úprava motoru 4G63T

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

:smt006 potřeboval bych poradit jak na úpravu motoru.Chtěl bych zvýšit výkon a zároveň zvýšit životnost motoru - nemám v plánu s ním jezdit závody,ale pár koní navíc se hodí :wink: .Jedná se o motor z Mitsubishi 2.0Turbo 8-mi ventil ( chci zachovat ) s kodovym označením 4G63T z r.1985
Moc díky :smt023

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Bohuš »

Myslím že by si měl dodat větší info, jaký výkon si představuješ, kolik na to máš.....

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

představa je cca 300koní ,finance vcelku neřeším,protože při takových úpravách se nevyplatí šetřit

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Libor12 »

Co si z těch smazaných příspěvků od Taboo pamatuji,tak u 4g63t stačí na zvýšení výkonu vyměnit olej a namontovat větší turbo a to až do 450hp. Nic víc. A tady prodávají jeho knihu,kterou tady se svoji skromností tají. http://www.amazon.com/Build-Max-Perform ... 1613250665" onclick="window.open(this.href);return false; 8) :lol:
Edit: ty jsi koupil toho červeného stariona z Brna a k tomu druhý na náhradní díly?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Marab »

..tak ty dva červený se mi líbily..asi to budou oni.. 8) ..ale už nemám doma místo :lol:
jinak Taboo je pěknej tajič teda :D
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Fifi »

Starion ale píše něco o 8mi ventilu, tak jestli to nebude ještě nějaký předchůdce toho "legendárního" 4G63T? Případně, jestli bude shodný blok, tak z něj ten 16V udělat? Nevím, o DSM se nezajímám...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

starion1985 píše::smt006 potřeboval bych poradit jak na úpravu motoru.Chtěl bych zvýšit výkon a zároveň zvýšit životnost motoru - nemám v plánu s ním jezdit závody,ale pár koní navíc se hodí :wink: .Jedná se o motor z Mitsubishi 2.0Turbo 8-mi ventil ( chci zachovat ) s kodovym označením 4G63T z r.1985
Moc díky :smt023
Vpodstate co rekl Libor, s tim motorem nic vnitrne delat "nemusis". Zvysit vykon a zaroven zvysit zivotnost motoru si ale ve vetsne pripadu odporuje. Pokud ale chces zvysit zivotnost ve smyslu zvyseni spolehlivosti, tak by jsi mohl zvazit eliminaci vyvazovacich hrideli, ktere se starim nemaji rady vysoke RPM. U DOHC bloku se k tomu bezne pouziva kratka hridel olejoveho cerpadla z Mirage (ktere temi vyvazovacimi hrideli nebylo vybaveno uz od vyroby), ale ve tvem pripade (protoze ten SOHC blok ma trochu jine olejove cerpadlo) budes muset tu hridel za olejovym cerpadlem budto urezat a zaslepit anebo z ni odsoustruzit jeji zavazi (obe metody se pouzivaji i v pripade tech DOHC bloku). Kazda z tech metod ma sve pro a proti. Pri eliminaci te leve hridele se musi o neco pootocit jeji loziska (aby doslo k zaslepeni jejich puvodniho privodu oleje) a k zaslepeni otvoru te hridele ve front case pote pouzit budto OEM zatku z Mirage, vhodnou freeze plug anebo cokoliv jineho (= zatku vyrobenou z kusu silnejsiho hlinikoveho plechu).
To tovarni TC06-11A turbo te na 300HP samozrejme nedostane, takze vse ostatni je o vetsim turbu (dobrou volbou by bylo treba EVO III Big 16G) a vse, co s tim souvisi (od intercooleru a jeho potrubi, pres palivove cerpadlo, injectory a AFPR az po vyfuk a moznost vylazeni - manipulace predstihu zapalovani a dodavky paliva). Co te bude ale i nadale brzdit je zejmena ta SOHC hlava a nizky kompresni pomer.
Fifi píše:Starion ale píše něco o 8mi ventilu, tak jestli to nebude ještě nějaký předchůdce toho "legendárního" 4G63T? Případně, jestli bude shodný blok, tak z něj ten 16V udělat?
Ano, ten SOHC 4G63 je predchudcem toho DOHC. US Stariony byly vybaveny pouze G54B motory, ale ty SOHC a DOHC 4G63 bloky jsou temer identicke. Ten SOHC nema olejove trysky (stejne jako N/A DOHC), jeho main caps klikove hridele jsou oddeleny (narozdil od toho DOHC, ktere je ma spojene ve dvojicich), olejove cerpadlo a front case je o neco jina (z duvodu pouziti mechanickeho [pruzinoveho] napinaku rozvodoveho remene u toho SOHC) a samozrejme ten SOHC ma take jine pisty. To je myslim vse. Vpodstate kazda 4G6x hlava se da dat na kazdy 4G6x blok (i presto, ze u nekterych kombinaci je nutno zaslepit nektere kanaly bloku), vsechny 4G6x hlavy a bloky pouzivaji tu samou roztec sroubu.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Tomitooo
Příspěvky: 93
Registrován: 01 zář 2013 19:42
Bydliště: Morávistán / Východní Čechy

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Tomitooo »

Pardón, že to píšu zrovna sem, ale mohlo by to možná někoho zajímat.

Co má společnýho motor G4GR, co je například v Hyundai Lantra (J1,1.6, 16v, 84 kW)
právě s 4G63? Někde sem četl, že snad jeden z druhýho vychází nebo co.

Díky za osvětlení :)
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

Tomitooo píše:Co má společnýho motor G4GR, co je například v Hyundai Lantra (J1,1.6, 16v, 84 kW)
právě s 4G63?
Pocet valcu :lol: .
Tomitooo píše:Někde sem četl, že snad jeden z druhýho vychází nebo co.
Ani v nejmensim. G4GR (1.6L), G4GM (1.8L) a G4GF (2.0L) jsou ryze Hyundai motory Beta skupiny. G4GC (2.0L) je pote Hyundai Betta II. Ani jeden z nich nema s 4G63 (anebo jakymkoliv jinym Mitsu Sirius motorem) nic spolecneho (= prumer valcu, zdvih klikove hridele, etc.).
Pouze Hyundai Stellar byl vybaven Hyundai kopii N/A SOHC 4G63 (stejnym jako ve Starionu) a pote pouze Sonata a Elantra pouzivaly kopii N/A DOHC 4G63.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od kony5 »

A co kvalita tech hyundai 4g63 motoru? Myslim hlava .klikova hridel a blok ? ...je lepsi z toho N/A motoru stavet turbo z mitsubishi bloku nebo hyundai?...mam 2 bloky hyundai v top stavu...a mitsu blok na jednom valci velke ryhy takze uz nepouzitelny.....jinak ty kopie hyundai a mitsu motoru jsou naprosto totozne....

Uživatelský avatar
wesly.TDI
Příspěvky: 6763
Registrován: 26 kvě 2006 09:26
Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od wesly.TDI »

teď jen čekám na poznámku, že 2.0 16V Hyundai je to samé co se cpe do EVA, jen bez turba :D

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od kony5 »

Wesly nevim jak materialem a tim i kvalitou ale ty hyundai jsou identicke z mitsu.... Pasuji tam dily...stejne jako eclipse a sonata a galant a santano...je tam spoustu naprosto totoznych dilu jak na podvozku tak motoru....akorat hyundai maji vetsi rozmer setrvacniku a tim padem zvon prevodovky ale ramena naprav a dily motor jsou totozne ...( nevim jak uvnitr motoru ) ...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

kony5 píše:A co kvalita tech hyundai 4g63 motoru? Myslim hlava .klikova hridel a blok ? ...je lepsi z toho N/A motoru stavet turbo z mitsubishi bloku nebo hyundai?...mam 2 bloky hyundai v top stavu...a mitsu blok na jednom valci velke ryhy takze uz nepouzitelny.....jinak ty kopie hyundai a mitsu motoru jsou naprosto totozne....
Co se tyka pouziteho materialu po strance metalurgie, tak skutecne nevim (a nikdy jsem se nemel moznost setkat s nejakymi laboratornimi analyzacema), ale po strance kvality zpracovani se mezi temi Mitsu a Hundai bloky a hlavama nezdaji byt zadne rozdily. Kvalita tech bloku obou znacek se zda byt pomerne konsistentni (at uz je nekdo povazuje za dobre anebo ne tak dobre), ale slicovani forem tech hlav miva vetsi odchylky (at uz u Mitsu anebo Hyundai). Nektere hlavy jsou lepsi, nektere horsi, ale to nejsips zalezi na dnu tydne jejich vyroby :lol: . V cem jsou ale velke rozdily - at uz metalurgicke anebo po strane samotne kvality zpracovani - jsou originalni Mitsu a aftermarket (treba TopLine) front cases a olejove cerpadla. Mnohe z tech aftermarket znacek zcela ocividne pouzivaji levnejsi a mekci hlinikove slitiny (plus mene kvalitni formy a jejich material), takze je vzdy lepsi pouzit i mirne opotrebovanou OEM Mitsu front case a olejove cerpadlo, nez nejakou novou cinskou nahradu. Podobne jsou na tom i vodni cerpadla, ale s temi nebyvaji vetsi problemy.
wesly.TDI píše:teď jen čekám na poznámku, že 2.0 16V Hyundai je to samé co se cpe do EVA, jen bez turba :D
:lol: Skoda, ze ten vlhky sen byl tak nemilosrdne zavrazden. To vriskani a brekot byly OK, ale mnohdy je zabavnejsi nic nerikat a v tichosti se bavit necim rozcarovanim nad dopadem tvrde reality :lol: .
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

kony5 píše:Wesly nevim jak materialem a tim i kvalitou ale ty hyundai jsou identicke z mitsu....
On tim myslel Miguela, ktery si (a vsem okolo) az donedavna namlouval, ze ma ve svem Tiburonu 4G63 z Eva (pouze N/A verzi). :smich: :smich: :smich:
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od kony5 »

Ja vim ze myslel miguela... :D ...ale 6ti bolt v 3evu je fakt stejny jako v te sonate a napravy z eclipse gsx jsou totozne jako toho santama....kdyz nemuzu sehnat nejaky dil na eclipse napravy diktuju v prodejne dalsi modely a nakonec sem vzdy vse sehnal :-) ( ramena. cepy. Loziska ) ... U nas v cr je problem neco sehnat kdyz se prodavaci nechce to neni jak v usa kde to mate vsude...:-D....

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

kony5 píše:Ja vim ze myslel miguela... :D ...ale 6ti bolt v 3evu je fakt stejny jako v te sonate a napravy z eclipse gsx jsou totozne jako toho santama....kdyz nemuzu sehnat nejaky dil na eclipse napravy diktuju v prodejne dalsi modely a nakonec sem vzdy vse sehnal :-) ( ramena. cepy. Loziska ) ... U nas v cr je problem neco sehnat kdyz se prodavaci nechce to neni jak v usa kde to mate vsude...:-D....
Eclipse byla vpodstate zplacana ze strev Galantu VR4 (= prvni Evo, Evo 0) - a treba na zadnich trailing ramenech byly ponechany uchyty pro AWS servo. Ty zadni aktivni linky jsou take pozustatky z Galanta VR4 (bez nich by to AWS nepracovalo) :lol: . Mitsu se proste snazilo zplacat z co nejvice tech samych dilu co nejvice odlisnych modelu a prodat cokoliv komukoliv (od Hyundai az po Dodge a Chrysler).
IQ stylingem nenahradis.

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

Taboo píše:
starion1985 píše::smt006 potřeboval bych poradit jak na úpravu motoru.Chtěl bych zvýšit výkon a zároveň zvýšit životnost motoru - nemám v plánu s ním jezdit závody,ale pár koní navíc se hodí :wink: .Jedná se o motor z Mitsubishi 2.0Turbo 8-mi ventil ( chci zachovat ) s kodovym označením 4G63T z r.1985
Moc díky :smt023
Vpodstate co rekl Libor, s tim motorem nic vnitrne delat "nemusis". Zvysit vykon a zaroven zvysit zivotnost motoru si ale ve vetsne pripadu odporuje. Pokud ale chces zvysit zivotnost ve smyslu zvyseni spolehlivosti, tak by jsi mohl zvazit eliminaci vyvazovacich hrideli, ktere se starim nemaji rady vysoke RPM. U DOHC bloku se k tomu bezne pouziva kratka hridel olejoveho cerpadla z Mirage (ktere temi vyvazovacimi hrideli nebylo vybaveno uz od vyroby), ale ve tvem pripade (protoze ten SOHC blok ma trochu jine olejove cerpadlo) budes muset tu hridel za olejovym cerpadlem budto urezat a zaslepit anebo z ni odsoustruzit jeji zavazi (obe metody se pouzivaji i v pripade tech DOHC bloku). Kazda z tech metod ma sve pro a proti. Pri eliminaci te leve hridele se musi o neco pootocit jeji loziska (aby doslo k zaslepeni jejich puvodniho privodu oleje) a k zaslepeni otvoru te hridele ve front case pote pouzit budto OEM zatku z Mirage, vhodnou freeze plug anebo cokoliv jineho (= zatku vyrobenou z kusu silnejsiho hlinikoveho plechu).
To tovarni TC06-11A turbo te na 300HP samozrejme nedostane, takze vse ostatni je o vetsim turbu (dobrou volbou by bylo treba EVO III Big 16G) a vse, co s tim souvisi (od intercooleru a jeho potrubi, pres palivove cerpadlo, injectory a AFPR az po vyfuk a moznost vylazeni - manipulace predstihu zapalovani a dodavky paliva). Co te bude ale i nadale brzdit je zejmena ta SOHC hlava a nizky kompresni pomer.
Fifi píše:Starion ale píše něco o 8mi ventilu, tak jestli to nebude ještě nějaký předchůdce toho "legendárního" 4G63T? Případně, jestli bude shodný blok, tak z něj ten 16V udělat?
Ano, ten SOHC 4G63 je predchudcem toho DOHC. US Stariony byly vybaveny pouze G54B motory, ale ty SOHC a DOHC 4G63 bloky jsou temer identicke. Ten SOHC nema olejove trysky (stejne jako N/A DOHC), jeho main caps klikove hridele jsou oddeleny (narozdil od toho DOHC, ktere je ma spojene ve dvojicich), olejove cerpadlo a front case je o neco jina (z duvodu pouziti mechanickeho [pruzinoveho] napinaku rozvodoveho remene u toho SOHC) a samozrejme ten SOHC ma take jine pisty. To je myslim vse. Vpodstate kazda 4G6x hlava se da dat na kazdy 4G6x blok (i presto, ze u nekterych kombinaci je nutno zaslepit nektere kanaly bloku), vsechny 4G6x hlavy a bloky pouzivaji tu samou roztec sroubu.
Jaký díly by jsi mi doporučil,co se týče pístů(motor půjde na výbrus a tak schánim i písty),ojnic+pánví a ložisek klikovky?Jinak ten nízký kompesní poměr by šel vyřešit jiným dnem pístu?
Defacto,tohle je moje první japonský auto který chci upravovat a tak nemám dostatek zkušeností :(
..a ta vyvažovací hřídel jak jsi o ní psal,tak to má své pro a proti,motor sice lépe snáší vyšší otáčky a rychleji jde do otáček,ale auto celkově sebou třese

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

Ja bych - v tve situaci, kdyz uz ten motor budes mit venku a rozebrany - sel na to uplne jinak... Ta DOHC hlava by ti skutecne otevrela spoustu novych moznosti, ktere s tou SOHC nikdy mit nebudes - vse od pistu, pres vacky, pruziny a ventily az po intake a exhaust manifoldy. Mym nazorem je, ze ta prestavba na DOHC by bylo to nejlepsi, co by jsi mohl do budoucna udelat. Zacit by se melo zjistenim, jestli mas "uzky" anebo "siroky" blok - ce se tyka roztece montaznich sroubu prevodovky. Ty dva spodni srouby prevodovky (ktere ji drzi k bloku) budou mit roztec budto 12.25" anebo 13.25". Pomoci kusu provazku s malym zavazim a znamenky na zemi se to da zjistit jeste pred demontazi motoru. Pokud mas ten uzky blok s rozteci sroubu 12.25", tak by jsi mohl velice levne poridit DOHC (6-bolt - pocet sroubu setrvacniku) N/A 4G63 (at uz z 1G Eclipse, Sonaty anebo Elantry) z kdejakeho vrakoviste a jednoduse ho prestavet na turbo a pripravit na swap. V tomto pripade uz tam mas neskutecnou nabidku pistu vsemoznych kompresnich pomeru, etc., ale pro tebou planovanych 300HP by bylo dobrym ekonomickym resenim pouziti 2G Turbo Eclipse 8.5:1 pisty na tech 1G ojnicich (ktere je nutno mirne upravit), ktere vydrzi okolo 450HP. I kdyby tvuj blok byl ten "siroky", tak by se vyplatilo ten DOHC motor koupit a pouzit z nej vse, co budes pro tu DOHC konverzi potrebovat - od hlavy a vika ventilu az po front case + olejove cerpadlo, napinaci kladky, etc. Vodni pumpu, (nejlepe kevlarovy) rozvodovy remen a hydraulicky napinak je samozrejme nejlepe koupit nove. Ty prestavby z G54B na 4G63 jsou velice bezne a US Starion komunita s tim ma mnoholete zkusenosti. Jedine, co je trochu obtiznejsi je vedeni vody ze zadni strany hlavy, ale tech reseni tam je cela spousta - od pouziti thermostat housingu z 4G37 az po vsemozne adaptery... Pokud mas proste zazemi k trochu fabrikace a planujes ten vuz chvili vlastnit, ta DOHC prestavba by byla skutecne nejlepsim resenim (i kdyby jsi mel treba koupit nejaky cely vrak s 6-bolt DOHC motorem). Co se tyka ECU, tak toho dratovani tam moc neni, da se upravit i N/A hlavni svazek (z vrakoviste) a pote pouzit turbo ECU (nejlepe E-PROM -at uz 1G anebo 2G, ktera ti nabidne opet nove moznosti lazeni jako treba DSM Link) anebo na to placnout i nejakou standalone ECU (pro zacatek i treba Megasquirt). Samozrejme, tak jako tak budes muset resit intercooler, vyfukove potrubi, palivove cerpadlo + AFPR + vedeni + injectory, takze rovnou muzes vyuzit plny potencial toho treba EVO III Big 16G turba a vzit to rovnou do nejakych 360-380 HP.
Pokud ale usilujes o zachovani te SOHC hlavy a rozdelovace, tak skutecne nevim, jestli nekdo vyrabi pisty pro ty SOHC bloky. Ty SOHC bloky byly pouzivany v nekterych pickupech jako Mighty Max anebo Dodge Ram50 a, myslim, take nejakem modelu Galantu - a ty tovarni pisty jsou pro ne dostupne. Ja jsem se ale temi SOHC motory nikdy nezabyval, takze skutecne nevim kdo a co (anebo jestli vubec) nekdo neco pro ne (s vyjimkou OEM) dela. Ty US Stariony se s tim SOHC motorem nedovazely, takze by bylo nejspis nejlepsi se obratit na tu Dodge Ram50 komunitu, protoze - at to zni divne - tvuj vuz je jim konfiguraci motoru blizsi, nez ten US Starion.
Kazdopadne by z toho mohl byt velice zajimavy projekt. Kdybych mel vice casu, tak bych si take nejaky "fatty" mozna poridil, ale u nas to je klasika, ktere se jen malokdo snadno vzda.
starion1985 píše:..a ta vyvažovací hřídel jak jsi o ní psal,tak to má své pro a proti,motor sice lépe snáší vyšší otáčky a rychleji jde do otáček,ale auto celkově sebou třese
Ty vyvazovaci hridele tam jsou dve - jedna nalevo od klikove hridele, hnana samostatnym remenem a jedna napravo, hnana olejovym cerpadlem. Pokud se ten motor trese, sance jsou, ze se remen te leve hridele uz pretrhnul, na coz je dobre si davat pozor (= pokud se ten pretrzeny remen omota okolo klokove hridele a dostane se mezi ni a rozvodovy remen, tak casto zpusobi preskoceni toho rozvodoveho remenu a nasledovne ohnuti ventilu pisty).
IQ stylingem nenahradis.

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

S tím DOHC je parádní myšlenka,ale spíš budu chtít zůstat u SOHC.Ty písty by mi mohli vyrobit v CP Carrillo..jinak když půjdu s výkonem na 300koní tak aby to vydržela zbytek pohoného ústrojí (spojka,převodovka a diferenciál).
Ty Starion US verze 2.6litru jsou také 8-mi ventily nebo je dělaly i jako DOHC??..co vim tak snad měly ještě menší kompresní poměr ( 7.0 ) a ta moje verze má ( 7.6 )

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

starion1985 píše:S tím DOHC je parádní myšlenka,ale spíš budu chtít zůstat u SOHC.Ty písty by mi mohli vyrobit v CP Carrillo..jinak když půjdu s výkonem na 300koní tak aby to vydržela zbytek pohoného ústrojí (spojka,převodovka a diferenciál).
Ty Starion US verze 2.6litru jsou také 8-mi ventily nebo je dělaly i jako DOHC??..co vim tak snad měly ještě menší kompresní poměr ( 7.0 ) a ta moje verze má ( 7.6 )
Mitsu prislo s tou DOHC hlavou v 1989 (takze i N/A pisty z tech karburatorovych verzi toho pre-89 Astron motoru - s kompresnim pomerem 8.8:1 - by se nejspis daly pouzit). I ty US 2.6L 4G54 motory byly SOHC. Ja to napsal trochu nestastne, minil jsem, ze do US se nedovazely Stariony s temi SOHC 4G63. V US se ty 4G54 motory nahrazuji DOHC 4G63 (anebo vsemoznymi 4G64/63 hybridy, ty bloky, hlavy a klikove hridele jsou zamenitelne, takze se da postavit vse od vysoko-otackoveho 4G64 s 4G63 klikou a hlavou az po 4G63 stroker s 4G64 klikou), protoze Mitsu od nich upustilo a nahradilo je 4G64 blokem. S prevodovkou a zadnim diferencialem by jsi nemel mit s temi 300HP zadne problemy, ale tovarni spojka nejspis dlouho nevydrzi. V tomto ohledu by bylo asi nejlepsi se nechat inspirovat Australskymi vlastniky tech SOHC 4G63 Starionu, protoze ja a nikdo jiny v US s nema skutecne nema zadne osobni zkusenosti. Ja bych ale predpokladal, ze tvuj 4G63 ma ten "siroky" blok a KM-132 prevodovku, takze budes muset pouzit lamelu a pritlacny talir specificky pro tvou kombinaci (coz opet nevim, jestli vubec nekdo v US vyrabi).
IQ stylingem nenahradis.

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

Ano,podle zjištění mám opravdu převodovku typ KM132 a našel jsem stránky kde se dá sehnat docela dost performance dílů a maj tam i spojky od EXEDY - http://www.carid.com/1985-mitsubishi-st ... rivetrain/" onclick="window.open(this.href);return false; ,ale stejnak při vyšším výkonu by to chtělo samosvorný difernciál,což US verze měly

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

starion1985 píše:Ano,podle zjištění mám opravdu převodovku typ KM132 a našel jsem stránky kde se dá sehnat docela dost performance dílů a maj tam i spojky od EXEDY - http://www.carid.com/1985-mitsubishi-st ... rivetrain/" onclick="window.open(this.href);return false; ,ale stejnak při vyšším výkonu by to chtělo samosvorný difernciál,což US verze měly
To zni dobre 8) . Ja se Stariony skutecne nemam zadne osobni zkusenosti (jen velice davno jsem pomahal jeden prestaveny na DOHC 4G63 zapojit na Haltech, tehdy jeste E6K, ale to je asi tak vsechno... :lol: ). V US to je vymirajici kultovni vuz, jehoz vlastnici si na nem delaji vse sami a jejich komunita je podobna komunite Buick GNX (= velice znali a vyspeli lide, ktere sve vozy vlastni po cele destileti...). Co se tyka te prevodovky, ta (z toho mala, co vim) by mela byt spolehliva az do nejakych 400HP. Ohledne toho diferencialu by bylo mozna dobre se podivat na firmy jako Kaaz, Cusco, Quaife, etc., ja si pamatuji ze za sveho casu i treba HKS se temi Stariony zabyvali (myslim, ze pro ne delaly hlavy), ale to bylo velice davno...
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Libor12 »

No tohle jako inspirace pomůže ne? :) https://www.youtube.com/v/yo3sGCnTXEw" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

Libor12 píše:No tohle jako inspirace pomůže ne? :) https://www.youtube.com/v/yo3sGCnTXEw" onclick="window.open(this.href);return false;
Pěkné :potlesk:

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

Taboo : Jak jsi mi poradil to turbo z Eva 3 big 16G,tak jsem ho našel,ale většinou jsem našel že je stavěný pro výkon 270HP, (http://www.turbomaster.info/eng/applica ... series.php" onclick="window.open(this.href);return false;) ,myslíš že ustojí cca 300HP??Jinak jakýho prodejce turbodmychadel by jsi mi doporučil??Nerad bych koupil turbo MADE IN CHINA (P.R.C.)...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od Taboo »

starion1985 píše:Taboo : myslíš že ustojí cca 300HP??
Absolutne, ver mi :D . Ne jen 300 HP, ale v blizkosti 380. To Evo III 16G je schopno dodat nad 40 lb/min (vpodstate v blizkosti 20G territory), ale konecny vysledek bude zalezet na kompresnim pomeru a vackach (a konecne dynamicke kompresi), kde to turbo bude mit s nizkou dynamickou kompresi problem udrzet tlak nad nejakych 22-24 PSI. Proto by bylo vhodnejsi jit se statickym kompresnim pomerem do oblasti 9.0:1, kde ti k dosazeni zadanych 300 HP bude stacit nizsi tlak (+ vyssi efficiency [= nizsi vystupni teplota] a nizsi RPM turba [= vyssi zivotnost]) a nizsi naroky na intercooler.
Pri nakupu toho Evo III 16G si je samozrejme nutno davat velice velky pozor, tech cinskych a taiwanskych kopii jsou vsude cele tuny. Dve firmy, ktere mohu doporucit a od kterych na 100% obdrzis prave MHI turbo jsou Buschur Racing a Extreme PSI. Obe dve firmy maji dobrou reputaci, jsou na nasi scene uz velice dlouho (Extreme PSI nejakych 12 let a Buschur uz od nepameti, snad nejakych 20 let) a obe take stavi a zavodi s vozy za pouziti produktu, ktere prodavaji (= nejsou to jen nejaci online prekupnici). Buschur take za sveho casu mel (DOHC 4G63) Starion.
https://secure.buschurracing.com/catalo ... cts_id=931" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.extremepsi.com/store/product ... ctid=16296" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

ok,beru tě za slovo :wink:

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

No když to tak shrnem..co mám tedy všechno udělat pro úpravu motoru z originálních 180PS na cca 300PS ,tak aby pokaď možno motor měl ještě vyšší životnost?Podmínkou je zachovat 8-mi ventilovou hlavu.Jediné u čeho váhám jsou ty vyvažovací hřídele.. nechat či vyndat??Jak jsem již dříve psal..nehodlám motor vytáčet do vysokých otáček,pouze chci mít výkonový potenciál pod kapotou :wink:

Uživatelský avatar
menyjak
Příspěvky: 144
Registrován: 14 bře 2011 18:12
Bydliště: Český Krumlov

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od menyjak »

proč tolik toužíš po zachování SOHC ? házíš si zbytečně klacky pod nohy :(

na obrázku evo6 hlava na původním starion bloku
Přílohy
10254301_393538090786807_282936961_n.jpg
Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car

jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré :P

starion1985
Příspěvky: 16
Registrován: 01 čer 2014 18:09

Re: úprava motoru 4G63T

Příspěvek od starion1985 »

MENYJAK : ale jo,já tě chápu,to víš že by se mi to taky líbilo tam mít DOHC ,ale stanovil jsem si cíl zachovat auto vzhledově jak vně tak i uvnitř a když otevřeš kapotu tak aby na tebe vykoukl klasický SOHC motor ,jde mi vlastně i o princip,jednou tady tyhle auta budou raritou a nechci aby to vypadalo že se na tom vyřádil něakej tuner...ono to má totiž ještě jednu věc,protože jak se znám tak by to neskončilo jenom u motoru :wink: ... jooo mít tak doma ještě jednoho Starouše tak bych si ho upravil pořádně,ale není už na něj místo :( ..když to tak vezmeš tak spousta SOHC motorů je výkoných,třeba takový Fiat Punto 1.4GT ( 8-mi ventil ) a dává origo 96 / 98Kw a v úpravách o dost víc a stále s hlavou SOHC.Jinak děkuji za názor a moc pěkné foto :wink:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“