friktion-tek

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: friktion-tek

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Taboo píše:[

A to tady tvrdi tupa ovce, ktera slepe a bez jakehokoliv vysvetleni veri vsemu, co ji kdejaky vyrobce tech zazracnych sracek namlouva a nedokaze pochopit, co se ji tady rika. Ono se ne bezduvodne tvrdi, ze penize se nejsnadneji vydelavaji na hlouposti jinych. Ty jsi toho zijicim dukazem, ale na druhou stranu se muzes utesovat tim, ze jsi jednim z tech, kteri udrzuji vyrobce tech zazracnych sracek i nadale pri zivote - a to i presto, ze musi vyplacet cele desitky milionu dollaru za skody a nicim nepodlozene tvrzeni. Bez tebe a tobe podobnych by ty firmy uz
davno zkrachovaly. 8)
Tak s vulgarními nadávkami jsem tě nikdy nečastoval,a s tou tupou ovcí jsi to fakt přehnal. :(
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: friktion-tek

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Co udělá standardní výměna oleje dle specifikace v našich podmínkách.Samozřejmě bez přípravků do oleje.

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: friktion-tek

Příspěvek od Beaver »

To ale přísadama do oleje nevylepšíš, to chce pravidelně měnit olej po max. 10ti tkm u běžnýho auta a po 5ti u zatěžovanýho (typicky výkonější turba). Fajnšmekři co jezdí s hobbyautem minimálně a nebo mu dávají co proto (okruhy, drag, apod.) mění v ještě kratších intervalech, cca do 3 tisíc. Ještě jsem nepotkal závodního jezdce co by měnil po 15ti s tím, že tam nalil Slick50 a že to je dobrý :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od JRD McLAREN »

no .."standardni vymena" je casto krat udavana ako ...

vymenny interval po prejdeni 30000km ..alebo najneskor 2 roky od poslednej vymeny
na to druhe sa tiez dost casto zabuda..

si predstav ze poznam vela ludi, co ma Longlife interval, a za rok nabeha sotva 6000km ..
to tam ma potom ten olej aj 5rokov.. (poriadne zvetrany)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od Libor12 »

olej měním standartně podle hodnot jeho tlaku a teploty. Čím horší olej tím teplota stoupá a tlak klesá. Normální stav po výměně oleje u mého motoru je tlak 3.5bar při 100st na volnoběh jakmile klesne na 1.5bar při 100st měním bez ohledu na km. Podle toho jak zrovna mu nakladám k tomu dojde mezi 3 - 8000km.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od JRD McLAREN »

no mne to vyjde vzdy cca od 6-8tkm ..
teda menim ho vzdy Marec/April ..na svojich dvoch vozoch..


jo hentakych "nabobptnanych" ci "rozleptanych" hadic som povymienal..
ze mi to jaksik ani nepride divne ... Guma proste starne ...

a zodrate dvihatka ci vackove hriadele mi u VWAG TDI nepride nic nenormalne..
minimalne raz do mesiac mame jedno take auto v servise...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Beaver píše: to chce pravidelně měnit olej po max. 10ti tkm u běžnýho auta a po 5ti u zatěžovanýho (typicky výkonější turba). Fajnšmekři co jezdí s hobbyautem minimálně a nebo mu dávají co proto (okruhy, drag, apod.) mění v ještě kratších intervalech, cca do 3 tisíc. Ještě jsem nepotkal závodního jezdce co by měnil po 15ti s tím, že tam nalil Slick50 a že to je dobrý :lol:
A proč.?Nedávno jsem se tu dozvěděl,že stačí pravidelná výměna oleje dle specifikace výrobce automobilu(někteří doporučují i 30000km) a je vše v pohodě.Auto najede stovky tisíc km bez problémů.A to platí pro masy v řádech milionů.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Beaver píše:To ale přísadama do oleje nevylepšíš :lol:
Asi máš to odzkoušené,napiš detaily.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Beaver píše: Ještě jsem nepotkal závodního jezdce co by měnil po 15ti s tím, že tam nalil Slick50 a že to je dobrý :lol:
Slick 50 bych si tam taky nikdy nedal :?:
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

JRD McLAREN píše:no .."standardni vymena" je casto krat udavana ako ...

vymenny interval po prejdeni 30000km ..alebo najneskor 2 roky od poslednej vymeny
na to druhe sa tiez dost casto zabuda..

si predstav ze poznam vela ludi, co ma Longlife interval, a za rok nabeha sotva 6000km ..
to tam ma potom ten olej aj 5rokov.. (poriadne zvetrany)
Přesně tak,a to některé motory nepoznají při městském a příměstském způsobu provozu i několik měsíců pořádné prohřátí a pracují v neideálním režimu desítky tis.km.Takový olej pak degraduje velmi brzy(hlavně v zimě)cca po 6-8tis.km a co se asi pak děje v motoru při 8-30tis.km na stejný olej,no..
Vlastně už jsem si vzpomněl,vše je v naprostém pořádku..to jsem se tu naučil, hm. :D

Cože už po 8000 je bez aditiv
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju4" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od JRD McLAREN »

jifo píše:Přesně tak,a to některé motory nepoznají při městském a příměstském způsobu provozu i několik měsíců pořádné prohřátí a pracují v neideálním režimu desítky tis.km.Takový olej pak degraduje velmi brzy(hlavně v zimě)cca po 6-8tis.km a co se asi pak děje v motoru při 8-30tis.km na stejný olej,no..
JJ, mash pravdu, aj take auta jazdia ....
toto proste tazko nejako zovseobecnovat..

napr. u VWAG si samotna ECU vedie nejaku "knihu jazd", kde si eviduje pocet studenych startov, ci motor dosiahol pozadovanu prevadzkovu teplotu,
ci olej dosiahol pozadovanu teplou, ci nebol prehriaty a pod. ine veci..
a ten "kompjuter" vo vnutry ti podla toho aj vyhodnocuje stav.
teda sa stava ze sa zakaznik stazuje, "ze sak som najazdil len 22tisic, preco mi to zase svieti ze chce olej vymenit... sak ma este aspon 8tisic do vymeny"
...
cize v ramci ochrany motora, ta "samo auto" posle predcasne do servisu, a vymenny interval 30tkm si samo skrati....

tuto "inteligenciu" ale nemaju lacne modely a ani vacsina starsich modelov..
a samotny "vodic / vodicka" (ci vodka.. ?? :mrgreen: ) ani potrebne technicke znalosti,
aby dospeli k usudku.. "mal by som ist dat olej vymenit"

(poznam pripad, kde jedna zakaznicka na passate reklamovala velku spotrebu oleja, pri 30tkm intervale)
(a po cca 50tkm jej bolo treba spustit regeneraciu DPF)
(uz sme chceli ist pisat DISS do fabriky, ze co moze mat auto za poruchu..)
(ked som zistil, ze pani pracuje cca 2-3km od miesta kde byva)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

JRD McLAREN píše: tuto "inteligenciu" ale nemaju lacne modely a ani vacsina starsich modelov..
a samotny "vodic / vodicka" (ci vodka.. ?? :mrgreen: ) ani potrebne technicke znalosti,
aby dospeli k usudku.. "mal by som ist dat olej vymenit"
No jo,ale co taková ovce,ta v tom musí být totálně dezorientovaná. :potlesk:
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od Libor12 »

tak co já vím,třeba toyota používá snímac kvality oleje u všech motoru od roku 2008 a vw od letošního roku také,ne? Fungují na bázi elektrické vodívosti oleje.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: friktion-tek

Příspěvek od Beaver »

jifo píše:
Beaver píše:To ale přísadama do oleje nevylepšíš :lol:
Asi máš to odzkoušené,napiš detaily.
Viděl už jsem pár motorů v poměrně ucházejícícm stavu (mírná spotřeba oleje, zhruba půl litru mezi výměnama bylo nutno dolít), které majitelé chtěli vylepšit různýma přípravkama s přísadou toho či onoho. Buď to neudělalo nic a nebo motor hned krásně ztichnul a získal citelně víc výkonu. Těm co to neudělalo nic se patrně usadil ten sajrajt na dně vany a vypustili to při příští výměně oleje. Těm co motor ztichnul to vydrželo většinou pár tisíc km, potom se zhoršila spotřeba oleje i výkon a šlo to velmi rychle z kopce. Nepamatuju si už které přesně přípravky to byly, něco z toho určitě byly chlorové svinstva - jeden motor se pak rozebíral a stálo to za to... honování zmizelo, vydřený ložiska, všude různý sajrajt co se začal okamžitě tvořit pronikáním a spalováním oleje, takže i karbonu mraky kam oko dohlédlo. Přitom ten motor před přísadou fungoval fajn. Prostě ho to vydřelo.

Druhá zkušenost zhruba stejná, tentokrát xeramic do převodovky. Převodovka zase o něco ztichla, možná to vymezilo i nějaké vůle, ale zase po čase to šlo do háje a převodovka ve výsledku zněla asi jako stará Karosa v tahu z kopce.

Neověřená informace - kdosi mi svého času tvrdil, že tyhle "utěsňovače" leje do motorů a špajzek i nejmenovaný velký autobazar, jelikož motory prodávaných aut pak přestávají (na chvilku) kouřit a lomozit. Bůh ale pak chraň ty, kdo si to koupí.
jifo píše:A proč.?Nedávno jsem se tu dozvěděl,že stačí pravidelná výměna oleje dle specifikace výrobce automobilu(někteří doporučují i 30000km) a je vše v pohodě.Auto najede stovky tisíc km bez problémů.A to platí pro masy v řádech milionů.
Viz JRD - těch 30tkm to klidně najet může bez toho aby šel motor s prominutím do hajzlu po pár výměnách, ale to auto musí ideálně jezdit celej den z jednoho konce ČR na druhej s teplým motorem bez nějaké velké zátěže. Vezmi si, že když u longlife auta uděláš 10 výměn po 20ti tkm, tak má auto najeto 200tkm, výrobce už je dávno z obliga a ty potřebuješ náhradní díly - což není špatný byznys. V principu šlo o tohle - pokud chceš zlepšit životnost motoru, musíš měnit často olej, nejlíp použít kvalitní a správnou výkonostní třídu a viskozitu. Ať ho budeš dávat často nebo podle výrobce, nebude mít aftermarket přísada žádný vliv na lepší chod nebo ochranu (kromě případných negativních následků co jsem už popsal a které jsem viděl).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Beaver píše:


Viděl už jsem pár motorů v poměrně ucházejícícm stavu (mírná spotřeba oleje, zhruba půl litru mezi výměnama bylo nutno dolít), které majitelé chtěli vylepšit různýma přípravkama s přísadou toho či onoho. Buď to neudělalo nic a nebo motor hned krásně ztichnul a získal citelně víc výkonu. Těm co to neudělalo nic se patrně usadil ten sajrajt na dně vany a vypustili to při příští výměně oleje. Těm co motor ztichnul to vydrželo většinou pár tisíc km, potom se zhoršila spotřeba oleje i výkon a šlo to velmi rychle z kopce. Nepamatuju si už které přesně přípravky to byly, něco z toho určitě byly chlorové svinstva - jeden motor se pak rozebíral a stálo to za to... honování zmizelo, vydřený ložiska, všude různý sajrajt co se začal okamžitě tvořit pronikáním a spalováním oleje, takže i karbonu mraky kam oko dohlédlo. Přitom ten motor před přísadou fungoval fajn. Prostě ho to vydřelo.

Druhá zkušenost zhruba stejná, tentokrát xeramic do převodovky. Převodovka zase o něco ztichla, možná to vymezilo i nějaké vůle, ale zase po čase to šlo do háje a převodovka ve výsledku zněla asi jako stará Karosa v tahu z kopce.

Neověřená informace - kdosi mi svého času tvrdil, že tyhle "utěsňovače" leje do motorů a špajzek i nejmenovaný velký autobazar, jelikož motory prodávaných aut pak přestávají (na chvilku) kouřit a lomozit. Bůh ale pak chraň ty, kdo si to koupí.

OK,dobrá zkušenost,Já mám právě s Xeramicem zkušenost už cca 10let,dobrou (do motoru).Do převodovky jsem zatím nezkoušel.
Beaver píše: Viz JRD - těch 30tkm to klidně najet může bez toho aby šel motor s prominutím do hajzlu po pár výměnách, ale to auto musí ideálně jezdit celej den z jednoho konce ČR na druhej s teplým motorem bez nějaké velké zátěže. Vezmi si, že když u longlife auta uděláš 10 výměn po 20ti tkm, tak má auto najeto 200tkm, výrobce už je dávno z obliga a ty potřebuješ náhradní díly - což není špatný byznys. V principu šlo o tohle - pokud chceš zlepšit životnost motoru, musíš měnit často olej, nejlíp použít kvalitní a správnou výkonostní třídu a viskozitu. Ať ho budeš dávat často nebo podle výrobce,
Bingo,lépe bych to nenapsal.
Beaver píše: nebude mít aftermarket přísada žádný vliv na lepší chod nebo ochranu (kromě případných negativních následků co jsem už popsal a které jsem viděl)
OK beru,tvoje zkušenost,já mám zatím jinou,ale nezpochybňuji to..[/quote]
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: friktion-tek

Příspěvek od Beaver »

No pokud je mi známo, tak hlavně snad žádný z výrobců těch přísad nemá nezávislé testy dlouhodobého vlivu. Takže už jen kvůli tomu v to přinejmenším nemám důvěru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Beaver píše:No pokud je mi známo, tak hlavně snad žádný z výrobců těch přísad nemá nezávislé testy dlouhodobého vlivu. Takže už jen kvůli tomu v to přinejmenším nemám důvěru.
Nevím jestli je to ten,který jsi měl na mysli(certifikát),ale je to jeden z kterých používám(přípravek):

http://www.liqui-moly.cz/certifikaty/certifikaty-aditiv" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: friktion-tek

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Abych to vše lépe pochopil,tak se pokusím to shrnout.Především se zaměřím na Evropu,hlavně ČR A SR tiež :D ,protože zde žiji,kupuji auta a pod.
Neznám automobilku v těchto krajinách,která doporučuje měnit olej po 4800km(3000mil).Také neznám osobně nikoho,kdo by měnil olej dříve než 10tis.km často později,ale většinou podle doporučení výrobce.Takže 15.,20.,30.tis.km.
Po 5tis.km mění olej jen hrstka nadšenců,kteří mohou u nás čítat stovky možná tisíce jedinců.
Abych zde nebyl nějak napadán ,měním po 6tis.km.
Jak již zde bylo popsáno,můžou tyto "standardní"výměny spolu s městským provozem zapříčinit problémy motoru již po najetí relativně malého počtu km.Takže i Auto s řádně vyplněnou serviskou a navštěvující pravidelně servis může být "časovanou bombou" pro budoucí majitele.(jak se i stalo mě).A protože u nás je jak známo průměrný věk aut kolem 14 let,není nouze o spousty ojetin v různém stavu.
Pokud tedy nekoupím nové auto,ale ojetinu,po jednom nebo několika majitelích,musím doufat,že byli všichni zde zmiňovaní nadšenci,nebo jezdili dálky,nebo nejlépe nejezdili vůbec.
Takže to je vyřešeno,měním často olej.Ale co studené starty a provoz po nastartování,kdy není ještě motor ani olej prohřátý a venkovní teploty padají hluboko pod bod mrazu.Na tento provoz není optimalizován jak motor,tak olej.Co se při takovém provozu asi děje v motoru mohou zde popsat vzdělanci v této problematice.
Jistě mohu použít nějaký olej vhodnější pro zimní období,ale v jakém rozsahu.I s 5W40 jsem měl potom problém s tlakem oleje (N/A Primera tlačí celkově málo,ale vše odpovídá servis.manuálu)a na delší cestě po prohřátí nebezpečně klesal,což se mému turbu asi moc nelíbilo.
Přečetl jsem,že syntetika 5W50 už dobře maže od cca 40°C,ale oleje se širším rozsahem zde nejsou doporučovány z důvodu stabilizátorů.
Stejně se na těch 40°C dostává nějak dlouho a co do té doby?

Ještě napíši o přidávání přípravků do oleje.Nikdo zde napsal o přidávání přípravku do špinavých olejů nebo zanedbávání výměn oleje nebo jejich prodlužování.Vždy jsem přípravek dával při výměně oleje do čistého oleje samozřejmě spolu s filtrem.Při atmosferické verzi Do 10tis.km,přeplňované do 6tis.km
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

osobně znám +- 1000 lidí kteří mění po +- 5000km olej, ale taky znám hrstku takových kteří jen dolívají :lol:
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od Libor12 »

taky znám hromadu lidí co mění olej v 5000. Hlavně všichni výrobci olejů i aut u intervalu výměny píší zázračnou formulku: 10000km při normálním použití. :) Ale když se někoho zeptáš co to znamená,nikdo neodpoví. :) pro mne je normální použití 80% motoru při jízdě v redline :) u někoho to není ani do poloviny použitelného rozsahu otáček a zátěže motoru. Každopádně každému nutím budíky tlaku a teploty oleje protože to je jedna z nejjednodušších metod jak určit výměnu i to kdy motoru můžu začít nakládat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: friktion-tek

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od Krosmen »

taky měním olej po 5000 km.....v každém svém autě.....jen v dodávce po 10 000.- na léto používám 20W-50 na zimu 10W-40.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

kentoya píše:osobně znám +- 1000 lidí kteří mění po +- 5000km olej, ale taky znám hrstku takových kteří jen dolívají :lol:
Ještě,že jich neznáš několik milionů.To už by to tady nebylo k vydržení. :D
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

jifo
Příspěvky: 72
Registrován: 07 bře 2009 16:20

Re: friktion-tek

Příspěvek od jifo »

Taboo píše: Spousta z prvku pouzivanych v tech olejovych prisadach ma samozrejme priznivy dopad na snizeni treni a opotrebeni komponentu motoru, ale pouze v pripade ucinne aplikace behem vyrobniho processu (napriklad za pouziti velice vysokeho podtlaku a teplot pod -200*C), ne pouhym nalitim tech prisad do uz slozeneho motoru. Jak uz bylo zmineno, napriklad PTFE se tavi o temer 600*F vyse, nez prumerny olej bezne vubec dosahuje. MoS2 napriklad v Liqui Moly si zachovava sve mazaci charakteristiky a stabilitu az do nejakych 660*F. Vyfukove plyny ve valcich treba turbo motoru maji ale teplotu o 1000*F vyssi. Ono to je jako se nekomu snazit namluvit, ze vynalezl kostku ledu, ktera se nerozpusti ve varici vode. S vyjimkou NASA studie, ktera neshledala zadny priznivy dopad pouziti tech olejovych prisad, do dnesni doby neexistuje jediny nezvratny dukaz v podobe objektivnich dat o jejich ucinnosti.
Nerozumím to o té teplotě tavení.U jednoho zmiňuješ vysokou teplotu tavení ve vztahu k teplotě oleje a u druhého nízkou teplotu tavení ve vztahu k výfukovým plynům,tomu už vůbec nerozumím.Chceš tím říci,že teplota výfukových plynů je rovna teplotě válce,kde dochází ke styku oleje s válcem,pístem,kroužky?
Ještě jsi nenapsal jaká teplota je na ložiskách kliky,ojnic na vačkách a pod.

Pak jsi taky nenapsal o tom,o kterém se tady celou dobu bavím,o hBN.Tak to doplním sám,stabilita hBN je až do 1000-1200°C(1832-2192°F)Teplota tání kolem 2730°C(4946°F).
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: friktion-tek

Příspěvek od Beaver »

Zjednodusim to - ten efekt, co nabizi ty pripravky, nelze jen tak docilit pri beznem honeni olejove naplne skrz kanalky motoru. Je to podobne, jak bys chtel z ocelove panve udelat teflonovou tak, ze na ni nalijes nejaky pripravek z lahvicky a protrepes. Takto to delat nelze, je potreba nejaky vyrobni postup, ktery je nutne dodrzet, aby se panev teflonem potahla a to navic rovnomerne. Zrovna prisady s PTFE (teflonem) jsou vtipna zalezitost uz jen proto, ze kdo si nekdy skrabnul teflonovou panev, tak vi, ze je to velmi snadne. A pri predstave, co by tako vrstva delala, kdyz ji budou drasat pistni krouzky... :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: friktion-tek

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: friktion-tek

Příspěvek od Libor12 »

já jen k tomu MoS2. Už když s ním LM přišlo tak nějaká nezávislá firma či ústav na jeho vhodnost či ne vypracoval studii. Jako mazivo skvělá věc až do 350st C. Při teplotě ve válcich se tlakem a teplem rozkládá na siru a molybden. Opět skvěle. Kov vyplní mikropory a sira skvěle snižuje tření. Kde je tedy problém? Právě ta sira. Ekologie a druhá že při degradaci vzniká docela silná kyselina sirova a co uvnitř udělá s motorem... Specielně u něj doporučuji měřit jeho kyselost a při překročení okamžitě ven. Přesto olej s ním do motoru dávám a jsem spokojený. Měním ale jak už jsem psal výše.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“