Ja bych podezrival koncentraci vody v prepustne komore jednoho ze zdvihatek (lifters), ktera zmrzne v led a drzi ventil castecne otevreny nez se motor potrebne neohreje (a ten led v tom zdvihatku nezkapalni). Ona to ani nemusi byt koncentrace vody, ale pouze tuhy spinavy olej, ktery do jeho zahrani a zmeny viskozity drzi to zdvihatko dozasne prepumpovane. To je samozrejme mozne pouze pokud tvuj motor pouziva "rockers", ale i pokud pouziva zdvihatka primo mezi vackou a ventily, tak je mozne, ze promena te concentrace vody v led by mohla ty ventily castecne otevrit. V kazdem pripade, ja bych podezrival ty zdvihatka toho 0-komprese valce a vnitrne je (za tepla) vyprazdnil a vycistil (pokud je nechces primo vymenit za nove).
Edit:
OK, ted jsem se dival - a tvuj motor pouziva zdvihatka primo mezi vackama a ventily (no rockers).
žere olej po montáži oct?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: žere olej po montáži oct?
IQ stylingem nenahradis.
Re: žere olej po montáži oct?
V úterý jsem domluvený, že sjedu za klukem, který má servis. Sundá se víko a koukneme, jestli se něco nezjistí takto. Kdyžtak tam auto nechám, sundá se hlava a pokud bude blok v pořádku, tak se udělá servis hlavy. Když bude investice větší, asi by se šlo cestou jiného motoru. Každopádně zdvihátka se dělat asi budou, protože hlava docela klepe a vypadá to, že to nebude ten napínák. Jinak 1.8T má myslím zdvihátka mezi vačkou a ventilem. Každopádně děkuju za rady, na co se zaměřit (:
Re: žere olej po montáži oct?
jak to dopadlo?
Re: žere olej po montáži oct?
Zatím nijak, vačky i napínák vypadaly v pořádku, takže to vypadá na hydroštely. Je to problém většiny 1.8T s větším nájezdem, co jsem slyšel i viděl. Bohužel k těm zdvihátkům jsem se ještě nedostal.