Poslední návštěva: 12 pro 2019 11:29 Právě je 12 pro 2019 11:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 28 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 20:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2006 12:54
Příspěvky: 370
Bydliště: Praha
No,jelikoz blabolu je tady dost,dovolil bych si zalozit jedno rozumnejsi tema. Otazky budou směřovat asi jen par zdejším vyvolenym (Taboo,Libor,JRD....)
Od začátku stavby mi kluci na dílně vtloukli do hlavy,ze ethanol bude lepsi pro muj projekt. A jelikoz ,,stavime,, resp. vymyslime a nakupujem dily, s kamaradem vicemene podobne ,mel bych k tomu par otazek.
Budeme se bavit o dvou modelovych prikladech,stejny motor R6 turbo,rozdil bude jen ve vetsich vstrikach pro ethanol,vetsi pumpe,resp asi dvou pumpach a externi nadrzi,a jinak naladene jednotce,vykon v obou pripadech rekneme 400whp,spravny AFR samozrejmosti.
Napr. nemuzu na netu nikde najit,jestli,a o kolik jsou vyfukove plyny z E85 chladnejsi nebo ne. Jde mi o to,ze kamos tam vklidu flaknul cinsky svody za bura,coz je me proti srsti. Jenze si zase rikam,jestli by ten ethanol,kdyz hori pri nizsi teplote, nebyl prijemnejsi k tem svodum,a snaseli by to lepe.
A pak me zajima,o kolik vetsi vstriky by ten motor mel mit na ethanolu oproti benzinu. Rekneme ze benzin vstriky by mely 500cc.
Jaky jsou tam dalsi pro a proti pri pouziti v ,,street az racing motoru,,?
Predpokladam ze diky nizsi teplote spalovani by se mel motor lepe chladit,cimz se celkové snizuje opotrebeni vsech rotujicich casti.
Ale zas co treba kruhy? Jestli se nepletu tak kovane pisty maji tvar konusu,protoze se nejvic zahrivaji nahore,tak se taky nahore nejvic roztahuji. Ale pokud se ten pist dostatecne neprohreje pri spalovani ethanolu,tak by kruhy neměly tak dobre tesnit? Nebo se pletu?
Na internetu se akorat mele o spotrebe,ktera me treba vubec nezajima.
Dik za vas cas.

_________________
R33 GTST Mspec2 '97


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 21:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6517
Mám dojem, že pro aplikace s E85 se uvádělo naddimenzovat vstřiky aspoň o 20% oproti benzínu. Vstřiky 800ccm pro výkon 400whp s E85 tak asi nebudou přehnaně velké a aspoň je nebudeš tlačit k maximu duty cycle.

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 21:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
no ..jakoze E85 sa na SK kupit neda... tak si miesame vlastny "gumidzus a'la TABOO" ..
v mojom pripade, (co je jediny objektivny udaj) je pri pouziti N98 a viac, namerany vykon cca o 7ps vyssi nez na N95

Libor tu uz viackrat pisal, ze E85, je zakazdym nieco ine, roznych kvalit, a pod...
Pri E85 je doporucovane / nutne dodat o cca 30 az 50% viac paliva...

Aj ked pri E85 nebude "poznat" detonacie, neznamena to, ze ti ojnica nepoda ruku ...
..rovnako je tomu aj pri benzinoch s oktanovym cislom nad 101-103 ...
.. detonacie nikde, ale motor ide rozhodit... a pocutelne volnym uchom klepe...

k EGT pri E85 sa vyjadrit neviem...

Kovane piesty maju vyssiu tepelnu roztaznost, preto musia mat aj vacsie vole / vrtanie valca..
.. nebyvaju "do konusu", ale maju rozne priemery "po prvy kruzok" "medzi 1. a 2." ..atd..
Piestne kruzky by po "spravnom zabehu" mali tesnit rovnako, pri akomkolvek palive, (pri porovnatelnych pracovnych/expaznych tlakoch)

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 22:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2006 12:54
Příspěvky: 370
Bydliště: Praha
Tomu nerozumim,proc bych detonace nemel slyset,prip. proc by je nemelo slyset cidlo klepani?
Jinak teda jsem udělal jeste nejakej research,a moudrej z toho nejsem. Pochopil jsem,ze ten ethanol ma největší prednosti pokud se jezdí fakt 90% kudla,a zvysi se KP. Tzn. spis doopravdy na to závodní pouziti. Pri jizde na duchodce se nejvic projevi jeho nedostatky.
A to nepocitam,ze je agresivnejsi vuci tesnenim a palivovemu vedeni.

_________________
R33 GTST Mspec2 '97


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 23:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
..pretoze detonacie niesu ...

ale to neznamena, ze maximalny tlak po zapale zmesy je az po tych 12st ATDC

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Naposledy upravil JRD McLAREN dne 25 črc 2015 11:03, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 07:43 
Offline

Registrován: 30 pro 2008 22:21
Příspěvky: 1337
sundával sem nádrž z jednoho auta na ethanol.... nadrž vevnitř uplně zrezla , včetně nějaké barvy nebo co to tam plavalo...ale nádrž, pumpa,vedení - všechno na vyhození..(vstřiky sem taky měnil - ty by možná šli vyčistit ale měl druhou sadu ) .. ethanol bych dal jedině do nerezu.... kdo ví co by udělal s alu nadrží... takhle na prudko to dát do auta potom co sem viděl...asi ne..


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 09:38 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 262
Etanol nici gumu a absorbuje vodu,ktora zas koroduje kovy. Nemoze sa nechavat v nadrzi dlhsiu dobu. Kompromisom je pouzivat etanol/metanol len v pripade potreby,cize jeho vstrekovanie do motora podla jeho zataze. Vyuzijes plusy,eliminujes minusy. Velmi dolezity je failsafe system pre pripad zlyhania vstrekovania.
Co sa tyka lacnych nerez zvodov,je uplne jedno aka je egt,to kvoli comu prasknu su teplotne cykly.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 10:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
K tvym otazkam... I presto, ze pri pouziti E85 by mela EGT teoreticky o neco klesnout, vpraxi tomu tak vzdy neni hlavne diky rozdilnemu konecnemu vylazeni, rozdilne atomizaci paliva pri rozdilne IAT anebo i pouziti rozdilneho casovani ventilu (a prekryti vacek). Priblizne stejna anebo i vyssi EGT za pouziti E85 je take casto dana samotnym zvysenim tlaku turba tlaceneho z oblasti jeho nejvyssi ucinosti za soucasneho zvyseni IAT a pouzitim velice chudeho anebo naopak zbytecne bohateho AFR. Co se tyka AFR, tak skutecne neexistuje nejaky "spravny" anebo "optimalni" pomer vyjadreny jednou hodnotou, ale pasmo s minimalnim dopadem na vykon motoru a soucasne se podilejici na hodnotach EGT. Coby priklad se da pouzit naprosto minimalni vykonovy rozdil pri pouziti 11.5:1 AFR a 12.0:1 zatimco rozdil mezi 12.0:1 a 13.0:1 byva ve vetsine pripadu turbo motoru naprosto nulovy (turbo motory jsou vetsinou velice necitlive i na pomerne znacne zmeny AFR, ktere se i nadale nachazeji v tom prijatelnem AFR pasmu). Velice obecne, vetsina motoru zacne postupne ztracet vykon s AFR pod 11.5:1, kdy take muze zacit dochazet k "falesnemu" narustu EGT zapricenenym horenim nespaleneho paliva po opusteni valcu. Na druhou stranu, pokud s tim AFR pujdes hodne nahoru, tak zacnes mit drive anebo pozdeji problemy se zapalem. V kazdem pripade, EGT se skutecne neda pouzit behem lazeni coby nejeaka smerodatna hodnota, ktera by mela byt takova anebo takova. Nejdulezitejsim a nejvice kritickym je ustanoveni optimalni (anebo zadane) progrese predstihu zapalovani a az pote se snazit o pripadne snizeni EGT pomoci manipulace AFR bez podstatnejsi ztraty vykonu (anebo napriklad nezadouciho zvyseni spotreby - pokud je spotreba nekterym z kriterii).

Co se tyka vyhod a nevyhod pouziti E85... E85 je velice odpustivy a schopen tolerovat i jinak velice kriticke chyby, jako napriklad pouziti i velice chudeho AFR v oblasti 13.0:1 anebo velice agresivniho predstihu zapalovani a je ho velice obtizne prinutit k detonaci (coz je casto at uz vedome anebo nevedome zneuzivano). To ale neznamena, ze nasledky toho, co si to palivo necha libit se nemuze negativne odrazit na fyzickych komponentech motoru. Jako priklad mohu uvest tlaceni turba do jeho maxima a jeho pretaceni za nerealistickych pozadavcich tlaku anebo snizeni zivotnosti lozisek klikove hridele a ojnic a taktez selhani tesneni hlavy pouzitim zbytecne agresivniho predstihu zapalovani. Ve spravnych rukach se da E85 povazovat za ekonomickou substituci vysoko-oktanoveho zavodniho benzinu, ale ve spatnych rukach to muze byt jako telo, ktere neciti bolest a i pri malem poraneni muze nepozorovane vykrvacet. Ty varovne znaky, ze je neco spatne, tam proste chybi, coz mnohdy vede lidi k presvedceni, ze vse je vporadku anebo toho dokonce i zamerne zneuzivaji. Clovek proste musi vedet kde s E85 skoncit a jak daleko jit, coz mnohdy neni snadne. Dalsim negativem pouzivani E85 je jeho citlivost na atmosfericke zmeny, kde motor vylazeny rano casto skonci s naprosto rozhozenym AFR vecer, diky zejmena rozdilne atomizaci paliva. Tomu se da ale predejit pouzitim vhodne ECU vybavene adaptivni AFR funkci. Jinak samozrejme - jak uz se kony5 zminil, koroze systemu dodavky paliva, kterym s prihlednutim k moznosti pouziti ethanolu nektere vozy nemusi byt vybaveny primo od vyroby anebo pro ni nasledovne upraveny.
Co se tyka nejake nedostatecne teploty pistu a nasledovne netesnosti pistnich krouzku, toho se nemusis skutecne nijak obavat. Pistni krouzky tesni na naprosto jinych principech, nez tepelnou roztazitelnosti pistu, ktere by je pote nejak pritlacovaly ke stenam valcu. Problematika pistnich krouzku a jejich tesneni je ale rozsahlou kapitolou samou o sobe (kterou se nema smysl zabyvat, pokud ten motor nebudes stavet).
To je tak, myslim, vse (pokud jsem na neco nezapomel. Kdyz, tak mne nekdo rad doplni).

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 10:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Taboo píše:
pokud jsem na neco nezapomel

Samozrejme, ze ano :lol: (coz mi take dava moznost se sam citovat :lol: ):
E85 se zda byt o neco vice nachylnejsi k predzapalu (nezamenovat s detonaci), k cemuz je nutno prihlednout pri stavbe motoru (odstranenim ostrych hran spalovacich komor, adekvatne sirokymi plochama ventilu a sedel k dosazeni co nejvyssiho odberu tepla, pouzitim studenejsich svicek, etc.), behem lazeni (nejit s AFR zbytecne moc daleko) a take provozu (sem tam ten motor dekarbonizovat, nejlepe vodou a SeaFoam). :wink:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 11:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
Taboo píše:
K tvym otazkam... I presto, ze pri pouziti E85 by mela EGT teoreticky o neco klesnout, vpraxi tomu tak vzdy neni hlavne diky rozdilnemu konecnemu vylazeni, rozdilne atomizaci paliva pri rozdilne IAT anebo i pouziti rozdilneho casovani ventilu (a prekryti vacek). Priblizne stejna anebo i vyssi EGT za pouziti E85 je take casto dana samotnym zvysenim tlaku turba tlaceneho z oblasti jeho nejvyssi ucinosti za soucasneho zvyseni IAT a pouzitim velice chudeho anebo naopak zbytecne bohateho AFR. Co se tyka AFR, tak skutecne neexistuje nejaky "spravny" anebo "optimalni" pomer vyjadreny jednou hodnotou, ale pasmo s minimalnim dopadem na vykon motoru a soucasne se podilejici na hodnotach EGT. Coby priklad se da pouzit naprosto minimalni vykonovy rozdil pri pouziti 11.5:1 AFR a 12.0:1 zatimco rozdil mezi 12.0:1 a 13.0:1 byva ve vetsine pripadu turbo motoru naprosto nulovy (turbo motory jsou vetsinou velice necitlive i na pomerne znacne zmeny AFR, ktere se i nadale nachazeji v tom prijatelnem AFR pasmu). Velice obecne, vetsina motoru zacne postupne ztracet vykon s AFR pod 11.5:1, kdy take muze zacit dochazet k "falesnemu" narustu EGT zapricenenym horenim nespaleneho paliva po opusteni valcu. Na druhou stranu, pokud s tim AFR pujdes hodne nahoru, tak zacnes mit drive anebo pozdeji problemy se zapalem. V kazdem pripade, EGT se skutecne neda pouzit behem lazeni coby nejeaka smerodatna hodnota, ktera by mela byt takova anebo takova. Nejdulezitejsim a nejvice kritickym je ustanoveni optimalni (anebo zadane) progrese predstihu zapalovani a az pote se snazit o pripadne snizeni EGT pomoci manipulace AFR bez podstatnejsi ztraty vykonu (anebo napriklad nezadouciho zvyseni spotreby - pokud je spotreba nekterym z kriterii).

Co se tyka vyhod a nevyhod pouziti E85... E85 je velice odpustivy a schopen tolerovat i jinak velice kriticke chyby, jako napriklad pouziti i velice chudeho AFR v oblasti 13.0:1 anebo velice agresivniho predstihu zapalovani a je ho velice obtizne prinutit k detonaci (coz je casto at uz vedome anebo nevedome zneuzivano). To ale neznamena, ze nasledky toho, co si to palivo necha libit se nemuze negativne odrazit na fyzickych komponentech motoru. Jako priklad mohu uvest tlaceni turba do jeho maxima a jeho pretaceni za nerealistickych pozadavcich tlaku anebo snizeni zivotnosti lozisek klikove hridele a ojnic a taktez selhani tesneni hlavy pouzitim zbytecne agresivniho predstihu zapalovani. Ve spravnych rukach se da E85 povazovat za ekonomickou substituci vysoko-oktanoveho zavodniho benzinu, ale ve spatnych rukach to muze byt jako telo, ktere neciti bolest a i pri malem poraneni muze nepozorovane vykrvacet. Ty varovne znaky, ze je neco spatne, tam proste chybi, coz mnohdy vede lidi k presvedceni, ze vse je vporadku anebo toho dokonce i zamerne zneuzivaji. Clovek proste musi vedet kde s E85 skoncit a jak daleko jit, coz mnohdy neni snadne. Dalsim negativem pouzivani E85 je jeho citlivost na atmosfericke zmeny, kde motor vylazeny rano casto skonci s naprosto rozhozenym AFR vecer, diky zejmena rozdilne atomizaci paliva. Tomu se da ale predejit pouzitim vhodne ECU vybavene adaptivni AFR funkci. Jinak samozrejme - jak uz se kony5 zminil, koroze systemu dodavky paliva, kterym s prihlednutim k moznosti pouziti ethanolu nektere vozy nemusi byt vybaveny primo od vyroby anebo pro ni nasledovne upraveny.
Co se tyka nejake nedostatecne teploty pistu a nasledovne netesnosti pistnich krouzku, toho se nemusis skutecne nijak obavat. Pistni krouzky tesni na naprosto jinych principech, nez tepelnou roztazitelnosti pistu, ktere by je pote nejak pritlacovaly ke stenam valcu. Problematika pistnich krouzku a jejich tesneni je ale rozsahlou kapitolou samou o sobe (kterou se nema smysl zabyvat, pokud ten motor nebudes stavet).
To je tak, myslim, vse (pokud jsem na neco nezapomel. Kdyz, tak mne nekdo rad doplni).


..este by si im mohol objasnit ten rozdiel medzi samozapalom a detonaciami .. :mrgreen:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 11:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
JRD McLAREN píše:
..este by si im mohol objasnit ten rozdiel medzi samozapalom a detonaciami .. :mrgreen:

Samozapal:
Boom, boom, boom...
Q: Kdo to je?
A: Dira uprostred pistu!
Q: Jsi sama?
A: Ne, jsou se mnou take roztavene svicky.

Detonace:
Ping, ping, ping..
Q: Kdo to je?
A: Rozlomene usazeni pistnich krouzku (ring lands)
Q: Kdo je s tebou?
A: Dokurvena koruna pistu.

Snad je to technicky spravne :wink: .

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 13:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
A co mám psát já? :lol: Bylo řečeno asi vše. Jen upřesním s tou kvalitou. Neexistuje prozatím norma kvality základu lihu,ale jen obsahu benzínu. Tj v E85 musí být 15% benzínu ale třeba jen 90%líh a zbytek vody. Takže kvalita se liší od toho,jak moc má pumpař velké dluhy a "vodu proměnuje ve víno" nebo jak dlouho je palivo v nádrži. Tady taky trocha starších informací http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 102_01.pdf ale taktéž jako Jrd si míchám vlastní "juice ala Taboo" :lol: a ten nemá problém ani s N2O. :lol: Některé vysokooktanové benzíny které tu lze tankovat díky hlavně vysokému obsahu biosložky ETBE cca 3% taktéž velmi zvyšují detonační odolnost paliva a pokud se držíš v nějakém rozumném AFR knock nereaguje jen prostě narůstá tlak a při ladění předstihu jsou ti sluchátka k ničemu,protože to praskání pop cornu tam není. :) Jen na dyno vidíš jak výkon leze nahoru,pak okno ve kterém se neděje nic a výkon zase dolů. Závěrem nějaké foto poškození vlivem E85
Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 14:37 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 262
Taboo píše:
JRD McLAREN píše:
..este by si im mohol objasnit ten rozdiel medzi samozapalom a detonaciami .. :mrgreen:

Samozapal:
Boom, boom, boom...
Q: Kdo to je?
A: Dira uprostred pistu!
Q: Jsi sama?
A: Ne, jsou se mnou take roztavene svicky.

Detonace:
Ping, ping, ping..
Q: Kdo to je?
A: Rozlomene usazeni pistnich krouzku (ring lands)
Q: Kdo je s tebou?
A: Dokurvena koruna pistu.

Snad je to technicky spravne :wink: .


Nie je zakladny rozdiel v tom ze samozapal vznika skor ako iskra a detonacie vzdy az po iskre?


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 15:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
Záložky jsou skvělá věc :lol: http://www.contactmagazine.com/Issue54/ ... asics.html

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 17:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 srp 2006 10:01
Příspěvky: 1601
Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Sorry za OT,ale můžeš mi Taboo do SZ prosím poslat rychlej návod jak vyčistit motor pomocí seafoam a vody? Mám honda 1600ccm prditko;)

_________________
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi :)
Go HARD or Go Home!!!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 17:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
Jak se používá seafoam cleaner najdeš na YT a vodou vezmeš pet lahev a udělás do víčka otvor,sešlápneš plný plyn a vodu leješ do sání. Jejím množstvím reguluješ otáčky. Pak můžeš vyměnit olej v motoru,ale není bezpodmínečně nutné. Já to dělám vždy s výměnou oleje.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 20:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 srp 2006 10:01
Příspěvky: 1601
Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Dík, to jsem měl na mysli.;)

_________________
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi :)
Go HARD or Go Home!!!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 21:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
ono tu niekto aj pisal, ze dal vodu do striekacej pistole..
a to potom hucal do klapky .. co to slo.. az kym motor nezacal "skapinat" .. stracat otacky..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2015 23:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6517
Řekl bych, že co se týká provozu na E85 v podmínkách ČR je naprosto nezbytné a klíčové použít ECU co umí používat flex fuel senzor (a samozřejmě použít ten flex fuel senzor v autě :lol: ), který jednotce hlásí, jak to skutečně je aktuálně s obsahem lihu v palivu (a následně dle toho právě použít tu funkci adaptivního AFR). Jak tu už padlo, tak se bohužel absolutně nedá spolehnout na to, že E85 tankovaný na jedné pumpě bude to samé jako o pár kilometrů dál na pumpě jiné. Při správném použití ale E85 za cenu vyšší spotřeby umí na identickém motoru udělat výrazně vyšší výkon (dle typu motoru, objemu a boostu může jít až o stovky koní), což může být pro někoho samozřejmě zajímavé :)

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 05:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Beaver píše:
Řekl bych, že co se týká provozu na E85 v podmínkách ČR je naprosto nezbytné a klíčové použít ECU co umí používat flex fuel senzor (a samozřejmě použít ten flex fuel senzor v autě :lol: ), který jednotce hlásí, jak to skutečně je aktuálně s obsahem lihu v palivu (a následně dle toho právě použít tu funkci adaptivního AFR). Jak tu už padlo, tak se bohužel absolutně nedá spolehnout na to, že E85 tankovaný na jedné pumpě bude to samé jako o pár kilometrů dál na pumpě jiné.

V tomto ohledu je velice dobra kombinace Zeitronix Ethanol Content Analyzer (obsahuje flex fuel sensor a je schopen merit obsah ethanolu od 0 az do 100%) ve spojeni s Adaptronic ECU (plug-in Select, 440 anebo e1280s).
Beaver píše:
Při správném použití ale E85 za cenu vyšší spotřeby umí na identickém motoru udělat výrazně vyšší výkon (dle typu motoru, objemu a boostu může jít až o stovky koní), což může být pro někoho samozřejmě zajímavé :)

Zcela uprimne, pokud by mym pozadavkem bylo pouze 400 WHP a celorocni provoz, tak bych osobne E85 absolutne nezvazoval :( ... Ten pozadovany vykon je moc nizky na to, aby byl zduvodnitelny pouzitim E85 a pokud celorocni provoz je take pozadavkem, tak v nizkych teplotach (v zime) je nejlepse se jakemukoliv palivu s vysokym obsahem ethanolu (nad nejakych 50-60%) vyhnout, protoze cim vice tam je ethanolu, tim hure to startuje. JMHO.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 11:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6517
Taboo: Vycházíme z faktu, že u nás se E85 zavedlo hlavně jako "ekopalivo" a palivo s výhodnou cenou a lidi dělají případně přestavby na E85 za účelem úspory (galon benzínu RON95 stojí v ČR asi 5 dolarů). Jako palivo pro využití v performance sféře to tu nemá absolutně žádnou tradici, IMHO s tím i experimentovalo velice málo lidí. Lidi s auty co mají nad 400WHP zpravidla mají i dostatečně dobrou životní situaci na to, aby neměli problém kupovat benzín a konverze na E85 zpravidla tím pádem taky neřeší. Celé je to tu poměrně hodně v plenkách.

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 13:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 2004 21:38
Příspěvky: 9432
Počítám že tady bude situace trošku jiná, jelikož tu nejsou ty chladné teploty. Nicméně tady jezdí čistě na E85 každý druhý evo. Některý mají duální mapu, ale téměř nikdy to nepřepnou. Jelikož jde moje evo před koncem roku na brzdu na malej touch up, už jsem i zvažoval E85, ale nejspíš se do toho pouštět nebudu. I když to vypadá že pro moje auto by byl jediný rozdíl větší vstřiky a rozdíl by byl někde 15-20%

_________________
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 14:52 
Offline

Registrován: 11 zář 2010 12:10
Příspěvky: 136
....což je pro Mickaela jistě velmi podstatné


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 15:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
Bobře: Dynol,dynalkol se u nás lil do aut už skoro před 100lety. V USA se začali alko palivy zabývat až v době ropné krize 1973. Je to celé jen dobře vedený marketing. Žádné stovky koní přechodem na E85 nezískám,to platilo možná před 10lety. Naladím li motor s palivem oč 110 na 1000hp s E85 bude výsledek obdobný. Líh je populární kvůli ceně a jak Taboo zmínil,pro schování nedostatků samotného lazení. Problémy v zimě,kvalitu atd nechám stranou. Taboo juice ma 108 oč a vychází mě zhruba na 20czk. Nemám potřebu se dívat ani po LPG/CNG ktere jsou obdobně detonačně odolné ani po E85. Navíc díky rychlosti hoření lihových paliv je projev těch motorů "tupý",hůře reagují na plyn. Není zkrátka nic,co by mi stálo za to tam E85 nalít do nádrže.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 17:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1389
Beaver píše:
Řekl bych, že co se týká provozu na E85 v podmínkách ČR je naprosto nezbytné a klíčové použít ECU co umí používat flex fuel senzor (a samozřejmě použít ten flex fuel senzor v autě :lol: ), který jednotce hlásí, jak to skutečně je aktuálně s obsahem lihu v palivu (a následně dle toho právě použít tu funkci adaptivního AFR). Jak tu už padlo, tak se bohužel absolutně nedá spolehnout na to, že E85 tankovaný na jedné pumpě bude to samé jako o pár kilometrů dál na pumpě jiné. Při správném použití ale E85 za cenu vyšší spotřeby umí na identickém motoru udělat výrazně vyšší výkon (dle typu motoru, objemu a boostu může jít až o stovky koní), což může být pro někoho samozřejmě zajímavé :)


Tak nějak to vidím taky.

Mám jednotku ve které mám jednu mapu na B95 a druhou na E85 a flexfuel sensor který mi "načte" aktuální směs a ladně propočítá mezi mapami. Takže když mají na pumpě moc benzínu v etanolu tak se nic nestane, jen to má menší výkon. Jezdím ke stejné pumpě a stejně se to mění dle ročního období.

Nepřestavuji motor na jiné palivo, nezabývám se raketovým inženýrstvím. Prostě mám jen předimenzované vstřiky (1700ccm) a i zbytek palivové soustavy. Semperit hadice nepoužívám, mám to vesměs v kovu a zbytek odolný vůči více chemikáliím.

Takže vlastně mne nejvíc potrápil kondenzát, který vzniká a je dost agresivní.

Pro mne je tu hodně výhod a málo nevýhod.

Výhody:
levnější než 95 benzín a sakra levnější než 108 benzín
vyšší oktanové číslo
hezky to čistí motor, výfuk atd.....
nepálí mne z toho oči, rty a podobně (prostě to není pro mne tak agresivní)

Nevýhody:
víc to žere (takže to i na nádrž neujede tak daleko)
musí se na to připravit elektronika a palivovka

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 27 črc 2015 09:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
leon4x4 píše:
Takže když mají na pumpě moc benzínu v etanolu tak se nic nestane, jen to má menší výkon.

Ja vim jak to myslis 8) , ale aby si to nekdo nevysvetlil nespravne - s tim, ze pouhym nalitim E85 do nadrze nejak zazracne dosahne 20% zvyseni vykonu, tak jen upresnim, ze ten vykon prichazi z moznosti pouziti optimalniho vylazeni predstihu zapalovani a AFR (ktere jsou v tovarni podobe podrobeny emisnim normam a co nejlepsi spotrebe), ktereho se mnohdy neda dosahnout s nizko-oktanovym palivem, moznosti pouziti vyssiho kompresniho pomeru a moznosti pouziti vyssiho tlaku turba. Jednoduse, naliti E85 do nadrze ma naprosto ten samy efekt (co se tyka vykonu motoru a za tech samych re-scaled hodnot AFR), jako pouziti 105-octane benzinu. Pokud ten motor je - napriklad tovarnou - vylazen pro 87-octane palivo (coz je ve skutecnosti - s bezpecnostni rezervou - adekvatni a velice konzervativni vylazeni pro 80-octane palivo) za doporuceni pouzivani 91-octane, tak pouhym pouzitim 105-octane (anebo E85) se naprosto nic neziska (a muze naopak i ztratit). V soucasne dobe se (v USA, nevim jak v Evrope) za nalepku E85 schovavaji vsechny paliva s obsahem ethanolu vsude od 51 do 83%, takze flex fuel capable ECU s analyzaci obsahu ethanolu je jen a pouze doporucovana (i presto, ze ne naprosto nutna - za pouziti velice sirokeho bezpecnostniho okna, ale v tom pripade se skutecne neda pouziti E85 plne vyuzit a jeho pouziti zacne ztracet vyznam).
leon4x4 píše:
Takže vlastně mne nejvíc potrápil kondenzát, který vzniká a je dost agresivní.

Dalsi veci, na kterou je vhodne si davat pozor je motorovy olej, ktery se s ethanolem nema moc rad. Pouziti vysoce kvalitnich oleju - jako treba dobre dostupny Royal Purple - v motorech pouzivajicich E85 za ucelem vykonu by melo byt samozrejmosti, ale pokud se nekdo rozhodne pro E85 z ekonomickych duvodu, tak by nemel z tech samych duvodu pouzivat i ten nejlevnejsi "no name" olej, ktery mu ten ethanol velice rychle rozlozi. S E85 je vzdy dobre vymenovat olej casteji.
leon4x4 píše:
Výhody:
levnější než 95 benzín a sakra levnější než 108 benzín

Nevýhody:
víc to žere (takže to i na nádrž neujede tak daleko)

Tyto dve vyhody a nevyhody se navzajem vylucuji :lol: . Jak hodne samozrejme zalezi na cenach E85 a vysoko-oktanoveho benzinu versus spotreba pri jejich pouziti.

Jeste neco dodam k pouziti vysoko-oktanoveho paliva - at uz to je benzin anebo E85. Spousta lidi mylne povazuje oktanove cislo jen samo o sobe za equivalent dosazitelneho vykonu bez ohledu na "specific gravity" pouziteho paliva, ktera se znacnou davkou podili na charakteristikach procesu spalovani, zejmena atomizaci paliva a rychlosti sireni plamene. Coby priklad se da pouzit motory Formule 1, ktere s kompresnim pomerem nad 18:1 a 20K RPM pouzivaji pouze 96-octane palivo. Oktanove cislo toho dokaze spoustu zamaskovat a odpustit, ale to samo o sobe neznamena, ze velice dobrych vykonu se neda dobrym lazenim dosahnout i na "bezne" palivo. Mozna proto nejsem osobne nejak velkym priznivcem E85, ono to nejak "ubira" tomu umeni vylazeni motoru k co nejvyssimu stupni dokonalosti, podobne, jako mnohe dnesni auta odpusti jejich ridicum kde co a samy za ne i zaparkuji - a pote mame lepsi auta s horsimi ridici. To je ale jen muj vlastni nazor.. :lol:

P.S.
Dekuji moderatorum za procisteni tohoto tematu 8) .

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 27 črc 2015 18:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1389
Taboo, já na to vážně nejdu nějak vědecky.
Motor Formule 1 je super, ale ten já v autech nemám a stavět ho nebudu.

Vycházím z toho, že když vezmu běžný motor třeba 4G63, 2JZ-GTE, 3S-GTE atd.... a naladím ho s nějakým relativně normálním turbem na 98benzín od pumpy.

Když vezmu E85 tak zhruba potřebuji 140% dávky paliva a když přidám cca 6stupňů předstihu v max výkonu asi nebudu moc daleko od optima...... to jde samozřejmě ověřit vážně jen na brzdě..... ale tak jako tak bude mít takové auto větší výkon.

S tou úsporou

B95 je u nás za cca 35Kč/L
B98-100 za cca 38Kč/L
E85 za cca 26Kč/L
B108 za cca 140Kč/L

takže i když vezmu že mi auto bude na ethanol žrát 1,4 x více stejně se dostanu na 36,4kč.

Hodně lidí tady v ČR dělá "přestavby" na ethanol ...... dělají to tak, že vstřikovače zapojí do jakési krabičky a ta jen prodlužuje dobu vstřiku a nějaký násobek (cca 1,4x) .... už vůbec neřeší co to je DUTY cycle a že víc jak 100% času vstřikovat nejde atd....
Ti pak také obvykle končí tak, že nic neuspoří, protože jim jen auto žere více, levného paliva což znamená jen kratší dojezd na nádrž a horší studené starty.

Oproti stavu kdy se auto opravdu naladí na ethanol. Pak sice má při stejném sešlápnutí pedálu 140procent spotřebu, ale také vyšší kroutící moment(tedy okamžitý výkon) a tedy pokud chci jet stejně rychle, šplapu méně na pedál a reálné zvýšení spotřeby je proti benzínu jen o cca 20% což mění situaci.

Pokud se ti dostává palivo do oleje, což se dostává vždy, je to špatně.... záleží jak moc se ho tam dostává a kdy je tedy dobré to řešit.

Takže za mne, když si dělám své amatérské závodní auto, jdu na to amatérsky. Místo profi paliva za 140Kč/L si koupím E85 za 26Kč a mám cosi co mi zajistí, že mohu sériový, zbytečně velkým turbem přetěžovaný motor naladit tak, že má dobrý výkon a chvíli vydrží. Ještě se u toho tvářím jako ekolog, když jezdím na kytičky místo ropy :valentyn:

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 27 črc 2015 19:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Neber to tak, ze proti zastancum a pouzivani E85 (anebo neco z toho, co tady pises) mam :wink: ... Ja muj posledni prispevek myslel jen coby doplneni pro nekoho, kdo by s tim palivem nemel moc zkusenosti, ne jako nejaky "argument". Ja sam, v pripadne nevyhnutelne potreby, na ten E85 (anebo cokoliv jineho co mne poskytne v pripade potreby reseni) skocim. V nasich pripadech to je proste jen rozdilna filozofie, rozdilny pohled na vec. V USA je E85 prozatim jen vice mene jakasi "ja taky" moda, kde to spousta lidi cpe do aut jen proto, aby se citili byt "in", k cemuz ja mam vrozeny odpor, protoze pote vidim lidi tyrat jejich turba do uplneho rozpadnuti a pouzivat tak nesmyslne velky predtih zapalovani, ze jim to chce prorazit klikovou hridel pres olejovou vanu - jen proto, ze jim to E85 dovoli. Proste veci, nad kterymi by jsi se sam - coby tuner - skutecne zhrozil.. :lol: Jinak proti nikomu (anebo tomu palivu samotnemu), kdo E85 pouziva spravne, absolutne nic nemam... Cela spousta lidi na to velice uspesne jezdi - a pokud jim to v jejich situacich prinasi nesporne vyhody, tak se proti tomu neda absolutne nic namitat.

Co se tyka toho oleje, ten se tim ethanolem nerozklada jeho protekanim do olejove vany, ale pri vzajemnem kontaktu na stenach valcu a v pripade kvalitnich oleju to nepredstavuje problem. Ja sam na E85 nejezdim (takze to nemohu nijak osobne potvrdit), ale bylo mne to sdeleno nekolika mistnimi, kteri to palivo uz dlouhodobeji pouzivaji. To bylo samozrejme urceno jen pro lidi, kteri jezdi na ten nejlevnejsi "no name" olej, ktery mohou najit v mistnim supermarketu a pote ho meni jednou za rok :lol: .

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 28 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
Preferujete když jde o 205/55 R16 LETNÍ pneumatiky nejlepší poměr ceny a kvality?
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů