Poslední návštěva: 29 čer 2017 17:01 Právě je 29 čer 2017 17:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 342 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 11:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 28 pro 2004 17:40
Příspěvky: 2328
Bydliště: Praha
Tak uz si dlouho pohravam s myslenkou co treba nejak nabastlit turbo na motor o 50ccm a ve dvoutaktu.Dost by me to zajima a dal jsem tento dotaz sem,protoze tady lidi uz neco vi o turbinach.Konkretne myslim treba takoveho Simsona.Jestli by ten malej obsah dokazal roztocit turbo treba nejaky z UNA nebo neco maleho,jak by to ten motor pobral.Jelikoz jsem delal v Subaru tak jsem se s tim dostal do styku a dost by me to zajimalo.Tak co myslite vy,nedelam si prdel myslim to uplne vazne.Melo by to nejakej vysledek??Diky.A jak to je vubec s turbama na dvoutakt??Funguje to na tom??

_________________
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)


Naposledy upravil Mirek999 dne 17 úno 2007 15:17, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 11:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2005 12:32
Příspěvky: 1279
Bydliště: 82°12'N 23°59'E
turbo na babetu... :lol: zajimavej dotaz, ale nevim jestli s dovutaktem jede trubo ?????

_________________
| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 12:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 28 pro 2004 17:40
Příspěvky: 2328
Bydliště: Praha
Mozna to zni blbe,ale zajima me to dost a nerad bych tady nejake OT,proste jenom odpovedi tykajici se tohoto tematu dekuji.

_________________
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 12:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2006 19:32
Příspěvky: 266
Bydliště: Long Beach
dat na simsona turbo z una je asi jako.... dat na felicii garrett T6 :lol:
kdosi tu chtel driv tunit naky skutr, najdi si to ve starsich prispevcich.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 12:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 28 pro 2004 17:40
Příspěvky: 2328
Bydliště: Praha
rozumik píše:
dat na simsona turbo z una je asi jako.... dat na felicii garrett T6 :lol:
kdosi tu chtel driv tunit naky skutr, najdi si to ve starsich prispevcich.



No a to prave nevim a rad bych se o tom neco dozvedel.

_________________
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 12:21 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 02 srp 2004 10:27
Příspěvky: 6530
zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má :lol:

_________________
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 12:29 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 28 pro 2004 17:40
Příspěvky: 2328
Bydliště: Praha
Panda píše:
zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má :lol:


Jo to vim to uz jsem nekde cetl,ale koukal jsem do toho stareho prispevku jak chtel oturbit skutra a asi to bude picovina,ale dokazal by ten slabej 2T roztocit to turbo???Aby to neco udelalo??

_________________
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 13:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 14:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2006 19:32
Příspěvky: 266
Bydliště: Long Beach
turbo neni pohanene spalinama, spocitej si prutok vzduchu tim motorem a mrkni na nejake mapy turb. ale je to skoda penez.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 14:31 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 255
rozumik píše:
turbo neni pohanene spalinama,


no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 14:33 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 255
najmensie dostupne garrett turbo
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 068__1.htm

je stale velke pre tvoj ucel. avsak peugeot ma skuter s kompresorom, tak preco neskusit tuto cestu?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 14:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2006 19:32
Příspěvky: 266
Bydliště: Long Beach
raddy píše:
rozumik píše:
turbo neni pohanene spalinama,


no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 15:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 kvě 2005 23:00
Příspěvky: 406
jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl

kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu

obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl

na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ :wink:

_________________
vzdělání není zárukou inteligence


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 17:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
rozumik píše:
raddy píše:
rozumik píše:
turbo neni pohanene spalinama,


no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:


no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ... :P

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 17:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
rozumik píše:
raddy píše:
rozumik píše:
turbo neni pohanene spalinama,


no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:


no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ... :P

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 17:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
Boháček píše:
jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl

kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu

obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl

na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ :wink:


a jak jinak bys chtěl pohánět kompresor než převodem z kliky ?

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 18:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2004 15:23
Příspěvky: 1811
Bydliště: Dobříš
nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 18:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 zář 2005 22:46
Příspěvky: 276
Bydliště: Ústí nad Labem
Hlavně u 2T motoru musíš mít odpor aby nedocházelo k extrémnímu výplachu ne? na youtube sem kdysi viděl italy co dali do 2T vespy Turbo a docela to aji jelo.

_________________
Scooter Yamaha aerox 50ccm : momentálně 16Hp a Vmax 130 dle brzdy... :alien:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 18:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
ať si koupí na babetu to co se prodává pro RC motory - nitro na bombičky do šlehačky a je to ...

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 18:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 úno 2006 12:25
Příspěvky: 3343
Bydliště: TopDrive
To turbo+vše potřebné k tomu by bylo větší než celej motor, kterej by si myslim po pár km vysypal.

_________________
Cesta Vás tam možná zavede, ale Vy jste ten, kdo řídí. BMW. Radost z jízdy
Obrázek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 18:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 28 pro 2004 17:40
Příspěvky: 2328
Bydliště: Praha
JJ ja mam zatim prevrtano na 60ccm,korky v klikove hridely,lestene kanaly,nejaka origo svicka co se dava na Simsony prej lepsi nez NGK a jeste nejaky picoviny,.A premejslel jsem taky nad tim ze 2T vylucije vice sracek nez 4T tak asi by se to docela zasiralo.Nespaluje to olej na 100% takze by to asi bylo na hovno z tyhle stranky,no a je pravda to mazani ze by bylo na houby to by byl Simson dvakrat takovej.Sirokej jako prase.

_________________
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 18:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1502
Krosmen píše:
nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......


hehe mam podobný zkušenosti

fichtl - snížená hlava a válec, vybraný kanály + kartery, upravenej píst , odlehčenej pístní čep, ojnice a klikovka stažená na průměru o 1cm , navařený přídavný žebra, vejfuk ze simsona enduro , otočený kolečko na 2jce a ještě na sekundárním převodu tuším že 11zubový kolečko..., karbec normální s upraveným kolínkem a jehlou úplně nejvejš..

..na 2jku to dle tacháče z kola atakovalo 60km/h trojka se rozjížděla trochu dýl, ale těch 80km/h to mohlo jet :lol: ten motor točil jak nevím co..motorovka byla hadr :) škoda že životnost tohodle motoru byla jen cca 200ostrejch km....pak vylítal píst vejfukem... :cry:

v budoucnosti se chci pokusit udělat podobnou zabijačku z pařeza.. ten má většinu rozměrů v motoru (mysli tím rozměry a váhu ojnic, kliky, ložisek a kanálů- co při hodně podobným výkonu vůči fichtlovi znamená teoreticky větší , ale taky kratší srandu..) podstatně menší...


souhlasím s tím, že je třeba mít asi nějaký šoupátka na rozvod směsi.. s přeplňováním by toho moc vylítalo jen tak vejfukem... jinak se můžeš inspirovat na lokomotivě "Sergej" .. to je dvoutaktní turbodiesel...)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 22:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 20 čer 2004 15:07
Příspěvky: 3875
MarauderZ28 píše:
podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...

tady by se mozna vyplatilo poridit ten "ilektrik paur bustr" :lol:

_________________
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2007 22:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2005 21:27
Příspěvky: 2559
Bydliště: Český Krumlov
Tohle mě děsně láká. Dostal jsem ve 14ti letech P21 a trhalo mi to ruce. :lol: Bylo to ještě před střední školou, kdy jsem do něj narval cca 20-30tis. :cry: Prakticky jsem všechno vyměnil za nové. Pak jsem ho prodal za 500Kč. :roll:

_________________
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2007 07:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6350
MarauderZ28 píše:
rozumik píše:
raddy píše:
rozumik píše:
turbo neni pohanene spalinama,


no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:


no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ... :P


No hlavne slo o to, ze ho neroztaci kineticka energie, ale hlavne tepelne rozdily plynu pred a za turbem. Uz na to probehla krvava debata, jestli je turbo mechanickej nebo tepelnej stroj :D

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 16 úno 2007 09:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
takže mi chce někdo tvrdit, že spaliny co letěj z motoru s tím turbem vůbec netočí, ale točí s ním rozdil teplot před a za turbem jo ? Pokud někdo tvrdí, že ta druhá možnost určitě je schopen říct ten rozdíl teplot jakej tam je ...

P.S. kdybys tu diskašn o tom tepelným stroji našel tak mi jí postni, docela bych si to přečetl :o)

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Naposledy upravil MarauderZ28 dne 16 úno 2007 09:29, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2007 09:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
Princip Turbodmychadla

Kompresor a turbína jsou uloženy na společném hřídeli. K turbíně jsou kolmo ke směru její osy přiváděny výfukové plyny, které oběžné kolo turbiny urychlují a předávají jí tak část své kinetické energie.

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 16 úno 2007 09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
a z jiného zdroje, myslím, že víc k tomu není co dodat neb je naprosto jasný, že turbo pohání kinetická energie pohybujících se spalin co vychází z motoru ...

Kinetická energie (též pohybová energie) je jeden z druhů mechanické energie, kterou má pohybující se těleso.

Velikost kinetické energie závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa. Jestliže těleso je těleso v klidu, jeho energie je nulová.

Princip turbodmychadla

Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2007 10:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2006 19:32
Příspěvky: 266
Bydliště: Long Beach
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo 2T
PříspěvekNapsal: 16 úno 2007 11:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
kdes to vyčetl neb všude kam se podívám píšou o kinetický energii ...

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 342 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO