1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Však jsem tu na nikoho konkrétně nenarážel....
Ano daná věc může mít více řešení...tak ale potom ti co sem píšou ho měli brát taky a né říkat,že to je blbost...
Pokud tomu tedy obě strany rozumí...
Ano daná věc může mít více řešení...tak ale potom ti co sem píšou ho měli brát taky a né říkat,že to je blbost...
Pokud tomu tedy obě strany rozumí...
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
A odpovědi jsem se nedočkal
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
To určitě nevyplývá.Taboo píše:... z cehoz vyplyva, ze samotny "objem" intercooleru je naprosto nepodstatny.
Vychladit vzduch je pochopitelně dobré, ale vzduch také musí být schopen proudit.
Není možné považovat za optimální chladič s velkým přestupem tepla, ale velkým rozdílem tlaku na vstupu a na výstupu.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
presne tak.. tlakovy spad vymeniku tepla.. termomechanika prvni rocnikTonda-B píše:To určitě nevyplývá.Taboo píše:... z cehoz vyplyva, ze samotny "objem" intercooleru je naprosto nepodstatny.
Vychladit vzduch je pochopitelně dobré, ale vzduch také musí být schopen proudit.
Není možné považovat za optimální chladič s velkým přestupem tepla, ale velkým rozdílem tlaku na vstupu a na výstupu.
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Nikdo netvrdí, že optimální IC má velký pressure drop, pouze se tu vyvrací tvrzení, že důležitý je mít mega objem IC. S blbou vnitřní konstrukcí bude mít velkej drop malej i velkej IC. Podstatný parametr IC je prostě jeho schopnost chladit (za současného udržení co nejmenšího poklesu tlaku).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
ja viem este z vlastnej skusenosti potvrdit, ze "siska" jako filter umiestneny pod kapotou ...
nieje najlepsie riesienie.. teplota nasavaneho vzduchu bola pri jazde cca 60-65stC..
popojizdanie v kolone aj cez 70..
tepelnou izolaciou vyfikovych zvodov som sa dostal na teplotu nasavneho vzduchu cca 40-45st..
v mojom pripade bolo ale pouzitie konusoveho filtra tzv. "nutne zlo" ..
(sak aj investicia do "znackovosti filtra" tomu odpovedala, univerzal za 600 )
nieje najlepsie riesienie.. teplota nasavaneho vzduchu bola pri jazde cca 60-65stC..
popojizdanie v kolone aj cez 70..
tepelnou izolaciou vyfikovych zvodov som sa dostal na teplotu nasavneho vzduchu cca 40-45st..
v mojom pripade bolo ale pouzitie konusoveho filtra tzv. "nutne zlo" ..
(sak aj investicia do "znackovosti filtra" tomu odpovedala, univerzal za 600 )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
a odpověd na mou slušně položenou otázku pořát není ..
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Vsak co cekas ? Neni mozny odpovedet, ze dva IC jsou v necem, muselo by to byt twinturbo, nejspis nejaky V motor, aby melo smysl pouzit takove reseni. Ale nechme se prekvapit, treba jeste Tonda prijde s nejakym prevratnym novym resenim Podle jeho teorie by bylo nejlepsi asi misto IC vest po celem spodku auta cikcak trubku velkeho prumeru aby se dobre ochlazovala a nekladla odpor, zaroven to udela ten jeho zadouci objem
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
rovnici kde je objem si pamatuju akorát ve vztahu k "lag time"
a pravidlo v moudré knize říkalo ,že velké potrubí nemusí být lepší než menší potrubí.. Větší potrubí především přispívá k celkovému objemu toho IC systému a to není dobře.. pak je problém s lagem.
a to co píše taboo je snad logický pro každýho,kdo trochu přemýšlí.
beaver:já se ptal na 2 IC na octavii ne u Vmotorů a twin turbo-systemu přelnování
a pravidlo v moudré knize říkalo ,že velké potrubí nemusí být lepší než menší potrubí.. Větší potrubí především přispívá k celkovému objemu toho IC systému a to není dobře.. pak je problém s lagem.
a to co píše taboo je snad logický pro každýho,kdo trochu přemýšlí.
beaver:já se ptal na 2 IC na octavii ne u Vmotorů a twin turbo-systemu přelnování
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Já také ne.Taboo píše:Nevyplyva jak? Vidis v te rovnici nekde neco o nejakem objemu? Ja ne.Tonda-B píše:To určitě nevyplývá.Taboo píše:... z cehoz vyplyva, ze samotny "objem" intercooleru je naprosto nepodstatny.
Na tom ale není nic divného.
Ta rovnice se zabývá jednou částí celého problému.
To ale nedokazuje, že nic jiného není významné, ani že není třeba nic jiného řešit.
Pokud po zvýšení plnícího tlaku musím mít za turbem 2,4 baru na 2,0 baru v sání, místo aby mi stačilo za turbem 2,2 baru na ten samý tlak v sání, tak už jen tím zvýším teplotu stlačeného vzduchu na výstupu z kompresoru turbodmychadla.
Řešení - myslím tím snížení potřebného tlaku a teploty vzduchu za turbem při udržení tlaku v sání - mohu najít i mimo tvou rovnici (kterou jsi zřejmě okouzlen).
Například použitím trubek a hadic o větším průměru (vč.vstupní a výstupní u mezichladiče), použitím škrtící klapky (klapek) s větším průměrem apod.
Mimochodem - je s tím spojený i tebou nemilovaný nárůst objemu - ale funguje to.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Je tady na fóru zvykem, že je třeba pořád dokola odpovídat na tutéž - již dávno zodpovězenou otázku?Tonda-B píše:ad4: tak si pořiď do 2. podběhu další mezichladič - to bude nejlevnější. Pokud jsi trochu zručný a dáš dohromady jejich propojení hliníkovými trubkami a Samco hadicemi, bude to fungovat fajn.
Pokud ano, prohlašuji, že pro dobrou vůli - sice poprvé a naposled - ale vyhovím:
Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.
Je to už jasné i sklerotikům a otravům?
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
takže:delší potrubí,víc spojek,víc odporových hran pro proudění tohovzduchu je dobře fungující řešení.. asi bude líp neraditTonda-B píše:Je tady na fóru zvykem, že je třeba pořád dokola odpovídat na tutéž - již dávno zodpovězenou otázku?Tonda-B píše:ad4: tak si pořiď do 2. podběhu další mezichladič - to bude nejlevnější. Pokud jsi trochu zručný a dáš dohromady jejich propojení hliníkovými trubkami a Samco hadicemi, bude to fungovat fajn.
Pokud ano, prohlašuji, že pro dobrou vůli - sice poprvé a naposled - ale vyhovím:
Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.
Je to už jasné i sklerotikům a otravům?
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Tonda-B píše:Je tady na fóru zvykem, že je třeba pořád dokola odpovídat na tutéž - již dávno zodpovězenou otázku?Tonda-B píše:ad4: tak si pořiď do 2. podběhu další mezichladič - to bude nejlevnější. Pokud jsi trochu zručný a dáš dohromady jejich propojení hliníkovými trubkami a Samco hadicemi, bude to fungovat fajn.
Pokud ano, prohlašuji, že pro dobrou vůli - sice poprvé a naposled - ale vyhovím:
Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.
Je to už jasné i sklerotikům a otravům?
přece budeš zvětšovat objem IC až tehdy,když nebudeš schopen zvětšit rozměr te core frontal area nebo vy to děláte opačně?
IC o trošku větším objemu a menším rozměru te core frontal area bude mín účinný než IC o trošlu menším objemu a větší core frontal area.
proč výrovci automobilů nedělají IC rozměrově hlubší než vyšší a širší? asi proto,že problematika chlazení vychází právě z té core frontal area.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
ja sa len trochu zastanem Tondu...
kedze Ondrero zatial neplanuje menit turbo, ani prekopavat motor na 350HP+ ..
(len trochu "doladit" stavajuce riesenie)
cize nedoporucil to ako najidealnejsie riesenie, a najlepsie mozne, ale ako najlacnejsiu moznu variantu,Tonda-B píše: Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.
kedze Ondrero zatial neplanuje menit turbo, ani prekopavat motor na 350HP+ ..
(len trochu "doladit" stavajuce riesenie)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Nedávno jsem někde četl, že Des Moines má asi 200 tisíc obyvatel.
Když si tak čtu co jsi právě napsal, nemohu se ubránit otázce:
"Proč tak moc?"
Když si tak čtu co jsi právě napsal, nemohu se ubránit otázce:
"Proč tak moc?"
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Došly argumenty tak budeme urážet ? Nepřekvapí...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
je pravda ze treba zrovna maximum boost je dost obecna publikace, kde se na ukor spravnych vypoctu uprednostnuje siroky zaber pro velky spektrum verejnosti
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
pokud máš originální knihu a ne ten napůl oskenovany soubor co cestuje po netu pod názvem Maximum boost protože se Ti nechtělo ji kupovat,tak na konci knihy jsou odkazy s další literaturou pro ty co jim obecné informace nestačí. Jinak Taboo už to tu jednou psal. Když dojdou argumenty začnou urážet jeho,jazyk,kulturu zemi atd.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
vykaslat se na nej at si to udela jak chce nevim proc se ptal kdyz je vlastne nejchytrejsi
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
mám origo knihu.. a máš pravduLibor12 píše:pokud máš originální knihu a ne ten napůl oskenovany soubor co cestuje po netu pod názvem Maximum boost protože se Ti nechtělo ji kupovat,tak na konci knihy jsou odkazy s další literaturou pro ty co jim obecné informace nestačí. Jinak Taboo už to tu jednou psal. Když dojdou argumenty začnou urážet jeho,jazyk,kulturu zemi atd.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Je to přece právě v tom poklesu tlaku, který nebude stejný.Taboo píše:Co to ma ale delat s mou otazkou, proc je objem intercooleru podstatnejsi, nez jeho plocha (za naprosto stejneho odpadu tlaku) - na kterou jsi behem vsech tech svych prispevku jeste neodpovedel ? Takovy velky "expert" - a nedokaze predlozit logicke vysvetleni sveho vlastniho tvrzeni?
Já ho ale předkládat nechci.
Podívej na ty 2 příspěvky po mém vysvětlení, proč jsem tazateli doporučil 2. mezichladič přidat.
Jasně vidíš, že když někdo pochopit nechce, tak nepochopí, kdybys mu hubu rozbil.
Celá tahle diskuze ale úspěšně maskuje podstatnou věc:
1) tazatel Ondrero chtěl znát odpověď na několik otázek
2) já jsem mu svá doporučení sdělil
3) pak se seběhly slepice a začal klovací koncert - uklovat ho - jako jediné téma
4) chybějí jakákoli doporučení z tvé strany
Tebe tak baví všelijaké teorie, že se na praktické doporučení tazateli nezmůžeš?
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
neuveritelny kazdej si tady precte pulku prispevku a uz rve jak strasne mu nikdo nerozumi a jak on je ten nejchytrejsi... tabooa respektuju ale todle je moc i na me todle forum je uplne zabity.... fakt me dycky mrzi ze sem vubec lezu s ocekavanim ze si prectu neco zajimavyho...
sory za off topic ale tenhle thread uz stejne vic doku*vit nejde
sory za off topic ale tenhle thread uz stejne vic doku*vit nejde
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
Klobouk dolů!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)
samozrejme taky smekám....
kdyz uz sme u toho vyfuku sou lite svody (viz foto) pouzitelne pro 250-300hp nebo to je nesmysl a jedinou spravnou cestou jsou nerezove varene svody ?
a co je hlavni nevyhodou tech litych?
maly prutok kanalama?
nerovnomerna delka?
budou praskat?
kdyz uz sme u toho vyfuku sou lite svody (viz foto) pouzitelne pro 250-300hp nebo to je nesmysl a jedinou spravnou cestou jsou nerezove varene svody ?
a co je hlavni nevyhodou tech litych?
maly prutok kanalama?
nerovnomerna delka?
budou praskat?