Poslední návštěva: 23 srp 2017 14:42 Právě je 23 srp 2017 14:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 19 led 2006 19:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 kvě 2005 10:51
Příspěvky: 1009
Bydliště: vinohradycity
OndrejGTi píše:
HANYSx píše:
nerez rozhodne nevyhodim a nenahradim ho obyc potrubim, to sem to moh rovnou nechat v zakladu :lol: a na vykon se uz vubec nevyseru, proc myslis ze sem celou soustavu prekopal, kvuli zvuku? :lol: nejde mi o to mit ticho, mam ten zvuk rad :) de mi o to, jak ziskat co nejvic vykonu, ale moct auto pouzivat na kazdodeni jezdeni i na dlouhy cesty.

doboha sak mas 2.2 16V.... ale viem v com je chyba. Kup si nejaky Srot 105, pojazdi tak tyzden (medzitym nech ti kamarat vymeni vyfuk+ potrubie, akoze nenapadne, na seriove) potom sadni do tvojho a garantujem ze sa ti bude zdat ako by ti donho namontovali turbo :lol: a vyde ta to lacnejsie- tak 4000 za skodulu a vzdy ked budes chciet zvysit vykon, len na tyzden sadnes do tej pice skaredej :lol:

:lol: dik za radu :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 19 led 2006 20:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1507
HANYSx píše:
honza 2.0 16v píše:
souhlas s dynomaxem.. delka perforace dela hodne- to samy prumer trubky a taky vzdalenost motoru od tlumice- vyusteni vyfuku do okolniho prostoru

ted sem te presne nepochopil s tou vzdalenosti, mluvis o vzdalenosti stredovyho tlumice od motoru, nebo koncovyho?


proste vzdalenost koncovky od motoru- tj delka celyho potrubi.. mam overeno ze stejnej tlumic je hlucnejsi na 120, na favu je tissi .. byl to nejakej layting... obe auta meli stejnej motr( z toho fava byl pak prendanej do ty skodule..)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 01:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006 00:15
Příspěvky: 51
cim hlasitejsi tim lepsi mi rikal jeden kamos ze cim hlasitejsi tim to prida vic vykonu protoze tam narazi nejak ten vzduch z motoru nebo tak, moc sem to nechapal, ale on je montuje uz delsi dobu na naftaky

_________________
Škoda 120 tuning is best of
Planuju favorit 2.0 16v turbo


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 10:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 2005 17:17
Příspěvky: 21
Bydliště: Budějce
Nevim jak u atm.motorů,ale u turba je nejlepši plně průchozi vejfuk.Čim rychleji se dostanou plyny ven tim lip a oproti klasickemu vejfuku by se vykon mohl zvednout o 5 až 8 Hp.Ten rezonator se tam dava proto aby to nebylo tak hlučny a na vykon nema žadny vliv,nejlepši je dat ho co nejdal od koncaku.Pak to ma takovy pěkny hluboky dunivy zvuk,alespon u 3L šestivalce jo


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2006 16:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
MKIII píše:
Nevim jak u atm.motorů,ale u turba je nejlepši plně průchozi vejfuk.Čim rychleji se dostanou plyny ven tim lip a oproti klasickemu vejfuku by se vykon mohl zvednout o 5 až 8 Hp.Ten rezonator se tam dava proto aby to nebylo tak hlučny a na vykon nema žadny vliv,nejlepši je dat ho co nejdal od koncaku.Pak to ma takovy pěkny hluboky dunivy zvuk,alespon u 3L šestivalce jo


Jo, jenže je plně průchozí právě kvůli turbu a nikoliv kvůli té atmosférické části motoru. Takže tady pánům s NA by to nemuselo plně vyhovovat. Navíc turbo funguje taky jako tlumič zvuku.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 22 led 2006 12:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07 kvě 2004 19:07
Příspěvky: 210
Alessio píše:
cim hlasitejsi tim lepsi mi rikal jeden kamos ze cim hlasitejsi tim to prida vic vykonu protoze tam narazi nejak ten vzduch z motoru nebo tak, moc sem to nechapal, ale on je montuje uz delsi dobu na naftaky


Hej ja uz z nej nemuzu :smich: :smich: :smich: :smich:

_________________
DUAL - Zakázková kovovýroba


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2006 13:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 kvě 2005 10:51
Příspěvky: 1009
Bydliště: vinohradycity
Beaver píše:
MKIII píše:
Nevim jak u atm.motorů,ale u turba je nejlepši plně průchozi vejfuk.Čim rychleji se dostanou plyny ven tim lip a oproti klasickemu vejfuku by se vykon mohl zvednout o 5 až 8 Hp.Ten rezonator se tam dava proto aby to nebylo tak hlučny a na vykon nema žadny vliv,nejlepši je dat ho co nejdal od koncaku.Pak to ma takovy pěkny hluboky dunivy zvuk,alespon u 3L šestivalce jo


Jo, jenže je plně průchozí právě kvůli turbu a nikoliv kvůli té atmosférické části motoru. Takže tady pánům s NA by to nemuselo plně vyhovovat. Navíc turbo funguje taky jako tlumič zvuku.

uz si mi to myslim psal jednou, ze je to spis na turbomotor, udelal sem tedy chybu s plne pruchozim vejfuckem ? mel bych snad pruchozi stredak vymenit za nepruchozi ? logicky mi pride, ze cim snaz se dostanou plyny ven, tim lip by to melo jet...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2006 13:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 črc 2005 17:17
Příspěvky: 21
Bydliště: Budějce
I když někdo tvrdi že u atmosfery žadne zpětne tlaky byt nemusi.Ja si myslim že nějake byt musi,ale nejsem odbornik.Jen z vlastni zkušenosti vim :že když jsem to jednou zkoušel u 2.0 mazdy(vykuchat uplně vejfuk) tak se vykon zmenšil a byl to přišernej řev.protože jak už napsal Beaver turbo je jak tlumič.Takže když tam turbo neni musi se tam dat alespon nějaky tlumič nebo sport.kat. Musi se to přispůsobit motoru a tak neexistuje žadna universalni verze každy motor chce svoje.Vim že se to da nějak vypočitat,ale to chce nějakeho odbornika.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2006 14:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 kvě 2005 10:51
Příspěvky: 1009
Bydliště: vinohradycity
MKIII píše:
I když někdo tvrdi že u atmosfery žadne zpětne tlaky byt nemusi.Ja si myslim že nějake byt musi,ale nejsem odbornik.Jen z vlastni zkušenosti vim :že když jsem to jednou zkoušel u 2.0 mazdy(vykuchat uplně vejfuk) tak se vykon zmenšil a byl to přišernej řev.protože jak už napsal Beaver turbo je jak tlumič.Takže když tam turbo neni musi se tam dat alespon nějaky tlumič nebo sport.kat. Musi se to přispůsobit motoru a tak neexistuje žadna universalni verze každy motor chce svoje.Vim že se to da nějak vypočitat,ale to chce nějakeho odbornika.

mam tam stredak, ale je taky pruchozi, kazdopadne sem si myslel, ze pri pruchodu tim stredakem se plyny trochu zpomali a to ze bude mit za nasledek alespon nejake zpetne tlaky, sem uplne vedle nebo co? Fakt mi ale nepripada, ze by se vykon snizil, spis naopak, ale to az ve vyssich otackach


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2006 00:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
HANYSx píše:
MKIII píše:
I když někdo tvrdi že u atmosfery žadne zpětne tlaky byt nemusi.Ja si myslim že nějake byt musi,ale nejsem odbornik.Jen z vlastni zkušenosti vim :že když jsem to jednou zkoušel u 2.0 mazdy(vykuchat uplně vejfuk) tak se vykon zmenšil a byl to přišernej řev.protože jak už napsal Beaver turbo je jak tlumič.Takže když tam turbo neni musi se tam dat alespon nějaky tlumič nebo sport.kat. Musi se to přispůsobit motoru a tak neexistuje žadna universalni verze každy motor chce svoje.Vim že se to da nějak vypočitat,ale to chce nějakeho odbornika.

mam tam stredak, ale je taky pruchozi, kazdopadne sem si myslel, ze pri pruchodu tim stredakem se plyny trochu zpomali a to ze bude mit za nasledek alespon nejake zpetne tlaky, sem uplne vedle nebo co? Fakt mi ale nepripada, ze by se vykon snizil, spis naopak, ale to az ve vyssich otackach


Vlastně sis odpověděl sám. Průchozí výfuk na atmosféru není chyba, ale je u něj stoprocentní jistota, že výplach válců bude ovlivněnej tak, že motor prostě ztratí ten spodek. Čili ne každýmu může potom to auto vyhovovat, zvlášť pokud ho třeba denně používá pro nezávodní účely.

Takže když bych to řekl tak nějak zjednodušeně, tak pro turbomotor je průchozí výfuk pro zvýšení výkonu nutnost (většina věcí se podřizuje turbu), kdežto u atmosférickýho motoru je to jedna z možností (otázka naladění).

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 úno 2006 11:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 kvě 2005 10:51
Příspěvky: 1009
Bydliště: vinohradycity
tak sem to konecne doladil :D po mnoha diskusich sem konecne se nechal presvedcit, ze prehnana hlucnost je zapricinena kratkou tlumici delkou koncaku a sundal sem ho. kdyz uz sem do toho musel znovu zasahovat tak sem se rozhodl, ze si splnim svuj davny sen vybral jsem, opet po mnoha diskusich, novy koncovy tlumic OTTO Racing3 a pod heslem vic tlumicu vic utlumi koupil rovnou dva. Uprostred auta, kde uhyba origo vejfuck do strany se udelalo ze dvou kolen symetricky rozdvojeni a pak uz pokracujou dve vetve az ke koncakum. Bohuzel naplneni mych snu me stalo cast prostoru na rezervu :lol: takze mi ted otravuje v kufru :lol: . Rad bych timto podekoval vsem za rady a konzultace a zejmena pak Dynomaxovi za trpelivost s mim vyptavanim a velikou ochotu . Kdyz sem tlumice objednaval a bal se abych nemel zas randal rikal ze budu spokojenej... sem a to moc, vejfuck je vakt tichouckej basovej a az kdyz hondici slapnu na krk tak zazpiva 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2006 23:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2004 10:11
Příspěvky: 500
muzu jen potvrdit.U NA motoru plne pruchozi vyfuk udela randal,ztrati spodek,nahoni vrsek. Mam ted venku kat a stred, je tam jen seriovy koncak,premyslim,prave co misto nej, jestli rezonator nebo sportovni tlumic. Kazdopadne si nejsem jist,kolik rezonator/koncak utlumi,protoze to bude jedina tlumici vec v potrubi ktere je bez tlumicu vic nez hlucny (ale naadherny :lol: viz: http://www.eric.ic.cz/eric2.avi )


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2006 00:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
eric píše:
muzu jen potvrdit.U NA motoru plne pruchozi vyfuk udela randal,ztrati spodek,nahoni vrsek. Mam ted venku kat a stred, je tam jen seriovy koncak,premyslim,prave co misto nej, jestli rezonator nebo sportovni tlumic. Kazdopadne si nejsem jist,kolik rezonator/koncak utlumi,protoze to bude jedina tlumici vec v potrubi ktere je bez tlumicu vic nez hlucny (ale naadherny :lol: viz: http://www.eric.ic.cz/eric2.avi )


Ale jo, koncák utlumí i když je průchozí. Jak moc, to už je záležitost průměru, množství tlumícího materiálu a taky motoru.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2006 00:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2004 10:11
Příspěvky: 500
Beaver píše:
eric píše:
muzu jen potvrdit.U NA motoru plne pruchozi vyfuk udela randal,ztrati spodek,nahoni vrsek. Mam ted venku kat a stred, je tam jen seriovy koncak,premyslim,prave co misto nej, jestli rezonator nebo sportovni tlumic. Kazdopadne si nejsem jist,kolik rezonator/koncak utlumi,protoze to bude jedina tlumici vec v potrubi ktere je bez tlumicu vic nez hlucny (ale naadherny :lol: viz: http://www.eric.ic.cz/eric2.avi )


Ale jo, koncák utlumí i když je průchozí. Jak moc, to už je záležitost průměru, množství tlumícího materiálu a taky motoru.

no a to prave dat do souvislosti a dobre vybrat... :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2006 00:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
eric píše:
Beaver píše:
eric píše:
muzu jen potvrdit.U NA motoru plne pruchozi vyfuk udela randal,ztrati spodek,nahoni vrsek. Mam ted venku kat a stred, je tam jen seriovy koncak,premyslim,prave co misto nej, jestli rezonator nebo sportovni tlumic. Kazdopadne si nejsem jist,kolik rezonator/koncak utlumi,protoze to bude jedina tlumici vec v potrubi ktere je bez tlumicu vic nez hlucny (ale naadherny :lol: viz: http://www.eric.ic.cz/eric2.avi )


Ale jo, koncák utlumí i když je průchozí. Jak moc, to už je záležitost průměru, množství tlumícího materiálu a taky motoru.

no a to prave dat do souvislosti a dobre vybrat... :(


Pokud chceš tlumit, nevybírej moc malý tlumiče :D

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 18 čer 2010 16:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2005 19:55
Příspěvky: 1610
Bydliště: doma
Resim ted stejny problem :(

udelal jsem pokus... kat pryc... misto stredu rezonator a konec pruchozi RStype 100mm, delka 48cm... a rve to jak svina.. cekal jsem to trosku tissi. No nic, projel jsem 2x v ulici a vyrazy sousedu me stacili :lol: .. i na me je to moc :|

Motor je atmo Ford 2,0 16V 150PS
Moje otazka zni : kdyz dam rezonator pryc a vratim zpet seriovy stredovy tlumic utlumi se zvuk nebo nijak vyrazne? pripadne co kdyz dam stred a rezonator? COz je asi blbost ze. Je me jasne ze cim kratsi koncak tim vetsi randal ale kdyby to tak nervalo tak je zvuk pekny.

Zajimalo by me jestli se to tim stredem jen utlumi (jestli teda vubec) a nebo celkovej zmenu char. zvuk?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2009 18:56
Příspěvky: 115
Bydliště: kousek od UH
já mám zeteca 2,0 96kw a řešil jsem ten samý problém a věř nebo ne, mám tam rezonátor, středový průchozí a koncový a zvuk je uplně super, do 4tis klidný a potom to celkem řve ale tak jsem si to celkem nějak představoval... jinak kat jsem dal pryč a dal jsem svody 4-2-1 - zvuk byl potom tišší, ale podle mě, pokud ti to řve v celém spektru otáček, je možná problém v tom koncovém tlumiči.. já jsem nechal udělat koncový tlumič u tuningářů motorek a zvuk super


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2005 19:55
Příspěvky: 1610
Bydliště: doma
Dneska jsem tam na zemi v garazi naprznil origo pruchozi stredovy tlumic co tam ma byt a rezonator dal do rite a hele....
krasnej dunivej zvuk kterej do 3tis neni absolutne proti srsti spis si tak hezky bubla a od 3 tis se hlasitost zvysuje.

Po odstraneni katu ten rezonator produkoval fakt dost nesnesitelny plechovy zvuk a v pasmu 2500-3500 silene rezonance to koncaku.... potom uz nesnesitelnej rachot


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 říj 2006 22:48
Příspěvky: 3184
Bydliště: Sodom and Gomorrah
crazyape píše:
nesnesitelny plechovy zvuk a v pasmu 2500-3500 silene rezonance to koncaku.... potom uz nesnesitelnej rachot


To znam...si zvyknes :D

_________________
KEHO rennsport


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2005 19:55
Příspěvky: 1610
Bydliště: doma
no jak jsem psal.. dal jsem origo pruchozi koncak a mam klid :D rezonator uz nechci videt


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 20 čer 2010 22:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 říj 2006 22:48
Příspěvky: 3184
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Ja tam rezonator nemam a stejne to mezi 2-2,5 tis. silene drnci....párání svetru :lol:

_________________
KEHO rennsport


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 07:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2009 18:56
Příspěvky: 115
Bydliště: kousek od UH
já jsem ten výfuk řešil na 3x, ono se to hned nepovede, to je jasné :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 25 čer 2010 21:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2004 15:23
Příspěvky: 1811
Bydliště: Dobříš
Jak už v jednom příspěvku zmínil Taboo v posledních letech byly přepsány všechny doposud tvrzené teorie o protitlacích a výplachu válců,zkusím to najít a postnout to ....

_________________
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 25 čer 2010 21:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2004 15:23
Příspěvky: 1811
Bydliště: Dobříš
začíná to na 17 straně tématu výfuky
viewtopic.php?f=33&t=55295&start=480

OK. Tento myt tykajici se protitlaku vyfukovych plynu vzniknul v dobach motoru s karburatory a pevne nastavenym AFR, bez dnesnich elektronickych ECUs a reference O2 sensoru. Protoze i v te dobe byly tovarni vozy optimalizovane k beznemu provozu na ulici v nizsich RPM pasmech motoru, jejich vyfukove systemy pusobily ve vysokych RPM znacnou restrikci v podobe zpetneho tlaku a tim soucasne i nedokonaly vyplach spalovacich komor. Jakmile byly tyto restrikce odstraneny a zpetny tlak vyfukovych plynu snizen pomoci vice ucineho vyfukoveho systemu, tak zacalo dochazet k lepsimu vyplachu spalovacich komor, do kterych se pote dostalo vice vzduchu. Co se ale nezmenilo, byla ta pevne dana dodavka paliva karburatorem, coz pote vedlo k ochuzeni smese, ztrate krouticiho momentu a mnohdy take propalenym ventilum. V te dobe to tvrzeni, ze "N/A motor potrebuje zpetny tlak vyfukovych plynu" ve skutecnosti znamenalo, ze "N/A karburatorovy motor potrebuje po snizeni zpetneho tlaku vyfukoveho systemu nasledovnou upravu AFR".
Druha cast toho mytu pote vznikla v dobe prditek s EFI, kde sice nedochazelo ke zmene AFR, ale po optimalizaci vyfukoveho systemu pro vysoke RPM zacalo dochazet diky jeho zvetsenemu prumeru potrubi ke snizeni rychlosti vyfukovych plynu v nizkych RPM, coz nasledovne vedlo ke zvyseni jejich tlaku bezprostredne za vyfukovymi ventily a nedokonalemu vyplachu spalovacich komor. Protoze AFR bylo nyni rizeno ECU, tak v zajmu jeho zachovani nyni bylo do valcu vstrikovano mensi mnozstvi paliva, coz opet vedlo ke snizeni vykonu. Samozrejme, v hlavach lidi bylo zakoreneno, ze potrubi vetsiho prumeru ma vyssi prutok a tim zakonite i nizsi zpetny tlak, takze kdyz motor pracuje lepe s potrubim mensiho prumeru, tak zakonite take "potrebuje" i vyssi zpetny tlak. Na rychlost vyfukovych plynu, ktere se vedle prumeru potrubi podileji na jeho prutoku, se pri tom nejak zapomnelo.
Ve skutecnosti zadny vyfukovy system (podobne jako treba vacky) nikdy nebude optimalni pro cele RPM pasmo motoru. Pokud bude optimalizovan pro nizsi a stredni otacky - tak, jako v pripade tovarnich vozu, tak bude predstavovat restrikci ve vysokych RPM a plne zatezi, kde bude soucasne omezovat i vykon motoru - a naopak.
Ted tam ale jsou jeste nekolik dalsich "chytaku", kterymi se nikdo nikdy moc nezabyval. Prvnim je rychlost vytaceni motoru vzhledem k rychlostnim stupnum. Protoze motor se diky prevodovym stupnum vytaci v nizsich rychlostnich stupnich rychleji, nez ve vyssich, vyfukove plyny maji v tom samem pasmu otacek motoru mene casu k evakuaci vyfukoveho systemu. Proto je jejich zpetny tlak vzdy nejvyssi v prvnim rychlostnim stupni pri plne zatezi a maximalnich otackach. To mnozstvi zpetneho tlaku - vetsinou vsude mezi 5 a 8 PSI (u N/A motoru, u turbo motoru je ten zpetny tlak podstatne vyssi) je zcela bezne a mnoho lidi doslova sokuje. Proto se musi pri navrhu vyfukoveho systemu prihlizet k pouziti vozu a jeho provoznim podminkam. Zachazi to az tak daleko, kdy se prihlizi k RPM motoru, rychlostnim stupnim a zatezi nejen vzhledem k samotnemu poslani vozu (drag, rally, autocross, etc.), ale dokonce i samotnym charakteristikam dane trate (!).
Dalsi veci, ke ktere je nutno prihlizet je snizovani teploty vyfukovych plynu za soucasneho zvyseni jejich density a snizeni jejich rychlosti pri ceste potrubim. Stejne mnozstve plynu nizsi teploty (a proto vyssi density) zacne samozrejme zabirat v potrubi mene mista. Proto jsou vsechny ty vyfukove systemy, ktere prechazeji z 2" downpipe do 3" potrubi zakoncenym tlumicem s 5" koncovkou stavene principalne naprosto nespravne. Samozrejme, i vyber mista, kde vyfukove plyny opousteji vyfukovy system, se podili na jeho ucinosti...

_________________
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 15:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
Prakticky stačilo napsat, že většinou se ke vhodnýmu výfuku člověk dopracuje jedině metodou pokus-omyl, pokud nepoužívá už nějakej předem vyzkoušenej systém pro konkrétní motor.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 15 črc 2016 14:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2014 13:44
Příspěvky: 212
ahoj, když by jste někdo měl tip na pořádně tichej koncovej tlumič výfuku, sem s ním 8)
montážní průměr 55-60mm


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 15 črc 2016 14:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
HKS HiPower Silent, pokud je to kombinace s jejich HKS středem.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: moc hlasity vyfuk
PříspěvekNapsal: 16 črc 2016 15:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2014 13:44
Příspěvky: 212
nene, něco jako tohle http://www.aci.cz/vk-p1605-univerzalni- ... 60761.html

abych to navařil na catback místo tej roury vzadu


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO