Golf V 1.6 tuning (benzín)

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Goumbik
Příspěvky: 7
Registrován: 22 srp 2014 09:36

Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Goumbik »

Zdravím Vás,

jakou výkonostní úpravu byste doporučili pro tento skromný vůz? Aktuálně má od výroby 75kW. Po vizuelní stránce vypadá pěkně, mám větší litá kola, interiér sportovnější.
Zajímá mne, jestli má cenu kupovat:
  • - lepší výfuk
    - sportovní filtr
    - chipování auta
    - turbo/kompresor
Ty rozjezdy jsou línější a např v rychlosti 130 km/h (dálnice) mám otáčky na 4000. Kamoš mi doporučil sportovní filtr, ale budu se ptát obecně, pokud s tím máte někdo zkušenosti.
Děkuji, případným zájemcům udělám foto :D :-)

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od crocjirka »

sportovnim filtrem otacky nezmenis... ;) to zalezi na delce prevodovky.... jinak levnejsi bude kdyz si koupis GTI nez do toho cpat turbo a pak resit STK a podobne hovadiny..
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Goumbik
Příspěvky: 7
Registrován: 22 srp 2014 09:36

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Goumbik »

To turbo už je dost extrém (počítám, že podobně stojí i ten kompresor), spíše mne zajímalo, jestli má smysl hodit pár peněz do filtru + chipu, aby to mělo trošku svižnější starty :-).
Pokusím se zeptat i mého mechanika. Je to letos v březnu kupované auto a zatím nemám v plánu ho měnit :-), jsem s ním spokojený. Chci se zeptat jenom lidí v oboru :-) jestli s tím nemají zkušenosti.

Díky za reakci :-)

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od crocjirka »

kdyz chces udelat vyfuk aby to melo smysl, tak musis udelat i sani.. vacky.. atd atd atd.. proste pri nesmyslu prenez se dostanes treba o 20kw vic... pak je dalsi pakl penez v kovanejch vecech a zvysovanim otacek... ale nevim jestli je na to tento motor vhodnej :)
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Goumbik
Příspěvky: 7
Registrován: 22 srp 2014 09:36

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Goumbik »

Jasný, myslel jsem si, že všechno se vším souvisí :D

Jaký máš názor na chipování + sportovní filtr? Počítám, že samotný chip by natvrdo zvedl cca 10kw?

Děkuju :potlesk:

Uživatelský avatar
SomČarovný
Příspěvky: 478
Registrován: 13 srp 2014 23:27

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od SomČarovný »

Chip u atmosféry není tak závratný jako u přeplňovaných motoru, kde se dají koně nahonit zvyšováním tlaku turba. Pokud půjdeš na chip, tak budeš rád, když jen trošku poznáš změnu.

Jak bylo psáno, prodej to a kup si GTi. Píšeš že jsi s autem spokojený, ale výkon Ti chybí. Takže zvol GTi, které si pomalu přeskládáš vzhledově tak jak to máš te%dka, ale výkon tam budeš mít :)
7GTD

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Progresss »

Tak to ani náhodou... 10kw ti možná nepřidá ani komplet výfuk, sání a chip... A to i kdyby (což stejně ne) už je pořádná pálka za 13 koníků 8)

Uživatelský avatar
rallik
Příspěvky: 1594
Registrován: 14 črc 2005 15:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od rallik »

Chip jako takový přidá kolem 25+kw, dohromady se sportovním filtrem by to mohlo dát kolem 30kw, samozřejmě se i sníží spotřeba lehce, protože Chip ti zoptimalizuje spalování :mavani:
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3627
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od crocjirka »

jinak kamarad tohle resil na leonovy, udelal nejak sani tusim a vyfuck na zakazku + chip(mluvime o optimalizaci) a dostal o 13kw vice...
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Goumbik
Příspěvky: 7
Registrován: 22 srp 2014 09:36

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Goumbik »

Asi každý motor to pobere jinak, je to tedy asi risk z toho něco vytáhnout. Vypadá to, že si nějakej ten rok počkám a potom koupím silnější objem :D
Každopádně moc děkuji za rady :potlesk:

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Libor12 »

http://www.noswizard.com/car-nitrous-ki ... -body.html" onclick="window.open(this.href);return false; a za půl dne máš 30 - 150hp navíc,dle chuti.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Takeshi
Příspěvky: 3575
Registrován: 01 úno 2006 20:32
Bydliště: PilsN
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Takeshi »

jo seriovej motor miluje nitro a na 1.6 150k :lol:
jak to padlo, přišetři kilo a kup gti 8)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Libor12 »

Takeshi píše:jo seriovej motor miluje nitro a na 1.6 150k :lol:
Když nevíš nic o tom jak nitro funguje tak to nekomentuj a jsme na tuning foru,takže ten správný tuning je nákup noveho auta. :rock: 8) než utracet za turbo,čip,vačky ,filtry,výfuk a má motor v solidním stavu není se při rozumně zvoleném výkonu čeho bat a takový kit je jasná volba. Tahle ukázka je sice v naftě http://youtu.be/Hr4tnQJZdOc" onclick="window.open(this.href);return false; ale v benzínu je to hodně podobné. Chce to jen rozum.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Takeshi
Příspěvky: 3575
Registrován: 01 úno 2006 20:32
Bydliště: PilsN
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Takeshi »

jo a kde chceš to nitro kupovat, tady v čr

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od JRD McLAREN »

to ti nepovie..
on ho predava..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Libor12 »

Takeshi píše:jo a kde chceš to nitro kupovat, tady v čr
No jak JRD zmínil,jsem schopen naplnit jakoukoli menší láhev - hlavně tedy US výrobce jako NX,NOS a další. Lahev od WON ti naplní oficiálně jakýkoli distributor plynu - Linde,Messer,technogas ... protože flaška splnuje EU certifikace. U malých tlakových lahví (do 10kg) není ani evidence a tak jako třeba hasičák CO2 musí mít jen vyraženou tlakovou zkoušku.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Progresss »

Jen tak pro info, kolik vyjde takový plnění a případně jak dlouho se na to dá jet ? Například u té 5lb láhve ?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Libor12 »

Velká 30kg láhev se dá u Linde koupit 6700 tj kg za 223czk a to je 5lb za 500czk. Ono se ale k němu dá přijít různě,tohle je oficialně. Ale zrovna tak se můžeš domluvit s veterinářem,zubařem,svářecí firmy atd. Jak dlouho je vydrží je velice individualní. Záleží na dodávaném výkonu a délce použití,s jakým výkonem je to použito. Obecně se dá říct že 30hp+ je 10x 15s shoot tedy 150s. Nikdy jsem to takhle neměřil,v autě vozím dvě láhve po 6kg. :) a když je prázdno tak doplním. :) Výhodou je,že máš pořád atmo spotřebu a použiješ kdy chceš. V porovnání s náklady na čip N/A motoru od Kárla a dodaným výkonem není co řešit. Přestavba na turbo (pořadně - cca 100k),koupě gti taky kilo a než propálí kilo v plynu tak,už auto mít nebude,zato výkon si tímto způsobem užije hned. Tady jedna škodovka s původními 54hp :lol: http://forum.nitrous-advice.org/viewtop ... =28&t=4438" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 23 srp 2014 17:08, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Progresss »

Mě to právě taky docela zaujalo. Vždycky jsem to bral za nějákou hi-tech vymoženost, ale když kouknu na cenu příjde mi to poměrně zajímavý oproti jakékoliv NA úpravě 8)

A když se nadtím zamyslím mám pocit že u auta s kterým běžně jezdím je 10 x 15s docela dost třeba na měsíc ježdění což k ceně toho plynu je zase uplně supr 8) Další dobrá věc je, že až mě auto omrzí, kit vyndám a můžu jej dát do dalšího auta což u jiných úprav taky nejde.. No nic nasadil jsi mi brouka do hlavy :wink:

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Hlavně 15s shot je dlouhý jak cyp, reálně to foukneš na 3-5s a řadíš
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Libor12 »

Progresss píše: Vždycky jsem to bral za nějákou hi-tech vymoženost, ale když kouknu na cenu příjde mi to poměrně zajímavý oproti jakékoliv NA úpravě 8)
Hi tech záležitost tady z toho udělalo pár tuningových firem aby obhájili zlodějskou cenu universalních US kitu,které koupili za 300USD ale prodávali 3-4x dráž. To není obchod ale zlodějna. To samé s US lahvemi je problém s plněním - jsou hliníkové a mají jiné závity,takže se vlastník prostě bez velké láhve neobejde,což je ale náklad navíc,protože se z ní platí denní pronájem. Nebo je nechá plnit v té firmě co mu to montovala a i tu nápln předražují o 100%. Takže z toho tady vznikl díky jim jakási drahá na provoz a finančně nedostupná. Není tomu tak. Já to třeba řeším lahvemi od CO2 hasičaku,které jsem si upravil k tomuto účelu a přepustím si je rovnou u distributora plynu. Zaplatím 22czk za den nájmu a naplním 5 lahví po 6kg. Tu láhev od WON vyrábí Vítkovice cylinders - jenže nejdřív musí do UK,protože oni ji neprodají. Škoda. Každopádně ji ale bez problémů naplní každý distributor tech plynů v EU. Kdysi jsem používal ten lékařský,ale v případě uniku... je to pak bezbolestné ... umíráš jako veselý řidič s hubou od ucha k uchu ... :lol: to ten technický smrdí jak bolavá noha a identifikuješ okamžitě i sebemenší unik - tak bych sel raději po něm. Vzniklo tady kolem toho spousta "mýtů" a "pravd" ale jedna půlka pochází od lidí co vědí akorát že to existuje a druhá půlka bez jakýchkoli informací měření prováděla pokusy které samozřejmě většinou končí propálenými písty,ohnutými ojnicemi atd. Ale stejně skončíš s kompresorem nebo turbem v případě že nevíš co děláš. Do 50hp nemusíš provádět zásahy do řízení motoru,plně si je s tím seriová ecu poradit. V mojí daily káře to používá i moje manželka a tlak na budíku v láhvi kontroluje víc než tlak v pneumatikách. :lol: :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bricktop
Příspěvky: 104
Registrován: 05 úno 2011 20:23
Bydliště: Pv+Ova
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od bricktop »

Goumbik píše:Zdravím Vás,

jakou výkonostní úpravu byste doporučili pro tento skromný vůz? Aktuálně má od výroby 75kW. Po vizuelní stránce vypadá pěkně, mám větší litá kola, interiér sportovnější.
Zajímá mne, jestli má cenu kupovat:
  • - lepší výfuk
    - sportovní filtr
    - chipování auta
    - turbo/kompresor
Ty rozjezdy jsou línější a např v rychlosti 130 km/h (dálnice) mám otáčky na 4000. Kamoš mi doporučil sportovní filtr, ale budu se ptát obecně, pokud s tím máte někdo zkušenosti.
Děkuji, případným zájemcům udělám foto :D :-)
Budu hádat... První auto, že?
Jestli Ti můžu radit, vykašli se na to. Buď rád že máš relativně spolehlivé (bezúdržbové) auto a šetři peníze na něco dalšího.
1.6 BGU je 8v atmosferický motor. Co se týče spolehlivosti je neprůstřelnej (papírově) ale je to lenoch. Zbytek auta funguje velice dobře, až na totálně hluché řízení. Jako by ti auto samo říkalo "Seď tady, drž hubu, toč volantem a řaď."

"Má teda cenu kupvat ty věci?"
Krátká verze: Nemá.

Dlouhá verze:
Výfuk: Jestli chceš aby auto mělo zvuk, kup si nějakou koncovku, přimo na Golfa s timhle motorem (napr. Ulter Sport), komplet vyfuk i se svodama a katem te prijde tak na 30 a víc, prida ti to tak 10kw, imho nesmysl.
Sportovní filtr: Motor bude víc slyšet, pocitově líp pojede, ale jen pocitově. Sportovní filtr musíš minimálně jednou za rok čistit a stříkat olejovou emulzí aby zachytával nečistoty. Olej se bude postupně dostávat do sání a na jeho stěny se budo lepit sračky, který se postupně dostanou do motoru.
Chip: Přidá max. 4-5 koní, trošku se zlepší reakce potenciometru za plynovym pedálem, toď vše.
Turbo: Investice 40k plus, jenom v materiálu. Taky musíš sehnat někoho kdo to složí a naladí...

Opravdu to auto tak miluješ? Nech si poradit, nauč se na tom jezdit a pak se toho zbav ;)
Naposledy upravil(a) bricktop dne 24 srp 2014 20:55, celkem upraveno 2 x.
Live free, or die!

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Rád bych si objednal to turbení za 40k 8) kdy můžu dojet ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od honza 2.0 16v »

silniční úprava nabízená firmou motor-excel... sice na octu 1.6 SRi, ale abys byl v obraze, že to není sranda... a kdo slibuje něco víc s míň úpravama tak lže :wink:

http://www.motor-excel.cz/oct_16_84.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motor-excel.cz/cenik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motor-excel.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

+ samozřejmě pár kW můžeš získat lepším vejfukovým potrubím vč. svodu což je částka od 15000 výše.... pak jde laborovat s vačkama..to s etaky posune výše, ale pak máš využitelný pásmo otáček mimo možnosti převodovky (celkově vejš a blíž u sebe..)

takže za 40000,- + cca 15kW to s eu 1.6tky vyplatí... prodat a koupit GTi... :mavani: pokud teda nehodláš s autem něoc jezdit v nějaký objemový třídě (to pak ale jsou výrazně lepší volby..)

Goumbik
Příspěvky: 7
Registrován: 22 srp 2014 09:36

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Goumbik »

Díky moc, ono když to nechám trošku vytočit do otáček, tak to netáhne špatně, ale čekal jsem, že takový zásah nebude mít smysl :-).
Ještě se nabízí takové ty chip-boxy za 2 tisíce, ale bojím se, že to za tu cenu nestojí. Hlavně předpokládám, že to více kazí motorové součásti...?

Půjdu v tom případě do auto-hifi a trošku poléčím ty základní reproduktory :).

Má smysl tankovat Natural 98 / Nitro plus? U víčka nádrže mám napsané 91/95.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Gooder »

V tom případě to moc smysl nemá, když nemáš N98 předepsaný. Možná malý rozdíl pocítíš, ale ne takový, aby to za ty peníze stálo ;)

Ten chip-box nemá smysl, vyhozené peníze. Víceméně jakýkoli chip na atmosférický motor jsou vyhozené peníze.

Uživatelský avatar
Svacinkar
Příspěvky: 137
Registrován: 13 pro 2012 19:44
Bydliště: Praha

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od Svacinkar »

V podstatě máš pravdu že chipovat atmosferu je na prd ale aspoň se ti zvedne krouťák a to už je znát
ALH TDi - 98kw/318Nm.
AGU 1.8T 20v - 110kw/210Nm.

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Golf V 1.6 tuning (benzín)

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Ale ne o tolik, aby výsledný efekt rychlejšího auta nebyl jenom placebo
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“