ruční brzda "rally"
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
ruční brzda "rally"
Ahoj chtěl bych se zeptat zkušenějších ohledně brzd.... mám v autě k zadní nápravě vedenou jednu brzdovou trubku ... je tažená vnitřkem a na cestě je vedená přes ruční brzdu.... je to takový "domaděl"
Nemá tolik učinnosti kvům malému přepákování.... pomýšlím na koupi ruční brzdy ale není jasná zcela jedna věc.... Když šlápnu do pedálu provozní brzda vyšponuje páku ručnice proti dorazu.... co jsem koukal na speedpro, vypadá to že tyhle ručky doraz nemají.... znamená to že jsou dělané jen pro samostatný okruh. zatím nepomýšlím na 4 pístkové brzdy vzadu.... jak se toto řeší.... dokonce jsem slyšel že ruční brzda na okruhu provozní brzdy není to pravé ořechové.... mohl by se k tomu někdo prosím vyjádřit... díky
http://www.speedpro.eu/brzdy-rucni-brzdy-c-25_59.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemá tolik učinnosti kvům malému přepákování.... pomýšlím na koupi ruční brzdy ale není jasná zcela jedna věc.... Když šlápnu do pedálu provozní brzda vyšponuje páku ručnice proti dorazu.... co jsem koukal na speedpro, vypadá to že tyhle ručky doraz nemají.... znamená to že jsou dělané jen pro samostatný okruh. zatím nepomýšlím na 4 pístkové brzdy vzadu.... jak se toto řeší.... dokonce jsem slyšel že ruční brzda na okruhu provozní brzdy není to pravé ořechové.... mohl by se k tomu někdo prosím vyjádřit... díky
http://www.speedpro.eu/brzdy-rucni-brzdy-c-25_59.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: ruční brzda "rally"
Ruční brzda na okruhu provozní brzdy se nedoporučuje z důvodu bezpečnosti. Když se ti vysere provozní brzda, abys moh zastavit ruční
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: ruční brzda "rally"
nektere vozy maji na zadni naprave 2 brzdice, jeden na kapalinovy okruh a pak jeden malej brdzic na rucku...
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
Re: ruční brzda "rally"
já na autě používam ručku od speedpro, beztak je to jen páka a váleček ze škodovky. jeden okruh z válce mam přední kola rozdělený přes T, druhej okruh mam dovnitř do auta, ručku za ní omezovač brzd. účinku a pak T a trubku ke každýmu kolu.
Chytráci mě vždycky vykládali jak je to nebezpečný když nemam zapojený kola křížem, ale třeba starší BMW E36 to taky nemaj a myslím, že v mém případě je úplně jedno jak mam ty kola pospojované protože v případě problému mě čeká rána tak i tak, a je fuk jestli budou brzdit dvě kola křížem nebo jen přední či zadní
jinak ty ručky maj doraz takže když šlapeš na brzdu je vlastně v základní poloze a nic to neovlivňuje
Chytráci mě vždycky vykládali jak je to nebezpečný když nemam zapojený kola křížem, ale třeba starší BMW E36 to taky nemaj a myslím, že v mém případě je úplně jedno jak mam ty kola pospojované protože v případě problému mě čeká rána tak i tak, a je fuk jestli budou brzdit dvě kola křížem nebo jen přední či zadní
jinak ty ručky maj doraz takže když šlapeš na brzdu je vlastně v základní poloze a nic to neovlivňuje
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: ruční brzda "rally"
ono je to jedno jestli kola řížem nebo ne, protože v dnešní době se stále vyrábějí obě dvě možnosti...(a i několik dalších třeba pouze předek a druhej okruh celý auto...)
hlavní je dodržet požadovaný objemy komor brzdovýho válce pro činnost obou okruhů... protože systémy křížem maj obě komory stejně velký (v rámci 0,1cm3)....takže i průběh tlaku vs.dráha pedálu je cca stejný s odchylkou 2 bary na maximálním tlaku
ale systémy kde je předek a zadek oddělenej maj objem komory ovládající předek větší dle velikosti spotřebičů (třmenů)... obě komory maj potom různej zdvih a dle toho z nich leze i jinej tlak...
ad ručka speedpro .. když jsem ji viděl naživo, radši jsem si ji vyrobil sám... vhodnej jekl s 3mm stěnou, vykružovák na odlehčení, brzdovej válce ze šáde... práce na odpoledne a výsledek je lepší....
Jinak mam normálně zapojenej předek a z druhý komory zadek... s tím, že než vedení vleze do ovládání ručky, mam tam redukčák...protože na zadek jde z brzdového válce pro uspořádání křížem zbytečně velkej tlak... pak je samotná ručka, kde člověk musí vychytat nastavení "nulové" pozice aby zůstal dostatečně otevřenej plnící/Zřtnej kanál a tím umožnil odbrzdění..protože zpočátku jsem míval přibržděný zadní kola...i když už člověk nestál na brzdě...
to jestli to je v okruhu nebo ne je jedno... protože to máš na zadním okruhu, kterej pracuje nezávisle na předním a navíc si to můžeš utáhnout redukčákem natolik, že ti ani pedál při výpadku zadku nezměnkne.., případně povolit natolik, že ti na zadek pujde 100barů.. a zhobluješ gumu na plátno pohým dotykem o pedál..
ano ideální řešení je ručka extra na další piditřmen a na pedálu mít vahadlo a 2 brzdové válce...
hlavní je dodržet požadovaný objemy komor brzdovýho válce pro činnost obou okruhů... protože systémy křížem maj obě komory stejně velký (v rámci 0,1cm3)....takže i průběh tlaku vs.dráha pedálu je cca stejný s odchylkou 2 bary na maximálním tlaku
ale systémy kde je předek a zadek oddělenej maj objem komory ovládající předek větší dle velikosti spotřebičů (třmenů)... obě komory maj potom různej zdvih a dle toho z nich leze i jinej tlak...
ad ručka speedpro .. když jsem ji viděl naživo, radši jsem si ji vyrobil sám... vhodnej jekl s 3mm stěnou, vykružovák na odlehčení, brzdovej válce ze šáde... práce na odpoledne a výsledek je lepší....
Jinak mam normálně zapojenej předek a z druhý komory zadek... s tím, že než vedení vleze do ovládání ručky, mam tam redukčák...protože na zadek jde z brzdového válce pro uspořádání křížem zbytečně velkej tlak... pak je samotná ručka, kde člověk musí vychytat nastavení "nulové" pozice aby zůstal dostatečně otevřenej plnící/Zřtnej kanál a tím umožnil odbrzdění..protože zpočátku jsem míval přibržděný zadní kola...i když už člověk nestál na brzdě...
to jestli to je v okruhu nebo ne je jedno... protože to máš na zadním okruhu, kterej pracuje nezávisle na předním a navíc si to můžeš utáhnout redukčákem natolik, že ti ani pedál při výpadku zadku nezměnkne.., případně povolit natolik, že ti na zadek pujde 100barů.. a zhobluješ gumu na plátno pohým dotykem o pedál..
ano ideální řešení je ručka extra na další piditřmen a na pedálu mít vahadlo a 2 brzdové válce...
Re: ruční brzda "rally"
idealni rozhodně ne... a to z důvodu hmotnosti.... leda by jsi mel zadni brzdy z motorky kde trmen vazi prd.
idelani je vahadlo na pedalu a rucka v zadnim okruhu..
idelani je vahadlo na pedalu a rucka v zadnim okruhu..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
ok takže to řešení mám stejné předek okruh zadek okruh a ručka na zadním okruhu.... ten redukčák mám doma taky a chystám se na něj protože auto je na zadku dost lehké a má tendenci zadek předbíhat....
jen tedy nevím co tedy s tou řučkou... říkáte že to není žádný zázrak?
pak mám ještě jedem dotaz.... jak už tady padlo že kombinací bržděných kol dochází ke změně tlaku jednotlivých komor...Vím že právě různými pokusy byť zakoupení větších brzdičů a brzdových kotoučů může špatným "dimezováním auto brzit ve finále hůž než arig s menšíma brzdama.... je nějaká "formule " jak toto uspěšně provést.... jde mi třeba o změnu předních kotouču a brzdových třmenů z orig kde je jeden píst na koutouč a následná výměna za brzdič např "willwood" 4 píst...jde mi o to zda to zvládá seriový hlavní brzdový válec nebo zda musím řešit i ten..... zkrátka se v tom orientovat..... díky
jen tedy nevím co tedy s tou řučkou... říkáte že to není žádný zázrak?
pak mám ještě jedem dotaz.... jak už tady padlo že kombinací bržděných kol dochází ke změně tlaku jednotlivých komor...Vím že právě různými pokusy byť zakoupení větších brzdičů a brzdových kotoučů může špatným "dimezováním auto brzit ve finále hůž než arig s menšíma brzdama.... je nějaká "formule " jak toto uspěšně provést.... jde mi třeba o změnu předních kotouču a brzdových třmenů z orig kde je jeden píst na koutouč a následná výměna za brzdič např "willwood" 4 píst...jde mi o to zda to zvládá seriový hlavní brzdový válec nebo zda musím řešit i ten..... zkrátka se v tom orientovat..... díky
Re: ruční brzda "rally"
nech jednopistove brzdice a dej vetsi kotouc
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
No není to žádný zázrak, já od toho čekal taky, zatáhnutí bez použití větší síly a hned zablokování ale je třeba použít větší sílu, prakticky stejnou jako na mechanickou ručku za předpokladu, že je v naprostém pořádku abys to urval... Proto, kdyby u bmw nebyla origo ručka tak blbě řešená (ztěží v rychlosti urve i když je v pořádku-má vlastní malinký brzdič), stačila by delší páka pro stejný efekttom28 píše: jen tedy nevím co tedy s tou řučkou... říkáte že to není žádný zázrak?
Re: ruční brzda "rally"
mě se kola zastaví kdykoliv a kdekoliv, při jakékoliv rychlosti i bez vynaložení nějaké velké síly
jinak na autě mám původní hl. brzdový válec a přední brzdy mam mam místo jednopístů 6ti písty zadek zůstal origo... kdyby to bylo důležité dohledam i rozměry válečků
jinak na autě mám původní hl. brzdový válec a přední brzdy mam mam místo jednopístů 6ti písty zadek zůstal origo... kdyby to bylo důležité dohledam i rozměry válečků
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: ruční brzda "rally"
já taky brzdím bez větší síly... váleček na ruce mam wilwood 15,7mm
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
Čím to tedy je, že musím za to tahat víc? Neberu teď v potaz dritění, tam to jde bez síly protože už je dávno po nějaké přilnavosti díky rozpáleným gumám. No když kola zablokuju dejme tomu z šedesátky v přímém směru s gumami v provozní teplotě tu sílu na to vynaložit musím relativně slušnou, váleček mám taky wilwood, rozměry neznám, dohledám. Jinak jsou brzdy sériové a zatím bez omezovače, ten mi donesl až ježíšek.
Re: ruční brzda "rally"
Funkčnost zadních brzd? bylo by asi taky dobrý porovnat velikost pístků na našich autech
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: ruční brzda "rally"
Jestli mluvis o síle kterou musíš vynaložit na ruční paktu muže to dělat samotné prepakovani ruční brzdy nebo ten poměr pistku...
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: ruční brzda "rally"
je to daný zpřevodováním
u lankový ručky máš 2 pákový převody a pak máš ve třmenu šnekovej převd, kterej sílu podstatně zvětšuje..
u kapalinový ručky máš jen mechanickej převod páka-váleček a hydraulickej převod ovládací váleček/pístek ve třmenu... tak si zkus spočítat jakou silu potřebuješ vynaložit na tlak 50bar, kdy už to nějak účinně brzdí...
u lankový ručky máš 2 pákový převody a pak máš ve třmenu šnekovej převd, kterej sílu podstatně zvětšuje..
u kapalinový ručky máš jen mechanickej převod páka-váleček a hydraulickej převod ovládací váleček/pístek ve třmenu... tak si zkus spočítat jakou silu potřebuješ vynaložit na tlak 50bar, kdy už to nějak účinně brzdí...
Re: ruční brzda "rally"
ja mam doma delanou takovouhle konstrukci
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
kluci a podle čeho vybrat ten průměr válečku? nejmenší na SP je 15,8mm a největší 19,05mm, a s nádobkou nebo bez? Mělo by to být na bmw e36ku bez asc, tzn. s jednou trubkou dozadu.
Re: ruční brzda "rally"
s nadobkou je pro samostatny okruh a to na seriove trmeny nezapojis. takze potrebujes bez (pruchozi valecek) cim vetsi prumer tim kratsi bude krok ... takze se muze stat (v zavislosti na prepakovani) ze chod bude jen 2cm... osobne mi vyhovuje delsi chod... da se lepe davkovat (ne vzdy potrebujes kola vylozene zablokovat...)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
aha díky, takže raději kompromis
Re: ruční brzda "rally"
ja pouzivam 15,8 a spokojenost..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
tak jsem tu původní ruční brzdu předělal... zvětšil jsem přepákování a dobrý... jen když nastavím chod ručky na to aby byla lehce předepjatá stane se že když jsi podržím lehce přitaženou a šlápnu do brzdového pedálu povede se mi ji natlakovat a při uvolnění ručky se opře o svůj přední doraz a zůstane zabržděná.... když ji nechám víc na volno je to ok.. takže to je asi ten problém jednoho okruhu s provozní brzdou.....
Re: ruční brzda "rally"
nic takoveho mi to nedela... co mas za valecek? je treba mit valecek s dorazem (segerovkou na vstupu)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
ten co jsem tam kdysi dával.... tuším spojkový ze "šádovky"
Re: ruční brzda "rally"
a ten je prave nanic..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
proč by měl být na nic?Juraj píše:a ten je prave nanic..
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: ruční brzda "rally"
protoze nema segerovku pred pistkem... pri brzdeni vyleza a musi se ti opirat paka o doraz a to pak dela tuhle neplechu..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
starý pístky ze šáde segerovku měly...jenom dnes na to kálej a už tam není ani drážka..
já osobně jsem si segerovku dodělal a není problema..
já osobně jsem si segerovku dodělal a není problema..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: ruční brzda "rally"
jo mas pravdu, matne si pamatuju ze stare meli...
nez ale davat skodovacky videl bych to spis takhle:
nez ale davat skodovacky videl bych to spis takhle:
Kód: Vybrat vše
http://www.speedpro.eu/brzdovyspojkovy-valecek-p-10766.html
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: ruční brzda "rally"
...pro někoho rozhoduje cena..škocna za 180 a 5minut na soudruhu..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: ruční brzda "rally"
pokud k nemu ma pristup. pokud ne tak d dalsich 300 za vyrobu a je na tom stejne a to nepocitam cestovani
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."