blbostí ohledně technický.
Za pár měsíců si chci z německa přitáhhnout Toyotu Starlet KP61 (r.v 1982) Líbí se mi už hodně dlouho a je to malá v celku svižná a hodně lehká zadokolka. Jde mi ale o motor, tovární 1.3 OHC s víkonem 65koní rozhodně nestačí aby stím byla opravdu pořádná zábava, neříkám že to stím nejde ale chce to trošku víc i přesto že auto váží jen 800kg. Turbo nepřipadá v úvahu protože tovární převodovky moc neunesou a kovaný vnitřky se na tyhle motory nedělaj a pokud ano tak jedině zakázkově a to je dost drahý. Chtěl bych ale využít toho že auto je karburovaný a nemá diagnostickou zásuvku a chci tam dát jiný motor konkrétně 4age což je 1.6 z AE86 trueno společně s převodovkou T50 rovněž z truena a nebo 3sge beams 1.8 turbo se stejnou převodovkou.Oba sem včetně dopravy dostanu pod 40 000kč v dobrým stavu protože se používali v hodně autech a vzhledem k tomu že to jsou toyoťácký motory tak by to ani nemlátilo do očí. Na tyhle dva jsem našel úchyty motoru vyřezaný na fréze jako kit a vim že oba motory tam pasujou protože to udělalo už hodně lidí. Ale nejvíc mi jde o to abych to tam nedal a pak mě na technicky neposlali do prdele. O legální stránku se ase tak nestrachuju protože 99% policajtů má problém připojit správně startovací kabely k baterce (viz. když mi chcíplo auto a policajti připojily kabely obráceně a pěkně mi tam zajiskřili) Natož tak poznat že ten motor na kterej koukaj a stěžujou si na vzducháč tam neni tovární.
Jen chci využít toho že auto nemá diagnostickou zásuvku už od továrny tudíž jediný co by mi na technický měřili by byli emise a o ty bych se postaral oversized katalyzátorem jen pro tenhle účel. Myslíte že mi to vyjde? po případě nějaký rady uvítám. Díky :)


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 19:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6480
Napřed si ujasni co vlastně hledáš. 3S-GE není 1.8 a pokud je to turbo, není to už 3S-GE, nýbrž 3S-GTE. Tak či onak to už jsou stejně jako 4A-GE motory s řídící jednotkou a v KP61 trochu nápadné budou. Je ovšem pravda, že tady u těch aut lidi na STK absolutně netuší, jak to má vypadat, takže šanci máš :lol:

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm) - in progress
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 19:38 
Offline

Registrován: 28 úno 2016 19:07
Příspěvky: 10
Beaver píše:
Napřed si ujasni co vlastně hledáš. 3S-GE není 1.8 a pokud je to turbo, není to už 3S-GE, nýbrž 3S-GTE. Tak či onak to už jsou stejně jako 4A-GE motory s řídící jednotkou a v KP61 trochu nápadné budou. Je ovšem pravda, že tady u těch aut lidi na STK absolutně netuší, jak to má vypadat, takže šanci máš :lol:

díky :) spletl jsem si to 3s ge ale stejně se víc přiklánim spíš k tomu 4age už jen proto že to i líp vypadá a točí o něco víc, nechci z toho žádnej šílenej výkon nebo tak na těch 800 kilo 200 koní stačí naprosto bohatě na to aby to s tím slušně zamávalo. časem bych na to ale možná nějakýho mrňavýho šneka dal ale to opravdu jen možná. Každopádně nemáš nějaký tipy na technický kde jsou lidi se kterýma se dá nějak domluvit když je to udělaný pořádně? O jedný vim ale chci si to radši nějak pojistit.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 07:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2975
Bydliště: Havířov
Doporučuju nejdřív to dát na CZ papíry a pak až dělat swap, pak už STK nebude problém. Kdyžtak SZ 8)

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 10:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 22 srp 2004 12:03
Příspěvky: 11944
Bydliště: OK
Zeptej se tady mistra, ten tam má 1000koní a asi v pohodě STK :lol:

_________________
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 16:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2272
Bydliště: Dobříš
Zrovna 4k motor patří mezi ty klasické toyotí "kovadliny". Motor je dostatečně dimenzovaný na to aby vydržel i 200hp. Já bych tam plácnul malý kompresor,před něj karburátor a možná programovatelné zápalko. Technickou projdeš vždy a nebude tě to stát ani těch 40 tisíc za které bys dovezl 120hp motor. Tady inspirace https://www.youtube.com/watch?v=yYVCOAEzhOU

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 17:07 
Offline

Registrován: 28 úno 2016 19:07
Příspěvky: 10
Libor12 píše:
Zrovna 4k motor patří mezi ty klasické toyotí "kovadliny". Motor je dostatečně dimenzovaný na to aby vydržel i 200hp. Já bych tam plácnul malý kompresor,před něj karburátor a možná programovatelné zápalko. Technickou projdeš vždy a nebude tě to stát ani těch 40 tisíc za které bys dovezl 120hp motor. Tady inspirace https://www.youtube.com/watch?v=yYVCOAEzhOU

Takhle, mě ani tak moc nejde o to že tovární 4a-ge má jen 120 koní ale o to že má potenciál na daleko víc a je na to mnohem víc náhradních a aftermarket dílů. Vim že 4K je dobrej motor a má výdrž ale obávám se toho že těch 200 koní ta 1.3 neudrží dlouhodobě a spolehlivě kdežto ta 1.6 si stím zvládne poradit celkem bez problémů protože je to taky jak jsi se zmínil ,,kovadlina''. A hlavně mi jde o to že se mi 4K vůbec nelíbí a celkově mám radši DOHC rozvody než OHC chtěl bych aby to auto vypadalo tak dobře jak jede i pod kapotou ale děkuju za radu.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 17:12 
Offline

Registrován: 28 úno 2016 19:07
Příspěvky: 10
LiberaleMiguel píše:
Doporučuju nejdřív to dát na CZ papíry a pak až dělat swap, pak už STK nebude problém. Kdyžtak SZ 8)

technická bez problémů? Na český papíry to mám v plánu postavit hned jako první věc po dovozu. To ale nevim kde udělat technickou kde by mě v pohodě pustili bez toho aniž by po mě chtěli potvrzení od výrobce že tam ten motor může. Jsem si vědom toho že na dost technických lidi u aut tohodle věku netuší co tam opravdu má být za motor a kdybych přerazil výrobní čísla aby souhlasili s karoserií tak by to ani neměli nějak moc jak zjistit pokud by se v tom nešťourali a vypadalo to továrně. A když říkáš že by technická měla být bez problémů tak to nevim kde ale, takže pokud by jsi náhodou měl nějakou na doporučení nebo tak tak budu rád :)
P.s. Možná blbá otázka ale nepamatuju si čeho je SZ zkratka :D


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 19:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2272
Bydliště: Dobříš
tomuron1996 píše:
děkuju za radu.
Mě ještě chvíli vyprávěj o tom kolik lze z 4age dostat :lol: Mám tu jeden komplet na prodej. Nalazený na 220hp. Můžu předvést na brzdě,má cca 60 motohodin. Moje představa je cca 270000czk.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 09 bře 2018 11:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2975
Bydliště: Havířov
:D dole v příspěvku máš přímo tlačítko s popisem SZ - Soukromá zpráva

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 bře 2018 09:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2004 05:18
Příspěvky: 2701
Bydliště: Brno
Z vlastni zkusenosti bych na to v pripade dovozu sel presne obracene. Ja to nejdrive swapnul a pak teprve stk a bylo to to nejlepsi co sem mohl udelat ;-)

_________________
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 bře 2018 11:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2975
Bydliště: Havířov
No mě kámoš říkal, že při dovozu se musí všechno fotit, tudíž si u něho na STK nelajznul nechat projít pod rukou auto s jiniým motorem. A i když je swap zapsaný z PL (běžná věc, tam je to banalita) tak to musí přes Dekru. On třeba takhle dovezl Golfa mkIII swapnutého na VR6 a i s tímhle byl "problém", protože potřebovali od Dekry napsat, jakou áhu tam mají napsat.... Že to mělo velké turbo už nikomu nevadilo :D

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 bře 2018 15:16 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 89
Nejdřív swap pak nafotit a dovozovka ( osobní opakovaná zkušenost :D ) , ja bych v te starletce práve naopak nechal 4E-FTE dají se koupit za pár penez a a stále to bude méne nápadné jak 4AGE nebo 3SGE, a cvičí s tím velice hezky.
4AGE a potenciál? asi stejný jako 90% motoru z té doby - když do toho nasypeš desetitisíce tak se z toho neco vytáhne. Radeji tam dej motor který má požadovaný výkon v přebytku už v základním provedení, i tak to bude stat tolik penez a času aby to nejak vypadaalo a fungovalo, že budeš rád když budeš už konečne moct jezdit :)


Pokud bys chtel to probrat detailne proč a jak ( STK+swap ) klidne písni sz nebo se zastav.. máme s tím už dost vlastních reálných zkušeností ..

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 bře 2018 19:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 pro 2009 23:17
Příspěvky: 703
Neviem ako v CZ, ale na SK je myslím trošku problém ak auto nemá normu typového schválenia ES, čo auto z roku 82 mať určite nebude.
V prvom rade by som si teda zistil či so samotnou registráciou nebude problém.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 bře 2018 19:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2975
Bydliště: Havířov
na slovensku to je celé pojebané, a jakože fakt hodně. U nás je to jinak

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2018 23:52 
Offline

Registrován: 28 úno 2016 19:07
Příspěvky: 10
Libor12 píše:
tomuron1996 píše:
děkuju za radu.
Mě ještě chvíli vyprávěj o tom kolik lze z 4age dostat :lol: Mám tu jeden komplet na prodej. Nalazený na 220hp. Můžu předvést na brzdě,má cca 60 motohodin. Moje představa je cca 270000czk.

tak samozřejmě že z toho motoru dostaneš plus mínus 200 koní když to zůstane v atmosféře. Já bych to chtěl časem oturbit a dát kovanej vnitřek. Takhle z toho jde daleko větší výkon a jak jsem se už zmínil můj cíl je ať už s 4a-ge nebo 3s-ge beams dosáhnout 300 koní na kolech. Což s turbem neni takovej problém.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů