Poslední návštěva: 27 čer 2017 04:28 Právě je 27 čer 2017 04:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 28 čer 2016 15:36 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Momentálne doděláváme nekolik přestaveb na programovatelnou jednotku a narazili jsme na problém u dvou aut, kde je výstup alternátoru regulován ignálem ze seriové ecu. Tu nyní nemáme a potřebujeme vyřešit regulaci jiným zpusobem řesil toto již nekdo ? bohužel jiný alternátor s vestavěnou regulací se díky nedostatku místa a atypickému ukotvení nedaří implementovat.

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 28 čer 2016 15:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
A co ti brání použít libovolný externí regulátor napětí?

http://www.ebay.com/bhp/external-voltage-regulator

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 28 čer 2016 17:39 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Beaver píše:
A co ti brání použít libovolný externí regulátor napětí?

http://www.ebay.com/bhp/external-voltage-regulator


protože jsme zkusili už tři a nefungují tak jak by měli :(( ( mimochodem v čr se dají sehnat kolem 3-5stovek Bosche )

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 00:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Idaho von Věšín píše:
řesil toto již nekdo ?

Ano. Nejjednodussi reseni je pouzit PWM output, budto pres 470-ohm pull-up (na 12V) resistor anebo s inverted signalem (na zem). Pouzij frekvenci 250 Hz, target voltage 14.7V (zalezi na baterii), min duty 0%, max duty 100%, start duty 75% (anebo cokoliv bude potrebne k dosazeni target voltage) a gain 100 (uprav podle potreby v zavislosti na zatezi a vykyvech napeti).
:wink:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 07:03 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Taboo píše:
Idaho von Věšín píše:
řesil toto již nekdo ?

Ano. Nejjednodussi reseni je pouzit PWM output, budto pres 470-ohm pull-up (na 12V) resistor anebo s inverted signalem (na zem). Pouzij frekvenci 250 Hz, target voltage 14.7V (zalezi na baterii), min duty 0%, max duty 100%, start duty 75% (anebo cokoliv bude potrebne k dosazeni target voltage) a gain 100 (uprav podle potreby v zavislosti na zatezi a vykyvech napeti).
:wink:



Mockrát díky, o použití PWM výstupu sem se snažil něco načíst už v noci, ale moc sem to nechápal, tak sem to stáhnul kolegovi elektrikáři at mi to dnes vysvětlí :)

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 09:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Idaho von Věšín píše:
Mockrát díky, o použití PWM výstupu sem se snažil něco načíst už v noci, ale moc sem to nechápal, tak sem to stáhnul kolegovi elektrikáři at mi to dnes vysvětlí :)

Neni zac, you're very welcome :wink: . ECU ovladane alternatory nepouzivaji typicke regulatory napeti (takze ani nejaky externi s nema nebude pracovat), ale jejich vystup je ovladan pomoci "field switching" - opakovanym zapojovanim a odpojovanim proudu do civky rotoru. Tvuj kolega bude vedet :wink: . Samozrejme bude zalezet na moznostech, ktere tva ECU pro PWM vystupy nabizi, ale receno jednoduse, "start duty" je zavisle na pozadovanem "target voltage" (treba 13.6 anebo 14.7V, cokoliv ma byt tovarni vystupni napeti) s "beznou" zatezi (bez svetel, steracu, fenu, sterea na maximu, etc.) min a max duty od nuly az na 100% zarucuje plny rozsah vystupu alternatoru s menici se zatezi a pomoci "gain" pote upravis vystupni napeti za pouziti maximalni zateze (se vsim "on" a naplno) co nejblize k tomu tovarnimu napeti s "beznou zatezi" (target voltage). Nejaka mensi variace (0.2-0.3V) je OK, ale, na druhou stranu je zase samozrejme nezadouci mit 16V vystup a alternator bezici na 100% duty (a prebijet baterii anebo poskodit nejakou elektroniku, ktera tech 16V nemusi snest) anebo ten vystup tak nizky, ze pri rozsviceni brzdovych svetel zeslabnou predni svetla anebo zacnou kolisat otacky fenu anebo palivoveho cerpadla :lol: . Samozrejme, "frequency" ovlada rychlost s jakou je ta ECU schopna odpojovat a zapojovat proud do civky rotoru a reagovat na menici se pozadavky, 250 Hz je naprosto dostatecne.
:wink:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 10:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
Tak to je strašná zhovadilost :D Proč to udělat jednoduše, když to jde složitě... Měl jsem za to, že ten alternátor je víceméně klasický, potom by to ten externí regulátor vyřešil :(

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 10:20 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Beaver píše:
Tak to je strašná zhovadilost :D Proč to udělat jednoduše, když to jde složitě... Měl jsem za to, že ten alternátor je víceméně klasický, potom by to ten externí regulátor vyřešil :(


Bohužel Mazda :(( ale nedes se, zatím to vypadá že to má i 2JZ a nekterá 1JZ :((

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 11:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Beaver píše:
Tak to je strašná zhovadilost :D Proč to udělat jednoduše, když to jde složitě...

:lol: Take nejsem moc velkym priznivcem, ale po strance fumkcnosti je nutno priznat, ze regulace alternatoru pres ECU se odrazi v jeho vyssi spolehlivosti a zivotnosti. Na druhou stranu nektere automobilky s tim zachazeji posledni dobou az tak daleko, ze ten alternator reguluji i na zaklade teploty baterie, zateze motoru a teplote vstupniho vzduchu :( ...

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 14:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
Ono nějaké opodstatnění to určitě mít bude, na druhou stranu třeba u Toyot jsou ty Denso alternátory poměrně spolehlivá záležitost i s klasickým řešením, při problémech se často jen vymění klasicky ojeté uhlíky nebo vyhořelý regulátor a v obou případech jde o poměrně laciné položky (oproti novému alternátoru).

Ad 1JZ/2JZ - není mi známo, že by to tak někde bylo použito, možná snad u posledních atmo Lexusů? Nejposlednější 1JZ s VVTi a "elektronickým plynem" má Pavel pro swap do Mk3 z Toyoty Crown a pokud vím, tak i ten má klasický alternátor s regulátorem napětí (a to Crown měla tři prdele různých fíčur včetně možnosti používat tempomat s radarem, apod., takže bych v ní tady tohle pokročilejší řízení alternátoru možná trochu čekal). U mě naštěstí tohle nehrozí... :)

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 14:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2183
Bydliště: Dobříš
Já jen doplním že česky je to impulsní regulace buzení alternátoru,daleko častější využití má u moto a pwm je řízeno pid regulátorem. Alternátor který je takto řízen na tvrdou dvoustupnovou polovodičovou regulaci předělat nelze. Jak píše Taboo,tak třeba koncernové vozy mají umístěné pod baterií čidlo teploty. Beaver: tipnul bych si že i tvoje rav už má tento systém řízení regulace napětí. I zde už je impulsní princip zmíněn a je to z učebnice roku 1987 http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_ ... E_6b02.pdf

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 15:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
Mám RAV4 02 a co jsem se díval, tak má taky klasický regulátor... Možná až další generace. IS to taky nemá, ale u druhé generace IS už v EPC regulátor není, takže tam už to je asi řešeno ECU.

Obrázek

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 15:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Ja velice rad pouzivam dnesnimi standarty zastarale GM CS130 alternatory, ktere se - diky jejich neklesajici popularite - podle potreby daji postavit za velice priznivou investici v nespocetnych konfiguracich napriklad k jejich premisteni anebo potrebam velkych palivovych cerpadel (ve spojeni s buck-boost regulatory za ucelem stabilizace tlaku paliva), kde nejaky 70A tovarni alternator nedostacuje a pri 100% duty nekde v blizkosti svodu, exhaust manifoldu anebo turba moc dlouho nevydrzi. Pouze myslenka, s kterou si nekdo muze mit zajem pohravat... :lol:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 15:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
No obdobně v Toyota komunitě se občas používají alternátory z Toyoty Tundra, ale stejně tak jsem viděl nabídku od někoho v US, kdo za relativně příznivou cenu převinul existující alternátor na vyšší výkon. Tady v ČR mi přišlo, že nabídka podobných služeb dost pokulhává... Ale celkově když se dívám, jak u některých aut je elektronika natolik prolezlá do všech systémů, tak je patrně i blízko doba, kdy "normálně" nepůjde auto upravit aniž by přestalo z poloviny všechno fungovat :lol: Při troše štěstí se toho ale nedožiju :mrgreen:

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 17:41 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Děkuji Karlovi a Tabooovi, opět se ukázalo že EMU je skutečne programovatelná ECu :) s karlovo pomocí po telefonu naprogramována funknce buzení altíku behem nekolik minut :)


Kájo, i Taboo, ještě jendou díky :)

beaver - mam ted na dílne 1JZ VVTi a má buzení přes ECU :)

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 22:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
Tak to jedině musí být z Toyoty Verossa JZX110 s automatem, ta má šílenou atypickou ECU oproti všem ostatním 1JZ VVTi. Naprosto nejhorší motor na swap s origo elektrikou a ECU, protože k tomu nejsou pinouty. Tam je to použití standalone naprosto nejlepší volba. Já osobně bych se vyprcal na nějaké harakiri s tím vlastním řízením alternátoru a přehodil tam alternátor z jakéhokoliv rozbitého GS300, který by měl pasovat rozměrově i řemenicí.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 22:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Idaho von Věšín píše:
Děkuji Karlovi a Tabooovi, opět se ukázalo že EMU je skutečne programovatelná ECu :) s karlovo pomocí po telefonu naprogramována funknce buzení altíku behem nekolik minut :)


Kájo, i Taboo, ještě jendou díky :)

8)

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 05 črc 2016 19:11 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Beaver píše:
Tak to jedině musí být z Toyoty Verossa JZX110 s automatem, ta má šílenou atypickou ECU oproti všem ostatním 1JZ VVTi. Naprosto nejhorší motor na swap s origo elektrikou a ECU, protože k tomu nejsou pinouty. Tam je to použití standalone naprosto nejlepší volba. Já osobně bych se vyprcal na nějaké harakiri s tím vlastním řízením alternátoru a přehodil tam alternátor z jakéhokoliv rozbitého GS300, který by měl pasovat rozměrově i řemenicí.


Bobře čti pořádne, neřeším toyotu, jen jsem zmínil že to 1Jz to má také, ale upřímne je mi to u kelu, jelikož k tomu motoru dávám komplet kabeláž s ecu a pokud človek není uplne blbej tak najde schéma i na JZX110 :)

řeším mazdu a ješte k tomu podélně uložené BP, tento altík používá pouze miata VVTi ( příčne uložené BP používá std altík jako ostatní miaty ).

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 06 črc 2016 06:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6349
Na JZX110 Chasera schéma najdeš, na JZX110 Verossu najdeš hovno.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulace alternátoru přes ECU
PříspěvekNapsal: 12 zář 2016 18:17 
Offline

Registrován: 21 bře 2013 09:07
Příspěvky: 76
Beaver píše:
Na JZX110 Chasera schéma najdeš, na JZX110 Verossu najdeš hovno.


Trvam na puvodním( nedalo mi to ), najdes to v DB toyoty, na placeném přístupu, použij proxi identifikaci JPN, thaiwanu, atd a zaplat si přistup do toy databáze . ( stahoval jsem ted nedávno pinouty k MR-S a 7gen TS celice pro JDM protože sem zjistil že pinout nesedí ani proti EU ani UK verzi :(

_________________
RB/1+2JZ/13B/KLZE - Dovoz JDM motoru na zakázku, přestavby, swapy, renovace - info po mailu
Swapy 1/2/3UZFE takřka do čehokoliv :)
Transport podvalem po celé EU za příznivé ceny.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO