Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

Vite mi niekto poradit, ci povedat,...
ci existuje nejaka standalone ecu, alebo nejaka pomocna/pridavna riadiaca jednotka..
ktora by dokazala sledovat detonacie pomocou Ion-sense ... ??

VWAG Cop moduly su na to usposobene uz priamo z fabriky...
takze "zbierat" nejake to ION (zbytkove) napatie by nemuselo byt problem ...

(ja sa akosi v tomto nejako moc nevyznam, ovladam len zakladny princip)
(takze k tomu treba tak pristupovat :D )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od semysak »

SAAB pouziva toto myslim pres 20 let, hledej SDI saab direct ignition, v podstate jde o to, ze se na svicku da trvale napeti cca 80V a meri se vodivost svicky resp. ty mezery, zjistujou podle toho prubeh horeni ve valci a treba i pri startu poradi zapalovani valcu jako pridavna krabicka nevim, ale asi to principielne neni neproveditelne

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od Libor12 »

a proč ke snímání tlaku ve válci nepoužijes čidla která dává do svých motorů koncern vw? Neříkej že by jsi je měl problém sehnat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

Dat tam COPy z VW je ten najmensi problem..
v pripade ze ten 4pin je ION..

ale co stym potom dalej... o to mi ide..
neako som zatial nikde nic nenasiel..

kupovat optrand sa mi akosi nechce, a knock senzor je v mojom pripade skor nepouzitelny..

(leda ze by som sa stym stavil u teba na dilne..)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od semysak »

podle tohodle ten 4ty pin neni ion sensing http://forum.aempower.com/forum/index.php?topic=25649.0" onclick="window.open(this.href);return false;

asi jenom rozdeleni power ground a signal ground

delphi dela neco takovyho

http://delphi.com/manufacturers/auto/po ... s/ionized/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

hentie Delphi COPs som nasiel na webe aj ja..

u VW COP mam o tom deleni signal ground a power ground tak trochu pochybnosti..
pretoze nove audiny ci vw uz jaksik na motorch nemavaju knock senzory..
dokazu zistit misfire na konkretnom valci a v pripade castej zavady odpojit palivo valcu/valcom..
a tiez jaksik vies v nejakom meracom bloku pozriet, ci mash 95 alebo 98okt benzin..

odkial to ta ecu v tej audine kua vie ..?? (ked nie cez ion, rad si necham poradit ak to niekto vie)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od Libor12 »

http://www.hoerbiger.com/ISA-Ion-Sense- ... P=116-9739" onclick="window.open(this.href);return false; a tahle krabička by Ti nestačila?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

mozno aj hej..
som nasiel aj FFT z knocku na mojom motore..
si mozete pre zaujimavost pozriet
http://195.28.90.62/dohc/ostatne/c20xe_ ... ectrum.jpg
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od Libor12 »

nevím jak na SK,ale tady autorizované servisy,nebo aspoň ty co znám,VWAG používají motortestery bosch a ty to už v sobě od řady 600 mají.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od Libor12 »

JRD McLAREN píše:hentie Delphi COPs som nasiel na webe aj ja..

u VW COP mam o tom deleni signal ground a power ground tak trochu pochybnosti..
pretoze nove audiny ci vw uz jaksik na motorch nemavaju knock senzory..
dokazu zistit misfire na konkretnom valci a v pripade castej zavady odpojit palivo valcu/valcom..
a tiez jaksik vies v nejakom meracom bloku pozriet, ci mash 95 alebo 98okt benzin..

odkial to ta ecu v tej audine kua vie ..?? (ked nie cez ion, rad si necham poradit ak to niekto vie)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

..??? co tym chcel basnik povedat ..???

my v servise pouzivame origo diagnostiku VAS51xx
a to ti nepovie dohromady nic o principe fungovania..

v kazdom pripade motory AUDI u hodnu chvilu nemaju konock senzor..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od Libor12 »

nějak mi tam skočila citace místo odpovědi. :) psal jsem Ti,že motory audi a nové oct už delší dobu používají čidla snímání tlaku ve válci.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

no nieje to priamo cidlo tlaku, je to za pomoci ion....
je to ale iba pri tych "drahsich motoroch"
bohuzial je ale fakt, ze u vwag momentalne bezi zvolavacia akcia na vymenu COP modulov
pretoze horeliiiiiii....
a v oficialnych datalistoch sa nikde nedocitas, ze ten COP modul je zaroven Ion-Sense modul
(ale musi to byt ten cerveny, nie cierny)
pri vacsine motoroch co to pouzivaju su v serii iridiove sviecky...

mi to ale zatial vychadza tak, ze by bolo najjednoduksie kupit Tronic7 ecu,
spolu s celou kabelazou, zapalovacim modulom a cidlami zo SAABa 95 ... :|
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od Libor12 »

Audi už delší dobu používa u dieselu tyhle sensory, http://rb-kwin.bosch.com/cz/cs/powercon ... ensor.html" onclick="window.open(this.href);return false; tak proč ne u benzínu
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od semysak »

JRD McLAREN píše: mi to ale zatial vychadza tak, ze by bolo najjednoduksie kupit Tronic7 ecu,
spolu s celou kabelazou, zapalovacim modulom a cidlami zo SAABa 95 ... :|
vidim tam zasadni problem s EVAP - u saabu je totak slozite ze je v podstate nemozne to rozchodit v jine nez tovarni konfiguraci nadrze a tech trubicek okolo

nevim sice jak si kamarad s t7suite ale asi by bylo i jednodussi pouzit jenom tu zapalovaci kazetu, na konektoru sou normalne ty ion sensing signaly na cervene 4 pro kazdy valec zvlast, na cerne je ten ion sensing spolecny pro dva a dva valce, pak existujou i kazety pro V6. mozna by byla levnejsi varianta pouzit kazetu z opel vectra C, ktera pouziva stejnou (asi)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od JRD McLAREN »

ved musim akosi preskumat vsetky mne zname veci...
u tej ecu zo saaba je ta vec, ze ignition ide v closed-loop
pokial je teda funkcne, a dotycny servisak pouzil spravne sviecky..

mne nastava cely problem ani nie tak zo zaobstaranim si modulov s ion,
ako skor stym, ze co potom zo signalom dalej ... teda nejaky post-processing
a nasledne triger signaly, co by som daval do ecu, ktora by uz sama o sebe
zaobstaravala potrebnu zmenu predzapalu
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Ion-Sensing - ECU alebo nejaka pridavna krabicka

Příspěvek od semysak »

hm.. tak leda zjistovat jestli ten narust ionizacniho proudu je pred nebo po jiskre a z toho to bud povazovat za knock nebo ne

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“