Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Příspěvek od JRD McLAREN »

Hladam niekde neake vzorecky, pripadne tabulky na vyssie spominane..
teda objem kysliku v zavyslosti na telpote vzduchu .. pri atmosferickom tlaku .. (povedzme 1000hPa /100kPa)

potrebujem to na upravu korecnej tabulky MAT ..
kedze auto proste na ceste od isteho momentu (dosiahnutia teploty) zacne byt nepuzitelne, dusi sa, prechlastava ...atd.
jedna sa o turbobenzin ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Příspěvek od honza 2.0 16v »

z hlavy to nedám, ale co si vzpomínám by to asi chtělo osvěžit stavovou rovnici plynu a látkové množství z chemie... 8) třeba se tu najde někdo kdo to třeba používá na denní bázi... a poraíd víc..

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Příspěvek od janos666 »

stací pouze stavová rovnice: p*v=r*T , vse dosadit v základních jednotkách, tlak Pascaly, v=měrný objem, tedy převrácená hodnota hustoty (v=1/ro), r=specifická plynnová konstanta v případe vzduchu je to 287,04 [J/kg*K] a teplota v Kelvinech (stupně celsia + 273,15)
pro hustotu vzduchu by ten vzorecek vypadal takto: ro=p/r*T
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Příspěvek od JRD McLAREN »

jj... toto som potreboval vedet ...

takze s dosadenim cisielok roznych tepot tlakov, ziskam nejaku tu krivku, kde uz uvidim rozdiel ...
(nasledny prepocet na percenta...)

este tak prist na to, "co sa tomu autu deje" ... a preco ..
..kedze zatial sa nam to "umelo" nasimulovat nepodarilo ...

EDITED:
prepokladam, ze by bolo dobre brat hodnoty az za IC ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Příspěvek od janos666 »

Dá se to tak řící, touto rovnici se dájí ziskat pouze hodnoty při daném stavu plynu, tudíž pro sestavení křivky to chce co nejvíce hodnot tlaků a teplot, nejlépe si udělat například tabulku v excelu kde zadat tento vzorec. A co se týče místa kde sbirat data, v případě přeplňovaného motoru, myslím ze za ic je dobrý predpoklad, kde ale uz tlak je pochopitelně vyšší.
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Hustota vzduchu / objem kysliku v zavislosti na teplote

Příspěvek od JRD McLAREN »

jo ..
dufam ze nam to pomoze odhalit problem..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“