koeficient na sprinty na TURBO

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

koeficient na sprinty na TURBO

Příspěvek od Kapka »

kolik by byl unosný koeficient na sprinty na TURBO? ten co je u nás v ČR x1.7 se mi zda hodne divokej...zkuste lidičky tady napsat,ale rozumně kolik by jste braly ten koeficient...a zkuste to i trosku obhajit...mam 1.8T,výkonnove okolo 220 PS,a když se postavím na startu proti M3 nebo nove Z-350 tak mi to prijde docela mimo...zkuste lidičky napsat kolik mate koni a z jakeho objemu motoru,at mužem udelat nejake porovnani a pak treba zkusit neco zmenit...diky David
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Víš, nechci být vůči tobě nějak krutý, ale prostě 220 koní z 1,8 turbo je zkrátka sakra málo :-((( Viděl bych to jako na nevhodném autě na sprinty.
Vem si, že v podstatě ty se máš srovnávat se subárkama, co mají dvoulitr turbo, 400 koní. A tyto auta se zase mají srovnávat s autama s atmosferickým motorem.
Takže jediný a správný přepočet respektovaný všude po světě je 1,7.

Takže asi tak nějak

Lander

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

no prostě když chceš sprintovat, nemůžeš čekat, že se seriovkou nějak výrazně uspěješ, v tý naší kategorii to chce tak 350k, ale na druhou stranu si můžeš zajezdit jenom proti času a stejně silnejm soupeřům ve třídě, akorát za to nedostaneš pohár a dobře zajetá jízda s porazením stejně silnýho soupeře stojí taky za to :-)
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

2 Martin_354: no lépe už to napsat ani nešlo. :-)

Lander

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

proto chci rozjet tuhle debatu...kolik mate obsah,kolik z toho mate koni apod....abych vedel nejake pomerne zastoupeni u nas na české scéně...ja preci nemam auto na pohary,vim to a kvuli tomu jsem to sem ani nepsal...ale postavit 1.8T proti M3 je docela blbost ne?Docela by stacilo kdybych spadnul treba do kategorie niže,do 3 litru,tam už jakžtak bych se mohl i chytat...vemte to rozumne...kolik se da udelat rozumný vykon z 1.8T aby to nebyl zavodni motor....cca 250PS...a kdo vlastne pouziva na motory turba-WV groupe 1.8T,pak Fiat 2.0T,pak Subaru a Mitsubishi...a pak už me moc toho nenapada...ty Fiaty maji taky tak okolo 250 PS,takže trosku srovnatelne s WV groupe,akorat ty kluci japonský to maji trosku vice...
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

Kapka píše:proto chci rozjet tuhle debatu...kolik mate obsah,kolik z toho mate koni apod....abych vedel nejake pomerne zastoupeni u nas na české scéně...ja preci nemam auto na pohary,vim to a kvuli tomu jsem to sem ani nepsal...ale postavit 1.8T proti M3 je docela blbost ne?Docela by stacilo kdybych spadnul treba do kategorie niže,do 3 litru,tam už jakžtak bych se mohl i chytat...vemte to rozumne...kolik se da udelat rozumný vykon z 1.8T aby to nebyl zavodni motor....cca 250PS...a kdo vlastne pouziva na motory turba-WV groupe 1.8T,pak Fiat 2.0T,pak Subaru a Mitsubishi...a pak už me moc toho nenapada...ty Fiaty maji taky tak okolo 250 PS,takže trosku srovnatelne s WV groupe,akorat ty kluci japonský to maji trosku vice...
proc myslis? je teda lepsi postavit group 2.0 (115ps) proti tvoji 1.8 (kde mas turbo a jeste zvysenej tlak)? to si myslim ze je nefer...
Evo nebo Subarko ma 265PS v zakladu to, ze z nej nekdo vymackne 400+ps je neco jinyho, narozdil od rodinnyho auta s 1.8T ktery neni staveny na zavody, ale na jizdu na chatu :D
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

sorry Martine zapomnej jsem na Nissanky 200ZX....
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Tak treba Saxo 1,6 VTS kompressor s cca. 200PS/900kg da M3ku celkem s klidem... Kdyz odlehcis na nakejch 1100kg tak uz tech tvych "220PS" nebude k nicemu... :wink:

Ted me napadl takovej extrem, ale jestli chces hodim ti sem video z brzdy kde figuruje Civic 1,8T s 802WHP... To jest 802PS na kolech... Jenze je tu dalsi problem - je to predohrab...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Já s tímhle koeficientem souhlasím. Tudíž 1,7. Měnit to kvůli oktávce co je spíš rodiný auto? Chci sprintovat koupim si na to rozumný auto který výkonově odpovídá. Třeba já sem si koupil saxo je to 1,6 120ps a při váze něco kolem 920kg to udělá dost. myslim že 1,7 je ok :D
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Ritchma píše:Já s tímhle koeficientem souhlasím. Tudíž 1,7. Měnit to kvůli oktávce co je spíš rodiný auto? Chci sprintovat koupim si na to rozumný auto který výkonově odpovídá. Třeba já sem si koupil saxo je to 1,6 120ps a při váze něco kolem 920kg to udělá dost. myslim že 1,7 je ok :D
Ja mam 1,6 131PS+ s 900kg a jede na picu... :smich: Chci do 1,3jek...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Zemi píše:
Ritchma píše:Já s tímhle koeficientem souhlasím. Tudíž 1,7. Měnit to kvůli oktávce co je spíš rodiný auto? Chci sprintovat koupim si na to rozumný auto který výkonově odpovídá. Třeba já sem si koupil saxo je to 1,6 120ps a při váze něco kolem 920kg to udělá dost. myslim že 1,7 je ok :D
Ja mam 1,6 131PS+ s 900kg a jede na picu... :smich: Chci do 1,3jek...
Mezi ty škodovky co mi nadělí sekundu? :smich:
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

tojebordel píše:
Kapka píše:proto chci rozjet tuhle debatu...kolik mate obsah,kolik z toho mate koni apod....abych vedel nejake pomerne zastoupeni u nas na české scéně...ja preci nemam auto na pohary,vim to a kvuli tomu jsem to sem ani nepsal...ale postavit 1.8T proti M3 je docela blbost ne?Docela by stacilo kdybych spadnul treba do kategorie niže,do 3 litru,tam už jakžtak bych se mohl i chytat...vemte to rozumne...kolik se da udelat rozumný vykon z 1.8T aby to nebyl zavodni motor....cca 250PS...a kdo vlastne pouziva na motory turba-WV groupe 1.8T,pak Fiat 2.0T,pak Subaru a Mitsubishi...a pak už me moc toho nenapada...ty Fiaty maji taky tak okolo 250 PS,takže trosku srovnatelne s WV groupe,akorat ty kluci japonský to maji trosku vice...
proc myslis? je teda lepsi postavit group 2.0 (115ps) proti tvoji 1.8 (kde mas turbo a jeste zvysenej tlak)? to si myslim ze je nefer...
Evo nebo Subarko ma 265PS v zakladu to, ze z nej nekdo vymackne 400+ps je neco jinyho, narozdil od rodinnyho auta s 1.8T ktery neni staveny na zavody, ale na jizdu na chatu :D
hele ja nevim co se hned do me snažíš navažet...ja chtel jenom proste rozproudit rozumnou diskuzi o koeficientech na turbou...protože prijedu nekam na sraz a slysim spoustu narku ze 1.7 je blbost...a když to chci takhle otevrene nekde zacit řesit,tak napises takovoudle blbost..ja preci nechci davat turba a atmosfery do jedne katogerie bez koeficientu...nejsem preci padlej na hlavu...jenom si myslim ze by se mel ten koeficient trosku snizit....ja preci nemam auto na sprinty,vim to...ono s muzikou ktera važí cca 100 kg a na 18" kolech ani poradne sprintovat nejde...a už jsem jeden diferak rozlomil,tak si davam ted i trosku majzla,takže moc sprinty nejezdim....neni to kvuli jenom memu autu,je to kvuli vsem turbarum...
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

jasny, ale tak kdybys mel koef 1.3, tak by ses vyhnul treba Subarum a Evam i tem M3, byl bys v kat. do 2500 mel bys kolem sebe treba Corollu: 192PS, s2000: 240PS, Integru: 190ps a mnoho dalsich. Urcite by sis pomohl, ale to by se zas nelibilo jim, ze maj cistej vykon a ty ho honis turbem
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Zemi píše:Tak treba Saxo 1,6 VTS kompressor s cca. 200PS/900kg da M3ku celkem s klidem... Kdyz odlehcis na nakejch 1100kg tak uz tech tvych "220PS" nebude k nicemu... :wink:

Ted me napadl takovej extrem, ale jestli chces hodim ti sem video z brzdy kde figuruje Civic 1,8T s 802WHP... To jest 802PS na kolech... Jenze je tu dalsi problem - je to predohrab...
800hp na prednych kolesach???
:smich2: :smich2: :smich2: :smich2:
ROFL
tak to je neco. daj link....

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

JonnY: asi máš nějakej záchvat, měl by sis vzít prášek :o)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

JonnY píše:
Zemi píše:Tak treba Saxo 1,6 VTS kompressor s cca. 200PS/900kg da M3ku celkem s klidem... Kdyz odlehcis na nakejch 1100kg tak uz tech tvych "220PS" nebude k nicemu... :wink:

Ted me napadl takovej extrem, ale jestli chces hodim ti sem video z brzdy kde figuruje Civic 1,8T s 802WHP... To jest 802PS na kolech... Jenze je tu dalsi problem - je to predohrab...
800hp na prednych kolesach???
:smich2: :smich2: :smich2: :smich2:
ROFL
tak to je neco. daj link....
http://download2.hondaclub.cz/videa/short/tehbeast.wmv
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Zemi píše:
JonnY píše:
Zemi píše:Tak treba Saxo 1,6 VTS kompressor s cca. 200PS/900kg da M3ku celkem s klidem... Kdyz odlehcis na nakejch 1100kg tak uz tech tvych "220PS" nebude k nicemu... :wink:

Ted me napadl takovej extrem, ale jestli chces hodim ti sem video z brzdy kde figuruje Civic 1,8T s 802WHP... To jest 802PS na kolech... Jenze je tu dalsi problem - je to predohrab...
800hp na prednych kolesach???
:smich2: :smich2: :smich2: :smich2:
ROFL
tak to je neco. daj link....
http://download2.hondaclub.cz/videa/short/tehbeast.wmv
Tak kde jste kdo?
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Zemi: asi už ho přešel smích
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

PJ píše:Zemi: asi už ho přešel smích
asi jsi ho nepochopil, on se nesmal tomu ze je to nerealne tech 800PS, on se smal tomu, ze nekdo cpe penize a takovej power do predokolky :D

koeficient 1.7 je ok...
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

KFJ píše:
PJ píše:Zemi: asi už ho přešel smích
asi jsi ho nepochopil, on se nesmal tomu ze je to nerealne tech 800PS, on se smal tomu, ze nekdo cpe penize a takovej power do predokolky :D

koeficient 1.7 je ok...
Ale i tak ty predokolky delaj casy 9.xx - 10.xx. :wink:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
KFJ
Příspěvky: 931
Registrován: 06 bře 2004 23:39
Bydliště: www.tuning-magazine.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KFJ »

Zemi píše:
KFJ píše:
PJ píše:Zemi: asi už ho přešel smích
asi jsi ho nepochopil, on se nesmal tomu ze je to nerealne tech 800PS, on se smal tomu, ze nekdo cpe penize a takovej power do predokolky :D

koeficient 1.7 je ok...
Ale i tak ty predokolky delaj casy 9.xx - 10.xx. :wink:
no a? :D auto na jedno pouziti a jeste s pomuckou na zadni naprave? :D
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Ted jsem to nepochopil, ale to je jedno...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Kapka píše:
ja preci nemam auto na sprinty,vim to...ono s muzikou ktera važí cca 100 kg a na 18" kolech ani poradne sprintovat nejde...a už jsem jeden diferak rozlomil,tak si davam ted i trosku majzla,takže moc sprinty nejezdim....neni to kvuli jenom memu autu,je to kvuli vsem turbarum...
Super, nemáš auto na sprinty ale chceš snížit koeficient aby jsi uspěl, nebo aby všichni turbaři co jen průměrně zapracuji na motoru uspěli proti těm co věnuji spoustu peněz a práce do atmosferického motoru aby z něj vydupali co to jen jde.
Vždyť už je tu dost aut, co překračují těch tvých 220 koní a nepotřebují k tomu turbo. Jo jsou to dvoulitry, ale snad ty dvě deci zase nehrají takovou roli. :-)))

Ale jaksi zapomínáš, že tu jsou také ti turbaři, co nekřičí, že ten koeficient je hodně, ale máknou a vyrovnají se s tím.

Lander

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

KFJ píše:
Zemi píše:
KFJ píše: asi jsi ho nepochopil, on se nesmal tomu ze je to nerealne tech 800PS, on se smal tomu, ze nekdo cpe penize a takovej power do predokolky :D

koeficient 1.7 je ok...
Ale i tak ty predokolky delaj casy 9.xx - 10.xx. :wink:
no a? :D auto na jedno pouziti a jeste s pomuckou na zadni naprave? :D
Jo jinak dodavam ze tehle 500WHP+ Civicu je v USA na silnicich az az... Jsou proste a jednoduse streetable... :lol: To by asi nasralo majitele EVO kterej by chtel radoby zavodit v primy lajne... :smich:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Mosťa
Příspěvky: 215
Registrován: 22 lis 2004 11:56
Bydliště: Valašské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mosťa »

S koeficientem souhlasím, bohužel ne každý původně rodinný vůz je nejvhodnější na sprinty, i když má solidní motor.
www.walachmotors.com
TUNING CLUB VSETÍN


Leonardo, Michelangelo, Donatello,..........................................PUNTO!!!

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jo, chci jezdit sprinty a umís'tovat se vysoko, chce to mít vhodné auto.

Také když jsem chtěl vážněji začít jezdit vrchy, dlouho jsem přemýšlel o autě a nakonec volba padla na nízkoobjemovou motokáru, splašenou nákupní tašku, Suzuki Swift.

Ale to mi připomíná, že hodněkrát už jsem na fórech viděl téma koupil jsem si to a to auto, chci ho začít tunit, nevíte kde něco seženu. No a ona to nějaká stará hnusná plečka, na kterou plácat spojlery, či upravovat motor či podvozek je vyhození peněz komínem.

Lander

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

uz som tu.
mi islo o to, ze prenasat cez predne kola 800hp a 700nm je uz troska na hlavu.
to uz moze byt problem preniest cez setky 4.
takze sa mi to zda byt absurdne. ale na dragrace...
neviem mi to pride postavene na hlavu.

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

Anonymous píše:
Kapka píše:
ja preci nemam auto na sprinty,vim to...ono s muzikou ktera važí cca 100 kg a na 18" kolech ani poradne sprintovat nejde...a už jsem jeden diferak rozlomil,tak si davam ted i trosku majzla,takže moc sprinty nejezdim....neni to kvuli jenom memu autu,je to kvuli vsem turbarum...
Super, nemáš auto na sprinty ale chceš snížit koeficient aby jsi uspěl, nebo aby všichni turbaři co jen průměrně zapracuji na motoru uspěli proti těm co věnuji spoustu peněz a práce do atmosferického motoru aby z něj vydupali co to jen jde.
Vždyť už je tu dost aut, co překračují těch tvých 220 koní a nepotřebují k tomu turbo. Jo jsou to dvoulitry, ale snad ty dvě deci zase nehrají takovou roli. :-)))

Ale jaksi zapomínáš, že tu jsou také ti turbaři, co nekřičí, že ten koeficient je hodně, ale máknou a vyrovnají se s tím.

Lander
hmm...s tebou je asi taky dobra diskuze co?prave že jsem se s par klukama treba v Mimoni na seradišti bavil co maji turbiny,a spousta mi řeklo že nemaji sanci v tehle kategorii,a že si to jedou jenom pro sebe apod....a jsou to treba kluci s Fiatama Coupe atd,kde maji vice uprav na motoru nez ta moje piksla...ale že proti M3 furt nemaji sanci...at to pocitam jak to pocitam 1786cm2 x 1.7 je 3.036 to znamena že jdu do kategorie 3-3.5 litru...je docela divne že nejaka pravidla odsoudi pulku startovniho pole do role komparzistu...ale me to neva,chtel jsem jenom trosku rozporoudit diskuzi na tohle tema...nehadam se hned o kazkou kravinu...myslim že koeficient tak 1.5-1.6 by byl trosku spavedlivejsi..ale to je jenom muj nazor,a proto jsem chtel aby se ozvaly i ostatni....
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Hele pockej... Ja ted koukam na vysledkovou listinu a vidim tam jen jednu M3ku 3,2 (ktera mela navic horsi cas jak kamos s Civicem)... Takze na prvnich mistech jsou 4kolky 2.0T... :wink: Neni co resit...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Příspěvek od sub13 »

to me je uplne jedno jakej koef. bude, protoze za 1.je to vec poradatele a za 2.si tam pojedu zazavodit (pro radost ne pro pohar) a kdyz u toho jeste predjedu silnejsiho soupere, tak to bude pocit k nezaplaceni :D

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“