Poslední návštěva: 13 pro 2019 22:16 Právě je 13 pro 2019 22:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 srp 2015 07:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1389
Taboo píše:
Fifi píše:
Bez toho pullup to ani nenastartuju

Pote bych predpokladal, ze je pravdepodobne vadny vnitrni zesilovac. Ja s ECUMaster nemam zadne osobni zkusenosti, takze skutecne nedokazu vice konkretneji poradit (snad jen s tim, ze dalsim krokem by bylo kontaktovani prodejce a zaslani toho DET3 na opravu anebo vymenu - ale to ti muze doporucit samozrejme kazdy :?: ).



Taboo ono to je trochu jinak. Na vstupu DET3 je otevřený transistor, pokud na něj připojím HALL nebo optical sensor který spíná ground, pak bez Pull-up resistoru na +5V nemám co naměřit. Tahle Piggyback nemá softwerově nastavitelný pull-up jako to jev EMU. Proto se to musí spojit venku.

Nevím jestli mám jinou verzi SW, ale v tom projektu nevidím nic, zhola nic a v logu nevidím, že by DET3 hlásila nějaké chyby v synchronizaci, tedy pak bych hledal problém na výstupu a jak jsem už psal, chce se to kouknout přes osciloscope a pak dát odpor proti zemi nebo proti +5V v hodnotě 1-2kOhm .... opět třeba vyzkoušet. Když už loguju, tak hlavně kanál chyb zapalování (synchronizace) , jinak je to informace k ničemu.

Pokud se na jedné straně ukazuje veliký rozdíl v napětí, takové zvlnění je většinou právě důkazem špatného spojení s kostrou, či napájením.....

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2015 08:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1389
Ještě mne napadlo...... v sériové jednotce je Fuel Cut ne ? A není to náhodou tím, že špatnou konfigurací (či zapojením) dochází k tomu, že výstupní hodnota napětí (MAF signál) z DET3 do ECU je prostě tak vysoká, že sériová jednotka udělá CUT ?

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2015 08:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
leon4x4 píše:
Taboo ono to je trochu jinak. Na vstupu DET3 je otevřený transistor, pokud na něj připojím HALL nebo optical sensor který spíná ground, pak bez Pull-up resistoru na +5V nemám co naměřit. Tahle Piggyback nemá softwerově nastavitelný pull-up jako to jev EMU. Proto se to musí spojit venku.

Oh, OK 8) (z toho schematu zapojeni to nebylo jasne). 1K ohm 1/4 Watt je dostatecny anebo 2.2K Ohm?

Dalsi veci, kterou bych chtel Fifimu navrhnou zkusit je zmenit (v Ignition Configuration) "Num signal per 720" ze 4 nejdrive na 2 - a pokud to nebude pracovat, tak pote na 8. Ty Nissan CAS sensory prisly ve 3 ruznych konfiguracich (od jednoho "home" okna az po ctyri), takze jedno z tech zadani poctu signalu by melo (anebo mohlo :lol: ) pracovat, co myslis :wink: ? Z toho, co jsem vyrozumel ta OEM ECU nadale provadi napeti a pouziva cam (trigger) signal, zatimco ten DET3 manipuluje predstih zapalovani posunem crank (home) signalu, spravne?

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2015 08:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
leon4x4 píše:
Ještě mne napadlo...... v sériové jednotce je Fuel Cut ne ? A není to náhodou tím, že špatnou konfigurací (či zapojením) dochází k tomu, že výstupní hodnota napětí (MAF signál) z DET3 do ECU je prostě tak vysoká, že sériová jednotka udělá CUT ?

To mne napadlo take 8) , ale Fifi se zminil, ze ta OEM ECU s tim MAF pracuje a pri pripojeni na DET3 jsou ty hodnoty identicke (plus to vystupni napeti je pomerne nizke). Na druhou stranu, ten MAF signal se zda byt po pripojeni na ten DET3 (nezvykle) stabilni s menici se VE (coz by mohlo indikovat chybu v zapojeni). Ono by stalo za to zmerit ten rozsah napeti zatimco je ten MAF na te OEM ECU a pote to porovnat s rozsahem napeti zatimco je ten MAF na DET3.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2015 22:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
...
ja som sa stretol s chybou "couner" (ci home) signalu aj pri HALL aj pri opto snimacoch
ktore boli v serii umiestnene na vackach ... ci v rozdelovacoch

zo seriovou ECU fungovali (takmer) bez problemov,
zo standalone uz bol problem pri RPM nad 3500 ..

a az neskor mi prisla "spojitost" s napajacim napatim senzorov ..
12V vs. 5V

...
nehovoriac o tom, ze napr. seriove ECU BOSCH Motronic
potrebuju cam signal iba pri starte, aby si zazali pocitat 0 az 720 st. (v tom spravnom okamihu)
a pri behu motora uz CAM signal nepotrebuju ... ani v pripade plnej sekvencie...
..a nevadi im ani ked je CAM signal zaruseny ..

co u mnohych standalone jednotiek nebyva...

..
to len tak na okraj ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 03 srp 2015 22:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 657
Bydliště: Ostrava
Když opomenu, že jsem už přídavnou kabeláž vystříhal a seriovou zase uklidil do originální podoby a v nejbližší době nepočítám s dalším laborováním, tak další postup by tedy byl (aď toto téma nějak ukončíme)?

1.pro jistotu kvaliní stíněný kabel přímo od CAS do DET vedený mimo originální kabeláž (k vůli případnému rušení - i když myslím že na vstupu do det chyba není...)
2.na ign. výstup z DET zapojit pullup nebo pulldown, podle toho co je třeba, v jednom případě to buď nenastartuju a v druhém to může maximálně pomoct ne? - tzn. když zapojím např pullup místo pulldown (nebo naopak) nemůžu nic odpálit ne? (víc už pro kvalitu signálu asi udělat nejde?)
3.porovnat ign. vstup a výstup - tenhle bod by měl být asi taky před bodem 2. ale osciloskop nemám...
4.buď to poběží nebo osciloskop v bodu 3. našel nestovnalosti ve výstupním signálu a je chyba uvnitř det, nebo v nastavení viz bod 5...
5. tenhle bod by možná měl být před bodem 4, ale nevěřím, že změnou "Num signal per 720" tomu pomůžu, když jsem ve funkci scope viděl ty 4 různě dlouhé obdélníky, podle mě akorát začne ukazovat det poloviční nebo dvojnásobné rpm vůči reálným které motor opravdu má. Jinak tedy usuzuješ Taboo správně, det o signálu z vačky vůbec neví det pouze posune signál kliky a tak donutí seriovou ecu počítat ten 1° signál dříve nebo později (podle toho co je zadáno v ign. mapě) a díky tomu si originál ecu myslí, že je blíže nebo dále od TDC než v reálu je a tím pádem zapaluje dříve nebo později.

...váhu (maf) neřešte, když je zapojená do det bez CASu (který jde přímo do stock ecu) auto běží normálně a žádné problémy nejsou, dle mě se to týká opravdu jen části snímání rpm.

JRD: CA18DET ten signál z vačky potřebuje pořád, ale to s tím napájením mi příjde jako dobrý postřeh, nevím co na to manuál nebo samotný det(abych něco neodpálil), ale jestli jsem tě pochopil dobře, tak by bylo dobré ten pullup zkusit s 12v namísto 5v?

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2015 09:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
minimalne to skusit zmerat.. voltmetrom..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2015 13:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1389
Fifi píše:
když zapojím např pullup místo pulldown (nebo naopak) nemůžu nic odpálit ne? (víc už pro kvalitu signálu asi udělat nejde?)


Proto jsou ty odpory tak relativně velké, aby tam netekl žádný zásadní proud a tím by nemělo dojít k poškození.

R=U/I, U=RI
U/R=I
1KOhm při 12V = 0,012A

což nám dá :

P=UI = 12*0,012 = 0,144W

tedy pokud něco vydrží proud 0,012A a uchladí 0,144W nemělo by to tím, že zapojíš pull-up nebo pull-down, odejít.

Nic složitého v tom není, když víš co a jak.

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2015 14:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
K tomu osciloskopu.. dlouho jsem používal k plné spokojenosti 2CH sw oscilo ze zvukové karty v pc za pár stovek. Dnes je spousta těch programu free a sondy vyrobíš za dopoledne nebo koupíš. Taky jsem dřív kupoval ne zrovna levné stíněné kabely a pak jsem zjistil že je stačí "twistovat". Můžeš si pak ověřit tím osciloskopem,že twistovaný kabel má stejné výsledky se zarušením jako nekolikanásobně dražší specialně stíněný. Rozpleteš li si nějakou současnou koncernovou kabeláž,zjistíš,že svazky jsou plné twist kabelů.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2015 21:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 657
Bydliště: Ostrava
Leon: Ok, díky, myslel jsem si to, ohmův zákon zš... V el. se zase tak moc nevyznám, ale šlo mi spíše než o to, že odpor omezí protékající proud, tak jestli tomu vstupu/výstupu nemůže ublížit víc než dvojnásobné napětí (12 vs. 5 ,které samostatný 1kOhm neřeší) bez ohledu na protékající proud...

Libor: Pokud není rozdíl mezi stíněním a twistem nijak znatelný, jedině dobře, ale vzhledem k tomu, že nebude potřeba desítky metrů, tak ušetřím max. pár stokorun a nevím jestli je třeba šetřit na něčem co už pak, nechci nikdy v budoucnu řešit/opravovat nebo vytahovat z auta (teď se nebavím o instalaci det ale emu)... Nevím, asi to pak rozhodne aktuální dostupnost jednotlivých kabelů...

K té zvukovce: Našel jsem pár schématek od úplně primitivních (2x dioda, 1x trimr, 1x odpor) až po složitější, do kterých bych se nepouštěl, ale jestli by pro mé účely porovnání signálů bez žádných větších ambic a požadavků dostačovalo třeba toto primitivní zapojení http://fyzikalnisuplik.websnadno.cz/jak ... loskop.pdf tak bych to možná do nějaké krabičky od tic-tac naletoval, v garáži se to může v budoucnu hodit...

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2015 21:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
nemas moznost zmerat, ake napajacie napatie ide zo seriovej ecu na cas ..??

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 04 srp 2015 22:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 657
Bydliště: Ostrava
Neměřil jsem, ale podle schématu 12V a Karel to tady taky už tuším psal...

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2015 17:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1389
Abychom si to ujasnili.......
Nissan CAS je napájený 12V ..... to ale nic neznamená.

Například jsem nedávno našel Honeywell Hall snímač a ten akceptuje napájení 3,8-30V (rozhodně veliké rozpětí) .... přesto je možné ho v autě použít. Asi si vůbec neuvědomujete jak hall funguje a co dělá. To že je napájený nějakým napětí je jedna věc, to potřebuje aby fungovala jeho interní elektronika, která vyhodnocuje magnetické pole. Na výstup Hall sám o sobě (a pravděpodobně i toho nissan Cas) nepouští žádné napětí ..... prostě žádné. Otázka bude: Jak to že tedy nějaké naměřím ? Snadné. Hall na svém výstupu má otevřený výstup, nebo sepne proti zemi. Tedy už přímo v EMU, nebo v jiné ecu je pull-up resistor na nějaké napětí ( z pravidla +5V) a ten odpor má hodnotu třeba 10kOhm (jestli to je 1KOhm nebo 100KOhm nehraje roli). V momentě, kdy je hall otevřený jednotka sama čte na svém vstupu +5V, no a když hall sepne proti zemi a dejme tomu že vedení má odpor 1 Ohm, pak bude na jednotce 0,0005V).

http://sensing.honeywell.com/005844-1.pdf

Je to moc hezký dokument, tak si pročtěte příklad referenčního zapojení, nastudujte si i to jak mají vypadat okénka v kovovém kolečku ... prostě jak to funguje.

Jak říkají amíci : there is no replacement for displacement ............... tak o znalostech to platí také, ty také ničím nenahradíš.

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 05 srp 2015 23:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
Karle, kukam ze si ten prispevok trochu zeditoval ... :mrgreen:

ono nieje HALL ako HALL, nieje OPTO ako OPTO ..
a nieje ecu ako ecu ..

v pripade hallu si skus zobrat sinamc z felicie a z oplu ... a daj mi vediet k akemu zaveru si prisiel..
a pull-up rezistor tiez nebyva v standardnej vybave vsetkych ecu (ci uz standalone alebo seriovych)

v pripade opto senzorov bude tiez "podobny" rozdiel..
napriklad v suvislosti s napajacim napatim ma hned napada.... akou intenzitou svieti ta infra dioda .. pri 5v a pri 12v..

...
tiez pod pojmom "opticky snimac" moze byt brana iba cisto elektronicka suciastka fototranzistor+infradioda
ale tiez aj "modul", teda fototranzistor+infradioda+kontroler("pridavna elektronika")
co sa neda vo vela pripadoch rozlisit "o ktory typ sa jedna", kedze je to kus zaliateho plastu s kablikom, ci konektorom..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 04:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Ty starsi Nissan (CA18, FJ20, SR20, RB series, etc.) CAS jsou opticke (ne Hall-effect) sensory.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 07:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 657
Bydliště: Ostrava
Na napájení CASu jsem nesahal, ale uvažoval jsem (možná zcestně), že když bude na vstupu do det ten pullup k 5V a né k 12V, tak už ten DET dostane sice signál sice o dobrém průběhu, ale nízké "amplitudě" (jestli je to možné?) a ten pak překopíruje na výstup kde si ho vezme seriová ecu a ta s ním sice do určitých otáček bude umět pracovat ale od určitých to vyhodnotí jako chybu a utne to... Na to by byl asi dobrý ten osciloskop aby se zjistilo, co leze z CASu když je zapojený seriově a pak jak vypadá signál před a za det3...

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 09:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
bohuzel nevim nic o nissan 200sx a ani o ecumaster tak to berte z rezervou, to co sem si vygugloval ale

ten DET3 pripoj paralelne k tomu seriovemu ECU a jenom monitoruj ten signal z CAS, udelej zapojeni do seriove ECU a vyprdni se na interni pullup v DET3 a uvidis co bude DET3 videt za prubeh, korektni pull up a na spravne napeti bude v ECU

podle me tam bude muset byt pull up na 12V o velikosti kolem 1k a mensi, neni duvod aby do optickeho snimace slo 5V pro sensory, je to videt i ze schematu zapojeni, vystup optickeho sensoru bude open colector, pull up v ECU

take je tam moznost kopirovat signal ign pres DET3 beze zmeny, jak pisou v manualu

dale jsou tam spojene dva signaly paralelne z CAS tj dela to jiny celkovy prubeh, kde ecu ma vstup pro dva signaly ale z DET3 de jenom jeden, nevim jak to celkove ma fungovat opravdepodobne to realizuje funkci wired or, asi se predpoklada zeseriva ECU to ma spojene uvnitr, hadam, ze to muze byt napr. v ramci nejakeho value engineeringu v pozdejsich verzich firmware a svazku auta, kdy je vynechany jeden drat


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 09:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
leon4x4 píše:
Tedy už přímo v EMU, nebo v jiné ecu je pull-up resistor na nějaké napětí ( z pravidla +5V) a ten odpor má hodnotu třeba 10kOhm (jestli to je 1KOhm nebo 100KOhm nehraje roli).

S prominutim, to neni tak docela pravda. Hodnota toho pull-up resistoru urcuje hodnotu proudu ze zdroje napeti k zemi (v sepnutem stavu CAS) a soucasne hodnotu napeti na vstupu (ve vypnutem stavu CAS). Protoze impedance (odpor) vstupu a pull-up resistor tvori delic napeti (nevim, jestli to je spravny pojem :lol: ), pouzitim pull-up resitoru zbytecne vysoke hodnoty muze dochazet ke snizeni napeti na vstupu natolik, ze muze zacit dochazet k nedostatecnemu rozliseni "high" a "low" signalu. Z meho pohledu z toho schematu zapojeni toho DET3 vyplyva, ze by mel mit svuj vlastni zdroj referencniho napeti a vnitrni pull-up resistor (na #8) a jeho pouzitim nasledovne snizovat hodnotu napeti vystupniho signalu do OEM ECU (ktera pote muze mit problem s rozlisenim "high" od "low").

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
hodnota pull up odporu ovlivnuje signal z vystupu open collector zasadnim zpusobem jak se pull up odpor zvysuje klesa strmost hran signalu, pote se meni i tvar signalu z obdelniku se stava sinusovy prubeh a klesa amplituda, stejnosmerna slozka roste, nebot se musi nabijet kapacita pripojeneho kabelu atd... v praxi pri nejake frekvenci nebo pri urcite sirce impulsu uz jednotka nebo jine zarizeni nevyhodnoti spravne pritomnost nebo sirku pulsu

v ustalenem stavu toto neni viditelne, protoze dynamicka slozka chybi

idealni pull up je takovy aby pri sepnuti nebyl pretizeny vzstup open collector a navic pri maximanim pozadovanem rozliseni hran nedoslo k vyznamnemu zkresleni signalu v tomto pripade je jiz v ECU tj je ho potreba zmerit but ohmetrem, ale je potreba merit na obe strany + na + a - na - a potom i obracene, nebo zmerit zatezovaci charakteristiku vstupu a odpor vypocist


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 10:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 657
Bydliště: Ostrava
semysak píše:
bohuzel nevim nic o nissan 200sx a ani o ecumaster tak to berte z rezervou, to co sem si vygugloval ale

ten DET3 pripoj paralelne k tomu seriovemu ECU a jenom monitoruj ten signal z CAS, udelej zapojeni do seriove ECU a vyprdni se na interni pullup v DET3 a uvidis co bude DET3 videt za prubeh, korektni pull up a na spravne napeti bude v ECU


To můžu, ale jedinné co takto zkontroluju je "jak to vypadá", tedy tvar průběhu ale interní funkce scope (ona tam ta funkce je pouze aby ti ukazázala jak vypadá trigger a nic jiného ti nepoví) mi už nijak nerozliší velikost "rozkmitu/amplitudy", takže když ten signál bude vypadat stejně, tak nezjistím jestli je v "maximu" 5V nebo 8V, 10,12...

semysak píše:
podle me tam bude muset byt pull up na 12V o velikosti kolem 1k a mensi, neni duvod aby do optickeho snimace slo 5V pro sensory, je to videt i ze schematu zapojeni, vystup optickeho sensoru bude open colector, pull up v ECU


semysak píše:
take je tam moznost kopirovat signal ign pres DET3 beze zmeny, jak pisou v manualu


To je, to jsem zkusil, ale bezezměny, ovšem teď mě napadá, že jsem tuto funkci nezkoušel bez toho pullup, takže tam by mohl být zakopaný pes, protože jestli jsem už na vstupu do det zmršil signál tím pullup tak už tím det3 (který ho sice nijak neupravil ani nezkazil) prošel špatný až do seriové ecu...

semysak píše:
dale jsou tam spojene dva signaly paralelne z CAS tj dela to jiny celkovy prubeh, kde ecu ma vstup pro dva signaly ale z DET3 de jenom jeden, nevim jak to celkove ma fungovat opravdepodobne to realizuje funkci wired or, asi se predpoklada zeseriva ECU to ma spojene uvnitr, hadam, ze to muze byt napr. v ramci nejakeho value engineeringu v pozdejsich verzich firmware a svazku auta, kdy je vynechany jeden drat


Signály tam spojené nejsou, jak vačka tak klika má svůj signálový kabel, který se ve svazku asi 30cm před seriovou ecu rozvětví a jde na dva piny ecu, tak má klika 2 piny v ecu a vačka taky dva piny, ale úplně jiné, teď z hlavy nevím, ale klika tuším piny 41 a 51, vačka piny 42 a 52, tzn. signály se tam nijak nemíchají ale det3 upravuje pouze jeden z nich...

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2015 12:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2280
Bydliště: Dobříš
Fifi píše:

K té zvukovce: Našel jsem pár schématek od úplně primitivních (2x dioda, 1x trimr, 1x odpor) až po složitější, do kterých bych se nepouštěl, ale jestli by pro mé účely porovnání signálů bez žádných větších ambic a požadavků dostačovalo třeba toto primitivní zapojení http://fyzikalnisuplik.websnadno.cz/jak ... loskop.pdf tak bych to možná do nějaké krabičky od tic-tac naletoval, v garáži se to může v budoucnu hodit...

Pro tvoje potřeby bude v pohodě stačit,děje v motoru nejsou nikterak závratně rychlé. Já používám ted ten co mám v ecu. Ten ukazuje počet zubů,uhel natočení motoru včetně napětí na senzorech a času sepnutí výstupů. Docela si ted chválím možnost volby napětové urovně snímaču a PNP,NPN snímačů.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 02:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
semysak píše:
hodnota pull up odporu ovlivnuje signal z vystupu open collector zasadnim zpusobem jak se pull up odpor zvysuje klesa strmost hran signalu, pote se meni i tvar signalu z obdelniku se stava sinusovy prubeh a klesa amplituda, stejnosmerna slozka roste, nebot se musi nabijet kapacita pripojeneho kabelu atd... v praxi pri nejake frekvenci nebo pri urcite sirce impulsu uz jednotka nebo jine zarizeni nevyhodnoti spravne pritomnost nebo sirku pulsu

v ustalenem stavu toto neni viditelne, protoze dynamicka slozka chybi

idealni pull up je takovy aby pri sepnuti nebyl pretizeny vzstup open collector a navic pri maximanim pozadovanem rozliseni hran nedoslo k vyznamnemu zkresleni signalu v tomto pripade je jiz v ECU tj je ho potreba zmerit but ohmetrem, ale je potreba merit na obe strany + na + a - na - a potom i obracene, nebo zmerit zatezovaci charakteristiku vstupu a odpor vypocist

Zajimave 8) . Co se tyka toho vypoctu hodnoty pull-up resistoru, nestaci pouze vydelit napeti (napriklad +5 anebo +12V) pozadovanym prutokem proudu (pri sepnuti CAS, napriklad 0.001A [1mA] ) - anebo to je mnohem slozitejsi :? ?

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 08:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
no je to jednoduche, pull up s kapacitou kabelu a kapacitou a odporem vstupu ridici jednotky tvori low pass filter, a plati veskera teorie k tomu.

prenos vyssich frekvenci je omezeny, v motoru sice nejsou nijak zavratne rychle deje napr. 10 000 rpm odpovida 166 Hz ale v pripade toho zminovaneho CAS jde uz o 166 * 360 tj 60 khz

problem je spis v tom ,ze pro casove rozliseni je treba mit dostatecnou cili velkou strmost rozhodujicich hran impulsu, pro impuls se da rict ze potrebujes horni prenosovou frekvenci fh=0.35/Tr

kde Tr je delka nabezne hrany od 10% do 90% ustalene hodnoty napr. pokud chceme delku hrany max 1 mikrosekundu coz je relativne kratka hrana tak max. kmitocet je 350 kHz

Fifi: ad spojene signaly, moje chyba koukal sem do toho zapojeni det3 kde k tomu pripojuji pull up ale spatne sem si to vylozil a spojil s originalnim zapojenim spatne, kazdopadne pokud do det3 pripojis pouze vstupy paralelne k ridici jednorce mel by byt videt vypadek signalu pri prekroceni urcitych rpm


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 09:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Zajimave veci 8) . Jake charakteristiky kabelu CAS signalu by se pote - z hlediska zkresleni signalu ve vyssich RPM - daly povazovat za nejvhodnejsi? Rozumim tomu spravne, ze s pouzitim CAS disku s nizsim poctem okenek (hran), nizsi frekvenci a vice casu k zachovani vysoke "reactance" kabelu je dosazeno nizsiho poklesu strmosti hran (vzhledem k RPM, relativne k casu) a proto vyssi presnosti signalu (moznosti vyssiho oddeleni "high" a "low" impulsu)? Ono by bylo zajimave videt signal treba F1 motoru pri 20K RPM - a nakolik snizeni strmosti jeho hran omezuje vysku jeho pouzitelne amplitudy.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 11:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
neda se to jednoduse rict,

obecne plati ze kabel co ma mensi kapacitu, v katalogu je to v pf/metr nebo pf/feet ma pri stejenm pull up strmejsi hranu, nebo pri stejnem kabelu je mozne snizit pull up pro lepsi hranu

je tam ale omezeni zase tim spinacem nebo fototranzistorem v tom optickem/hall snimaci aby nebyl pretizeny

velikost rpm na kvalitu signalu nema v podstate vliv, dulezita je strmost hrany - rpm dela jenom opakovani hran, potom co je hrana delsi nez perioda signalu (rpm) tak proste signal nedojede do sve ustalene hodnoty je to podobne jako slew rate u zesilovace treba zde
http://jeastham.blogspot.cz/2010/10/mod ... spice.html

myslim ze se driv narazi v motorsportu na omezeni rychlosti hrany nez na max. frekvenci kabelu, ktera ma podobny efekt.

kazdopadne okamzik kdy vstup ECU prestane videt zmeny signalu zalezi na mnoha faktorech, jaky ma rozhodovaci urovne H a L, jestli ma na vstupu hysterezi (prechod 01 je pro jine napeti nez 10) atd..

idealni by bylo mit dvoukanalovy osciloskop a na jeden kanal dat vstup do ecu ye sensoru a druhy kanal dat nekam na procesor nebo fpga v ecu kde je jiz zpracovany signal a hned bude jasno

napr. pro v soucasnosti bezne logicke obvody jsou idealni hrany 1 az 100ns amplituda 3.3V, ale pozor hrana delsi nez 10 mikrosekund nemusi byt vyhodnocena dobre, protoze je proste moc pomala, musi se resit napr. pomoci schnitt trigger - dodani hystereze

troufam si tvrdit ze na digitalnich vstupech 99% ecu bude LVTTL schnit trigger hradlo 74LV14 nebo HC14, propadne 40014 s nejakou upravou rozsahu vstupnich napeti, nekde mozna nejaky analogovy komparator s volitelnou referencni hodnotou ale to by asi byl zbytecny luxus

edit: dulezity je take i rozmer okenka protoze pri rotaci disku nedojde k pruchodu plneho proudu fotosnimacem jak daval odkaz leon 4x4 hned tak je hrana pomalejsi nez u hall snimace, kde je temer vzdy na vystupu ze sensoru ten schmitt trigger,

v ecu ten schmitt trigger narovna - udela strmejsi hanu i z oskliveho signalu, ale jak se rika kde nic neni ani smrt nebere, tj. neumi to zazraky, muze byt zdrojem nepresnosti casovani etc.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 12:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 4025
..pravdupovediac..
tak kapacitna zlozka kablu ma doteraz nikdy nenapadla..
vzdy som braval v uvahu len tu rezistentnu..

v podstate, pokial by som bral "ako odrazovy mostik" doporucene katalogove zapojenie lubovolneho opto snimaca..
tak problem by nemal nasat ..
ci ..\??

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 14:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
no pull up by mel byt idealne mensi alespon 10x nez je vstupni odpor jednotky,zalezi na danem snimaci

napr. koncovy snimac klapky michahni vzduchu v klimatizaci bude mit jiny (mnohem vetsi) pull up nez CAS protoze jsou na nej jine naroky na rychlost odezvy

ale pokud znas katalogovy list toho konkretniho snimace tak v nem je vetsinou zapojeni, kde je pull up zmineny pro ktere plati namerene dynamicke hodnoty a toho bych se drzel

pro ty rychle snimace bych videl ten pull up treba i 330 ohmu ale ne do 12V ale do nejakeho nizssiho napeti aby tam toho moc neteklo, od 5 ma tak do 10 nebo 20 mA

obecne si myslim ze na tyhle digitalni veci pull up do 1kohm do 50 kohm na nenarocne veci a jakykoliv odpor v zapojeni 100kohm a vice nema v aute co delat, pokud k tomu je nejaky extremni duvod tak max 1 mohm


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2015 17:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
semysak píše:
.........

Zajimave info, dekuji za rozsireni obzoru 8) . Dobre vedet, jak neco pracuje - i presto, ze v mem pripade, kdyz uz musim pouzit nejaky pull-up (anebo pull-down) resistor, tak to je vetsinou jen 1K Ohm 1/4 Watt na nejakem nenarocnem spinacim 0-5V AVI (treba teplotniho cidla), etc. a velice zridka na nejakem DPI.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2015 07:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
neni zac, v podstate at se na to koukas z jakekoli strany 1 k ohm postaci ve vetsine pripadu, v podstate si stoji za to lamat hlavu jenom pri prvni aplikaci, pak je to porad vse stejne a dokola

jenom kdyz na osciloskopu vidis misto obdelniku sinus nebo trojuhelnik je dobre si uvedomit ze ten pull up a jeho kabel muze byt jedna z pricin :- )


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 srp 2015 18:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 657
Bydliště: Ostrava
http://ulozto.cz/live/xfsW7FZu/video016-3gp

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
Preferujete když jde o 205/55 R16 LETNÍ pneumatiky nejlepší poměr ceny a kvality?
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů