Palivová soustava

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

leon 4x4: Prave proto me zarazi, ze vetsina japonskych nadupanych kar ma externi palivovou pumpu

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

street.racer píše:leon 4x4: Prave proto me zarazi, ze vetsina japonskych nadupanych kar ma externi palivovou pumpu
nevím co maj za pumpy a třeba tam ty zpětňáky maj
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

leon 4x4: Zpetnak = ventil ktery pousti jen jednim smerem?

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

street.racer píše:leon 4x4: Zpetnak = ventil ktery pousti jen jednim smerem?
Ano zpětný ventil který propouští jen jedním směrem rock
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Drobná poznámka - ač benzín odmašťuje, tak mi už před nějakou dobou opravdu můj známej mechanik potvrdil, že se palivová pumpa palivem "maže". Proto se například v návodu k takovýmu autu člověk dočte že by neměl připustit úplný spotřebování paliva v nádrži - jednak nasaje bordel ze dna a jednak spálí pumpu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

leon4x4 píše:
street.racer píše:
Beaver píše:No já mám za to, že výhoda vnitřní pumpy je pravděpodobně to, že okamžitě dodává benzín, protože jakmile sepne, tak sosá palivo a celý vedení je tak vlastně trvale plný benzínu a natlakovaný. Ale možná mám nějakej křivej náhled na problematiku a oproti externí pumpě to je bezvýznamný :)
Myslim si ze to je uplne stejne i u externi, pokud umistis vedeni od collector tank dolu na collentor tank, tak Ti tam chca nechca natece to palivo...
Myslím že Beaver má pravdu, u externí pumpy se může stát, že pojede více či méně chvíli nasucho nebo s malou zátěží. Každá pumpa raději tlačí než táhne. (říká se že jen Vůl raději táhne než tlačí) Ale dalo by se to kompenzovat zpětným ventilem. Paluivová pumpa totiž chod na sucho nemá ráda a myslím že by rychle odešla.
Myslim ze ani u externi pumpy se nemuze stat ze by sla nasucho a ze by se palivo pri zastaveni pupmy "vratilo spatky" do nadrze...to je proste nesmysl.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

GTRunner píše:
leon4x4 píše:
street.racer píše: Myslim si ze to je uplne stejne i u externi, pokud umistis vedeni od collector tank dolu na collentor tank, tak Ti tam chca nechca natece to palivo...
Myslím že Beaver má pravdu, u externí pumpy se může stát, že pojede více či méně chvíli nasucho nebo s malou zátěží. Každá pumpa raději tlačí než táhne. (říká se že jen Vůl raději táhne než tlačí) Ale dalo by se to kompenzovat zpětným ventilem. Paluivová pumpa totiž chod na sucho nemá ráda a myslím že by rychle odešla.
Myslim ze ani u externi pumpy se nemuze stat ze by sla nasucho a ze by se palivo pri zastaveni pupmy "vratilo spatky" do nadrze...to je proste nesmysl.
Není to nesmysl, je to prostá gravitace :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

V tom vašem sporu bude asi nejdůležitější jak bude zrovna ta pumpa umístěná! Pokud bude pod úrovní hladiny paliva tak samozřejmě k zavzdušnění nedojde, ale pokud by byla nad ní tak by k tomu mohlo dojit.
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

CCCO 1.8T píše:V tom vašem sporu bude asi nejdůležitější jak bude zrovna ta pumpa umístěná! Pokud bude pod úrovní hladiny paliva tak samozřejmě k zavzdušnění nedojde, ale pokud by byla nad ní tak by k tomu mohlo dojit.
Tyhle otázky jsou relativní. Obecně ale platí, že pumpa na sucho moc dlouho nevydrží, to se bavíme o čase v sekundách.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Beaver píše:
GTRunner píše:
leon4x4 píše: Myslím že Beaver má pravdu, u externí pumpy se může stát, že pojede více či méně chvíli nasucho nebo s malou zátěží. Každá pumpa raději tlačí než táhne. (říká se že jen Vůl raději táhne než tlačí) Ale dalo by se to kompenzovat zpětným ventilem. Paluivová pumpa totiž chod na sucho nemá ráda a myslím že by rychle odešla.
Myslim ze ani u externi pumpy se nemuze stat ze by sla nasucho a ze by se palivo pri zastaveni pupmy "vratilo spatky" do nadrze...to je proste nesmysl.
Není to nesmysl, je to prostá gravitace :lol:
Doufam ze sis to myslel jako joke, protoze cos napsal je taky spatne....jen skus nasat brckem najakou kapalinu (vodu) z nadoby a pak zadrz. Jsem zvedav jestli ti ta voda stece spatky... :lol: Stavim se ze ne.
A to, jestli ja ta pumpa nad urovni hladiny nebo pod, nema na to zadnej vplyv. Je to prosta hydrodynamika.... :lol:
Naposledy upravil(a) GTRunner dne 31 črc 2005 18:03, celkem upraveno 1 x.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

CCCO 1.8T píše:V tom vašem sporu bude asi nejdůležitější jak bude zrovna ta pumpa umístěná! Pokud bude pod úrovní hladiny paliva tak samozřejmě k zavzdušnění nedojde, ale pokud by byla nad ní tak by k tomu mohlo dojit.
No externí pumpa pod úrovní hladiny bude těžko (viz fotka toho Skye, tam pumpy leží na místě rezervy a nádrž je pod nima pod autem), na rozdíl od interní, která je ponořená do nádrže a rochní se v Naturalu.

GTRunner: No samo o sobě to nepustí, ale vem to brčko a trošku s ním zatřes :D Každopádně například při vyjmutí toho sacího elementu a případně třeba jeho výměně apod. se tam pak ponoří zase prázdej, což by u interní pumpy nehrozilo. Různých možností bude asi i víc.
Naposledy upravil(a) Beaver dne 31 črc 2005 18:08, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

Beaver píše:
CCCO 1.8T píše:V tom vašem sporu bude asi nejdůležitější jak bude zrovna ta pumpa umístěná! Pokud bude pod úrovní hladiny paliva tak samozřejmě k zavzdušnění nedojde, ale pokud by byla nad ní tak by k tomu mohlo dojit.
No externí pumpa pod úrovní hladiny bude těžko (viz fotka toho Skye, tam pumpy leží na místě rezervy a nádrž je pod nima pod autem), na rozdíl od interní, která je ponořená do nádrže a rochní se v Naturalu.
Proč by ta pumpa nemohla být pod úrovní hladiny? :? Fakt se mi nechce hledat nějaký obrázek nebo to dokazovat, ale ta externí pumpa je proto externí, že je mimo nadrž a kam si ji umístíš tam bude a bude fungovat. To bychom se za chvilku dohadovali i o umístění nádrže :D
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

GTRunner píše:
Beaver píše:
GTRunner píše: Myslim ze ani u externi pumpy se nemuze stat ze by sla nasucho a ze by se palivo pri zastaveni pupmy "vratilo spatky" do nadrze...to je proste nesmysl.
Není to nesmysl, je to prostá gravitace :lol:
Doufam ze sis to myslel jako joke, protoze cos napsal je taky spatne....jen skus nasat brckem najakou kapalinu (vodu) z nadoby a pak zadrz. Jsem zvedav jestli ti ta voda stece spatky... :lol: Stavim se ze ne.
A to, jestli ja ta pumpa nad urovni hladiny nebo pod, nema na to zadnej vplyv. Je to prosta hydrodynamika.... :lol:
Umíštění pumpy nemá vliv - takže mi chceš říct, že kapalina teče sama od sebe do kopce 8)
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

CCCO 1.8T píše:
GTRunner píše:
Beaver píše: Není to nesmysl, je to prostá gravitace :lol:
Doufam ze sis to myslel jako joke, protoze cos napsal je taky spatne....jen skus nasat brckem najakou kapalinu (vodu) z nadoby a pak zadrz. Jsem zvedav jestli ti ta voda stece spatky... :lol: Stavim se ze ne.
A to, jestli ja ta pumpa nad urovni hladiny nebo pod, nema na to zadnej vplyv. Je to prosta hydrodynamika.... :lol:
Umíštění pumpy nemá vliv - takže mi chceš říct, že kapalina teče sama od sebe do kopce 8)
Jezismarja...to mam tady udelat hodinu teorie dynamiky kapalin, nebo co? :(
Vzdyt tu kapalinu nasava to cerpadlo, a kdyz se zastavi tak vlivem nestlacitelnosti (nebo nerozatznosti) kapaliny se udrzi v tom vedeni a nestece. Vzdyt ani nemuze stest protoze by pak musel vytvorit podtlak v hadici (vzduchovou bublinu)...
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

Škoda slov :D namaluj si to :lol:
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Beaver píše:
CCCO 1.8T píše:V tom vašem sporu bude asi nejdůležitější jak bude zrovna ta pumpa umístěná! Pokud bude pod úrovní hladiny paliva tak samozřejmě k zavzdušnění nedojde, ale pokud by byla nad ní tak by k tomu mohlo dojit.
No externí pumpa pod úrovní hladiny bude těžko (viz fotka toho Skye, tam pumpy leží na místě rezervy a nádrž je pod nima pod autem), na rozdíl od interní, která je ponořená do nádrže a rochní se v Naturalu.

GTRunner: No samo o sobě to nepustí, ale vem to brčko a trošku s ním zatřes :D Každopádně například při vyjmutí toho sacího elementu a případně třeba jeho výměně apod. se tam pak ponoří zase prázdej, což by u interní pumpy nehrozilo. Různých možností bude asi i víc.
To je jasny, ja myslel o trvalem provozu v aute... 8)
S tim brcek je sice pravda, ale to jsou jen kapky...a stejne je ten konec sani umisten pod urovni hladiny az uplne u dna, takze to v tomhle pripade nehrozi.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

CCCO 1.8T píše:Škoda slov :D namaluj si to :lol:
Ja si to namalovat nepotrebuju...to ty si asi neposlouchal ve skole kdyz ste se to ucili... :lol:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

Obrázek
tohle je palivová nádrž. Ty dvě červené tečky dole jsou výstupy. Na jeden z nich namontuj hadici. Na hadici namontuj externí palivovou pumpu, kterou umístíš POD úroveň hladiny paliva nebo přímo pod nádrž ať je to jednodušší. Spustíš pumpu která si nasaje benzín. Pak už se nestane, že by pumpa běžela po suchu dokud v nádrži nedojde benzín. Je to tak? Jestli ne tak by mě zajímalo na které škole vyučují, že to není pravda :wink:
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Je to tak, mas pravdu.
Ale to neni palivova nadrz kterou mas v aute ty nebo ja, nebo kdokoliv jinej s beznym seriovym autem.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

No kdyby sis přečel tohle téma od začátku tak se tady bavíme o palivové soustavě s Fuel collector tank, AFPR, několika palivými pumpami - prostě sestava, kterou jen tak lehce v běžném autě neuvidíš. Takže snad pak už nikoho nepřekvapí bezpečnostní palivová nádrž. Jsou samozřejmě nádrže s výstupy nahoru, ale ty mají většinou v sobě palivovou pumpu. Je mnoho variant jak se dá palivová sestava udělat a jednostlivé komponenty rozmístit.
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

GTRunner píše:
CCCO 1.8T píše:
GTRunner píše: Doufam ze sis to myslel jako joke, protoze cos napsal je taky spatne....jen skus nasat brckem najakou kapalinu (vodu) z nadoby a pak zadrz. Jsem zvedav jestli ti ta voda stece spatky... :lol: Stavim se ze ne.
A to, jestli ja ta pumpa nad urovni hladiny nebo pod, nema na to zadnej vplyv. Je to prosta hydrodynamika.... :lol:
Umíštění pumpy nemá vliv - takže mi chceš říct, že kapalina teče sama od sebe do kopce 8)
Jezismarja...to mam tady udelat hodinu teorie dynamiky kapalin, nebo co? :(
Vzdyt tu kapalinu nasava to cerpadlo, a kdyz se zastavi tak vlivem nestlacitelnosti (nebo nerozatznosti) kapaliny se udrzi v tom vedeni a nestece. Vzdyt ani nemuze stest protoze by pak musel vytvorit podtlak v hadici (vzduchovou bublinu)...
Má to jeden háček, palivová soustava netěsní tak dokonale aby se benzín nemohl vracet!
Proč si myslíš že se museli staré škodárny ještě nacupovat? Prostě pokud by teoreticky vše těsnilo nic by se nebracelo zpět do nádrže. Teorie je ale jinde.

Vědci taky spočítali jak rychle je možné zajet 1/4míle vzhledem k fyzikálním zákonům. Sranda je, že už pár lidí zajelo pod tento čas :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

leon4x4 píše:
GTRunner píše:
CCCO 1.8T píše: Umíštění pumpy nemá vliv - takže mi chceš říct, že kapalina teče sama od sebe do kopce 8)
Jezismarja...to mam tady udelat hodinu teorie dynamiky kapalin, nebo co? :(
Vzdyt tu kapalinu nasava to cerpadlo, a kdyz se zastavi tak vlivem nestlacitelnosti (nebo nerozatznosti) kapaliny se udrzi v tom vedeni a nestece. Vzdyt ani nemuze stest protoze by pak musel vytvorit podtlak v hadici (vzduchovou bublinu)...
Má to jeden háček, palivová soustava netěsní tak dokonale aby se benzín nemohl vracet!
Proč si myslíš že se museli staré škodárny ještě nacupovat? Prostě pokud by teoreticky vše těsnilo nic by se nebracelo zpět do nádrže. Teorie je ale jinde.

Vědci taky spočítali jak rychle je možné zajet 1/4míle vzhledem k fyzikálním zákonům. Sranda je, že už pár lidí zajelo pod tento čas :lol:
V tom pripade aby ale musel nekde nasavat vzduch...
Muj nazor je, ze kazda palivova soustava by mela byt udelana tak, aby tesnila uplne...vzdyt o to prave jde, aby tam nemohl vniknout vzduch.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

GTRunner píše:V tom pripade aby ale musel nekde nasavat vzduch...
Muj nazor je, ze kazda palivova soustava by mela byt udelana tak, aby tesnila uplne...vzdyt o to prave jde, aby tam nemohl vniknout vzduch.
Až spálíš, kvůli nerespektování mnou popisovaných problémů, pumpu tak pochopíš, že ti na teorii sere pes. PRaxe vyžaduje vždy určitou úroveň dvojitého zajištění, či předimenzování.
Pokud tam dáš zpětný ventil nic tím nezkazíš a jen tím pojistíš to, že pumpa nebude na suchu.

Tady nikdo nezpochybňuje Diogenův zákon, jen jde o to, že praxe je vždy ovlivněna faktory které se do teoretických výpočtů a poučet jaksi zapomenou zahrnout. :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

leon4x4 píše: Vědci taky spočítali jak rychle je možné zajet 1/4míle vzhledem k fyzikálním zákonům. Sranda je, že už pár lidí zajelo pod tento čas :lol:
a kolko bol vysledok?
co ja viem tak zajazdily cca 5.5sec....

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

já mám externí pod úrovní hladiny viz moje fotky na začátku postu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

sic
Příspěvky: 1064
Registrován: 04 kvě 2004 10:49

Příspěvek od sic »

GTRunner píše:
Jezismarja...to mam tady udelat hodinu teorie dynamiky kapalin, nebo co? :(
Vzdyt tu kapalinu nasava to cerpadlo, a kdyz se zastavi tak vlivem nestlacitelnosti (nebo nerozatznosti) kapaliny se udrzi v tom vedeni a nestece. Vzdyt ani nemuze stest protoze by pak musel vytvorit podtlak v hadici (vzduchovou bublinu)...

nie kazdy ma skoncenu SjF :lol: j/k
nazdar Tommy

sorry za OT :lol:
when I grow up, I want to be a racing driver

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

leon4x4 píše:
GTRunner píše:V tom pripade aby ale musel nekde nasavat vzduch...
Muj nazor je, ze kazda palivova soustava by mela byt udelana tak, aby tesnila uplne...vzdyt o to prave jde, aby tam nemohl vniknout vzduch.
Až spálíš, kvůli nerespektování mnou popisovaných problémů, pumpu tak pochopíš, že ti na teorii sere pes. PRaxe vyžaduje vždy určitou úroveň dvojitého zajištění, či předimenzování.
Pokud tam dáš zpětný ventil nic tím nezkazíš a jen tím pojistíš to, že pumpa nebude na suchu.

Tady nikdo nezpochybňuje Diogenův zákon, jen jde o to, že praxe je vždy ovlivněna faktory které se do teoretických výpočtů a poučet jaksi zapomenou zahrnout. :wink:


Ja nepotrebuju nic pridavat ani menit na svym palivovem systemu...jenom jsem napsal svuj nazor na problematiku co tady resime.
Tot vse... :lol:
nie kazdy ma skoncenu SjF j/k
nazdar Tommy

sorry za OT
LOL :lol:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Další příklad z praxe na téma palivová soustava - Favorit:

Používá jednak elektrickou a jednak mechanickou pumpu (karbec mechaniku, monovstřik elektriku kvůli požadavku tlaku paliva do vstřiku). Ta mechanická pumpa je u motoru, je tedy externí, pohání ji excentr od vačkové hřídele. Pochopitelně saje palivo z nádrže hadicí. U monovstřiku je to véceméně to samý, jen je mechanická pumpa nahrazená tou elektrickou. Palivo se samozřejmě cucá vrškem nádrže, nikoliv spodkem.

Mimochodem, brát palivo ze spodku nádrže je luxus, kterej si může dovolit opravdu jen závodní speciál, kterej netankuje ty pančovaný hrůzy od našich benzínek. Prakticky každá nádrž auta v ČR bude mít na svým spodku nejrůznější kaly, smetí a hladinku "spodní vody", kterou by určitě nikdo do svýho motoru vrznout nechtěl.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Na umisteni venkovni elektricke pumpy opravdu moc nezalezi a je jen velice zridka umistena pod hladinou paliva v nadrzi (aby se zabranilo jejimu poskozeni a poskozeni jeji hadice). To je za predpokladu, ze ta hadice z nadrze do pumpy nebude dve mile dlouha aby ta pumpa nebezela nasucho prilis dlouho po prvnim spusteni po instalaci. Jakmile se ta pumpa spusti, tak ji vytvoreni potrebneho podtlaku trva jen jednu sekundu a pokud se ta nadrz nevyprazdni, tak v te hadici mezi pumpou a nadrzi bude pote porad existovat sloupec paliva, protoze na hladinu paliva v nadrzi pusobi atmosfericky tlak (jelikoz kazda nadrz je - anebo by mela byt - odvetravana). Po vytvoreni patricneho tlaku mezi pumpou a FPR by mela ta palivova soustava mezi pumpou a FPR tesnit i po zastaveni pumpy a tlak pozvolne odpadavat v rozmezi nekolika dni (ne minut anebo hodin). To je samozrejme dano tim, ze zadny (anebo maloktery) FPR a pumpa netesni 100%, ale i pote, patricne predimenzovane pumpe trva vytvoreni patricneho tlaku jen velice kratkou dobu po jejim spusteni. Co se tyka duvodu pouziti venkovni elektricke pumpy, temi jsou hlavne zahrivani paliva v nadrzi (pumpou, ktera je umistena v nadrzi), misto v nadrzi, ktera by ta pumpa zbytecne namisto paliva zabirala a snadnost instalace a pripadne vymeny. Pak tam je taky faktor sani paliva z nejnizsiho bodu nadrze, ke kteremu ucelu se pouziva "sump" - jako na obrazku te nadrze, ktery CCCO 1.8T uverejnil, coz je mnohdy s vnitrni pumpou dost tezke dosahnout a to taky proto, ze mnohe z tech zavodnich nadrzi jsou vyplnene penou.
Jinak, collector tank je jen nahrazkou za spravne navrhnutou zavodni nadrz a je pouzivan vetsinou jen s velkou tovarni nadrzi, ktera nema "sump" a neni vyplnena penou.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Taboo: Dekuji moc za nazor a radu... takze jak ctu, vse hraje pro externi palivovou pumpu. Samozrejme ktera je umistena co nejblize k nadrzi. :) Jak je to s tou penou, kolik % objemu nadrze ubyde?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“