Boze ty si blb - zkus si porovnat plynovou turbinu a lopatky vetrne elektrarny. Elektrarna funguje opravdu jen naporem vetru, proto vypada setsakramentsky jinak a taky "vrtule" ma uplne jine rozemy, protoze toho vetru musi pochytat velke mnozstvi aby se to roztocilo.tom28 píše:4 tomoking
škvělá debata ale sypeš si popel na hlavu. Tím co píšeš.
U větrnejch elektrárem taky před trubínou je teplejc. To že vítr je způsobenej změnou teplot, neznamená, že vítr odevzdává větný elektrárně teplo ty inženýre.
FUNKCE TURBA
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Mistr kokot Beaver netvrdím, že jsem odborník, a nikdy jsem to netvrdil. Je tady tolik odkazu a tolik debat, že jeden neví o čem se druhý hadá viz ty a tvoje kokotidlo.
Já tvrdím, že tepelná ztráta která je u výfuk plynů procházející skrz turbínu prostě nehraje zásadní roli v roztáčení turba. Toť vše nic víc.
Já tvrdím, že tepelná ztráta která je u výfuk plynů procházející skrz turbínu prostě nehraje zásadní roli v roztáčení turba. Toť vše nic víc.
Ale ono je to úplně jedno. Proč fouká vítr - rozdíl teplot => rozdíl tlaku => vítrBeaver píše:Boze ty si blb - zkus si porovnat plynovou turbinu a lopatky vetrne elektrarny. Elektrarna funguje opravdu jen naporem vetru, proto vypada setsakramentsky jinak a taky "vrtule" ma uplne jine rozemy, protoze toho vetru musi pochytat velke mnozstvi aby se to roztocilo.tom28 píše:4 tomoking
škvělá debata ale sypeš si popel na hlavu. Tím co píšeš.
U větrnejch elektrárem taky před trubínou je teplejc. To že vítr je způsobenej změnou teplot, neznamená, že vítr odevzdává větný elektrárně teplo ty inženýre.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
To ze to tvrdis neznamena, ze to je pravda. Naopak, je to blbost, kterou jsme tu uz nekolikrat vyvratili. Dokud si to neuvedomis, nema cenu se s tebou bavit. Teplota a tlak jsou ruku v ruce a na funkci turba maji vliv naprosto zasadni.tom28 píše:Mistr kokot Beaver netvrdím, že jsem odborník, a nikdy jsem to netvrdil. Je tady tolik odkazu a tolik debat, že jeden neví o čem se druhý hadá viz ty a tvoje kokotidlo.
Já tvrdím, že tepelná ztráta která je u výfuk plynů procházející skrz turbínu prostě nehraje zásadní roli v roztáčení turba. Toť vše nic víc.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
tom28 spíš má na mysli že teplo samo o sobě žádnou práci nedělá, to samý motor a turbo nepracujou proto, že je teplo, to by platilo pokud by to turbo to teplo absorbovalo a nějakým způsobem by z něj vytvořilo mechanickou práci, turbíny vodní, turbo, větrník pracují na pohybu určitý hmoty - plyn nebo tekutina, která je uvedena do pohybu a díky svejm lopatkám nebo listům kladou této hmotě odpor která přez ně proudí a rozpohybuje je u vody je to gravitace u plynů rozdíl tlaků před a za ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Ja si toto velmi dobře uvědomuji, že tlak a teplota jde ruku v ruce. Jen nechápu výrok stylu že studený plyny by neroztočili turbínu. Turbo prostě roztáčí výfukové plyny, který mají dostečný objem a tlak v potrubí. čím vetší bude tlakový spád před a za turbem, tím rychlejší bude rozběh turba. To že s poklesem tlaku v potrubí klesá teplota výfuk plynů neznamená, že ztráta tohoto tepla otáčí turbem. Ale tlak vlna plynů která působí na lopatky turba.
Dost se toho využívá tuším u "impulsního přeplňování"
Dost se toho využívá tuším u "impulsního přeplňování"
Musím to sem ještě jednou vložit
Ješte jeden důkaz důkazů!!!!!!!!!!
Když dáš na jeden motor velký turbo a pak malý turbo výsledná rychlost turba bude v každým případě jiná.
A je to o objemu plynů a velikosti turb nikoli o teplotě plynů, protože teplota plynů bude v obou případech stejná a jejich tepelná ztráta velmi podobná
Ješte jeden důkaz důkazů!!!!!!!!!!
Když dáš na jeden motor velký turbo a pak malý turbo výsledná rychlost turba bude v každým případě jiná.
A je to o objemu plynů a velikosti turb nikoli o teplotě plynů, protože teplota plynů bude v obou případech stejná a jejich tepelná ztráta velmi podobná
Re: FUNKCE TURBA
To je sice hezky, ale vtip je v tom, ze vetrna elektrarna ani vodni elektrarna nejsou tepelne stroje. To je prave plynova turbina, ktera proste bez toho fungovat nebude. Jnak bys mohl vrtuli od vetrne elektrarny pojmenovat taky plynova turbina a tvrdit, ze vzduch je plyn a proto si to zaslouzi. Pochopitelne plati, ze neco skrz ty lopatky projit musi, to da rozum. Jenze treba vodni elektrarna potrebuje k funkci tu gravitaci. Pokud das Kaplanovu turbinu doprosted rybnika, kupodivu zadnou elektrinu nevyrobi i kdyz se na hladine budou trochu delat vlnky - s turbinou to ale ani nehne. Vetrna elektrarna bez vetru taky nefunguje a nefunguje ani kdyz fouka mirny vetrik. No a turbo by bez rozdilu teplot taky nejelo a to presto, ze by skrz nej prochazely nejake ty plyny. V tom je cele jadro pudla - nestaci vzduch, voda nebo samotne spaliny, je potreba je jeste zkombinovat s necim, co jim doda ten potrebny pohyb. A u turba to proste byla, je a bude teplota vyfukovych plynu a od ni se odvijejici tlak (a vice versa).MarauderZ28 píše:tom28 spíš má na mysli že teplo samo o sobě žádnou práci nedělá, to samý motor a turbo nepracujou proto, že je teplo, to by platilo pokud by to turbo to teplo absorbovalo a nějakým způsobem by z něj vytvořilo mechanickou práci, turbíny vodní, turbo, větrník pracují na pohybu určitý hmoty - plyn nebo tekutina, která je uvedena do pohybu a díky svejm lopatkám nebo listům kladou této hmotě odpor která přez ně proudí a rozpohybuje je u vody je to gravitace u plynů rozdíl tlaků před a za ...
To si ze me delas prdel ? Popiras sam sebe v jednom prispevku.tom28 píše:Ja si toto velmi dobře uvědomuji, že tlak a teplota jde ruku v ruce. ...
...To že s poklesem tlaku v potrubí klesá teplota výfuk plynů neznamená, že ztráta tohoto tepla otáčí turbem. Ale tlak vlna plynů která působí na lopatky turba...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
for Beaver zajímavý, že jednou je rozdíl teplot 970 stupňů a jednou 150 stupňů a obojí funguje naprosto skvěle ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Ani jedno, na tvou uroven jsem zatim neklesnultom28 píše:4 beaver jsi imbecilní, nebo jsi maďar
Budme za to radi, kdyby to nefungovalo, nebyla by to takova srandaMarauderZ28 píše:for Beaver zajímavý, že jednou je rozdíl teplot 970 stupňů a jednou 150 stupňů a obojí funguje naprosto skvěle ...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No je to velice proste...tom28 píše:Nemusíš se na mojí úroveň snižovat. Vysvětli mi co v tom textu co jsem napsal a ty jsi ho následně vložil je protichudné?????? že si podle tebe protiřečím
Pokud dle tebe jde tlak a teplota opravdu ruku v ruce, jak teda vznikne ta tlakova vlna ? No velice jednoduse, ten horky plyn pred turbem co nema kam uniknout muze ven jen pres turbo a cpe se tam z prosteho duvodu - za turbem totiz plyny maji mensi tlak, protoze se rozpinaji do volneho prostoru a tim zaroven klesa jejich teplota. Takze pokud vzapeti tvrdis, ze ztrata toho tepla neotaci turbem, pak nemas pravdu - ona totiz ta ztrata tepla ma na svedomi prave ty rozdilne tlaky. Jak uz bylo receno, pokud by mely plyny za turbem stejnou teplotu, nebude turbo fungovat - pohanela by ho v tom pripade totiz opravdu jen kineticka energie udelena plynum vypuzenim z prostoru valce a ta na to nestaci.tom28 píše:Ja si toto velmi dobře uvědomuji, že tlak a teplota jde ruku v ruce. ...
...To že s poklesem tlaku v potrubí klesá teplota výfuk plynů neznamená, že ztráta tohoto tepla otáčí turbem. Ale tlak vlna plynů která působí na lopatky turba...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Vzdavam to, je to s vama marny, vzdycky sem dojde nekdo, kdo bude tvrdit, ze turbo roztoci ten "pruvan" co do nej vypusti pist. Je to spatne, spatne spatne, ale evidentne si to nenechate vymluvit. Takze si verte cemu chcete, odmitam se dal bavit na toto tema, svoje uz jsem rekl (dokonce nekolikrat).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
nemusis se rozcilovat rekl jsem svuj nazor na celou vec do otevreneho fora - mluvis o pruvanu stejne jako ja muzu psat ze bez teploty by nebyl pruvanBeaver píše:Vzdavam to, je to s vama marny, vzdycky sem dojde nekdo, kdo bude tvrdit, ze turbo roztoci ten "pruvan" co do nej vypusti pist. Je to spatne, spatne spatne, ale evidentne si to nenechate vymluvit. Takze si verte cemu chcete, odmitam se dal bavit na toto tema, svoje uz jsem rekl (dokonce nekolikrat).
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
m,no už díky tvaru turbíny co se nachází v turbu je jasný, že s ní točí ten průvan a žádný teplo to je snad jasný
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: FUNKCE TURBA
MarauderZ28 píše:m,no už díky tvaru turbíny co se nachází v turbu je jasný, že s ní točí ten průvan a žádný teplo to je snad jasný
Re: FUNKCE TURBA
[quote="tom28"][/quote] strasne zle sa debatuje s niekym, kto je schopny odignorovat prispevky ktore sa mu nepacia.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
a kdyby s turbem točilo teplo na jakým principu by asi pak fungovaly turba s proměnlivou geometrií lopatek který se stavěj do cesty tomu průvanu podle toho jak je to zrovna nejideálnější ?
Variabilní geometrie lopatek VGT
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.
škoda, že se těma lopatkama nedá regulovat to teplo co ???
Variabilní geometrie lopatek VGT
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.
škoda, že se těma lopatkama nedá regulovat to teplo co ???
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
myslel som tento posttom28 píše:4 JonnY
Myslím že jsem do této diskuze napsal už dost, a snad jsem nic tady neignoroval. Snažil jsem se jen prosadit svůj názor.
viac ludi sa ti snazilo tvoje nazory vyvratit, takze podobny post mi prisiel, hmm, neadekvatny.tom28 píše:Nejsem natvrdlej vy tady pořád obhajujete svoje názory. Tak mi někdo vyvraťte moje názory, který se narozdíl od vašich skvělích odkazu, "kterým tady 90% lidí ani nerozumí" se opírají o skutečnost!!!!!!!
Ještě tady nikdo neuvedl nějaký konkrétní důkaz. Jenom stylu já jsem študovanej, já tomu rozumím, a tohle někdo napsal. Ale nic konkrétního.
Já tvrdím,že když bude na konci výfuku stejný přetlak plynů jako je normálně před turbem u motoru, a bude tam třeba teplota jen 150 stupňů a tam nakonec přidělám turbo bude se turbo točit stejně efektivně "přibližně stejně"
a aby som sa priznal, uz pomaly nechapem o com je tato debata. alebo skorej kto haji ktory nazor.
konkretny fakt? pri turbokompoudnom dieslovom motore nakladnych aut kazde turbo (tj jedno normalne turboduchadlo a jedna turbinka pohanajuca zotrvacnik) "ochladi" vyfukove plyny o cca 100°celzia.
tj z motora vychadzaju o teplote priblizne 700°celzia, za prvym turboma (normalnym turboduchadlom) maju priblizne 600°C a za druhym uz len priblizne 500°C.
Re: FUNKCE TURBA
Maro ty ses vul Proc by nekdo reguloval teplo ? Jiste, ze turbo roztoci pruchod plynu, o tom se nehadam, podstatne je to, kde ty plyny vezmou energii k tomu, aby profrcely skrz turbo - z rozdilu teplot a tlaku. VGT uz jen optimalizuje efektivitu turba vzhledem k otackam motoru. To sis fakt mohl odpustit tuhle poznamkuMarauderZ28 píše:a kdyby s turbem točilo teplo na jakým principu by asi pak fungovaly turba s proměnlivou geometrií lopatek který se stavěj do cesty tomu průvanu podle toho jak je to zrovna nejideálnější ?
Variabilní geometrie lopatek VGT
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.
škoda, že se těma lopatkama nedá regulovat to teplo co ???
Mimochodem, pokud by teplota byla tak nepodstatna, jak tu par lidi tvrdilo, pak se divim, ze se tak dobre prodavaji termopasky a obaly na turba od Thermotecu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: FUNKCE TURBA
no nechtel sem to nejak vykvedlavat ale odpadni teplo z motoru resp. to co je ve valci po expanzi a vylejza ven obsahuje urcite mnozstvi tepla tj energie, ktera se pomoci turba meni na jiny druh, ne toho tepla co je v lete u vody ale te fyzikalni veliciny, pri zmene objemu - otevreni vyfukoveho ventilu proste plyn expanduje podle rovnic p*V=n *R *T a to teplo Q= c*m*(T2 - T1)
p- tlak
V - objem
n - latkovy mnozstvi
R konstanta
T, T1,T2 teplota
Q - teplo
c - tepelna kapacita
m - hmotnost = n* atom. hustota toho plynu
kdyz se to mezi sebou podosazuje tak je videt jak teplo, teplota, tlak a dalsi spolu je pospojovany
p- tlak
V - objem
n - latkovy mnozstvi
R konstanta
T, T1,T2 teplota
Q - teplo
c - tepelna kapacita
m - hmotnost = n* atom. hustota toho plynu
kdyz se to mezi sebou podosazuje tak je videt jak teplo, teplota, tlak a dalsi spolu je pospojovany
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
ne já to napsal jen proto, že tu tvrdíte, že turbínou žádnej průvan nehejbe samozřejmě, že jen a pouze on a vznikl rozdílem teplot a rozdílem tlaků a ne to, že ty plyny jsou teplý, ale následkem toho se ten plyn rozpohybuje - je to stejný jako bych tvrdil že kolo u auta se točí protože je tam svíčka, která zažehne směs - budu mít sice pravdu, ale samotná svíčka auto nerozpohybuje stejně jako turbo neroztočí teplo ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: FUNKCE TURBA
mozem sa spytat kto to tvrdil? mne to nejak uniklo.MarauderZ28 píše:ne já to napsal jen proto, že tu tvrdíte, že turbínou žádnej průvan nehejbe samozřejmě, že jen a pouze on a vznikl rozdílem teplot a rozdílem tlaků a ne to, že ty plyny jsou teplý, ale následkem toho se ten plyn rozpohybuje
Re: FUNKCE TURBA
semysak píše:no nechtel sem to nejak vykvedlavat ale odpadni teplo z motoru resp. to co je ve valci po expanzi a vylejza ven obsahuje urcite mnozstvi tepla tj energie, ktera se pomoci turba meni na jiny druh, ne toho tepla co je v lete u vody ale te fyzikalni veliciny, pri zmene objemu - otevreni vyfukoveho ventilu proste plyn expanduje podle rovnic p*V=n *R *T a to teplo Q= c*m*(T2 - T1)
p- tlak
V - objem
n - latkovy mnozstvi
R konstanta
T, T1,T2 teplota
Q - teplo
c - tepelna kapacita
m - hmotnost = n* atom. hustota toho plynu
kdyz se to mezi sebou podosazuje tak je videt jak teplo, teplota, tlak a dalsi spolu je pospojovany
presne tak - premena energie
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
Vzdavam to, je to s vama marny, vzdycky sem dojde nekdo, kdo bude tvrdit, ze turbo roztoci ten "pruvan" co do nej vypusti pist. Je to spatne, spatne spatne, ale evidentne si to nenechate vymluvit. Takze si verte cemu chcete, odmitam se dal bavit na toto tema, svoje uz jsem rekl (dokonce nekolikrat).JonnY píše:mozem sa spytat kto to tvrdil? mne to nejak uniklo.MarauderZ28 píše:ne já to napsal jen proto, že tu tvrdíte, že turbínou žádnej průvan nehejbe samozřejmě, že jen a pouze on a vznikl rozdílem teplot a rozdílem tlaků a ne to, že ty plyny jsou teplý, ale následkem toho se ten plyn rozpohybuje
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"