Poslední návštěva: 12 pro 2018 10:16 Právě je 12 pro 2018 10:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 lis 2018 10:30 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
Takze dam do pozornosti "par ludom" tento produkt.

Jedna sa o free ECU management, s procesorom od ST na architekture ARM.
Ma to 12 spinanych vystupov, 6 digitanych vystupov a 12 analogovych vstupov.
(a este tam su podla mna aj neake rezervy)

Ovladaci software je TunerStudio, a tiez to ma aj "neaku ich vlastnu" konzolu.
Funguje to na windowse, linuxe a asi hocikde, kde je java (350 :mrgreen: )
Web stranka je tu: https://rusefi.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Verzie su dve, jedna "taky maly plosacik" vid foto ..
a druha "dospelejsia doska", zabudovatelna do povodnej krabicky od DENSO ECU,
spolu aj s konektorom ...
(takze toyotaci, mazdaci a iny japonci si mozno pridu na svoje)

Obrázek

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2018 22:38 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
..tak mam to popajkovane ..
a odskusane na stole ...

teraz najst nejakeho pokusneho kralika.... :mrgreen:

Obrázek

Obrázek

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018 21:02 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 259
cisty blazon... 8) ak to bude na prvykrat funkcne, tak klobuk dole...letovanie ta asi bavi...


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018 21:28 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
..no ..asi tak prvych 10 minut .. :mrgreen:

jako tato "hracka na 4 valec" je na stole funkcna..
triger wheel mam "odmontovany z kluky" a tocil som to na vrtacke .. s hall cidlom ..
..a vyzeralo to byt funkcne ...

Samotna doska s procesorom ma dostatok vystupov / vstupov na to,
aby sme dokazali ovladat 8 valec plne sekvencne
k tomu este aj neaky ten "dalsi spotrebic" ci PWM ventil..

Po HW stranke je kdispozicii doska, ktoru clovek zabuduje do DENSO krabicky z MX5ky..
Maju modul WBO2 kontroleru, KNOCK chip vypada ze je na doske nakresleny, ci by aj fungoval .. to neviem..


Po SW stranke, na ETB chlapci vyvojari pilne pracuju, takze to vyzera slubne.
Uvidim, ako pojmu moju namietku na riadenie toho 8 valca.

..
Takze mi to pride ako nieco, co ma potencial, otazkou je, ako to zuzitkuju ..
a tiez mi to nepride "zastarale" ako napr. VEMS, MegaSquirt a podobne klony...
co su na trhu uz cca 10 rokov, a pride mi ze stagnuju ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 07:46 
Online

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 111
Jako je to zajímavý počin, jen se optam v čem je to lepší než třeba vems? Kdyz vezmu cenové to není nic zásadního (plus pájení), výstupy, vstupy, knock, wb kontroler to je nastejno. Respektive u vemsu vím že to funguje(a probíhá u nich taky vývoj, takže zastarani asi nehrozí), tady to bude chtít asi vývoj.
Neber to prosim jako rypani nebo zaslepení vemsem, opravdu mě zajímá srovnání.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 09:05 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
No napr. VEMS stale pouziva ATMEGA procesor, co v dnesnej dobe nieje ziadna vyhra.
(kedze to nepocita s desatinou ciarkou).
Pripadna "pomalost" Vemsu sa ti prejavi (tak ako mne) na motoroch s ITB ..
AD prevodnik je 8bit - cize povedzme ze na hodnotu 0 - 5 V mas 256 dielikov - co moze vadit ale nemusi ..

V principe, a v prevedeniach ake su momentalne dostupne, to asi cloveku moc rozdielne nepride,
pripadne to pride cloveku rovnake.

rusEFI ma procesor od ST ktory je na ARM architekture, takze "uz pozname desatinu ciarku"
ma to 4x SPI zbernicu, na ktoru si dokazes napojit napr. 10bit ci 16bit AD prevodnik (s lubovolnym poctom vstupov)
..ale to samozrejme treba dotiahnut softwareovo .. (to je ten potencial, ktory to ma)

Je v predaji "dospela doska" https://www.tindie.com/products/russian ... led-board/
uz osadena, kde sa ale staca ta vyhoda tej nizkej ceny..

to co mam ja, zatial vyslo cca 100euro, pricom samotna procesorova doska stala cca 40
a stalo ma to povedzme den pajkovania ...
(jasne ten co vie sotva popajkovat dva draty dohromady trafopajkou, asi nedokaze popajkovat nieco taketo)
(ked nikdy nedrzal v ruke mikropajku)

Ja vidim plus aj v tom, ze tu "vykonovu dosku" si viem spravit na mieru, podla svojich potrieb.

Navyse sa stretavam s potrebou riadit 8Valce s elektrickou skrtiacou klapkou, a to z tych lacnych riaidiaciek zvlada akurat tak VEMS,
aj to "zo steroidmi", teda vo vnutry je dorobeny multiplexer na analogove vstupy.

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 09:13 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
...az si niektory spomeniete...

onoho casu tu bola diskusia, este s jednym takym panom .. dost vyznamnym ...

kde sme sa bavili na podobnu temu ...
kde zaverom toho celeho bolo,

ze dnes sa da postavit riadiaca jednotka na motor, ktora by sa dokazala naladit sama ... :spac:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 22:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 srp 2005 13:31
Příspěvky: 3718
Bydliště: Český Těšín
Tak doufam, ze se do toho pustis :D velmi rad budu sledovat tvuj progress :lol: 8) :pifko:

_________________
Audi Coupe Quattro


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2018 06:14 
Online

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 111
Díky za srovnani, v čem se poznala pomalost procesoru vemsu u itb (několik aut jsem na vemsu s itb ladil a žádnych potíží si nevsim).
Samoladitelna ecu není ve smyslu postavení palivových a predstihovych map problém stačí mít wb lambdu a snímání tlaku ve válci, nedokážu si ovšem představit algoritmus který by si dokázal načíst zuby na kolech, přiřadit vstřikovace, nastavit cívky atd.
Navic Samoladitelna ecu postrádá smysl pro většinu uživatelu, běžně se jednou ecu nastaví na konkrétní motor a už do ní nikdo nesahne. Tudíž investovat XX t navíc není rentabilni.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2018 18:58 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
samozrejme, neaku tu "zakladnu geometriu" je potrebne zadat ..
ci "naprogramovat" do toho procesora...

ten pohyb tych kolies sa v podstate nikdy nemeni ...
akurat mozno mat neake to "fail safe okno" kedy sa proste vyhaha rozvodova retaz ci remen ...

To preco by bolo dobre mat ECU co sa sama nauci (adaptacne) hodnoty je na pochopenie uplne jedonoduche (trivialne).
Rozdielna kvalita paliva, rozdielna nadmorska vyska, rozdielna teplota vzduchu a pod.
(jasne mame korekcne tabulky na zaklade teploty ... ale to je k dosiahnutiu maximalneho mozneho vykou stale malo ... )
(obzvlast ked beriem v uvahu, ze napriklad taky KNOCK mi zatial na ziadnej "s tychto lacnych" ECU nikdy nefungoval spolahlivo)

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2018 19:02 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
monty01 píše:
Díky za srovnani, v čem se poznala pomalost procesoru vemsu u itb (několik aut jsem na vemsu s itb ladil a žádnych potíží si nevsim).


..no napriklad taky prechodvy rezim z WOT na cca 30-40%, a nasledne "spravne" akceleracne obohatenie ... do WOT
.. v case pod 0.5 sec . ...

ci pripadne prevadzkovanie podla MAP senzoru na ITB ... (to je des .. )
..ci uz ako hlavne cidlo, alebo ako korekcne ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 06:46 
Online

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 111
No otázkou co je v tomhle případě způsobeny rychlosti (pomalosti) procesoru a co je prodleva lambdy, případně špatný nastaveni.Jinak jsem si oproti všem ecu co jsem dělal rozdílu v reakcích nevsim. během příštího roku bych se měl ochomytat kolem trochu dražší a snad i lepší ecu tak uvidim.
Pouzit u itb map jako hlavní údaj je přece nesmysl, nezávisle od použité ecu, od cca 20-30% otevreni klapek je v sání nulový podtlak tzn použiji tps jako hlavní a map jako korekci. Jen si musím správně nastavit u korekční tabulky hodnoty tlaku, nelze ji používat defaultne, navíc každý motor má jiný hodnoty podtlaku na volnoběhu a při brzdění motorem. Tudíž nelze použít defaultne jednou upravenou na všechny.motory.
No a pak i tahle korekce pomáhá udržet správný A/F poměr v přechodových stavech, není to jen na obohacení dle rychlosti pohybu tps.
Add samoadaptabilni ecu, tohle by měli zajistit správně nastavený korekce, já mám se samoucicim systémem celkem špatný skusenosti kdy se podobný systém (ne v autě) dokázal proucit až k nefunkcnosti.
No uvidíme co z tyhle nový ecu vypadne za nějaký cas a progres. Když bude vhodny projekt tak ji zkusím, není nad to mít ji v ruce.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 09:05 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
..no ono tej "pomalosti" som si nevsimol zpociatku ani ja ...
..pokial som nezobral do ruky Mastera ... :mrgreen:

v podstate skusenosti a pocity z ladenia a pouzivania s ITB,
mame asi vsetci rovnake, aj tu "vedla o ulicu" jedno nemenovane E30 V8 ITB
a spravanie sa motora ci iste neduhy s tym spojene, su tiez asi rovnake u kazdeho

v kazdom pripade teraz hladam neakeho "pokusneho kralika" na odskusanie rusEFI ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 09:56 
Online

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 111
Ok je to možné, i proti oem ecu jsem neviděl rozdíl ale nevylucuju ze to bude lepší. Myslíš imsoft? Procesor má možná dobrý ale pro mě to totálně zabíjí ovládací program (pokud už někdo nevytvoříl něco normálního), od nich mi tu leží ecu v regale.
Ještě přemýšlím nad smyslem pracovat s desetinu čárkou, je prece jedno jestli uložím do proměnné 2500ms nebo 2,5 s. Jestli ta posedlost výpočetní m výkonem procesoru není v tomhle spíš na škodu ostatnimu (co na tom že by si procik mezi příkazy mohl dát spek když pak nejsi jednoduse intuitivně ovládat ecu, případně muset řešit ovladani wb lambdy externě....
Na tom plosnaku jsem si nevsim nějakych silových konců s chlazením? Kolik to mana vystupech zatížitelnost A, koukal jsem i dowiki a buď jsem slepý....... (jsem na founu tak možná přehlížím).
Osobně bych třeba u ecu uvítal výstup alespoň simulovany na eobd protokol, viz nový způsob na emisích, na generovat readiness kódy, jsou potřeba dělat auta novějšího rv a samozřejmě "vsichni stavíme auta jen na závody"

_________________
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 10:15 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3960
..hej myslim imf..
ono ten SW nieje sice nijako pekny "s vela kolonkami a okienkami" ... ale da sa..
a funguje to ..

na rusEFI som napajkoval 12x IRF7842PBF, co je mosfet co by mal zvladnuut 14A

potom tam ma Hi-Low driver TC4427 co je na 1.5A..
..ale je to zamenitelne za MCP1404 ten je na 4.5A ..

takze neake "ohromne velke chladice" alebo "tranzistory v TO200" uz v dnesnej dobe fakt niesu potreba ..

na doske je to nachystane pre CAN komunikaciu s SN65HVD230
co ja ale nemam napajkovane, lebo to zatial nepotrebujem...

..este mi tak napadla dalsa vec ..
ak nechcem spinat zapalovacie cievky "s nicim hore uvedenym"
ale chem si osadit vlastny CDI modul, tak mi vtom nic nebrani ..
..
co jedna stych vyhod HOMEMADE ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], JRD McLAREN, monty01 a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů