Poslední návštěva: 23 srp 2017 14:44 Právě je 23 srp 2017 14:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 12:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 říj 2006 14:22
Příspěvky: 58
Placenta píše:
Mikee píše:
Placenta píše:
dobra svicka je dobry zapal smesi a dobry zapal smesi je dobre bezici motor a dobre bezici motor je dobry vykon 8)

moc sa tomu nerozumiem .. ale ako je mozne aby sa zmes nezapalila "dobre" bud sa zapali , alebo nie..


cituji ...
svicka sama o sobe nedava motoru zadny vykon ale spolu s celou zapalovaci soustavou je schopna ovlivnit vykon motoru. Jde o to ze vhodne vybrana svicka dokaze perfektne zapalit smes. U upravenych motoru kde je vetsinou vyssi teplota a tlak je dobre zapaleni smesi podminkou.

Svicky se rozdeluji podle tepelne hodnoty, coz vlastne znamena jak dokazou odvadet teplo ze spalovaciho prostoru. (zavisle na delce spicky izolatoru). Studene svicky maji vyssi tepelne moznosti na odvadeni tepla a tim padem maji i vyssi schopnost odvadet teplo a casteji se pouzivaji u poladenych motoru. Pokud tedy udelate nejakou upravu ktera ma za nasledek vetsi tepelne namahani napr. one snizeni hlavy, vetsi plnici tlak atd. meli byste pouzit svicky studene, tedy studenou svicku (ktera je schopna odvest vice tepla)
Svicka je pak schopna lepe vytvorit jiskru k zapaleni smesi ktera neni dokonale slozena prave napriklad pri akceleraci. Na vlastnost svicky ma velky vliv material elektrody jiskriste a jeho slozeni. (tvrde stribro, iridium). Pokud byste vsak u upraveneho motoru ktery ma zvysene tepelne namahani pouzili teplou svicku (je schopna odvest mene tepla) muze dojit k jeji utaveni, v krajnim pripade k destrukci motoru

velmy poucne, dakujem 8)

_________________
Honda LEGEND 3.5 VTEC 295hp roc.07


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 14:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2006 18:49
Příspěvky: 91
ja mam NGK a jsem spokojeny rekl bych ze lepsi nez ty Bosch co jsem mel do tet

_________________
mam audi a4 1,6l quattro v lehkym tuningu: narazniky, prahy, kridlo, vetrani na kapote, chromovy zrcatka, clonitko AUDI, cerny okna, tocici kola, a upravy motoru na 145koni + predelani pohonu


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 18:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2004 12:55
Příspěvky: 4345
Bydliště: EU
evo500 píše:
Pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium. Problem je ale cena.
Pohybuji se minimalne kolem 500.-/ks . Ale je treba rict,ze jejich zivotnost je vlastne vetsi nez zivotnost tveho motoru,takze by to byla tva posledni vymena svicek. Ale jak uz jsem psal...vsechno je to o momentalni financni situaci.


Nesmysl, jak cena tak idalší informace.
ceny denso iridium začínají již na 35Okč, záleží kde hledáš, a cca 75% typu je do 450 kč.
Co se týče "pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium." tady záleží o jaké auto jde, sve tsraších přeplnovaných JPN motorech se absolutne neosvedčili amají kolikrát horší charakteristiky než "levnější" řada od NGK, stejne tak u NA motoru je to kus od kusu ( motoru ) nekde pomohou , nekde jsou naopak horší. Životnost svíčky Denso Iridium je cca 35-50tis km ( za předpokladu dobrého motoru ) model Iridium Tought ma podle výrobce vydržet až 100tis km, ale cena je téměř dvojnásobná oproti "obyčejné" Denso iridium.
Pokud nekdo má v aute staré svíčky a vymění je za Iridium tak samozřejmě je překvapenej tím jak to jede ale je to pouze efekt zpusobený tím, že staré svíčky vyměnil za nové a pokud by použil "basic" - prvovýrobou řadu svíček NGK nebo Denso nepozná od Iridia rozdíl.
Tenké hroty Iridiových svíček jsou zejména nevhodné u motoru které mají krátké zapalovací kabely nebo dokonce cívky přímo na svíčkách.


Nevím jaký máš motor, já osoben v JPN motorech mám špatné zkušenosti s Brisky ( ale je pravda že je už 3 roky nepoužívám, třeba se zlepšili), pokud nemáš vuz který je "hloubeji" upravovaný tak v podstatě každá lepší značka ( Bosh, NGK, Denso ) delá svíčky trošku lepší řady za rozumné ceny ( tím mylsím do 200,-Kč ) a nic jima nezkazíš... a i bych řekl že rozdíl nepoznáš..( tím opet mylsím mezi sadou nových NGK a nových Bosh / Denso )

_________________
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 19:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 lis 2005 19:32
Příspěvky: 397
Bydliště: OV
Brisky vícebodové nemají efekt jen vyšší životnost. Díky tomu, že valí jiskru kde to jde.
Určitě kvalitnější jsou jednobodové svíčky, které soustředí veškerou energii do jednoho bodu - kvalitnější jiskra.
U iridia jen investujete do větší životnosti svíčky (lepší ale dražší materiál) - pokud chcete stejný efekt za míň peněz - Brisk řada A-LINE Yttrium


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 22:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 dub 2005 22:24
Příspěvky: 5384
Bydliště: Chodov
Idaho píše:
evo500 píše:
Pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium. Problem je ale cena.
Pohybuji se minimalne kolem 500.-/ks . Ale je treba rict,ze jejich zivotnost je vlastne vetsi nez zivotnost tveho motoru,takze by to byla tva posledni vymena svicek. Ale jak uz jsem psal...vsechno je to o momentalni financni situaci.


Nesmysl, jak cena tak idalší informace.
ceny denso iridium začínají již na 35Okč, záleží kde hledáš, a cca 75% typu je do 450 kč.
Co se týče "pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium." tady záleží o jaké auto jde, sve tsraších přeplnovaných JPN motorech se absolutne neosvedčili amají kolikrát horší charakteristiky než "levnější" řada od NGK, stejne tak u NA motoru je to kus od kusu ( motoru ) nekde pomohou , nekde jsou naopak horší. Životnost svíčky Denso Iridium je cca 35-50tis km ( za předpokladu dobrého motoru ) model Iridium Tought ma podle výrobce vydržet až 100tis km, ale cena je téměř dvojnásobná oproti "obyčejné" Denso iridium.
Pokud nekdo má v aute staré svíčky a vymění je za Iridium tak samozřejmě je překvapenej tím jak to jede ale je to pouze efekt zpusobený tím, že staré svíčky vyměnil za nové a pokud by použil "basic" - prvovýrobou řadu svíček NGK nebo Denso nepozná od Iridia rozdíl.
Tenké hroty Iridiových svíček jsou zejména nevhodné u motoru které mají krátké zapalovací kabely nebo dokonce cívky přímo na svíčkách.


Nevím jaký máš motor, já osoben v JPN motorech mám špatné zkušenosti s Brisky ( ale je pravda že je už 3 roky nepoužívám, třeba se zlepšili), pokud nemáš vuz který je "hloubeji" upravovaný tak v podstatě každá lepší značka ( Bosh, NGK, Denso ) delá svíčky trošku lepší řady za rozumné ceny ( tím mylsím do 200,-Kč ) a nic jima nezkazíš... a i bych řekl že rozdíl nepoznáš..( tím opet mylsím mezi sadou nových NGK a nových Bosh / Denso )
Tak tim je to pro me vyreseny,dalsi svicky zkusim NGK a na Iridia prdim... 8)

_________________
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 22:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 07 kvě 2004 21:25
Příspěvky: 4047
Bydliště: Praha
já teď u Idaha objednal NGK platinum, tak uvidíme.... ale u mý ekonomický sekačky sotva poznám rozdíl :lol:

_________________
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 11 úno 2007 23:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 zář 2004 11:51
Příspěvky: 1973
Bydliště: Karviná
na mém bývalém unu jsem měl bosch pak jsem koupil NGK a je to znatelný rozdíl

_________________
Audi A6


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 06:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2006 19:20
Příspěvky: 190
Bydliště: žatec
já mám zkušenost že brisk u starších vw dělá problémy, a od tý doby jenom NGK a max spokojenej, a všem jen doporučuju

_________________
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 08:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 12:43
Příspěvky: 733
Mikael: presne nevim jakyho mas saaba, ale ty s trionicem by mohli mit velky problem pokud tam nebudou ty pro ktere je to urcene nebo s kteryma to funguje pro zvyseni vykonu, protoze trionic meri proud obloukem a s toho vyhodnocuje prubeh spalovani


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 09:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 dub 2005 22:24
Příspěvky: 5384
Bydliště: Chodov
semysak píše:
Mikael: presne nevim jakyho mas saaba, ale ty s trionicem by mohli mit velky problem pokud tam nebudou ty pro ktere je to urcene nebo s kteryma to funguje pro zvyseni vykonu, protoze trionic meri proud obloukem a s toho vyhodnocuje prubeh spalovani
Da se rici,ze mam posledni model prave pred Trionicem.B234 a SDI kazetu mam,ale jednotka je Jetronic...Daji se sehnat jak Densa,tak NKG urcene pro Saabi turba.Dokonce NGK stoji jedna 93 kc bez DPH 8)

_________________
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 12:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 říj 2006 14:22
Příspěvky: 58
Uňak píše:
na mém bývalém unu jsem měl bosch pak jsem koupil NGK a je to znatelný rozdíl

vies to popisat ? :)

_________________
Honda LEGEND 3.5 VTEC 295hp roc.07


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 17:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 zář 2004 11:51
Příspěvky: 1973
Bydliště: Karviná
Když byly bosche volnoběch lítal hůř se vytáčel po výměně za NGK volnoběh se srovnal a do otáček šel super jen má zkušenost

_________________
Audi A6


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 18:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2005 21:29
Příspěvky: 6707
Bydliště: Chodov u KV
no kdysi sem na Uno koupil nejaky spesl Brisky s kruhovym jiskristem, ze zacatku pohoda a po par tisicich to nejak hur startovalo a nic moc... Takze nikdy vice. Na Alfu sem koupil NGK a pohoda, i tata je ma Crome turbo a max spokojenost

_________________
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 18:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2004 21:15
Příspěvky: 992
Bydliště: Praha
S Brisk LGS Premium mám úplně stejnou zkušenost,rozdíl žádný a po cca 10tis km to přestalo chytat.Jinak pokud to líp chytá a jde do otáček značí to spíš že ty předchozí ať jakákoli značka jsou v prdeli spíš než že by ta nová značka byla lepší.
Ještě k tomu LPG,ty vícebodový svíčky jsou nevhodný proto,že LPG potřebuje jednu pořádnou jiskru-to teda není z mojí hlavy,někde jsem to vyčetl.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 18:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2006 15:26
Příspěvky: 2531
Bydliště: V krabicce od T16
Vzkouseny D.I. i NGK rozdil zadny.... dokonce mam pocit, ze s NGK to bylo lepsi (klidnejsi chod)... Ale francouzskejm autum se verit neda, vymejslej si :lol:

_________________
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 úno 2007 21:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 dub 2005 22:24
Příspěvky: 5384
Bydliště: Chodov
No az vymenim motor,zkusim NGK...nejak se mi nechce pokouset ta zapraskana zapalovaci kazeta...je nachylna na vsechno a hrozne rada odchazi... :twisted:

_________________
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 dub 2007 22:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2007 10:48
Příspěvky: 36
Tady vsichni pisou, ze Denso ci NGK jsou "v pohode".

Ale ja jsem v pohode i se soucasnejma standardnima svickama!

Od techto "supersvicek" bych ocekaval neco vic.

Poradi mi nekdo zkusenej, jake svicky jsou nejlepsi do atmosfericky 3.2 V6 (vectra)? Co od kterych mohu cekat? A ma na volbu svicek vliv uvazovany tuning (kit sani, svody/vejfuk, chiptuning)? Predem diky za fundovanou radu ;-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 dub 2007 18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 10:49
Příspěvky: 18
Bydliště: koryčany
Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky

_________________
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 dub 2007 18:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 úno 2006 09:28
Příspěvky: 895
Bydliště: Praha
silverman píše:
Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky


ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojen 8)

_________________
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 dub 2007 18:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 10:49
Příspěvky: 18
Bydliště: koryčany
Chaindler píše:
silverman píše:
Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky


ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojen 8)


znamej mi radil ze mantzel doporucuje bosh super ale nekdo mi zas doporucuje densa nekdo ngk tak nevim ngk sem daval do motorky abyly super ale auto nevim jo a jeste mi doporucovali studenejsi tak nevim jestli origo co maj byt nebo studenejsi je to tezky :? :? :?

_________________
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 dub 2007 18:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 úno 2006 09:28
Příspěvky: 895
Bydliště: Praha
silverman píše:
Chaindler píše:
silverman píše:
Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky


ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojen 8)


znamej mi radil ze mantzel doporucuje bosh super ale nekdo mi zas doporucuje densa nekdo ngk tak nevim ngk sem daval do motorky abyly super ale auto nevim jo a jeste mi doporucovali studenejsi tak nevim jestli origo co maj byt nebo studenejsi je to tezky :? :? :?


o svickach bosch jsem nic neslysel, ja densa iridium koupil protoze jsou japonske a protoze jsou "vyssi" trida

podle me origo svickama se nic nezkazi, puvodni svicky co jsem tam mel, tak byly za 160 vsechny 4 a rozdil nijak extra znat neni, takze pokud to neni vylozene spatna znacka, tak se moc chyba neudela

_________________
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 dub 2007 21:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2007 10:48
Příspěvky: 36
Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset:
"Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 dub 2007 21:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 úno 2006 09:28
Příspěvky: 895
Bydliště: Praha
JanAltman píše:
Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset:
"Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."


mozna se mylim, ale existovat univerzalni rady, tak v tematu svicky by asi nebylo tolik prispevku, ale pokud ti nevadi utracet, myslim si, ze Denso Iridium je skvela volba

_________________
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 dub 2007 19:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
JanAltman píše:
Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset:
"Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."


Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.

Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 dub 2007 19:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2007 10:48
Příspěvky: 36
Beaver píše:
Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.

Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.


Prima, dik za info. Me i ty lepsi svicky (denso, ngk) prijdou docela levne, takze bych do nich klidne sel i kdyz je nejak extra nepotrebuju.

Ale zajimalo by me, jestli i v mem motoru (pripadne po lehke uprave) to bude mit nejak (jaky?) prinos, nebo jestli to jsou v mem pripade UPLNE vyhozene penize.

_________________
Trabant 601 Praktik DeLuxe


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 dub 2007 19:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
JanAltman píše:
Beaver píše:
Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.

Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.


Prima, dik za info. Me i ty lepsi svicky (denso, ngk) prijdou docela levne, takze bych do nich klidne sel i kdyz je nejak extra nepotrebuju.

Ale zajimalo by me, jestli i v mem motoru (pripadne po lehke uprave) to bude mit nejak (jaky?) prinos, nebo jestli to jsou v mem pripade UPLNE vyhozene penize.


Rozdíl oproti nějakým opravdu hrozným svíčkám bude dlouhá životnost a dobrá jiskra (pokud je i zbytek soustavy OK), takže lepší starty a pěkný plynulý chod motoru.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 dub 2007 20:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2007 10:48
Příspěvky: 36
Beaver píše:
Rozdíl oproti nějakým opravdu hrozným svíčkám bude dlouhá životnost a dobrá jiskra (pokud je i zbytek soustavy OK), takže lepší starty a pěkný plynulý chod motoru.


No ja tam asi hrozne svicky ted nemam, myslim, ze do vrcholneho modelu nic recyklovaneho nedavali ;-)
Startuje to dobre a chod je rekl bych velmi plynuly.
Cili zde asi zadne zlepseni ocekavat nemohu...
A co se tyce technickych parametru (vykon+kroutak, jejich prubeh, spotreba, ...), zadna zmena neprijde?

A co jine svicky - treba s vice jiskristi?

_________________
Trabant 601 Praktik DeLuxe


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 dub 2007 13:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6384
JanAltman píše:
...A co se tyce technickych parametru (vykon+kroutak, jejich prubeh, spotreba, ...), zadna zmena neprijde?

A co jine svicky - treba s vice jiskristi?


Pokud bude nějaká změna ve spotřebě, výkonu nebou krouťáku způsobená svíčkama, bude tak malá, že ji nepoznáš ani nezměříš :o)

Zkusit svíčky s více jiskřišti můžeš, ale v zásadě platí to co už jsem napsal. Já osobně ani moc nevěřím tomu, že by jiskra posunutá jednou o tři milimetry vlevo a podruhé vpravo mohla nějak ovlivnit výkon motoru. Můj názor je, že kvalitní svíčka odpovídající motoru udělá tu nejlepší práci. Různé rádobytuningové kreace nechávám Škodovkářům a Golfistům pro pocit, že získali koně navíc :wink: Spíš naopak - špatné svíčky můžou výkon sebrat.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 dub 2007 00:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 00:03
Příspěvky: 38
brisky sem koupil jednou a asi po 5minutach provozu leteli do kose
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek

brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: svíčky
PříspěvekNapsal: 12 dub 2007 00:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2005 21:27
Příspěvky: 2559
Bydliště: Český Krumlov
Aluz1 píše:
brisky sem koupil jednou a asi po 5minutach provozu leteli do kose
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek

brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!


Já jsem měl Brisky LGS a teď mám Denso Iridium. Rozdíl mezi jsem nepoznal. :wink: Ani po změření výkonu. Obojí se ale kladně podepsali na chování motoru.
Takže výhoda lepších svíček je jen v tom, že ti při maximálním namáhání nesníží výkon.(turbo, vysoký kompresní poměr, atd.) :wink:

_________________
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO