tom28 píše:Možná by mohli začít vyrábět turba ne podle toho kolik pojmou výfukových plynů, ale podle toho kolik uberou tepla plynům. Pak by měli konstrukté turb lepší výsledky. Víš co navrhni jim to!
no o to se konstrukteri snazi ..... za turbem je diky jeho konstrukci mnohem mensi tlak a teplota. Proto mam na svem aute 3" vyfuk od turba az na konec ..... aby ten tlak a teplota byly co nejnizsi
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Zadejte konsruktérům výrobu tepelnýho turba
Turbo se točí v zavislosti na tom kolik musí za jednotku času daným turbem protéct "hmoty"
Důkaz při 3tis ot. motoru tam proteče X litrů "hmoty" teplota výf plynů cca 1000 stupňů vysledek bude 50 tis ot. na turbu.
A při 6 tis ot. motoru tam proteče 2X litrů "hmoty ale teplota výf. plynů bude zase jenom 1000 stupnů ale výsledek bude 100 tis ot. na turbu.
Že by se nějak zdvojnásobila tepelná účinnost turba. Co vy konstruktéři?
tom28 píše:Zadejte konsruktérům výrobu tepelnýho turba
Turbo se točí v zavislosti na tom kolik musí za jednotku času daným turbem protéct "hmoty"
Důkaz při 3tis ot. motoru tam proteče X litrů "hmoty" teplota výf plynů cca 1000 stupňů vysledek bude 50 tis ot. na turbu.
A při 6 tis ot. motoru tam proteče 2X litrů "hmoty ale teplota výf. plynů bude zase jenom 1000 stupnů ale výsledek bude 100 tis ot. na turbu.
Že by se nějak zdvojnásobila tepelná účinnost turba. Co vy konstruktéři?
.... doporucuji navstevu v tepelne elektrarne. Princip elektrarenske turbiny a turbiny v aute je stejny ....
Ješte jeden důkaz důkazů!!!!!!!!!!
Když dáš na jeden motor velký turbo a pak malý turbo výsledná rychlost turba bude v každým případě jiná.
Ja je to o objemu plynů a velikosti turb nikoli o teplotě plynů, protože teplota plynů bude v obou případech stejná a jejich tepelná ztráta velmi podobná
tom28 píše:Ješte jeden důkaz důkazů!!!!!!!!!!
Když dáš na jeden motor velký turbo a pak malý turbo výsledná rychlost turba bude v každým případě jiná.
Ja je to o objemu plynů a velikosti turb nikoli o teplotě plynů, protože teplota plynů bude v obou případech stejná a jejich tepelná ztráta velmi podobná
ak musi rovnake mnozstvo plynu pretiect cez zuzene miesto (male turbo) rychlost prudenia plynu sa zvysi. a taktiez preto (ale nielen!) sa bude male turbo tocit rychlejsie
tom28 píše:Ješte jeden důkaz důkazů!!!!!!!!!!
Když dáš na jeden motor velký turbo a pak malý turbo výsledná rychlost turba bude v každým případě jiná.
Ja je to o objemu plynů a velikosti turb nikoli o teplotě plynů, protože teplota plynů bude v obou případech stejná a jejich tepelná ztráta velmi podobná
ak musi rovnake mnozstvo plynu pretiect cez zuzene miesto (male turbo) rychlost prudenia plynu sa zvysi. a taktiez preto (ale nielen!) sa bude male turbo tocit rychlejsie
To vypovídá o tam, co v tomto procesu hraje zasadní roli.
plynova turbína je tepelný stroj, který mění tepelnou energii plynů na mechanickou práci.
Turbodmychadlo
Typickým příkladem plynové turbíny pro malé výkony je turbína turbodmychadla spalovacího motoru, která využívá energii jeho výfukových plynů. Pokud by mezi pracovními válci motoru a turbínou byl dostatečně velký zásobník, ve kterém by se ustálily hodnoty tlaku a teploty spalin, turbína by pracovala jako rovnotlaková. V praktických aplikacích sportovních automobilových motorů však přicházejí plyny ve formě krátkých tlakových impulzů podle toho, jak se otevírají výfukové ventily jednotlivých valců. Proto turbína pracuje jako impulzová. Na zlepšení účinku tlakového impulzu se dokonce výfukové potrubí sportovních motorů ladí a spojují před turbínou do větví podle počtu válců a pořadí jejich pracovních cyklů.
napis , jsem udelal klukovinu , ze jsem se poustel do debaty, ktere nerozumim .... BUD CHLAP !!!
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
tom28 píše:Není to tím, sníženou teplotou která je na konci výfuku se zmeší objem spalin.
Tudíš je míň "hmoty" pro turbo.
Méně hmoty? No né, s klesající teplotou klesá objem, jak píšeš, ale právě na úkor vzrůstu hustoty (hmoty) plynů. Nebo se snad ty plyny navíc vstřebají do potrubí?
P.S. a to mi v jiném threadu píšou, že mám býk autorům těchto výroků milý. Proč jen to nejde...
Z počátku se tam baví o PLYNOVE turbíně a né o turbodmychadle spal. motorů.
A dálé tam píšou že turbodmychadlo využívá en. výfuk plynů ale nikoli teplotu ale řekl bych kin. en.
Asi nerozumíš obecným výkladům!
Přečti si to co jsi sem teď vložil a najdi mi tvůj důkaz.
tome, tome, kolikrát mám ještě opakovat, že tepelný stroj není od teploty (se kterou stále operuješ), ale od tepla (forma energie)? To je totiž základ tvých omylů...
A zkus popsat principiální rozdíly plynové turbíny a turbíny turbdmychadla. To si moc rád počtu.
MarauderZ28 píše:jinak když venku mrzne a je -20 tak je práce turba daleko efektivnější neb rozdíl teplot je třeba dalších -50 stupňů ?
ty jsi urco. inteligentnejsi ..... tak se pokusim
... ta ztrata tepla je jevem ke kteremu dochazi pri zmene tlaku pred a za turbinou .... kapisto
vime, ze plyn kdyz se stlacuje tak se "ohriva" a kdyz se rozpina tak se OCHLAZUJE .... neboli ztraci teplo , proto vyf. plyny za turbinou jsou studenejsi . ...
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
MarauderZ28 píše:ano s tímhle se dá souhlasit - nicméně nositelem tý energie je ten plyn a neřeším co tomu plynu tu energii dodalo, jestli rozdíl tlaků, rozdíl teplot atd tyhle složky dají plynu potřebnou energii na roztočení turbíny. Žádná jiná hmota krom plynu přez turbo necestuje a protože jediná šance turba díky konstrukci jak získat rotaci je když přez jeho lopatky něco proudí a ty lopatky tomu proudu odebírají energii pro svoje vlastní roztočení. Každopádně je blbost, že jedinná věc co roztočí turbo je rozdíl teplot jak tvrdí rozumik a ostatní věci jsou nepodstatný.
tady vidíš že jsi .... přes lopatky proudí i tepelná energie, ale ty víš všechno nejlíp
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
MarauderZ28 píše:jinak když venku mrzne a je -20 tak je práce turba daleko efektivnější neb rozdíl teplot je třeba dalších -50 stupňů ?
ty jsi urco. inteligentnejsi ..... tak se pokusim
... ta ztrata tepla je jevem ke kteremu dochazi pri zmene tlaku pred a za turbinou .... kapisto
vime, ze plyn kdyz se stlacuje tak se "ohriva" a kdyz se rozpina tak se OCHLAZUJE .... neboli ztraci teplo , proto vyf. plyny za turbinou jsou studenejsi . ...
no nevím jestli jsi mi odpověděl nicméně je tedy úplně fuk když před turbem je 1200 stupňů a na konci 30 stupňů a nebo když je před turbem třeba 200 stupňů a za ním 30 stupňů obojí totiž prokazatelně funguje
Spaľovacie motory sú tepelné stroje, ktoré pracujú so vzduchom a spalinami, ktoré vznikajú
horením paliva vo vzduchu. Tepelná energia vznikajúca pri spaľovaní paliva sa mení na
prácu. Spaľovacie motory môžu byť piestové motory alebo lopatkové (spaľovacie turbíny).
U piestových motorov pôsobí na piest plyn svojím tlakom, teda v piestovom motore sa mení
tlaková energia plynu priamo na mechanickú prácu.
U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
a pokud to chceš přesně tak přes turbínu jdou usměrněné molekuly plynu, poháněné kinetickou energií která vznikla díky rozdílu tlaku a teplot před a za turbem
a ted jsi v .... protože turbínu roztáčí usměrněné molekuly spalin takže to není kinetická energie jak tvrdíš ty ani teplo jak tvrdí rozumík ani tlak jak tvrdí beaver a jsem v .... všichni
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
Spaľovacie motory sú tepelné stroje, ktoré pracujú so vzduchom a spalinami, ktoré vznikajú
horením paliva vo vzduchu. Tepelná energia vznikajúca pri spaľovaní paliva sa mení na
prácu. Spaľovacie motory môžu byť piestové motory alebo lopatkové (spaľovacie turbíny).
U piestových motorov pôsobí na piest plyn svojím tlakom, teda v piestovom motore sa mení
tlaková energia plynu priamo na mechanickú prácu.
U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
a pokud to chceš přesně tak přes turbínu jdou usměrněné molekuly plynu, poháněné kinetickou energií která vznikla díky rozdílu tlaku a teplot před a za turbem
a ted jsi v .... protože turbínu roztáčí usměrněné molekuly spalin takže to není kinetická energie jak tvrdíš ty ani teplo jak tvrdí rozumík ani tlak jak tvrdí beaver a jsem v .... všichni
asi neumíš číst viď - kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu ... nevím dle mě jednoznačně píše, že kinetická se na lopatkách turba mění na mechanickou ...
Nejsem natvrdlej vy tady pořád obhajujete svoje názory. Tak mi někdo vyvraťte moje názory, který se narozdíl od vašich skvělích odkazu, "kterým tady 90% lidí ani nerozumí" se opírají o skutečnost!!!!!!!
Ještě tady nikdo neuvedl nějaký konkrétní důkaz. Jenom stylu já jsem študovanej, já tomu rozumím, a tohle někdo napsal. Ale nic konkrétního.
Já tvrdím,že když bude na konci výfuku stejný přetlak plynů jako je normálně před turbem u motoru, a bude tam třeba teplota jen 150 stupňů a tam nakonec přidělám turbo bude se turbo točit stejně efektivně "přibližně stejně"
ano jen to tam nenapsala, protože si myslí že je to zbytečné,
ale věř mi že turbínu roztáčí molekuly plynu poháněné tvojí kinetickou energií, vzniknuvší rozumíkovým rozdílem teplot a mým rozdílem tlaku, prostě je to tak ty molekuly plynu jsou nositelem kinetické energie,
takže závěrem turbínu roztáčí molekuly plynu které mají nějakou kinetickou energii, ktrerá vzniká protože je auto v zátěži a auto udělali lidé a lidi jsou tu proto, že vznily díky vesmíru, takže za to může vesmír
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
tom28 píše:Nejsem natvrdlej vy tady pořád obhajujete svoje názory. Tak mi někdo vyvraťte moje názory, který se narozdíl od vašich skvělích odkazu, "kterým tady 90% lidí ani nerozumí" se opírají o skutečnost!!!!!!!
Ještě tady nikdo neuvedl nějaký konkrétní důkaz. Jenom stylu já jsem študovanej, já tomu rozumím, a tohle někdo napsal. Ale nic konkrétního.
Já tvrdím,že když bude na konci výfuku stejný přetlak plynů jako je normálně před turbem u motoru, a bude tam třeba teplota jen 150 stupňů a tam nakonec přidělám turbo bude se turbo točit stejně efektivně "přibližně stejně"
na konci vyfuku 150 stupnu ????? si delas kozy ne ?
jeste jednou ..... turbodmychadlo je tepelny stroj .... jeho princip lze popsat zakony a principy termodynamiky .... co jeste vic potrebujes k tomu abys tu problematiku pochopil .
Kdyby za turbem a pred turbem byla stejna teplota .... lopatky by se proste netocily a basta . Svedcilo by to o tom, ze tlak i obem plynu je na obou stranach stejny . Pokud by byly vsechny veliciny stejne pred i za turbinou a lopatky by se tocily znamenalo by to , ze jste panove vynalezli Perpettum Mobile
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
MarauderZ28 píše:jako jasně motory i turbíny jsou tepelné stroje to ano, ale nepohání je rozdíl teplot před a za to myslím dostatečně vyplynulo ze všech textů co jsem sem dal ...
aby jsi viděl že se mýlíš, bohužel pohání, ale jako vždy máš pravdu ty a já melu sračky, schválně procházím tvé příspěvky, protože na konci se z toho pěkně vykrucuješ a zatím po prvních deseti tvých příspěvcích o kinetické energii stále není jasné jestli myslíš kinetickou energii dodanou motorem (tak to vypadá) nebo kinetickou energii dodanou teplem a tlakem plynů, na což jsi v průběhu tohoto threadu přišel
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
rozumik píše:staci ho mit v aute
kdyby bylo pohaneny kinetickou energii, tak otacky turba rostou linearne s otackama motoru. coz dost dobre nedela
sorry ale kecáš - chápeš že u turba musíš změnit pohyb spalin na rotační pohyb turba ? proto je jasný, že to nebude nikdy lineární neb ty lopatky kladou odpor proudění zatímco kompresor je napevno spojen s klikou motoru - pohne se ona - pohne se on a to při sebemenších otáčkách u turba musí být dostatek spalin pro roztočení turba a proto je tam určitá prodleva a tím daná nelineárnost ...
hlavně mi dej nějakej důkaz pro svoje tvrzení - sorry nesmyslný, najdi mi jedinej text na www, ve slovníku kde to píšou, ale nevymejšlej si bajky ...
to je taky nesmysl, není to dáno odporem lopatek, studuj
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
tom28 píše:Z počátku se tam baví o PLYNOVE turbíně a né o turbodmychadle spal. motorů.
A dálé tam píšou že turbodmychadlo využívá en. výfuk plynů ale nikoli teplotu ale řekl bych kin. en.
Asi nerozumíš obecným výkladům!
Přečti si to co jsi sem teď vložil a najdi mi tvůj důkaz.
Promin ale jsi kokot, timto vyrokem jsi dokazal, ze o tom vis prd. Turbodmychadlo se totiz sklada ze dvou casti - kompresoru a plynove turbiny. Plynova turbina pohani kompresor, protoze jsou spojene osickou.
Mimochodem, plynova turbina pohani i tank M1A1 Abrams a to presne na stejnem principu - spalovanim se tvori horke plyny a ty roztaci turbinu, ktera pak funguje jako motor.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
MarauderZ28 píše:a co roztáčí lopatky toho turba ? ta kinetická energie toho air flow - to je snad jasný ne jaká jiná síla než proudění těch spalin by ten pohyb vyvolala ? A je přeci naprosto jedno jako myslím v principu co ten flow vyvolalo - neb to turbo se nějak roztočit musí a jedinný co přez jeho lopatky proudí jsou spaliny ohřátý motorem a ty spaliny mají kinetickou energii kterou předají tý turbíně - o čem se hádáme je přeci to, že rozumik tvrdí že tam žádná kinetická energie spalin není, ale co pak teda roztočí to turbo jaká síla, jakej impulz když to nejsou spaliny a jejich energie ?
motor spaliny neohřívá bohužel spaliny ohřívají motor
jinak zde poprvé je možno tušit, ale není to jisté, že máš na mysli jinou než kinetickou energi motoru
mě to stačí dál ty tvoje nadřazený hádky nečtu
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
4 tomoking
škvělá debata ale sypeš si popel na hlavu. Tím co píšeš.
U větrnejch elektrárem taky před trubínou je teplejc. To že vítr je způsobenej změnou teplot, neznamená, že vítr odevzdává větný elektrárně teplo ty inženýre.