Nastavení BOV
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Nastavení BOV
vzhledem k nějakým problém co se vyskytly sem byl donucen se nad tímto zamyslet, ale nemůžu nikde nic pořádně najít, podle čeho se určují pružiny do bov? jakym způsobem správně dimenzovat a nastavit bov?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
Asi záleží jestli máš bov s možností nastavení šroubem (předpětí pružiny) nebo nastavení pouze výměnou pružiny. Podle toho co ti to dělá zvolíš tvrdší nebo měkčí, na volnoběh je třeba mít bov úplně zavřený a ve chvíli kdy má odfouknout je třeba aby odfoukl najednou a zavřel, v žádném případě přerušovaně tak jak je vidět např. tady: http://www.youtube.com/watch?v=LZUbo_mNDZM" onclick="window.open(this.href);return false; pokud bude na volnoběh přiotevřený, je třeba přitáhnout/tvrdší pružina, ale pouze tak aby dovřel a nepřehnat to, protože pak odfukuje přerušovaně a to není nic dobrého pro turbo... To přerušované odfouknutí může způsobovat i netěsnost v podtlakovém ovládání bovu a to ho pak nejspíš neseřídíš... Např. já mám kopii greddy FV a ta nemá pevně spojený ventil s podtlakovým ovládáním a tak je ventil při volnoběhu vždy zavřený, takže stačí nastavit aby odfoukl najednou. Snad jsem trochu pomohl i když nevěřím, že by jsi tohle už nevěděl...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Nastavení BOV
Fifi, video co si postnul nema nic spolecneho s open BOV. Je to kombinace otevřeného sání a closed-loop bovu, defacto tovární bov s kuželkou filtrem....
Re: Nastavení BOV
Pokud používáš MAF tak Bov v žádném případě nedoporučuji. Pokud máš aftermarket programovatelnou jednotku tak se zamysli nad zapojením a zbytek je spíš konstrukcí ventilu. Jde o poměry ploch a u Speed Density by nehrálo roli zda by byl BOV na volnoběh otevřený či nikoliv.............
Popiš více tvůj "problém"
Popiš více tvůj "problém"
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nastavení BOV
auto je honda civic turbo takže auto má map a řídí to upravená honda ecu, dá se tedy říci, že programovatelná, bov je HKS bez šroubku vzadu takže leda měnit ty pružiny
k problému: bov si vyžádal menší repasi a tak sem ho rozebral a složil, od té doby už to nefunguje ovšem složený je správně, dovírá, těsní, membrána ok, zkusil sem ho složit i bez tý pružiny a pak sice otvírá ale nedovře což je logické a tak mi to přivedlo na myšlenku jak mam poznat, že ta pružina je ta pravá?
nevím jaký podtlak vzniká v sání, samotný BOV běhá krásně dam tam pružinu a nastane problém
k problému: bov si vyžádal menší repasi a tak sem ho rozebral a složil, od té doby už to nefunguje ovšem složený je správně, dovírá, těsní, membrána ok, zkusil sem ho složit i bez tý pružiny a pak sice otvírá ale nedovře což je logické a tak mi to přivedlo na myšlenku jak mam poznat, že ta pružina je ta pravá?
nevím jaký podtlak vzniká v sání, samotný BOV běhá krásně dam tam pružinu a nastane problém
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
mi tak napadá, že by stačilo nastartovat druhý auto, jet se projet a sledovat budík
akorát nevím, čím takovej podtlak vynaleznu, domácíh podmínkach
akorát nevím, čím takovej podtlak vynaleznu, domácíh podmínkach
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
podtlak bez problemov vyrobis ustami, staci cucnut ovladaciu hadicku od bov...mal by sa bez problemov otvorit...
Re: Nastavení BOV
posero píše:auto je honda civic turbo takže auto má map a řídí to upravená honda ecu, dá se tedy říci, že programovatelná, bov je HKS bez šroubku vzadu takže leda měnit ty pružiny
k problému: bov si vyžádal menší repasi a tak sem ho rozebral a složil, od té doby už to nefunguje ovšem složený je správně, dovírá, těsní, membrána ok, zkusil sem ho složit i bez tý pružiny a pak sice otvírá ale nedovře což je logické a tak mi to přivedlo na myšlenku jak mam poznat, že ta pružina je ta pravá?
nevím jaký podtlak vzniká v sání, samotný BOV běhá krásně dam tam pružinu a nastane problém
Prává nebo levá pružina ..... jak zjistíš, že to co máš za Japonský HKS Bov ventil není čína ? Tak to nech být.
Samozřejmě těsnit to musí. Správně složené to také musí být.
Nevím jestli ti to někdo řekl, ale neznamená to, že pokaždé když je v sání podtlak se musí nutně bov otevírat..... Když nemáš tlak mezi turbem a klapkou tak se přeci nemusí otvírat (na co ?) i když je mezi klapkou a hlavou podtlak. Smysl to dává jen ve chvíli kdy je mezi turbem a klapkou tlak.
To zda se otevře určuje víc sil.
Pro zavření je zde síla od pružiny. Další silou je tlak vzduchu nahoře nad membránou který tlačí na určitou plochu.
Pro otevření je zde přetlak v trubce pod ventilem působící na plochu ventilu. Pro je také případný podtlak (při ubrání a zavření klapky) působící nahoře na membránu.
Tedy co ti konkrétně "nefunguje" ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nastavení BOV
k vyndání a dalšímu rozebrání se snad dostanu zítra
nefunguje to k čemu je určený tedy situace kdy motor jde do otáček, turbo se začně roztáčet a začne stoupat tlak, pustím plyn ale BOV neotevře. ozve se jen Surge což neni úplně dobře. dřív už dávno BOV odfouknul
nefunguje to k čemu je určený tedy situace kdy motor jde do otáček, turbo se začně roztáčet a začne stoupat tlak, pustím plyn ale BOV neotevře. ozve se jen Surge což neni úplně dobře. dřív už dávno BOV odfouknul
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
No netvrdím, že nemůžeš mít pravdu, ale tovární bovy co takhle štěkají mají většinou načnutou ovládací membránu, případně nějakou netěsnost v "ovládací" části bovu. Aď už je na videu cokoli, jev který jsem popisoval, zní stejně jako na tom videu... a tady: http://www.youtube.com/watch?v=hJcxM1Mloak" onclick="window.open(this.href);return false; je open hks a slyšet to tam je taky a samozřejmě je to špatně...Ultima píše:Fifi, video co si postnul nema nic spolecneho s open BOV. Je to kombinace otevřeného sání a closed-loop bovu, defacto tovární bov s kuželkou filtrem....
posero: jestli je poskládaný dobře a jsi ho shopný otevřít mechanicky např. potlačením prstem do ventilu(bez toho aniž by zadrhával nebo šel výrazně hůře než když mačkáš samotnou pružinu), tak musí být chyba (netěsnost) někde v ovládací části... Jestli je přívod podtlaku/tlaku do bovu ok, zkusil bych v tvém případě si ventil přicucnout k jazyku a jestli ti z něj odpadne... nebo zkusil koupit injekční stříkačku a pomocí hadičky a téčka ji spolu s boost budíkem připojil k bovu ovšem nejdříve ověřit, jestli podtlak nauteče přes samotnou stříkačku...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Nastavení BOV
stříkačka je málo, vzal sem špricku na olej 2dcl, taky málo, jak je v tom BOV pružina tak ho prostě neotevřu netěsnost sem neviděl jedná se o cca 35cm hadičky
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
nejde o to ten bov stříkačkou otevřít, jde o to, vytvořit konstantní podtlak a na boost budíku kontrolovat, jestli neubývá...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Nastavení BOV
takže situace se má takto, ověřil sem všechny dostupné info, změřil hodnoty které jdou všechno ok. BOV stále nepracuje a tak proběhlo opakované skládání a rozebírání, až sem přišel na chybu, ta se skrývá ve ventilu jenž přepouští vzduch mezi komorami před a za membránou, což působí dost chaoz ve správné funkci. už nějakou chvíli hledam jestli dělá hks náhradní díly nebo ne, jedná se o ventil mezi komorami membrány věc asi tak za 5kč, ale nemohu najít takže asi koupím jiný BOV
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
HKS má sice super zvuk, ale kvůli jeho "složitosti" jsem ho nikdy nechtěl, jestli půjdeš do něčeho jiného, koukni i na greddy fv, líbí se mi, že nemá pevně spojenou membránu s ventilem a tak na volnoběh nefučí i když ho máš blbě seřízený, resp. nemusíš ho nějak moc "šponovat" a tak bude mít rychlejší/citlivější reakci než klasické pevné bovy...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: Nastavení BOV
Ma to vubec cenu se s tim trapit? Diru po BOV zaslep a mas klid.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Re: Nastavení BOV
sranda? nebo to myslíš vážně? a co dál pak? počkat na smrt turba?Mr. Grimes píše:Ma to vubec cenu se s tim trapit? Diru po BOV zaslep a mas klid.
někdo s nějakým doporučením BOV?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: Nastavení BOV
Proc by to byla smrt turba? BOV ma podle me minimalni vliv na zivotnost.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Re: Nastavení BOV
takže doporučuješ jen vyndat bov, zaslepit? ty máš auto který takhle jezdí?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Nastavení BOV
Říká ti něco pojem Compressor Surge ?
Tipický případ je nahluchlý Petr Tomášek s jeho hovadskými výtvory.
https://www.youtube.com/watch?v=tVdBMBt_z3g" onclick="window.open(this.href);return false;
při nedostatečné dodávce výfukových plynů (zavření škrtící klapky) už nedokáže udržet turbo natlačení vzduchu a ten se začne prudce vracet přes lopatky zpět. Krom toho, že to zní asi docela zajímavě, to také trhá hrany lopatek a také to dává značně na prdel ložiskům turba. Nemluvě o tom, že když prudce zavřeš plyn, turbo tlačí proti klapce a může ji i ohnout, roztrhnout hadice atd..... tlak který tak vzniká hravě převyšuje i 5BAR.
Tipický případ je nahluchlý Petr Tomášek s jeho hovadskými výtvory.
https://www.youtube.com/watch?v=tVdBMBt_z3g" onclick="window.open(this.href);return false;
při nedostatečné dodávce výfukových plynů (zavření škrtící klapky) už nedokáže udržet turbo natlačení vzduchu a ten se začne prudce vracet přes lopatky zpět. Krom toho, že to zní asi docela zajímavě, to také trhá hrany lopatek a také to dává značně na prdel ložiskům turba. Nemluvě o tom, že když prudce zavřeš plyn, turbo tlačí proti klapce a může ji i ohnout, roztrhnout hadice atd..... tlak který tak vzniká hravě převyšuje i 5BAR.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: Nastavení BOV
A jak mu to jezdi.
Mluvis o tom jak kdyby ti turbo tlacilo do motoru pisek. Je to jen vzduch ktery je stlacitelny. Ohne klapku, trha hrany? asi ne. Drtiva vetsina lidi s bov stejne uvidi ten (naprosto stejne veliky) "spike" ihned po zavreni klapky, pokud ti jde o max tlak. Jestli bych videl nejaky problem, tak v oscilaci tlaku. Nechci se tu hadat a zacit 30ti strankovy flame, spise si popremejslej kde se bere ten tlak, a jak funguje sebelepe nastaveny bov. Pokud mas rad grafy, vem si datalog a cidlo tlaku. Pak uvidis i vyhodu kterou tenhle setup ma.
A pro ostatni - auta bez BOV jezdi a jezdily v nejnarocnejsich podminkach i na vytrvalostnich zavodech kde najedou peknou porci km. A z tovaren taky vyjizdeli kupy aut bez BOV. Rekneme ze jim nepral spise zvukovy projev, nez zivotnost.
Tak zase nekdy.
Mluvis o tom jak kdyby ti turbo tlacilo do motoru pisek. Je to jen vzduch ktery je stlacitelny. Ohne klapku, trha hrany? asi ne. Drtiva vetsina lidi s bov stejne uvidi ten (naprosto stejne veliky) "spike" ihned po zavreni klapky, pokud ti jde o max tlak. Jestli bych videl nejaky problem, tak v oscilaci tlaku. Nechci se tu hadat a zacit 30ti strankovy flame, spise si popremejslej kde se bere ten tlak, a jak funguje sebelepe nastaveny bov. Pokud mas rad grafy, vem si datalog a cidlo tlaku. Pak uvidis i vyhodu kterou tenhle setup ma.
A pro ostatni - auta bez BOV jezdi a jezdily v nejnarocnejsich podminkach i na vytrvalostnich zavodech kde najedou peknou porci km. A z tovaren taky vyjizdeli kupy aut bez BOV. Rekneme ze jim nepral spise zvukovy projev, nez zivotnost.
Tak zase nekdy.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Re: Nastavení BOV
Ano, tlak ohýbá klapky a ano trhá hrany turbín....... ten vzduch tam vytváří totiž rázové vlny..... no jestli tomu nevěříš, možná ti to vyfotímMr. Grimes píše:A jak mu to jezdi.
Ohne klapku, trha hrany? asi ne.
To co tu píšu nejsou žvásty někoho kdo cvaká na vylepšení motoru v nějaké hře, ale píši ti věci z praxe, které jsem na vlastní oči či motor zažil....
Ano jasně, aute bez BOV jezdila, taká AUDI Urquattro například .... ale jak dlouho to vydrželo turbo ? a nemělo auto náhodou ALS a tedy stále otevřenou klapku? víš že při ALS máš klapku otevřenu na cca 20-30% ? Takže nelze vytrhávat informace z kontextu
............ a ještě něco, je mi úplně jedno jestli si myslíš, že mne přechytračíš na nějaké foru. Občas mám chuť udělat dobrý skutek a někomu něco vysvětlit, zejména pokud o to stojí. Pokud o to nestojíš, máš jiný názor, tak si ho ponech, je tvůj.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Nastavení BOV
.......ale ten zvuk je prostě boží..... (musel jsem )
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Nastavení BOV
to jeLiberaleMiguel2 píše:.......ale ten zvuk je prostě boží..... (musel jsem )
https://www.youtube.com/watch?v=7AQmgeMoM0A" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nastavení BOV
Karle, nevím o jakém provedení ALS jsi mluvil ale treba u octavie se klapka normalne zavre a vzduch ze sani se posle pred turbo pres ventil (neco jako obraceny WG) posune predstih ale dal to znas
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: Nastavení BOV
To co uvádíš je SAS systém. Tedy secondary air systém. Ten zvyšuje množství vzduchu přiváděného před turbo a zvyšuje efekt ALS bez dalšího navyšování tepelného namáhání ventilů a sedel. Bez vzduchu přes hlavu motoru (tedy otevřenou klapku) by neprošlo ani rozprášené palivo..... takže i u SAS jde část vzduchu hlavou tedy klapkou.Juraj píše:Karle, nevím o jakém provedení ALS jsi mluvil ale treba u octavie se klapka normalne zavre a vzduch ze sani se posle pred turbo pres ventil (neco jako obraceny WG) posune predstih ale dal to znas
Jinak u eNkových aut není SAS dostatečný (třeba evo IX), je tam jen velmi velmi málo vzduchu a třeba Jarin Orsák měl hrubě přes 30% klapky, když jsem mu 2011 připravoval auto na Bohemku. Auto tak i bez plynu tlačilo více jak 0,8bar... docela mazec, Karel Vajík nadával, že mu to zlomí vaz. Nakonec to Jarin zahodil do lesa.
Co mne ale zaráží je, kam ty na ty materiály chodíš ..... škoda WRC, Prodrive ramena ....... no zajímavé informace.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Nastavení BOV
Čte v práci nástěnku
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Nastavení BOV
Díky za doplnění znalostí... někdy osobně se můžeme pobavit, případně ti i nějaké info mohu předat
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."