Poslední návštěva: 22 led 2018 13:14 Právě je 22 led 2018 13:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 23 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: System Vanos
PříspěvekNapsal: 11 čer 2013 08:56 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Prosím Vás, zajímalo by mne jak u BMW M3 z principiálního hlediska pracuje system proměnného ventilového rozvodu. Jde mi o to, jakým směrem se natáčí vačky při určitých otáčkách a zatížení motoru.
Děkuji


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 11 čer 2013 09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2011 20:37
Příspěvky: 2116
pokud to chces odborne najdi si na netu publikaci...

jinak ti to reknu zkracene,

Na hlave u vanosu jsou ventily ktere pousti do nastavovacu u vacky tlak oleje ridici jednotka tak muze korigovat kdy a o kolik vacky natoci., ty potom zapricini natoceni vacky, saci vacka se nataci protismeru chodu motoru aby drive otevrela a vyfukova zase posmeru aby pozdeji zavrela, to zapricini nasati vetsiho mnozstvi smesi ktere potrebujes pri vyssich otackach motoru.

_________________
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 11 dub 2017 18:55 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Myslim, zes to napsal obracene. Pri vyssich otackach(5-8tis rpm) se saci nastavuje na pozdejc, aby pozdeji otevrela a tim i zavrela a setrvacnosti sloupce doslo k zvyseni VE. Tedy minimalni prekryti. Akorat jsem nepochopil, proc s nastavenim napozdejc se ten motor i startuje, kdy se tim defacto snizuje komprese pri startu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 12 dub 2017 10:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6429
Menší odpory pro lehčí start?

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017 05:54 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Coz mi prijde trosku zvlastni, jelikoz se vetsinou startuje bez plynu, a uz tak seskrceny objem nasavaneho vzduchu pres zavrenou skrtici klapku putuje pres otevreny saci ventil kamsi fuc, a to neberu jeste pripad u studeneho motoru, kde se objem vzduchu jeste malinkato zmensi.
Nevim, treba mas skutecne pravdu.......


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017 08:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3882
fafejta píše:
Coz mi prijde trosku zvlastni, jelikoz se vetsinou startuje bez plynu, a uz tak seskrceny objem nasavaneho vzduchu pres zavrenou skrtici klapku putuje pres otevreny saci ventil kamsi fuc, a to neberu jeste pripad u studeneho motoru, kde se objem vzduchu jeste malinkato zmensi.
Nevim, treba mas skutecne pravdu.......

..mylna informacia...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017 09:04 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Mylna v cem? Ze se nic neseskrti, nebo ze se pozdejc zavre?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017 09:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3882
Citace:
jelikoz se vetsinou startuje bez plynu

ako kto ... (aj tak nepodstatne vid nizssie)

Citace:
a uz tak seskrceny objem nasavaneho vzduchu pres zavrenou skrtici klapku

pri starte, kedy je VE aj tak dost mala pri tych cca 200-250 ot/min, tomu staci aj "ta mala fuga" ktora je...
motor je vybaveny IACV, ktory ECU pri zapnuti zapalovania pootvori ..(a caka na start)
v pripade ze je IAC riesene otvaranim hlavnej klapky, pootvori hlavnu klapku...

Citace:
putuje pres otevreny saci ventil kamsi fuc

uz hore spomenuta nizka VE pri starte, a v spojeni s nizkou rychlostou nasavanej zmesy pri starte..
..toho zas tak moc von nevyleti ... ani ten rozdiel prekrytia ventilov pri "seriovom vanos" nespravi velky rozdiel
(to by potom moroty s vackami 312/298 nevedeli nastartovat vobec)

Citace:
neberu jeste pripad u studeneho motoru, kde se objem vzduchu jeste malinkato zmensi

preco by mal byt pri studenom motore objem nasaneho vzduchu mensji ..?? nez pri teplom .. pri starte .. ??? :?
..sa ti nejako scvrkne valec ..?? :mrgreen:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017 09:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2244
Bydliště: Dobříš
No kdyby Ti do motoru nešel vzduch,tak asi nenastartuješ. Okolo mechanické klapky je bypass aby se právě ten vzduch do motoru dostal,stejně tak tam je volnoběžný ventil atd. Nicméně bobr má pravdu,oni ty startery nemají zas buhvíjaký výkon- většinou kolem 1kW,diesely do 2,5kW. Parazitní ztráty jako hustý olej v -10 ,stáří,kapacita baterie - s tím vším je třeba počítat.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 14 dub 2017 09:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3882
..jaj na ten bypass som zabudol ... kua .. :roll:
odvetranie bloku ..a pod..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 17 dub 2017 09:59 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Ovsem ne kazde ITBs ma volnobezbny bypass. Nerozporuji to, ze odnekud se tam ten vzduch k nastartovani dostane, nybrz to, ze castecne utece prave diky vanosu s nastavenim napozdejc u startovani.
Ma na to dostatek casu, prave pri tech malych startovacich otackach a neutika strihem, ale pozdejdim zavrenim za DU.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 17 dub 2017 10:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 pro 2009 23:17
Příspěvky: 681
Zbytočne si nad tým hlavu lámeš, neboj nič ono to rátali iné hlavy a vedz že tak ako to navrhnuté je musí stačiť na bezproblémový štart. Ked to naštartovať nechce, tak je niekde chyba, ale určite za tým nie je špatne navrhnutý systém ovladania vačiek. Úplne zbytočne teoretizuješ o kolko sa tam toho vzduchu dostane menej - skrátka ho tam je dosť


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 17 dub 2017 11:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2244
Bydliště: Dobříš
fafejta píše:
Ovsem ne kazde ITBs ma volnobezbny bypass..
Tak jsou cca na 2-5% polohy otevřené mechanicky. Ona ta klapka musí být bud mechanicky zajištěná kvůli zavření nebo mít bypass. Ten podtlak jaký motor vyrobí bi ji poté znemožnil otevřít. Sundej filtr box roztoč motor do redline a přikryj klapku rukou,schválně jestli nám pak napíšeš tou rukou výsledek. :lol: Jinak to natočení vačky opravdu nemá jiný důvod,než snížení parazitní při startu.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 17 dub 2017 12:21 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Noo teoriozovani mi to moc neprijde.Ma to zasadni vliv na velikost komprese. Ono, kdyz jednou nameris hodnotu a ta se ti pri druhem mereni zmeni o 4 bary, tak ti to zamota trosku hlavu. Odejdely rizeni toho solenoidu,, nebo on sam, nebo u nove poskladaneho motoru kde jsou vanosy bez oleje, tak se nekontrolovatelne nataci jak chce.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 17 dub 2017 13:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2244
Bydliště: Dobříš
V měření komprese na nově poskládaném motoru bez oleje nevidím vůbec žádný smysl - to by dělal jen hlupák. Na to aby si kroužek sedl a těsnil jak má,potřebuje minimálně hodinu běhu motoru. Jestli odejde solenoid nebo jeho řízení,tak bude vačka vždy v základní poloze,protože ty šíkmé zuby které zajištují pohyb vačky jsou ve směru otáčení,tudíž nemá li vanos olej bude odpor vačky pusobit jako když šroubuješ závit a se nikam nenatočí. Tudíž měříš li komprese budou na té nižší hranici s menším odporem,ale budou. A pokud jsi měřil tlak na složeném motoru bez oleje 8) :lol: a poté na již nastartovaném,zaběhnutém motoru pak bych těm 4 barum i věřil.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 08:12 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Jednalo se o nove poskladany vrsek jen motoru. Jses si jisty,ze skutecne nemuze dojit k protipohybu vanosu, protoze jinak si ty neustale zmeny komprese nemohu vysvetlit. Libore12 mohu se zeptat dle Tebe je vanos rizen pwm signalem on/off(strida 0-100%)nebo progresivne s ruznou stridou? Dekuji


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 08:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3882
..pokial nemas tlak oleja, tak vanos by mal byt v zakladnej polohe...
(co sa samozrejme po 10. starotovani diat nemusi)

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 09:29 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2244
Bydliště: Dobříš
fafejta píše:
Jednalo se o nove poskladany vrsek jen motoru. Jses si jisty,ze skutecne nemuze dojit k protipohybu vanosu, protoze jinak si ty neustale zmeny komprese nemohu vysvetlit. Libore12 mohu se zeptat dle Tebe je vanos rizen pwm signalem on/off(strida 0-100%)nebo progresivne s ruznou stridou? Dekuji
Lepší animaci jsem nenašel,ale je z ní zřejmý princip funkce. Když je vanos bez oleje,nebo je solenoid zavřený,odpor zdvihátek působí na vačku a kolo které s ní pohybuje ty zuby drží v základní poloze. Pokud není vanos nejakým způsobem poškozený nebo při skládání špatně nastaven,což si myslím že je,tak můžeš točit motorem jak chceš a vačka se ani nehne. Parametry solenoidu pokud si správně pamatuji je pwm signál o frekvenci 200Hz a měl by začínat po rozběhu na 30%
EDIT: A pozor olej přes ten ventil protéká neustále,ten solenoid nikdy uplně nezavře,jen průtok reguluje.
EDIT2:Nedával jsi náhodou vačky s větším zdvihem nebo úhlem otevření? Ta komprese chyběla na všech válcích nebo jen 5 a 6?

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 12:54 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Libore12 moc dekuji. Jedna se o M3 V8, a bank 2,rada 5-8 valec jednou kompresi nameri 12 a jednou 8atm.Bank 1 se chova normalne s konstantni kompresi cca 12atm.Bud tam bude nejaka protisila v podobe pruziny, zrejme unavene nebo vanos ko. Dekuji za charakteristiku pwm rizeni solenoidu, mozna zalezi na rj standalone jestli umi toto plnohodnotne rizeni s postupnym priviranim/otviranim. Zeptam se te jestli vidis nejaky dramaticky rozdil v rizeni on/off v porovnani s tim progresivnim. Dekuji


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 13:02 
Offline

Registrován: 27 dub 2009 16:50
Příspěvky: 45
Ten dramaticky rozdil ma na mysli v prubehu vykonu/momentu. Netusim prave jestli kazda ta lepsi standalone rj je vybavena generovanim tohot promenliveho pwm signalu. Dekuji za Tvuj cas.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 17:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2244
Bydliště: Dobříš
To je na autokros? Pojedeš do Humpolce? Budeš tam mít doufám zdatnou konkurenci. Jinak nevím co chceš použít za standalone ecu,ale na řízení vanosu u v8 už potřebuješ pořádný management. Loni jsem dělal zástavbu wolf v550 na přeplnovanou M3,ale to už se pohybujeme cca okolo 100k. Záleží na tom na co má ten motor být použitý. Pokud ten autokros tak tam bych vanos vyndal a zaaretoval. Jinak jak už jsem psal výš ten ventil je ve funkci pořáda jen reguluje průtok dle polohy plynu a uhel kontroluje snímačem vačky,nemůžeš ho řídit on/off

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 18 dub 2017 21:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3882
momentalne testujeme VEMS na BMW V8, mame 2x vanos a elektronicky plyn-pedal..
a bude to teda sranda naladit..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: System Vanos
PříspěvekNapsal: 19 dub 2017 08:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2244
Bydliště: Dobříš
Tak to se Ti hodí tenhle simulator https://sourceforge.net/projects/vanossimulator/

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 23 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ahrefs [Bot], CommonCrawl [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO