Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

ludkovia..

ktory sposob obohatenia zmesy pri akceleracii je podla vas lepsie zvolit..
- na zaklade zmeny podtlaku
- na zaklade zmeny polohy klapky
??

lebo momentalne stym dost zapasim, u ITB s pouzitim vacum tanku..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Juraj »

volil bych TPS, at je obohaceni rizeno prvotnim impulzem :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od leon4x4 »

rozhodně delta TPS
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:55, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no a to je prave ten problem, ktory stym mam..

ked
wot na low rpm je v ok, tak wot na high rpm je lean

a naopak

wot na high rmp je ok, wot na low rpm je rich,

je to v pripade ze mam tabulky MAP/RPM...

ak mam riadenie motoru v rezime alpha-n, tak no problem...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:55, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Mr. Grimes »

Presne tak, a kdyby jsi mel problem pri stejnem zatizeni ale jinych otackach, rekl bych ti ze mas spatne Injector Dead time.
Me taky trochu zlobi accel, ze prudka zmena plynu zpusobi spicku do lean, nezalezi jak moc to preliju, ale vzdycky stejna spicka lean a az pak se projevi, o kolik jsem pridal do rich. Uklidnuju se, ze mam moc citlivy lambda controller, ale spise cekam ze problem zmizi, az dam vetsi pocet vstriku na jednu otacku motoru (ale to az dam vetsi vstrikovace).
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od leon4x4 »

Lean spike může být i chyba která vznikne tím, že se na sensor dostane nespálené palivo.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

..hmm ked teraz spominas ten dead time...

som si vsimol, ze mi na volnobehu kolise AFR..
od "pozadovaneho AFR cca 15:1" to postupne ide smerom k bohatemu az pod 13:1
kedy zareaguje closed-loop, a zrovna to...
a toto sa donekonecna opakuje..
v mode MAP/RPM


v mode TPS/RPM som tento problem nezanamenal ..

moze to mat suvis stym injector dead time ..??
..alebo za to moze kolisanie podtlaku vo vacum tanku .. ?? (ktore som v logu akosi nezaznamenal)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:55, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

skusal som ..1-2% .. cca 1000-1100rpm
bezozmeny...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:55, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

s tymto som sa uz hral,
aby mi pri prechode z mid/max rpm a naslednom zatvoreni skrtiacej klapky neklesali otacky k 500rpm
co samozrejme nieje dobre pre tlak oleja, zivotnost lozisk a pod.
ale aby ich minimum bolo cca 800.. a motor nemal tendenciu skapat..

cize je nastaveny doraz na klapkach, tym padom min. pootvorenie,
a vhodnym predzapalom mam udrzovany volnobeh v rozmedzi 1000-1100rpm

..ale proste v rezime map/rpm mam uz spominane problemy s obohatenim pri akceleracii..
a kolisanie afr na volnobehu..
(podtlakove vedenie je na 99.9% tesne...)

v rezime alpha-n ziadny s tychto problemov nepozorujem...

:roll: :?
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak som to bol odlogovat... nejaky ten drag...
drag_log.JPG
..asi sa mi to nezra, ze afr je presnne opacne nez afr target...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od leon4x4 »

JRD McLAREN píše: ..asi sa mi to nezra, ze afr je presnne opacne nez afr target...
proč, to záleží jak máš base mapu a jak target

nejdříve si nalaď základní mapu tak aby jsi byl co nejpřesněji tam kde chceš být a teprve pak zapínej closed loop kontrolu AFR..... asi jsi hodně mimo a jednotka pak musí dělat velké korekce.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

to je s vypnutym EGO..
a v plnej zatazi to ide chudobne.. na volnobehu bohato...
aspon tak som to z logu vycital ja...
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 27 dub 2014 19:48, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od leon4x4 »

Tak dobře.

VEMS ti přímo kontroluje Lambdu ?
Nebo jak jsi ji zapojil ? 0-5V nebo 1-0V ?

Kde jsi vzal mapu paliva ?

Ladil jsi to podle lamdby už vůbec ?

Máš zavedenu základní korekci podle tlaku ?
Nastavuje se dle absolutního tlaku v sání:
0kPa -100%
100kPa 0%
200kPa +100%
300kPa +200%
atd....

Jsem myslel, že ladění rozumíš, tak úplně nevím na co se vlastně ptáš ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

to co si popisal .. tomu rozumiem...

VEMS ma WBO2, motor je NA ..

ja som proste presiel z Alpha-N na MAP/RPM...
k tomu som upravil mapy, teda os X a os Y ..

VEMS pouziva VE tabulku, a myslim si, ze hodnota VE je v plnej zatazi rovnaka
ci pojdem alpha-n alebo map/rpm..
..to iste aj v minimalnej zatazi...
(ine to bude "niekde medzi" v strede mapy)

vems tune ma loger aj analyzer... ktory ti vie z logu vypocitat hodnoty do VE tabulky,
co sa mu "pravdepodobne dari" ...

po tomto prechode som mal ale problem z akceleracnym obohatenim..
a ako som neskor zistil, tak nielen to... :roll:

..takze sa ftom idem dalej vrtat, aby som zistil preco to je v max. zatazi chudobne...
.. a na volnobehu take zubate...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od leon4x4 »

Vypni všechny korekce a nastav nejprve základní mapy změnou VE na požadované AFR. Pak si teprve hraj s korekcemi na akceleraci, deceleraci atd.....Vykašli se na to co předpokládáš o fungování jednotky. Neuraž se, ale VEMS je vlastně Megasquirt a to je něco jako Freenet.... prostě zájmové sdružení fandů. Nemůžeš tedy předpokládat, že všechno bude fungovat jak má, nebo jak předpokládáš. Tím nechci říct, že se nedá dosáhnout dobrého finálního výsledku, jen cesta bude poněkud klikatější.

Nevím jak funguje VEMS, ale u jednotek které pracují s VE se nastaví objem motoru, kapacita počet vstřikovačů a pak bych při WOT a otáčkách s max výkonem očekával VE kolem 100%. Ale ovlivňuje to mraky faktorů, od tlaku paliva, geometrií sání, vaček, restrikce filtru atd.......... takže jen hodně orientačně. Nastav hodnoty VE tak aby jsi dosáhl požadované AFR a začni hodnotami někde 12-13:1 tím u atmosféry nic nepokazíš a pak se je snaž upřesňovat dle výkonu a chování motoru.

BTW: Na mírné kolísání AFR na volnoběh se vyser.......
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Akceleracne obohatenie - dTPS ci dMAP

Příspěvek od JRD McLAREN »

no uz som to bol dneska skusat.. (rozumej 200km dalnica, a 50km okresky)
to co si napisal, som akosi nezavisle od teba rano nastavil...

na nizkej zatazi to malo z pociatku lamdu ze 0.77-0.82 ...

afr target v plnej zatazi mam 13.0-13.2:1
v nizkej zatazi som isiel na cca 15.4-16.2:1
stred jemne bohaty od 14.5-13.7:1
(aj ta mapa predzapalu bude potrebovat v urcitych partiach doladit..)

"nove EGT" mi davalo info o teplote, takze afr target mi na zaciatok pride dobre.. uvidime..

kolisanie MAPu odstranila "dlksia trubicka" vo vacum tanku ..
cim zase vznikol dalsi problem, a tym je "zotrvacnost podtlaku" ...pri hodnote 40-20kPa dost citelna...
..ale to sa da doriesit vo VE mape manualne...

akceleracne obohatenie musim trochu znecitliviet, aby to pri cca 3-5% posuve na TPS nechodilo hned do plneho obohatenia..


.....ale asi sa tu VEMSku uz fakt vy :zadek: ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“