Poslední návštěva: 22 led 2018 13:13 Právě je 22 led 2018 13:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26 úno 2017 23:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2007 14:09
Příspěvky: 47
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Zdravím všechny odborníky,

naskytla se mi možnost a koupil jsem z Itálie auto na ND. Auto mělo mít mimojine i kované písty.
Motor jsem rozebral a písty s ojnicemi vytáhl, písty jsou na první pohled odlišné od sériových a jsou odlišné i od kovaných pístu na trhu. Takže usuzují že jde o zakázkové vyrobené písty ( písty nemají žádné počínání číslo)
Moje otázka tedy je zda jde u těchto pístu nějak spolehlivě a nedestruktivne zjistit zda jsou opravdu kované a případně co by mohly vydržet. Jedná se o písty na Punto GT turbo.

_________________
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2017 17:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Jiste. Kazdy zkuseny stavitel motoru rozezna kovane pisty od odlivanych behem dvou sekund. Odlivane pisty maji uvnitr znamky po spojeni forem, vyssi uroven porovitosti a nedokonalosti. Kovane pisty maji jeich vnitrni povrch hladky, bez jakekoliv porovitosti. Taktez se da pohledem urcit postup vyroby, odlivane pisty se nedaji do jejich vnitrnich tvaru kovanim vetsinou vytvorit. Pokud tady das obrazky tech pistu (zevnitr), tak ti mohu s urcitosti rici jestli se jedna o kovane anebo odlivane pisty.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 27 úno 2017 21:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2007 14:09
Příspěvky: 47
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
http://eclesia.rajce.idnes.cz/pisty/

Moc díky za cenné rady.Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.
Druhá věc co mě zarazila je to že jsou to "Tčkové" písty , měl jsem zato že se používají pouze u atmosfericky plněných motoru.

_________________
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2017 01:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Eclesia píše:
Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.

Ano 8) . To vnitrni "die" (Google mne to nechtela prelozit do cestiny, ale je to proste ten kus, ktery pomoci hydraulickeho pressu vyrazi ten vnitrek toho pistu zatimco napechuje material do koruny [anebo snad hlavy] a sten pistu) je vzdy navrzen tak, aby se z dutiny toho pistu dal vzdy po vyrazeni vytahnout. U litych pistu se naopak pouziva piskovy kus ve tvaru te vnitrni dutiny, ktery se po odliti jen rozdroli a z te dutiny vysype (a neda se z nich vetsinou jen vytahnout jako to "die" hydraulizkeho pressu).
Z tech obrazku je take zrejme, ze se skutecne jedna o zakazkove pisty, jejichz design by zadna automobilka v zadnem pripade v beznem produkcnim motoru (s vyjimkou snad jen nejakych skutecne high-performance exotickych motoru) z duvodu zivotnosti nepouzila.
:wink:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2017 21:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3882
...pekny pist ...

To Taboo:
to slovo ktore hladas, mozno nema v cestine alebo slovencine adekvatny jednoslovny vyraz..
mohlo by to byt:
násada lisu
čap lisu
trň lisu
sedlo lisu (i ked toto je skor ta spodna cast)

..a pod. ..

ak neakeho strojara napadne ten spravny vyraz, tak sem snim ..
(mne nieco beha hlavou, ale ani za boha si spomenut)

EDITED:
este ma napadli slovo ako: úderník

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2017 21:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2007 14:09
Příspěvky: 47
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Taboo píše:
Eclesia píše:
Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.

Ano 8) . To vnitrni "die" (Google mne to nechtela prelozit do cestiny, ale je to proste ten kus, ktery pomoci hydraulickeho pressu vyrazi ten vnitrek toho pistu zatimco napechuje material do koruny [anebo snad hlavy] a sten pistu) je vzdy navrzen tak, aby se z dutiny toho pistu dal vzdy po vyrazeni vytahnout. U litych pistu se naopak pouziva piskovy kus ve tvaru te vnitrni dutiny, ktery se po odliti jen rozdroli a z te dutiny vysype (a neda se z nich vetsinou jen vytahnout jako to "die" hydraulizkeho pressu).
Z tech obrazku je take zrejme, ze se skutecne jedna o zakazkove pisty, jejichz design by zadna automobilka v zadnem pripade v beznem produkcnim motoru (s vyjimkou snad jen nejakych skutecne high-performance exotickych motoru) z duvodu zivotnosti nepouzila.
:wink:


To "die" by měla mít český ekvivalent tzv. zápustka(spodní trn kovacího lisu).
S tím že ty písty nevydží 200-300 tisíc km jsem smířený :D auto bude spíše na občasné vyblbnutí :)

_________________
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 01 bře 2017 02:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Dekuji 8) , pridam ty vyrazy do sveho technickeho slovniku :wink: .

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2017 18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1513
jelikož mam 1.5 km k člověku co vyrábí kované písty a ojnice (resp. obrábí z předkovaných), tak názvosloví toho co tvoří tu dutinu je trn

ad k tématu.. pokud to je z IT tak designově jsou podobný tomu co v minulosti dělalo CPS -Pistoni-Speciali http://www.pistonispeciali.com/EN/cars.htm#.WLhWNzh4SyA

dnes už dělaj písty trochu jinak a v porovnání s tím co je na trhu patřej k tomu dražšímu (resp. za sadu do coupe 2l 16V chtěli 35000,-, což v porovnání s woesnerem je 2x tolik..)


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO