Poslední návštěva: 22 říj 2018 02:47 Právě je 22 říj 2018 02:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 23 dub 2017 13:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 652
Bydliště: Ostrava
Vzhledem k tomu, že na youtube sleduju dost videjí s tématikou okolo aut, vyskočilo na mě tohle video https://www.youtube.com/watch?v=SK2R2LdkLKs a když opomenu ten motivační začátek a povídání o "smyslu života" od půlky videa, tak mě to zaujalo a rád bych znal váš názor na tohle "počínání"... Funguje to? Pokud ano, jakou zrnitostí končit pro MLS+permatex? Co když má člověk hlavu srovnanou "strojně" (tzn. absolutně rovnou) ale povrch je pro MLS nedostatečný (např. z důvodu špatné řezné rychlosti, ryclosti posuvu atd...), dá se tímto způsobem vylepšit povrch bez toho aby utrpěla rovinnost? Případně nějaké tipy... Díky.

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 23 dub 2017 21:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3946
...ale ano fuguje to ...
..len ...

pokial chces "zrovnat" hlavu na nejakom tom farovite co mas doma na behanie okolo baraku..
a neni zrovna hlava a blok zohnuty jak luk .. tak to takymto sposobom zrovnas..
treba si vsak davat pozor na to, aby clovek neprebrusil kraje...

este sa to da robit "aj opacne" ..
smirgel das na kus "rovneho skla" (volakedy tuto podmienku splnalo len zrkadlo)
a pobehas "dotycnym predmetom po zrkadle" ..

EDITED:
na zlepsenie hrubky povrchu liatinoveho bloku po rovnani (frezov)
posluzi obycojny droteny kartac na vrtacke, ci uhlovej bruske ..
..ale aj tu treba davat bacha ..

Idealna drsnost na MLS tesnenie je tusim RA50 ..
(ked ne tak ma nekdo opravte... )

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 23 dub 2017 22:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6480
Kolega se Suprou si takhle teď nechal srovnat blok. Auto má někde kolem 400 HP odhadem, MLS se použilo. Uvidíme jestli to vydrží. Prý mu blok škrábal starší pán, který to jinak pro ně dělá i v jejich servisu (povětšinou na naftových Renckách) a fungují.

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm) - in progress
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 24 dub 2017 19:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 652
Bydliště: Ostrava
Beaver: Zaškrábaní je ještě neco jiného, to se 100% rovná deska napatlá "barvou na razítka" a pak se otiskne na blok, tam, kde se otiskne, tak ty místa se pak takovou spec. škrabkou seškrábnou/seříznou a tak pořád dokola, dokud se neotiskne celá plocha bloku, ve finále to pak vypadá jak kdyby to dělal nějaký řezbář, ale plocha je rovná...

Jrd: Mě osobně jde spíše o tu úpravu povrchu než o rovnání jako takové, protože si nedokážu představit ten čas a energii než to člověk ručně srovná a jestli se to vůbec podaří... Opačný způsob se skleněnou tabůlkou jsem si už našel a možná to vypadá, že to bude přesnější a "blbuvzdornější"... RA50 doporučuje cometic, taky jsem ale četl názory, že čím blíže zrcadlu, tím lépe. Hlavu i blok mám právě rovnanou frézou (holt když jsem to řešil, tak byli všichni chytří, že je to hlavně třeba srovnat obojí né pouze hlavu, jen už mi nikdo neřekl nic o nějakém RA a že frézou ho nedosáhnu, to jsem si pak už při zjištění problému zjistil/nastudoval sám). Pokud jedu styl důchodce, tak se to neprojevuje nijak viditelně, ovšem stačí pár rovinek+boost a mám plnou přepadovou nádobku... No mám takové "trilema" Jedna verze je to otevřít, vyčistit a dát tam oem těsnění na kterém by to mělo držet bezproblému, jenže oem těsnění má někde výkonový strop který mám v plánu překročit (i když né letos), takže spíše dočasné řešení. Druhá verze je to zkusit ručně jako na videu a mls+ permatex. Verze 3 je to rozhodit do šroubku a odvézt to na brusku a né na frezku jako minule a pak taky mls+permatex, jenže vím já, že to udělají tak jak je potřeba např. hrubost brus. kotouče? Navíc moc brousit si taky už nemůžu dovolit...

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 24 dub 2017 22:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6480
Moje chyba, na video jsem nekouknul, měl jsem za to, že jde právě o škrábání a málo jsem věnoval pozornost zbytku textu...

Ad video - jak sám říkal, je to oldschool metoda. Je to z dob, kdy prostě profi vybavení na motory nebylo. Osobně bych se to bál použít na čemkoliv větším, než je čtyřválec, prostor pro chyby potom značně roste. Tlačit na to musíš rovnoměrně, chce to trochu praxe bych řekl. Jde ta metoda použít? Ano. Je to dobrý nápad zkoušet poprvé na turbomotoru, se kterým chceš jít poměrně daleko, když jsi to nikdy nedělal? No nevím...

_________________
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm) - in progress
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 dub 2017 18:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 652
Bydliště: Ostrava
No dobrý nápad to asi není (v mém případě, kdy jsem to nedělal) a kdybych to neviděl, tak mě to ani nenapadne, na druhou stranu myslím, že to člověk (trochu zručný) asi nemůže zkazit tak, aby to případně bruska neopravila, když by to vyšlo, tak ok, další zkušenost, když by to ale neklaplo, tak to zbytečně 2x rozebírám a stejně vezu na brusku... To je více méně to co mě "sere", protože na to auto nemám tolik času co bych chtěl a dávat motor "zbytečně" dvakrát dokupy... Uvidíme, díky za názory.

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 25 dub 2017 21:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2975
Bydliště: Havířov
Kdysi jsem dělal v zámečnické firmě a vyráběli se tam obaly na turbíny. Jedna půlka měla asi 25tun a dosedací plocha byla nějak 40x250cm a brousilo se to do rovna ručně, protože to do žádného stroje nedostaneš prostě. A ty dvě poloviny turbíny se k sobě montovaly bez těsnění, takže to muselo být naprosto dokonalé.

Byla na to spešl pasta a taková destička asi 30x50 cm s nějakým smirkem a prostě se to za držáky vzalo do ruky a krouživými pohyby se brousilo a brousilo a brousilo a brousilo.... No, byl jsem rád, že tohle dělat nemusím. Jednu tu plochu dělali dva chlapi tak měsíc.

Píšu to pro představu, že to jde, ale že to dělat nechceš :D

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 dub 2017 05:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2006 20:20
Příspěvky: 652
Bydliště: Ostrava
To co popisuješ je zase lapování, tam je úběr ještě menší a finyš o hodně lepší, takže to trvá, pokud začínáš s hodně drsným povrchem...

_________________
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 26 dub 2017 07:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2975
Bydliště: Havířov
Aha :D no začínali s povrchem, který byl už hodně hladký.

Se v tom až tak nevyznám :D já to jenom zvedal, když zkoušeli těsnost takovým gelem :D

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 říj 2018 16:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2014 13:44
Příspěvky: 238
https://www.youtube.com/watch?v=1ch8KYiqSNg


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], DotNetDotCom.org [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů