Vzduchové filtry

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Venca146
Příspěvky: 256
Registrován: 23 dub 2006 13:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca146 »

Ja mam namontovany komplet kit primeho sani SANDTLER urceny primo pro me auto a motor.... Samozrejme abych to nemel tak lehke tak jsem ho musel objednat v Nemecku protoze tady na mou Alfu nic takoveho namaji a musel jsem cekat 2 mesice nez mi ho vyrobi na zakazku... Jinak jsem spokojeny auto ma mnohem lepsi zvuk...
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva (funny)

Cuore Sportivo

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

Jakou mate zkusenost se sportovnimi filtry z molitanu - houba?

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

To pouzivate houby jenom na nadobi? :D

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Jo, páč molitanový filtry nejsou nic extra oproti bavlněným - ty levný rozhodně.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
infinity
Příspěvky: 246
Registrován: 11 bře 2007 20:55
Bydliště: Sev. Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od infinity »

Jeste jsem teda neslysel o tom, ze by nekdo mel problem na stk kvuli cai/short ramu nebo jinak upravenemu sani.

Jinak ma nekdo novy AEM filtr (kuzel) co je na sportovnichautodoplnkach ?
2.0 Integra Type-R DC2 powered @ http://www.breker.cz - EBC brakes, Buddy Club, Hard Race, Blox, Energy Susp., Megan Racing, Hawk,...
http://www.bc-racing.cz - sportovní a závodní podvozky

Kubajz

Příspěvek od Kubajz »

chlapi potřebuju pomoct.chci koupit filtr mám Carinu 1.6 a ve vzduchovém boxu na filtr mám nějaké čidlo..možná váha vzduchu..fakt nevim..když tam dám filtr místo boxu..kam s tim čidlem?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Za filtr. Vetsinou to je snimac teploty nasavaneho vzduchu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Starlet »

Beaver píše:Za filtr. Vetsinou to je snimac teploty nasavaneho vzduchu.
Já to mam na Starletu taky, jestli to máš v boxu tak do trubky za filtr a je to ok
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Kubajz

Příspěvek od Kubajz »

diky 8)

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Fiesta »

mám možnost koupit molitanovej HP Raid na G3ku....jaká je jeho nevýhoda???
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
alt
Příspěvky: 98
Registrován: 06 srp 2005 17:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alt »

čaues,schánim zastoupení firmy SIMOTA RACING..
pls nevíte někdo? :wink:
Renault Clio Sport
www.cliosport.cz

obadal.rada
Příspěvky: 56
Registrován: 18 dub 2007 12:31
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od obadal.rada »

poradím jednu věc, NIKDY NEKUPOVAT UNI FILTRY NA JEDNO POUŽITÍ NEOPLATÍ SE TO, já jsem měl taky nějaký za 500 a hruza za měsíc byl na odpis, koupil jsem KNko a nemužu si ho vynachválit, sice stojí 1700 ale je ot 100 a je pratelný

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

Co je vlastně lepší..
klasický kónus, cylindrická vložka, anebo tzv. obracený kónus?

Anebo je to funkčně uplně jedno?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

u turba bych řekl že kónus s pevným středem tavoravaným pro usměrnění vzduchu... u atmosfery si moc netroufnu tipovat...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

elviiis píše:u turba bych řekl že kónus s pevným středem tavoravaným pro usměrnění vzduchu... u atmosfery si moc netroufnu tipovat...
To je škoda, právě to řeším na atmo...nicméně díky 8)
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

u atma bude spíše záležet na teplotě toho vzduchu a celkově na tom vedení než na filtru jako takovém...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

U N/A bych volil asi filtr s co nejvetsi saci plochou, nejlepsiho ucinku dosahnes kdyz tam das jen bezztratovyou dyzu bez filtru vhodnych rozmeru, ale to asi neni idealni :). Jinak pokud nejak ladis sani jako celek tak pozor na saci delku, muzes ovlivnit momentovou charakteristiku motoru, na kterou ma vliv u N/A motoru rezonancni pulsace v potrubi a nasledne naplnni valce.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

MaxBoost
Příspěvky: 24
Registrován: 14 říj 2006 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxBoost »

Pokud by někdo chtěl dávat sportovní filtr, doporučuju značku Fujita... Koukněte do náhradních dílů, jeden tam nabízím... tím si nechci hřát kašičku, ale například oproti K&N je určitě lepší. K&N už dlouhou dobu žije jen ze jména, ale kvality padají...

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

MaxBoost píše:Pokud by někdo chtěl dávat sportovní filtr, doporučuju značku Fujita... Koukněte do náhradních dílů, jeden tam nabízím... tím si nechci hřát kašičku, ale například oproti K&N je určitě lepší. K&N už dlouhou dobu žije jen ze jména, ale kvality padají...
trosku to rozved, v cem konkrétne je ta Fujita o které sem zatím nikde neslyšel kvalitnejsí než KN ??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

mno co vím tak KN se proslavili hlavně tím že ty filtry opravdu filtrují... Fujita machruje s tím že jejich filtry opravdu přidávají ale nevěřim tomu že u 1,8T VW to přidá 15koní či kolik tam bylo tímto oznámením se u mně zařadili mezi autostyle x tune apd... A tože maj graf z brzdy akorat dokazuje to že asi trochu přifoukli :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

1700,- za filtr od společnosti, kterou neznám je docela dost :lol:
(neberte to vážně)

Raději zustanu u ověřených značek jako Green nebo KN...případně jsem ještě uvažoval o kingdragonu...

Jinak je zajimavé, jak elviis poukazoval na dobré odstínění od teplého vzduchu, ale například když kouknete na K-Tec Racing, dáte Clio I a juknete na kit sání co tam dohazujou od Greenu, tak tam žádné stínění patrné není...
tím nechci aby to vyznělo že zpochybnuju elviisovi rady, ale je zvláštní že tak renomovaná firma jako ktec racing se tím nezabývá...

Ale když se tak zamyslím, ono v Cliu I není ani možná mídto to nějak odstínit...všechno je tam kurevsky nahňátané... :D
Cléon & Fonte

Larry
Příspěvky: 164
Registrován: 13 srp 2006 19:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Larry »

Sova píše:1700,- za filtr od společnosti, kterou neznám je docela dost :lol:
(neberte to vážně)

Raději zustanu u ověřených značek jako Green nebo KN...případně jsem ještě uvažoval o kingdragonu...

Jinak je zajimavé, jak elviis poukazoval na dobré odstínění od teplého vzduchu, ale například když kouknete na K-Tec Racing, dáte Clio I a juknete na kit sání co tam dohazujou od Greenu, tak tam žádné stínění patrné není...
tím nechci aby to vyznělo že zpochybnuju elviisovi rady, ale je zvláštní že tak renomovaná firma jako ktec racing se tím nezabývá...

Ale když se tak zamyslím, ono v Cliu I není ani možná mídto to nějak odstínit...všechno je tam kurevsky nahňátané... :D
já tohle taky řešim a jediné co mě napadlo u Clia bylo udělat sání do kapoty ,aby to ten filt měl hezky i pod náporem a jen studený vzduch :) protože zrovna u Clií se motor kurevsky hřeje
Škoda Favorit 1.3 karbec -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9D -> Renault Clio 1.8 16V 101Kw(černá vdova) -> Škoda Fabia RS 1.9Tdi 96kw ( ukradena ) - Renault Clio 1.5dci čmelák

MaxBoost
Příspěvky: 24
Registrován: 14 říj 2006 17:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxBoost »

to elviiis: Nevim, naco si koukal, ale většinou je to komplet sání a né jenom filtr... 15 koní jenom z filtru je sakra kravina....

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

Ja myslim ze treba u 800hp motoru nemusi byt 15 koni vubec zadny problem :).Vykon roste nebo klesa procentualne ne?
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Chyronex píše:Ja myslim ze treba u 800hp motoru nemusi byt 15 koni vubec zadny problem :).Vykon roste nebo klesa procentualne ne?
Filtr ti "přidá" nějakej výkon jedině v případě, že ten motor ty koně už má a originální filtr je nějakým způsobem udusí, tj. pokud by už ve vysokých otáčkách např. nedokázal propouštět dostatek vzduchu co bude požadovat turbo. U drtivé většiny motorů a to včetně těch pseudoupravených od pseudotunerů (úprava typu filtr-vyndat kat-nandat hlučnej zadní tlumič) to nepřidá žádného koně, maximálně to může zlepšit schopnost motoru jít do otáček.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

Souhlasim s Beaver, napsal jsi to mnohem lepe s vysvetlenim. To ze clovek da filtr a vynda kat, prida hyper tuning tlumic a dej se vule bozi, nekdy muze byt prospesne a nekdy ne, myslim ze je to otazka jednotlivych typu motoru, nejake celkove obecne teorie asi nejsou, kdyz uz tak velice obecne a jednoduche. Videl jsem 4 parametrickou optimalizaci sacich potrubi do motoru jeste za pouziti flow simulace, vypocet trval asi 5 dni strojoveho casu pro cele spektrum otacek a stejne pokud by jsi tuto upravu nainstaloval na jiny motor tak vysledek muze byt skoro nulovy. Pokud delat nejaky upravy tak na zaklade DOLOZENYCH pravidel pro konktretni motor, idealni by bylo mit v garazi valcovku a vse si zmerit a jeste mit velke zkusenosti s motory no a v neposlendi rade spoustu penez.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

MaxBoost píše:to elviiis: Nevim, naco si koukal, ale většinou je to komplet sání a né jenom filtr... 15 koní jenom z filtru je sakra kravina....
Mno ůdajně na vw bora 1.8t 110Kw při použití sání s filtem fujita byl nárust cca 15koní... a to je dle mne kravina...

Podle mne je sportovní filtr jen o vzhledu v motoru a zvuku toť vše... pokud samozřejmně mám turbo a tlačím místo 0.7 , 1.5 pak bych to bral jakože to má smyls páč origo papírak by to asi sežralo :lol: ...

Co se týče odstínění tak to má jednoduché odůvodnění... výkon motoru je závyslí mimo jiné od obysahu kyslíku ve směsi a hmotnosti směsi tzn. studený vzduch je těžší a obsahuje při stejném množství větší množství kyslíku tzn více potporuje hoření... tzn... optymalizováné sportovní sání možná přidá jednoho dva poníky ale hlavně by mnělo optimalizovat výkonovou křivku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

15k je možná reálných u nějakého obludného motoru s X turbodmychadlama.. ale na našich prdítkách asi ne..

ten chladnej vzduch je důležitý i u přeplnovaných motorů.. ta nižší teplota dokáže zvýšit efektivitu samotného turbodmychadla a teoreticky by měl být požadovaný tlak produkovaný při nižších otáčkách kompresoru
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

SiD
Příspěvky: 8
Registrován: 07 led 2008 08:40
Bydliště: South Bohemia

Příspěvek od SiD »

Zdarec, měl bych dotaz ohledně náporovýho sání, jestli sem to dobře pochopil, tak je to vlastně to, když potrubí nasává vzduch kterej de vlastně přímo proti autu za jízdy, takže nasávání musí být nasměrovaný proti jízdě a nejlíp třeba ještě s nějakým trychtýřem...je to tak? Mam sportovní vložku a potřebuju nějak dořešit nasávací potrubí a myslel sem že bych to zaved přímo za masku proti směru jízdy, ale zase mě napadlo, jestli tam pak nepůjde nadměrně moc vzduchu a celkem silným proudem a jestli to nebude vadit motoru... Když by to nebylo takhle náporově tak by si ten motor asi nasál sám to co by potřeboval né? Nebo čim víc vzduchu tim líp?

patt-
Příspěvky: 683
Registrován: 24 led 2007 01:55
Bydliště: Malacky(slovensko)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patt- »

no tak 100% ti poradim nevim ale urcite lepsie viac ako menej lebo s tym poseres ovela viac ked bude malo kyslika
first lowered R E N A U L T C L I O grandtour
http://www.clio-club.sk/ - renault clio club sk/cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“