Odber prudu

Vše o muzice v autě - rady, postupy jak na to, možnost přidávat i fotky instalací.

Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan

Odpovědět
StefanB
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2013 08:36

Odber prudu

Příspěvek od StefanB »

Zdravym Vas vsetkych....
Potreboval by som poradit od skusenejsich ...
Dal som do auta novu hudbu presnejsie.. 400W subwoofer a 380W zosilnovac RMS + samozrejme kapacitator...
Problem mam taky ze aj pri nastartovanom aute ked ho zapnem poriadne mi stahuje svetla...
Predpokladam ze problem je v baterke mam tam 55ah 460A je uz vazne stara... Viete mi poradit aku silnu baterku by som aspon potreboval aby to bolo vsetko v poriadku?...
Dakujem dopredu.. :)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od JRD McLAREN »

:kladivo: :kladivo: :pistolnik:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

StefanB
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2013 08:36

Re: Odber prudu

Příspěvek od StefanB »

Vazne neviem co som zle napisal... je lahsie dat smajlov ako mi vysvetlit ze aku hlupost som povedal?... :)..

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od JRD McLAREN »

no dodaj udaje..

prudovy odber zosilovaca v spickach..
vykon alternatora - napatie/prud
volnobezne otacky - motorizacia

presnejsie popis postup zapojenia kablov...

mam totizto vazne obavy, ze "vacsia baterka" tvoj problem nevyriesi...
ani keby to bola baterka z nakladaku...

(otazky ako su tvoje, ma len utvdzuju v tom, ze nemas ponatia o elektrotechnike/elektronike)
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 29 led 2013 15:44, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

StefanB
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2013 08:36

Re: Odber prudu

Příspěvek od StefanB »

alternator 12V / 70A ... nikdy nebol repasovany...
zosik 2 kanal... 1 kanal 30A ... zapojene v mostiku - 60A
volnobeh... cca 800 ot/m....
bateria 55am... 460A ... cca 9 rocna -udrzbova..

Nieco viem samozrejme... ale nie tolko co by asi trebalo.. preto sa radsej pytam ludi, ktory s tym maju ovela viac skusenosti.. napr ako ty...
Predtym som tam mal 500W max aktivak.. a to som mohol pocuvat aj pri vypnutom motore bez hocijakych problemov....
Dufam ze som dobre napisal info...
mimochodom.. zosik je pioneer GM 5300t

Uživatelský avatar
fereros2
Příspěvky: 320
Registrován: 08 říj 2012 12:19
Bydliště: Cheb

Re: Odber prudu

Příspěvek od fereros2 »

myslim že myslíš to, že na zesíku jsou 2 pojistky po 30A, odběr takový určo nebude, jinak já měl výkonnější zesík na slabším altíku a baterce a bylo to OK, myslím že bude chyba v zapojení nebo něco se zesíkem, protože jenom teoreticky když ho zapneš a vypojíš woofer, tak se těžko dostaneš na nějakej pořádnej odběr, možná by to mohlo být ve špatným ukostření (buď je tam barva nebo rez a nebo prostě je to jinak blbě), ale žádnej extra výkon to není, aby to mělo dělat to, co to dělá...

EDIT: Jinak není nejlepší volba dávat na slabší zesík silnější woofer a to proto:

1: nevyužiješ maximum jeho potencionálu
2: přetěžuješ zesík
3: mimo mísu, ale kapacitor, při tomhle výkonu mi přijde zbytečný

...jinak samozřejmě záleží jestli hodnoty od výrobce souhlasí s těmi reálnými, vždy se zboží prodává líp, když napíši hodnotu maximálu jako je 2000w a v reálu to nedá ani půlku :D

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od JRD McLAREN »

,,ja sa autohifi vobec nevenujem... je to pre mna zbytocnost...

ale co sa elektrotechniky tyka, tak viem ,lepsie povedane da sa to vypocitat,
ze pri prudovom odbere cca 20A treba vodic prierezu 4mm2
http://sk.wikipedia.org/wiki/Vodi%C4%8D ... echnika%29" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ssjh.sk/dexorix/vyu-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dalsou chybou "pri vacsine garazovych zapojeni" je to..
ze plus je dotiahnuty "od baterky" a minus je pripojeny "na kasnu"
treba dotiahnut aj plusovy aj minusovy vodic priamo od zdroja
teda najlepsie od alternatora, pripadne baterky..

"bateria" teda akumulator nesluzi ako filter spiciek v elektrickom obvode,
ale ako zdroj ci ulozisko elektrickej energie.

prekontroluj, prerob, prekabluj... a uvidis...

(prekontroluj pripadne vycisti aj spoje kontaktov na baterke, silovych poistkach, alternatore, ukostrenuie motora a pod.)
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 26 led 2013 16:26, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

StefanB
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2013 08:36

Re: Odber prudu

Příspěvek od StefanB »

Dakujem za rady....
Mimochodom plusovy kabel od baterky je cca taky hruby ako palec... cize mal by byt dostatocny a kostru mam na kasni...
Prekontrolujem to vsetko... a pri najhorsom prevediem este aj minusovy od baterky ako som to mal na starom ... :)..

StefanB
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2013 08:36

Re: Odber prudu

Příspěvek od StefanB »

Este jedna otazka.... Je potrebne aj minusovy kabel kupit taky hruby ako ten plusovy alebo staci o nieco tensi??

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od JRD McLAREN »

drat "hruby ako palec" uz tiez nieje to prave...

som si dal tu namahu, a nasiel pdfko - http://www.pioneer-latin.com/downloads/yrd5093a.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

kde sa pise, ze:
Current consumption ........................................................................................................ 30.0 A (at continuous power, 4 Ω)
Average current drawn* .......................................................................................................... 10.0 A (4 Ω for two channels) 19.0 A (4 Ω for one channel)

takze natiahni draty o priereze aspon 6mm2 ..
co je priemer pri lankovom vodici niekde medzi 4-5mm priemeru
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 26 led 2013 21:32, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

StefanB
Příspěvky: 6
Registrován: 25 led 2013 08:36

Re: Odber prudu

Příspěvek od StefanB »

Okej... dakujem pekne za pomoc... :)

Uživatelský avatar
fereros2
Příspěvky: 320
Registrován: 08 říj 2012 12:19
Bydliště: Cheb

Re: Odber prudu

Příspěvek od fereros2 »

pravda jestli tam nejsou nějaký kabílky jako na repro, já tam měl 10mm2, jinak většinou zemnící kabel stejný jako napájecí a co nejkratší...myslim že se doporučuje max 0.5m dýlka

EDIT: právě že mínusový má být co nejblíže od zesilovače, tzn. že na kostře 8) 8) nikoliv na baterii

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od JRD McLAREN »

no stymto s tebou moc suhlasit nemozem..

karoseria je sice zelezna a vodiva...
ale med je lepsim vodicom...

kazdy vodic je taktrochu odpor, taktrochu cievka a taktorchu kondenzator
(v pripade zosilovacu) je dobre tahat aj plusovy aj minusovy vodic priamo od zdroja k spotrebicu
podla moznosti rovnakej dlzky, aby sa ti vplyv indukcie, kapacity a (rozdielneho)odporu navzajom vyrusili.
(maximalne tak clovek bude pozorovat ubytok napatia)
kedze zosilovac je nizkofrekvencne zariadenie, ktore je na toto dost citlive
na rozdiel od inych spotrebicov vo vozidle, ziarovky motorky a pod.

v kabelazi riadiacich jednotiek je tiez minusovy vodic tahany priamo od zdroja
- vacisnou je to spolocny kostriaci bod na karoserii -

v modernych vozidlach som sa nestretol stym, ze by minus od baterky bol uchyteny na karoseriu
a ziadny dalsi vodic by odtial nepokracoval.... (posledne to je videt tak na skode 120, favorit ma vo zvezku hnede draty)
a ze by bol minus pre spotrebice ci riadiace jednotky brany z ineho bodu karoserie....
(preco asi)

tiez sa tu doma sem tam pozeram na zosilovac BOSE z AUDI
ktory ma 4pin napajaci konektor, 2piny su zem, 1 vcc, 1 ign on
(preco asi)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
fereros2
Příspěvky: 320
Registrován: 08 říj 2012 12:19
Bydliště: Cheb

Re: Odber prudu

Příspěvek od fereros2 »

Já rozumim a hádat se nechci, ale dedukuji už jen že na žádným zesíku není napsaný +,RMT a -, ale je tam GND - zem...jinak veškerý sady na zesilovač se prodávají jen s půlmetrovým zemnícím kabelem...jako logicky co píšeš je samozřejmě pravda, jinak zemnící body byly i na mém Citroenu C3 2002 a to defakto všude...jinak zkusil jsem google a moje teorie je tam popsaná všude, chce to někoho dalšího ať nás rozsoudí :D

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od JRD McLAREN »

jako ked si to nakreslis na papier, a poznas ohmov zakon..
vies jak sa chova paralerne a seriove zapojenie resiztorov..

povedzme ze takto nejako to mame nakablovane v aute..
DSCN2130.JPG
v skutocnosti ale mame nieco taketo
DSCN2131.JPG
Ra je mensi nez Rb.. kedze med ma lepsiu vodivost nez zelezo
a v pripade minus polu tu mame paralerne zapojenie zerisotorv 1/Ra + 1/Rb
(takze v podstate minus vodic (kaorseria a drat) ma lepsiu vodivost nez plus vodic)

no a toto je ta pricina, preco niekomu brucia zosilovace, stahuje mu svetla,
pripadne mu zosilovac skresluje uz pri tretinovom vykone, alebo to ma zvuk jak zo serbla..a pod.
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 10 čer 2013 21:09, celkem upraveno 2 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: Odber prudu

Příspěvek od miras3000 »

fereros2 píše: EDIT: Jinak není nejlepší volba dávat na slabší zesík silnější woofer a to proto:

1: nevyužiješ maximum jeho potencionálu
2: přetěžuješ zesík
3: mimo mísu, ale kapacitor, při tomhle výkonu mi přijde zbytečný

...jinak samozřejmě záleží jestli hodnoty od výrobce souhlasí s těmi reálnými, vždy se zboží prodává líp, když napíši hodnotu maximálu jako je 2000w a v reálu to nedá ani půlku :D

1, zase ho nespálíš...
2,zesilovač se přetěžuje jenom odporově např.: zesik 700w max = 350rms/4ohmy, utáhne i repro 600rms 4ohmy uplně v pohodě, víc watů do repráku při těch 4ohmech totiž nepustí (horší by to bylo při 2ohmovym repraku,to by ze zesiku ždímal už těch cca700w rms/2ohm = přehřátí a spálení tohoto zesiku ) jen se, jak píšeš nevyužije jeho potenciál, troufnu si ale tvrdit že bude hrát pořád čistěji než kdyby na tom zesiku byl připojenej 350rms reprák na max a chrčel jako ...
3,kapacitor je fajn věc i při takhle "nízkému" výkonu zesilovače ,tlumí se proudové a napěťové rázy,které nedělají dobře baterii,altíku,kdoví čemu dalšímu (ecu ?)... k tomuto zesíku bych dal aspoň 1F kapacitor
...myslím si že zrovna pioneer nemá zapotřebí lákat zákazníky zkreslenýmy informacemi,... většinou se max výkon zesíku rovná polovině rms, ale záleží na konstrukci zesilovače. když je do 2ohm ,nebo dokonce do 1ohm, mnohdy se potom rms výkon zesilovače blíží tomu max :wink:
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
fereros2
Příspěvky: 320
Registrován: 08 říj 2012 12:19
Bydliště: Cheb

Re: Odber prudu

Příspěvek od fereros2 »

To JRD- rozumim jak to myslis, defakto mas pravdu, ale proste se to tak vetsinou dela, me to ted taky ceka, ale ja mam baterku 10 cm od mista kde bude zesik, takze to tak udelam. Nevim jestli se to dela proto aby se setrilo misto nebo aby usetrili za kabely. Videl jsem to u hodne zastaveb...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber prudu

Příspěvek od Libor12 »

Nejsem žadný hifista,ale to co tu jrd píše s tím naprosto souhlasím. Obdobné problémy s kostrou a zapojením zkreslují signály čidel u ecu. Většina kvalitnějších čidel má +/- aby nedocházelo ke zkresleni. Karosérie zvlášt 10 a více letá není dobrý vodič a i kabelovy svazek má krom baterie několik kostřících bodů. Docela dost problémů přináší přemístění baterie třeba do kufru a zapojení stejným způsobem -tedy kostra vedle noveho místa baterky a plus na původní místo.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Autohifi“