FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tom28 píše:4 tomoking
škvělá debata ale sypeš si popel na hlavu. Tím co píšeš.
U větrnejch elektrárem taky před trubínou je teplejc. To že vítr je způsobenej změnou teplot, neznamená, že vítr odevzdává větný elektrárně teplo ty inženýre.
Boze ty si blb - zkus si porovnat plynovou turbinu a lopatky vetrne elektrarny. Elektrarna funguje opravdu jen naporem vetru, proto vypada setsakramentsky jinak a taky "vrtule" ma uplne jine rozemy, protoze toho vetru musi pochytat velke mnozstvi aby se to roztocilo.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Mistr kokot Beaver netvrdím, že jsem odborník, a nikdy jsem to netvrdil. Je tady tolik odkazu a tolik debat, že jeden neví o čem se druhý hadá viz ty a tvoje kokotidlo.
Já tvrdím, že tepelná ztráta která je u výfuk plynů procházející skrz turbínu prostě nehraje zásadní roli v roztáčení turba. Toť vše nic víc.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Beaver píše:
tom28 píše:4 tomoking
škvělá debata ale sypeš si popel na hlavu. Tím co píšeš.
U větrnejch elektrárem taky před trubínou je teplejc. To že vítr je způsobenej změnou teplot, neznamená, že vítr odevzdává větný elektrárně teplo ty inženýre.
Boze ty si blb - zkus si porovnat plynovou turbinu a lopatky vetrne elektrarny. Elektrarna funguje opravdu jen naporem vetru, proto vypada setsakramentsky jinak a taky "vrtule" ma uplne jine rozemy, protoze toho vetru musi pochytat velke mnozstvi aby se to roztocilo.
Ale ono je to úplně jedno. Proč fouká vítr - rozdíl teplot => rozdíl tlaku => vítr
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tom28 píše:Mistr kokot Beaver netvrdím, že jsem odborník, a nikdy jsem to netvrdil. Je tady tolik odkazu a tolik debat, že jeden neví o čem se druhý hadá viz ty a tvoje kokotidlo.
Já tvrdím, že tepelná ztráta která je u výfuk plynů procházející skrz turbínu prostě nehraje zásadní roli v roztáčení turba. Toť vše nic víc.
To ze to tvrdis neznamena, ze to je pravda. Naopak, je to blbost, kterou jsme tu uz nekolikrat vyvratili. Dokud si to neuvedomis, nema cenu se s tebou bavit. Teplota a tlak jsou ruku v ruce a na funkci turba maji vliv naprosto zasadni.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

tom28 spíš má na mysli že teplo samo o sobě žádnou práci nedělá, to samý motor a turbo nepracujou proto, že je teplo, to by platilo pokud by to turbo to teplo absorbovalo a nějakým způsobem by z něj vytvořilo mechanickou práci, turbíny vodní, turbo, větrník pracují na pohybu určitý hmoty - plyn nebo tekutina, která je uvedena do pohybu a díky svejm lopatkám nebo listům kladou této hmotě odpor která přez ně proudí a rozpohybuje je u vody je to gravitace u plynů rozdíl tlaků před a za ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Ja si toto velmi dobře uvědomuji, že tlak a teplota jde ruku v ruce. Jen nechápu výrok stylu že studený plyny by neroztočili turbínu. Turbo prostě roztáčí výfukové plyny, který mají dostečný objem a tlak v potrubí. čím vetší bude tlakový spád před a za turbem, tím rychlejší bude rozběh turba. To že s poklesem tlaku v potrubí klesá teplota výfuk plynů neznamená, že ztráta tohoto tepla otáčí turbem. Ale tlak vlna plynů která působí na lopatky turba.
Dost se toho využívá tuším u "impulsního přeplňování"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Musím to sem ještě jednou vložit

Ješte jeden důkaz důkazů!!!!!!!!!!
Když dáš na jeden motor velký turbo a pak malý turbo výsledná rychlost turba bude v každým případě jiná.
A je to o objemu plynů a velikosti turb nikoli o teplotě plynů, protože teplota plynů bude v obou případech stejná a jejich tepelná ztráta velmi podobná

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:tom28 spíš má na mysli že teplo samo o sobě žádnou práci nedělá, to samý motor a turbo nepracujou proto, že je teplo, to by platilo pokud by to turbo to teplo absorbovalo a nějakým způsobem by z něj vytvořilo mechanickou práci, turbíny vodní, turbo, větrník pracují na pohybu určitý hmoty - plyn nebo tekutina, která je uvedena do pohybu a díky svejm lopatkám nebo listům kladou této hmotě odpor která přez ně proudí a rozpohybuje je u vody je to gravitace u plynů rozdíl tlaků před a za ...
To je sice hezky, ale vtip je v tom, ze vetrna elektrarna ani vodni elektrarna nejsou tepelne stroje. To je prave plynova turbina, ktera proste bez toho fungovat nebude. Jnak bys mohl vrtuli od vetrne elektrarny pojmenovat taky plynova turbina a tvrdit, ze vzduch je plyn a proto si to zaslouzi. :lol: Pochopitelne plati, ze neco skrz ty lopatky projit musi, to da rozum. Jenze treba vodni elektrarna potrebuje k funkci tu gravitaci. Pokud das Kaplanovu turbinu doprosted rybnika, kupodivu zadnou elektrinu nevyrobi i kdyz se na hladine budou trochu delat vlnky - s turbinou to ale ani nehne. Vetrna elektrarna bez vetru taky nefunguje a nefunguje ani kdyz fouka mirny vetrik. No a turbo by bez rozdilu teplot taky nejelo a to presto, ze by skrz nej prochazely nejake ty plyny. V tom je cele jadro pudla - nestaci vzduch, voda nebo samotne spaliny, je potreba je jeste zkombinovat s necim, co jim doda ten potrebny pohyb. A u turba to proste byla, je a bude teplota vyfukovych plynu a od ni se odvijejici tlak (a vice versa).

tom28 píše:Ja si toto velmi dobře uvědomuji, že tlak a teplota jde ruku v ruce. ...

...To že s poklesem tlaku v potrubí klesá teplota výfuk plynů neznamená, že ztráta tohoto tepla otáčí turbem. Ale tlak vlna plynů která působí na lopatky turba...
To si ze me delas prdel ? Popiras sam sebe v jednom prispevku. :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

4 beaver jsi imbecilní, nebo jsi maďar

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

for Beaver zajímavý, že jednou je rozdíl teplot 970 stupňů a jednou 150 stupňů a obojí funguje naprosto skvěle ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tom28 píše:4 beaver jsi imbecilní, nebo jsi maďar
Ani jedno, na tvou uroven jsem zatim neklesnul :wink:
MarauderZ28 píše:for Beaver zajímavý, že jednou je rozdíl teplot 970 stupňů a jednou 150 stupňů a obojí funguje naprosto skvěle ...
Budme za to radi, kdyby to nefungovalo, nebyla by to takova sranda :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Nemusíš se na mojí úroveň snižovat. Vysvětli mi co v tom textu co jsem napsal a ty jsi ho následně vložil je protichudné?????? že si podle tebe protiřečím

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

polozte si otazku proc se vyfukove plyny tak tlaci z valce ven, zda je to teplem, tlakem nebo obojim mozna budem znat odpoved co roztaci lopatku turbiny :?:
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tom28 píše:Nemusíš se na mojí úroveň snižovat. Vysvětli mi co v tom textu co jsem napsal a ty jsi ho následně vložil je protichudné?????? že si podle tebe protiřečím
No je to velice proste...
tom28 píše:Ja si toto velmi dobře uvědomuji, že tlak a teplota jde ruku v ruce. ...

...To že s poklesem tlaku v potrubí klesá teplota výfuk plynů neznamená, že ztráta tohoto tepla otáčí turbem. Ale tlak vlna plynů která působí na lopatky turba...
Pokud dle tebe jde tlak a teplota opravdu ruku v ruce, jak teda vznikne ta tlakova vlna ? No velice jednoduse, ten horky plyn pred turbem co nema kam uniknout muze ven jen pres turbo a cpe se tam z prosteho duvodu - za turbem totiz plyny maji mensi tlak, protoze se rozpinaji do volneho prostoru a tim zaroven klesa jejich teplota. Takze pokud vzapeti tvrdis, ze ztrata toho tepla neotaci turbem, pak nemas pravdu - ona totiz ta ztrata tepla ma na svedomi prave ty rozdilne tlaky. Jak uz bylo receno, pokud by mely plyny za turbem stejnou teplotu, nebude turbo fungovat - pohanela by ho v tom pripade totiz opravdu jen kineticka energie udelena plynum vypuzenim z prostoru valce a ta na to nestaci.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Ale taky by jsi mohl říct, že ztráta tlaku má nasvědomí ztrátu teploty. Což mi připadá pravděpodobnější. Když kompresor stlačí vzduch následně vzroste teplota vzduchu.

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

ja bych to videl tak ze diky vysoke teplote zplodin, vznika ve valci velky tlak, ktery odchazi cestou nejmensiho odporu a to je vyfukem pres turbo ven. Turbo dle meho nazoru roztaci tlak ktery vznika pri vysoke teplote spalovani.
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Vzdavam to, je to s vama marny, vzdycky sem dojde nekdo, kdo bude tvrdit, ze turbo roztoci ten "pruvan" co do nej vypusti pist. Je to spatne, spatne spatne, ale evidentne si to nenechate vymluvit. Takze si verte cemu chcete, odmitam se dal bavit na toto tema, svoje uz jsem rekl (dokonce nekolikrat).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

Beaver píše:Vzdavam to, je to s vama marny, vzdycky sem dojde nekdo, kdo bude tvrdit, ze turbo roztoci ten "pruvan" co do nej vypusti pist. Je to spatne, spatne spatne, ale evidentne si to nenechate vymluvit. Takze si verte cemu chcete, odmitam se dal bavit na toto tema, svoje uz jsem rekl (dokonce nekolikrat).
nemusis se rozcilovat rekl jsem svuj nazor na celou vec do otevreneho fora - mluvis o pruvanu stejne jako ja muzu psat ze bez teploty by nebyl pruvan :?:
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

m,no už díky tvaru turbíny co se nachází v turbu je jasný, že s ní točí ten průvan a žádný teplo to je snad jasný
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od tom28 »

MarauderZ28 píše:m,no už díky tvaru turbíny co se nachází v turbu je jasný, že s ní točí ten průvan a žádný teplo to je snad jasný
8) :potlesk:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od JonnY »

[quote="tom28"][/quote] strasne zle sa debatuje s niekym, kto je schopny odignorovat prispevky ktore sa mu nepacia.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

a kdyby s turbem točilo teplo na jakým principu by asi pak fungovaly turba s proměnlivou geometrií lopatek který se stavěj do cesty tomu průvanu podle toho jak je to zrovna nejideálnější ?

Variabilní geometrie lopatek VGT

Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.

škoda, že se těma lopatkama nedá regulovat to teplo co ???
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

4 JonnY
Myslím že jsem do této diskuze napsal už dost, a snad jsem nic tady neignoroval. Snažil jsem se jen prosadit svůj názor.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

tom28 píše:4 JonnY
Myslím že jsem do této diskuze napsal už dost, a snad jsem nic tady neignoroval. Snažil jsem se jen prosadit svůj názor.
myslel som tento post
tom28 píše:Nejsem natvrdlej vy tady pořád obhajujete svoje názory. Tak mi někdo vyvraťte moje názory, který se narozdíl od vašich skvělích odkazu, "kterým tady 90% lidí ani nerozumí" se opírají o skutečnost!!!!!!!
Ještě tady nikdo neuvedl nějaký konkrétní důkaz. Jenom stylu já jsem študovanej, já tomu rozumím, a tohle někdo napsal. Ale nic konkrétního.
Já tvrdím,že když bude na konci výfuku stejný přetlak plynů jako je normálně před turbem u motoru, a bude tam třeba teplota jen 150 stupňů a tam nakonec přidělám turbo bude se turbo točit stejně efektivně "přibližně stejně"
viac ludi sa ti snazilo tvoje nazory vyvratit, takze podobny post mi prisiel, hmm, neadekvatny.

a aby som sa priznal, uz pomaly nechapem o com je tato debata. alebo skorej kto haji ktory nazor.

konkretny fakt? pri turbokompoudnom dieslovom motore nakladnych aut kazde turbo (tj jedno normalne turboduchadlo a jedna turbinka pohanajuca zotrvacnik) "ochladi" vyfukove plyny o cca 100°celzia.
tj z motora vychadzaju o teplote priblizne 700°celzia, za prvym turboma (normalnym turboduchadlom) maju priblizne 600°C a za druhym uz len priblizne 500°C.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:a kdyby s turbem točilo teplo na jakým principu by asi pak fungovaly turba s proměnlivou geometrií lopatek který se stavěj do cesty tomu průvanu podle toho jak je to zrovna nejideálnější ?

Variabilní geometrie lopatek VGT

Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami.

škoda, že se těma lopatkama nedá regulovat to teplo co ???
Maro ty ses vul :lol: Proc by nekdo reguloval teplo ? Jiste, ze turbo roztoci pruchod plynu, o tom se nehadam, podstatne je to, kde ty plyny vezmou energii k tomu, aby profrcely skrz turbo - z rozdilu teplot a tlaku. VGT uz jen optimalizuje efektivitu turba vzhledem k otackam motoru. To sis fakt mohl odpustit tuhle poznamku :wink:

Mimochodem, pokud by teplota byla tak nepodstatna, jak tu par lidi tvrdilo, pak se divim, ze se tak dobre prodavaji termopasky a obaly na turba od Thermotecu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od semysak »

no nechtel sem to nejak vykvedlavat ale odpadni teplo z motoru resp. to co je ve valci po expanzi a vylejza ven obsahuje urcite mnozstvi tepla tj energie, ktera se pomoci turba meni na jiny druh, ne toho tepla co je v lete u vody ale te fyzikalni veliciny, pri zmene objemu - otevreni vyfukoveho ventilu proste plyn expanduje podle rovnic p*V=n *R *T a to teplo Q= c*m*(T2 - T1)

p- tlak
V - objem
n - latkovy mnozstvi
R konstanta
T, T1,T2 teplota
Q - teplo
c - tepelna kapacita
m - hmotnost = n* atom. hustota toho plynu

kdyz se to mezi sebou podosazuje tak je videt jak teplo, teplota, tlak a dalsi spolu je pospojovany

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

ne já to napsal jen proto, že tu tvrdíte, že turbínou žádnej průvan nehejbe samozřejmě, že jen a pouze on a vznikl rozdílem teplot a rozdílem tlaků a ne to, že ty plyny jsou teplý, ale následkem toho se ten plyn rozpohybuje - je to stejný jako bych tvrdil že kolo u auta se točí protože je tam svíčka, která zažehne směs - budu mít sice pravdu, ale samotná svíčka auto nerozpohybuje stejně jako turbo neroztočí teplo ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od JonnY »

MarauderZ28 píše:ne já to napsal jen proto, že tu tvrdíte, že turbínou žádnej průvan nehejbe samozřejmě, že jen a pouze on a vznikl rozdílem teplot a rozdílem tlaků a ne to, že ty plyny jsou teplý, ale následkem toho se ten plyn rozpohybuje
mozem sa spytat kto to tvrdil? mne to nejak uniklo.

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Placenta »

semysak píše:no nechtel sem to nejak vykvedlavat ale odpadni teplo z motoru resp. to co je ve valci po expanzi a vylejza ven obsahuje urcite mnozstvi tepla tj energie, ktera se pomoci turba meni na jiny druh, ne toho tepla co je v lete u vody ale te fyzikalni veliciny, pri zmene objemu - otevreni vyfukoveho ventilu proste plyn expanduje podle rovnic p*V=n *R *T a to teplo Q= c*m*(T2 - T1)

p- tlak
V - objem
n - latkovy mnozstvi
R konstanta
T, T1,T2 teplota
Q - teplo
c - tepelna kapacita
m - hmotnost = n* atom. hustota toho plynu

kdyz se to mezi sebou podosazuje tak je videt jak teplo, teplota, tlak a dalsi spolu je pospojovany

presne tak - premena energie :potlesk:
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

JonnY píše:
MarauderZ28 píše:ne já to napsal jen proto, že tu tvrdíte, že turbínou žádnej průvan nehejbe samozřejmě, že jen a pouze on a vznikl rozdílem teplot a rozdílem tlaků a ne to, že ty plyny jsou teplý, ale následkem toho se ten plyn rozpohybuje
mozem sa spytat kto to tvrdil? mne to nejak uniklo.
Vzdavam to, je to s vama marny, vzdycky sem dojde nekdo, kdo bude tvrdit, ze turbo roztoci ten "pruvan" co do nej vypusti pist. Je to spatne, spatne spatne, ale evidentne si to nenechate vymluvit. Takze si verte cemu chcete, odmitam se dal bavit na toto tema, svoje uz jsem rekl (dokonce nekolikrat).
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“