úprava přítlaku spojky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Krosmen »

mám dotaz jak zvýšit přítlak seriového přítlačného talíře spojky....Jak na to? :?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
wesly.TDI
Příspěvky: 6763
Registrován: 26 kvě 2006 09:26
Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od wesly.TDI »

tak že si koupíš nový a zesílený :?

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Krosmen »

spojka stojí víc než celý auto...... :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

vemeš komplet kterejch chceš jet..ideálně:

novou lamelu
novej /renovovanej setrvák
novej přítlačák

- to smontuješ a změříš vypínací sílu

..následně vypodkládáš buď lamelu, nebo přítlačák a měříš o5 vypínací sílu a moment prokluzu... od určitýho momentu to pak nereaguje na přidávání tak tam se zastavíš..

o to kolik tam máš podložek pak upravís osazení na setrváku (dosedací plocha přítlačáku vs. třecí plocha..)...pokud ani to na danej výkon nestačí, zdvojíš pružinu...

je to jen fyzika a mechanika prváku na průmyslovce (pružiny...)

pak musíš zvážit skutečnost jestli zvýšený vypínací síly unese stávajicí ovládací mechanismus spek proto je lepší jít zvětši průmer lamely, nebo ji zdvojit...

ad zesílený přítlačáky... co sem měl doma možnost porovnat OMP a obyčejný Valeo, tak naprosto identický přítlačáky, OMP mělo jen o 10kg větší přítlak... takže se stejně přitvrzovalo někam ke 110Kg..což je nárust oproti serii o 60kg...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:00, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od JRD McLAREN »

..tak zato niektorym tie motory zaklepu pri preradeni najcastejsie z 2 na 3 ... :mrgreen:

,,,pri tom silnejsom pritlacaku, nebude potom zbytocne moc trpet prevodovka ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

funguje nám to takto na mnoha autech i s více než 100% nárustem výkonu a Mk podkládáš lamelu či přítlačák a měříš přítlak/vypínací sílu..kde bez úprav s pružinou na plochu byl problém než se seriovým výkonem...


ano v návodech přítlačáků je dosáhnout vhodným obrobením při dané lamele ploché pružiny...ale v praxi to funguje jen trochu - ne vždy je pružina při jejím maximálním přítlaku plochá...

buď osoustružíš vnější schod nebo obrobíš/utopíš třecí plochu... mam 2 setrváky s utopenou třecí plochou a s daným přítlačákem maj přítlak 110 a 105kg... (v serii bylo s bídou 60 a 50). 110kg přítlaku už je tak nějak odzkoušeno, že udrží 500Nm s lamelou 220mm... kde serie unesla s bídou ~300Nm..

co se ultrazávodních motorů týče, tak ty stejně jdou nejdéle po sezoně na revizi/přestavbu a v našem případě maj jiný problémy, než nadměrný opotřebení axiálů...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od JRD McLAREN »

..este raz..

mam mekano, klasika
Obrázek

listy pruziny, kam dosada lozisko, su vo volnom stave v nejakej tej zvdialenosti X..
(vystrcne von, pripade takmer zarovno s tanierom)

ked zlozim spojku =lamela+zotrvak+mekano, tak listy pruziny sa zasunu viac dnu - do vzdialenosti Y
podkladanim "materialu" medzi zotrvak a mekano, pripadne "zapustenim" spojkovej lamely hlbsie do zotrvaku
(vystrcenie listov pruziny bude niekde medzi X a Y )

dosiahnem zvysenie pritlaku ..?? :?
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:01, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo to si aj myslim..

len si chcem ujasnit, co sa snazi Honza rict..

(nekedy tu uz mam pocit, ze som blondyna)

EDITED:
este je dost dolezitym faktorom to, ci sa bavime o "tlacnej spojke" alebo "taznej spojke" .. !!!
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:01, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Krosmen »

takže sem nakonec usoustružil plochu na které byl setrvačník přišroubován k přítlačáku-dosáhl jsem tím zvýšení přítlaku nevim o kolik.... :-) vpodstatě je to do auta kde je 100% nárůst výkonu oproti serii takže seriová spojka měla smůlu už při prvnim testu :-)
dopadlo to teda tak že přítlačák je o 1mm více stlačen k setrvačníku než origo-test teprve proběhne-je to auto na amatérský závody za pár korun :-) ale je s nim sranda.... z 90 PS je 180PS :-) s váhou 750kg :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Juraj »

blahopreji, pritlacnou silu jsi naopak zmensil... :lol:


jedina rozumna uprava je pouziti pritlacneho talire pro jiny motor který má už v základu silnejsi pruzinu, úprava setrvačníku je nutná v tomto pripade.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Krosmen »

přitáhl jsem přítlačák o 1mm blíže k setrvačníku a lamela zůstala na svém místě-předepnul jsem tím pádem pružinu o 1mm na obvodu a zvýšil tím její předepětí.zkoušel jsem to venku nasuchu a síla potřebná k jejímu stlačení je větší-jaká ale to netušim....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Juraj »

:lol: je vetsi ale nevis jaka.... cele mi to prijde jako hloupa pohadka od honzy z garaze... sorry ale takhle to nefunguje, a pokud ani nemas poradnej momentak kterym zmeris prokluz tak nedelej nic :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od Krosmen »

Juraj píše::lol: je vetsi ale nevis jaka.... cele mi to prijde jako hloupa pohadka od honzy z garaze... sorry ale takhle to nefunguje, a pokud ani nemas poradnej momentak kterym zmeris prokluz tak nedelej nic :-)
ty zase když nemáš co poradit neraď.....
přítlak je zvýšen spojka neklouže....howk.... :zadek: :zadek: :zadek: :zadek:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
wesly.TDI
Příspěvky: 6763
Registrován: 26 kvě 2006 09:26
Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od wesly.TDI »

Krosmen píše:,,,,je to auto na amatérský závody za pár korun :-) ale je s nim sranda.... z 90 PS je 180PS :-) s váhou 750kg :-)
Co to máš za auto a úpravy??? :shock:

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava přítlaku spojky

Příspěvek od FilipGTti »

opel corsa turbo ... :spac:
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“