1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Ondrero
Příspěvky: 32
Registrován: 04 led 2010 22:37

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Ondrero »

Však jsem tu na nikoho konkrétně nenarážel....

Ano daná věc může mít více řešení...tak ale potom ti co sem píšou ho měli brát taky a né říkat,že to je blbost...
Pokud tomu tedy obě strany rozumí...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od blázen »

A odpovědi jsem se nedočkal
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Tonda-B
Příspěvky: 35
Registrován: 08 črc 2011 14:53

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Tonda-B »

Taboo píše:... z cehoz vyplyva, ze samotny "objem" intercooleru je naprosto nepodstatny.
To určitě nevyplývá.
Vychladit vzduch je pochopitelně dobré, ale vzduch také musí být schopen proudit.
Není možné považovat za optimální chladič s velkým přestupem tepla, ale velkým rozdílem tlaku na vstupu a na výstupu.

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od tsin »

Tonda-B píše:
Taboo píše:... z cehoz vyplyva, ze samotny "objem" intercooleru je naprosto nepodstatny.
To určitě nevyplývá.
Vychladit vzduch je pochopitelně dobré, ale vzduch také musí být schopen proudit.
Není možné považovat za optimální chladič s velkým přestupem tepla, ale velkým rozdílem tlaku na vstupu a na výstupu.
presne tak.. tlakovy spad vymeniku tepla.. termomechanika prvni rocnik :)
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Beaver »

Nikdo netvrdí, že optimální IC má velký pressure drop, pouze se tu vyvrací tvrzení, že důležitý je mít mega objem IC. S blbou vnitřní konstrukcí bude mít velkej drop malej i velkej IC. Podstatný parametr IC je prostě jeho schopnost chladit (za současného udržení co nejmenšího poklesu tlaku).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja viem este z vlastnej skusenosti potvrdit, ze "siska" jako filter umiestneny pod kapotou ...
nieje najlepsie riesienie.. teplota nasavaneho vzduchu bola pri jazde cca 60-65stC..
popojizdanie v kolone aj cez 70..

tepelnou izolaciou vyfikovych zvodov som sa dostal na teplotu nasavneho vzduchu cca 40-45st..

v mojom pripade bolo ale pouzitie konusoveho filtra tzv. "nutne zlo" ..
(sak aj investicia do "znackovosti filtra" tomu odpovedala, univerzal za 600 )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od blázen »

a odpověd na mou slušně položenou otázku pořát není ..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Beaver »

Vsak co cekas ? :lol: Neni mozny odpovedet, ze dva IC jsou v necem, muselo by to byt twinturbo, nejspis nejaky V motor, aby melo smysl pouzit takove reseni. Ale nechme se prekvapit, treba jeste Tonda prijde s nejakym prevratnym novym resenim :) Podle jeho teorie by bylo nejlepsi asi misto IC vest po celem spodku auta cikcak trubku velkeho prumeru aby se dobre ochlazovala a nekladla odpor, zaroven to udela ten jeho zadouci objem spek
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od blázen »

rovnici kde je objem si pamatuju akorát ve vztahu k "lag time"

a pravidlo v moudré knize říkalo ,že velké potrubí nemusí být lepší než menší potrubí.. Větší potrubí především přispívá k celkovému objemu toho IC systému a to není dobře.. pak je problém s lagem.

a to co píše taboo je snad logický pro každýho,kdo trochu přemýšlí.


beaver:já se ptal na 2 IC na octavii ne u Vmotorů a twin turbo-systemu přelnování
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Tonda-B
Příspěvky: 35
Registrován: 08 črc 2011 14:53

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Tonda-B »

Taboo píše:
Tonda-B píše:
Taboo píše:... z cehoz vyplyva, ze samotny "objem" intercooleru je naprosto nepodstatny.
To určitě nevyplývá.
Nevyplyva jak? Vidis v te rovnici nekde neco o nejakem objemu? Ja ne.
Já také ne.
Na tom ale není nic divného.
Ta rovnice se zabývá jednou částí celého problému.
To ale nedokazuje, že nic jiného není významné, ani že není třeba nic jiného řešit.

Pokud po zvýšení plnícího tlaku musím mít za turbem 2,4 baru na 2,0 baru v sání, místo aby mi stačilo za turbem 2,2 baru na ten samý tlak v sání, tak už jen tím zvýším teplotu stlačeného vzduchu na výstupu z kompresoru turbodmychadla.
Řešení - myslím tím snížení potřebného tlaku a teploty vzduchu za turbem při udržení tlaku v sání - mohu najít i mimo tvou rovnici (kterou jsi zřejmě okouzlen).
Například použitím trubek a hadic o větším průměru (vč.vstupní a výstupní u mezichladiče), použitím škrtící klapky (klapek) s větším průměrem apod.
Mimochodem - je s tím spojený i tebou nemilovaný nárůst objemu - ale funguje to.

Tonda-B
Příspěvky: 35
Registrován: 08 črc 2011 14:53

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Tonda-B »

Tonda-B píše:ad4: tak si pořiď do 2. podběhu další mezichladič - to bude nejlevnější. Pokud jsi trochu zručný a dáš dohromady jejich propojení hliníkovými trubkami a Samco hadicemi, bude to fungovat fajn.
Je tady na fóru zvykem, že je třeba pořád dokola odpovídat na tutéž - již dávno zodpovězenou otázku?
Pokud ano, prohlašuji, že pro dobrou vůli - sice poprvé a naposled - ale vyhovím:

Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.

Je to už jasné i sklerotikům a otravům?

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od blázen »

Tonda-B píše:
Tonda-B píše:ad4: tak si pořiď do 2. podběhu další mezichladič - to bude nejlevnější. Pokud jsi trochu zručný a dáš dohromady jejich propojení hliníkovými trubkami a Samco hadicemi, bude to fungovat fajn.
Je tady na fóru zvykem, že je třeba pořád dokola odpovídat na tutéž - již dávno zodpovězenou otázku?
Pokud ano, prohlašuji, že pro dobrou vůli - sice poprvé a naposled - ale vyhovím:

Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.

Je to už jasné i sklerotikům a otravům?
takže:delší potrubí,víc spojek,víc odporových hran pro proudění tohovzduchu je dobře fungující řešení.. asi bude líp neradit
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od blázen »

Tonda-B píše:
Tonda-B píše:ad4: tak si pořiď do 2. podběhu další mezichladič - to bude nejlevnější. Pokud jsi trochu zručný a dáš dohromady jejich propojení hliníkovými trubkami a Samco hadicemi, bude to fungovat fajn.
Je tady na fóru zvykem, že je třeba pořád dokola odpovídat na tutéž - již dávno zodpovězenou otázku?
Pokud ano, prohlašuji, že pro dobrou vůli - sice poprvé a naposled - ale vyhovím:

Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.

Je to už jasné i sklerotikům a otravům?

přece budeš zvětšovat objem IC až tehdy,když nebudeš schopen zvětšit rozměr te core frontal area nebo vy to děláte opačně?

IC o trošku větším objemu a menším rozměru te core frontal area bude mín účinný než IC o trošlu menším objemu a větší core frontal area.


proč výrovci automobilů nedělají IC rozměrově hlubší než vyšší a širší? asi proto,že problematika chlazení vychází právě z té core frontal area.
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja sa len trochu zastanem Tondu...
Tonda-B píše: Doporučil jsem uvedené řešení jako nejlevnější a současně dobře fungující.
cize nedoporucil to ako najidealnejsie riesenie, a najlepsie mozne, ale ako najlacnejsiu moznu variantu,
kedze Ondrero zatial neplanuje menit turbo, ani prekopavat motor na 350HP+ ..

(len trochu "doladit" stavajuce riesenie)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Tonda-B
Příspěvky: 35
Registrován: 08 črc 2011 14:53

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Tonda-B »

Nedávno jsem někde četl, že Des Moines má asi 200 tisíc obyvatel.
Když si tak čtu co jsi právě napsal, nemohu se ubránit otázce:
"Proč tak moc?"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Beaver »

Došly argumenty tak budeme urážet ? :) Nepřekvapí...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od tsin »

je pravda ze treba zrovna maximum boost je dost obecna publikace, kde se na ukor spravnych vypoctu uprednostnuje siroky zaber pro velky spektrum verejnosti
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Libor12 »

pokud máš originální knihu a ne ten napůl oskenovany soubor co cestuje po netu pod názvem Maximum boost :) protože se Ti nechtělo ji kupovat,tak na konci knihy jsou odkazy s další literaturou pro ty co jim obecné informace nestačí. Jinak Taboo už to tu jednou psal. Když dojdou argumenty začnou urážet jeho,jazyk,kulturu zemi atd.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od xciba »

vykaslat se na nej at si to udela jak chce nevim proc se ptal kdyz je vlastne nejchytrejsi 8)
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:pokud máš originální knihu a ne ten napůl oskenovany soubor co cestuje po netu pod názvem Maximum boost :) protože se Ti nechtělo ji kupovat,tak na konci knihy jsou odkazy s další literaturou pro ty co jim obecné informace nestačí. Jinak Taboo už to tu jednou psal. Když dojdou argumenty začnou urážet jeho,jazyk,kulturu zemi atd.
mám origo knihu.. a máš pravdu
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Tonda-B
Příspěvky: 35
Registrován: 08 črc 2011 14:53

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Tonda-B »

Taboo píše:Co to ma ale delat s mou otazkou, proc je objem intercooleru podstatnejsi, nez jeho plocha (za naprosto stejneho odpadu tlaku) - na kterou jsi behem vsech tech svych prispevku jeste neodpovedel :? ? Takovy velky "expert" - a nedokaze predlozit logicke vysvetleni sveho vlastniho tvrzeni?
Je to přece právě v tom poklesu tlaku, který nebude stejný.
Já ho ale předkládat nechci.
Podívej na ty 2 příspěvky po mém vysvětlení, proč jsem tazateli doporučil 2. mezichladič přidat.
Jasně vidíš, že když někdo pochopit nechce, tak nepochopí, kdybys mu hubu rozbil.

Celá tahle diskuze ale úspěšně maskuje podstatnou věc:

1) tazatel Ondrero chtěl znát odpověď na několik otázek
2) já jsem mu svá doporučení sdělil
3) pak se seběhly slepice a začal klovací koncert - uklovat ho - jako jediné téma
4) chybějí jakákoli doporučení z tvé strany

Tebe tak baví všelijaké teorie, že se na praktické doporučení tazateli nezmůžeš?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od 0martin0 »

neuveritelny kazdej si tady precte pulku prispevku a uz rve jak strasne mu nikdo nerozumi a jak on je ten nejchytrejsi... tabooa respektuju ale todle je moc i na me todle forum je uplne zabity.... fakt me dycky mrzi ze sem vubec lezu s ocekavanim ze si prectu neco zajimavyho...

sory za off topic ale tenhle thread uz stejne vic doku*vit nejde

:savle:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od Libor12 »

Klobouk dolů! :potlesk: :potlesk: :potlesk:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: 1,8T nová downpipe + kat off (+ řešení komplet výfuku)

Příspěvek od 0martin0 »

samozrejme taky smekám.... :)

kdyz uz sme u toho vyfuku sou lite svody (viz foto) pouzitelne pro 250-300hp nebo to je nesmysl a jedinou spravnou cestou jsou nerezove varene svody ?

a co je hlavni nevyhodou tech litych?

maly prutok kanalama?

nerovnomerna delka?

budou praskat?
Přílohy
images-maxi_svody18t-T25-2.jpg

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“