Poslední návštěva: 16 led 2017 20:11 Právě je 16 led 2017 20:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 342 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2007 17:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1391
Dobře nafurmuluji ti to jasněji.


Motor nepracuje s velkou účinností ....... tečka

Část energie se mění na pohyb kliky a část na teplo ..... tečka

Výkonnější motor produkuje víc výkonu na klice i víc tepla .... tečka




Agresivní předstih ve chvíli kdy turbo ještě neplní plný tlka pomáhá, ale ne pro roztočení, ale pro dosažení slušného náběhu výkonu i ve chvíli kdy nemáš ještě plný tlak. Tím se nenafouká turbo dřív, ale zlěpšuje se response motoru.

Ser na to, prostě jsi pan ladičský bůh a já jsem jen ten osel co mu to nějakou náhodou moc jede a ani vlastně nevím proč.

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2007 17:20 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 251
dakujem za vysvetlenie.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2007 17:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1391
četl jsem správně že jsi mluvil o 200SX ?

jakou máš verzi a co máš za jednotku ?

koukám teď po nějaké drift káře a mám možnost koupit solidní S14 - první generaci (není to ještě 14a)

jde mi o to zda se dá flashovat sériová ecu (jestli se nemusí měnit eepromy jako u S13) nebo co používáš

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2007 18:02 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 251
mam S13, teda sa meni obsah eprom, alebo cela eprom, tato ECU nema komunikacne rozhranie. Je vsak mozne zapojit emulator EPROM a data meni v realnom case z PC.

S14 ma komunikacne rozhranie Consult, teda je mozny prenos udajov v realnom case, avsak nie ich zmena. Je to uzitocne napr. pri ladeni, kde je jednoduchy map tracing cez Consult. Zmena obsahu EPROM v tejto ECU je komplikovanejsia, kedze len cast dat je ulozena vo vymenitelnej eprom, zvysok je inde v procesore. Je potrebne pripojit pridavnu dosku, ktora je vlastne emulator a potom je mozne menit EPROM pripadne jej obsah rovnako ako v S13, alebo zapojit emulator a menit ich cez pc v realnom case.

S13 ma jednoduchsiu a velmi dobre zdokumentovanu ECU, S14 ma vyhodu Consultu pre map tracing.

Ja osobne pouziva upravenu seriovu ECU.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2007 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1391
hmm tak to vidím na AEM EMS a bude klid :wink:

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2007 08:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1487
leon4x4 píše:
hmm tak to vidím na AEM EMS a bude klid :wink:


jak jinak že :lol: 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2007 14:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
Co myslíte mám poslat autorům tohohle článku email, že hrozně kecaj když píšou o kinetické energii, která tam podle některých z Vás vůbec není ?

Obrázek
Obrázek

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 26 úno 2007 14:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2004 10:10
Příspěvky: 682
Bydliště: Česká republika
jéé vida,dle posledního obrázku a textu u renaulta bych mohl před necelými třiceti lety stavět motory F1 :D dokonce mi stačí i o 1000ot méně,nemluvě o životnosti :D

_________________
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 26 úno 2007 14:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2004 10:10
Příspěvky: 682
Bydliště: Česká republika
Jinak k tomu článku ještě -ty kluzný ložiska už to mají taky za sebou..

_________________
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 26 úno 2007 16:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1391
MarAt píše:
Jinak k tomu článku ještě -ty kluzný ložiska už to mají taky za sebou..


Co máš proti kluzným ložiskům lumpe :lol:

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 26 úno 2007 19:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2004 10:10
Příspěvky: 682
Bydliště: Česká republika
Kluzáci sou super,ale jen potud,pokud je má v motoru soupeř na startu :) nižší efektivita,menší otáčky

_________________
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2007 20:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2005 23:55
Příspěvky: 1279
Bydliště: Olomouc
maro klidně jim napiš at se dozvíme, že je to kinetická energie, ale stejně se nedozvíme, kde se bere, a klidně se jich zeptej proč hrabou kola, a dozvíme se že díky kroutáku, ale proč mají dvě auta každé jiné pouze objem stejný jiný krouták se taky nedovíme, my opravdu maro všichni víme že je to kinetická energie, jen ty nevíš, že je tam mimo jiné díky teplu, klidně se ptej a mysli si že jsi nejchytřejší a všichni ostatní ničemu nerozumí a jsem přesvědčen, že zrovna čekají na tvůj mail, přesně je vidím jak se nemůžou dočkat až ti odepíšou

_________________
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 13:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
co to zas meleš ? já tu od začátku píšu, že to je kinetická energie - Ty a Tobě podobní melete, že to není kinetická energie, ale energie tepla a podobný nesmysly. Já hned zezačátku psal, že mi je jasný kde se ta kinetická energie bere, že to jsou rozdíly tlaku a teplot, který se přemění na kinetickou energii plynu a vy furt ne tak to není ... takže pokud máš tak děravou paměť tak si to projdi zpět ... Jsi fakt maximální demagog a pořád měníš názory jak se Ti to zeovna hodí ...

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 13:15 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 251
MarAt píše:
Kluzáci sou super,ale jen potud,pokud je má v motoru soupeř na startu :) nižší efektivita,menší otáčky


marat, otacky kompresora nie su dane loziskami. Max. otacky kompresora su dane jeho priemerom, kedze ide o obvodovu rychlost. Ta je limitovana rychlostou zvuku, pri ktorej dochadza k odtrhnutiu vzduchu od lopatiek kompresora. Otacky kompresora nemaju nic spolocne s typom lozisk.
Preto ma vacsi kompresor nizsie max. pracovne otacky a opacne.

Garrett stale vyraba oba druhy lozisk. Je samozrejme, ze uvedenie valivych lozisk bola velka revolucia, ale silne pochybujem, ze keby sa na brzdu postavili dva identicke motory s identickymi turbami, len s roznymi loziskami, zeby mal motor s gulickovym turbo nejako vyrazne vacsiu plochu pod krivkou krut. priebehu. Rozdiel tam zrejme bude, ale nie taky velky ako by sa mohlo zdat....
Mam pocit (ale neviem to na 100%) je najvacsou vyhodou valivych lozisk je hlavne ich mechanicka odolnost. Ono klzne (fluidne) loziska tiez nie su na zahodenie, ich vyhodou je male trenie v loziskach, su vsak viac citlive na privod maziva a jeho parametre. Takisto musia mat vacsie vole.

Nepouzivaju sa nahodou vseobecne fluidne loziska tam kde valive nestacia, hlavne kvoli otackam? (nemyslim turba, ale vseobecne priemyselne vyuzitie?)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 13:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
abys to nemusel hledat tohle sem napsal na 4-tý stránce tohohle threadu:

no a o tohle přesně jde o nic jinýho - že já po tobě chci aby jsi mi řekl co ty lopatky roztáčí jaká energie než kinetická neb dle mě tam žádná jiná energie není ...

logicky jediným pracantem v tomhle případě je plyn který letí trubkou a ten plyn má tu svojí energii kterou předá zařízení který tu energii umí tomu plynu vzít a ta energie je kinetická, nebo myslíš, že ta vrtule se začne točit aniž by se ten plyn pohyboval jen proto že teplej ? Ten rozdíl teplot/ tlaku uvede ten plyn do pohybu a udělí mu kinetickou energii tak to je ...

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 13:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2004 12:59
Příspěvky: 2895
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
MarauderZ28 píše:
abys to nemusel hledat tohle sem napsal na 4-tý stránce tohohle threadu:

no a o tohle přesně jde o nic jinýho - že já po tobě chci aby jsi mi řekl co ty lopatky roztáčí jaká energie než kinetická neb dle mě tam žádná jiná energie není ...

logicky jediným pracantem v tomhle případě je plyn který letí trubkou a ten plyn má tu svojí energii kterou předá zařízení který tu energii umí tomu plynu vzít a ta energie je kinetická, nebo myslíš, že ta vrtule se začne točit aniž by se ten plyn pohyboval jen proto že teplej ? Ten rozdíl teplot/ tlaku uvede ten plyn do pohybu a udělí mu kinetickou energii tak to je ...


asi jses tupej nebo co ? ... je to kineticka energie, ktera vznika diky konstrukci turbodmychadla a rozdilu termodynamickych velicin pred a za turbem

neni to energie kineticka proudu spalin .... kdyby pred a za turbem byly stejne termodynamicke veliciny tak by se lopatky tocily tak nejvyse par set otacek za minutu

_________________
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 13:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
v článku se píše, že lopatky odebírají část kinetické energie výfukových plynů tečka, tím je to pro mě jasný, tohle tvrdím od začátku já, tohle tvrdí všude kam sem se podíval, takže sorry, piště si tu co chcete pro mě je směrodatný to co tvrdí 99,9% všech článků a ne to co se domnívají 3 lidi na foru ...

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 13:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2004 12:59
Příspěvky: 2895
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
MarauderZ28 píše:
v článku se píše, že lopatky odebírají část kinetické energie výfukových plynů tečka, tím je to pro mě jasný, tohle tvrdím od začátku já, tohle tvrdí všude kam sem se podíval, takže sorry, piště si tu co chcete pro mě je směrodatný to co tvrdí 99,9% všech článků a ne to co se domnívají 3 lidi na foru ...


jj 99,9% lidi tvrdilo , ze Zeme je pupek vesmiru .... jeden Kopernik si to nemyslel a ejhle ..... ukazalo se , ze ma pravdu.

Kvuli tomu jsem prosel skripta z termodynamiky co mi lezely ve skrini, precetl jsem si par odb. clanku ve scient. casopisech v originale a mam v tom jasno.

Ty si mysli co chces ale nerikej to moc nahlas nebot ze sebe delas jen CYPA (ostravsky .... blbce, curaka, hovado, zmrda, picu.....vybrat si lze cokoliv dle aktualni nalady )

_________________
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 14:12 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 251
teda ak sa mozem zamiesat, nie je vlastne jedno ako turbo funguje? to ze to viem je presne take iste ako ked to neviem, pretoze to vobec nie je podstatne-ak sa bavime o ladeni motorov (ale inak je dobre vediet preco je obloha modra, uz len kvoli tomu, aby ste raz nevyzerali hlupo pred zvedavym 5 rocnym deckom, s turbom je to rovnake). Ovela dolezitejsie je vediet ako fungujuce turbo (nech sa toci kvoli comukolvek) vyuzit. A na to nie je nutne vediet fyzikalne principy, ale skor vseobecne zname a platne znalosti ohladom prace motora, turba a suvislosti. Existuju velmi kvalitne knihy na tuto temu, napr. od pana Bella....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 19:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6228
raddy píše:
teda ak sa mozem zamiesat, nie je vlastne jedno ako turbo funguje? to ze to viem je presne take iste ako ked to neviem, pretoze to vobec nie je podstatne-ak sa bavime o ladeni motorov (ale inak je dobre vediet preco je obloha modra, uz len kvoli tomu, aby ste raz nevyzerali hlupo pred zvedavym 5 rocnym deckom, s turbom je to rovnake). Ovela dolezitejsie je vediet ako fungujuce turbo (nech sa toci kvoli comukolvek) vyuzit. A na to nie je nutne vediet fyzikalne principy, ale skor vseobecne zname a platne znalosti ohladom prace motora, turba a suvislosti. Existuju velmi kvalitne knihy na tuto temu, napr. od pana Bella....


Není to tak úplně jedno - pokud budeš vědět, proč a jak se ti to turbo roztočí, budeš vědět taky na co se při úpravě zaměřit, abys zvýšil efektivitu toho procesu. Člověk, co věděl, že turbo je tepelnej stroj a kinetická energie vzniká přímo v něm díky tlakům, vycházejících z rozdílu teplot, jako první omotal svody páskou a získal tak něco málo výkonu navíc :wink: Nebo si myslíš, že přijdeš k autu a řekneš si "tady do toho praštím kladivem a uvidíme co to udělá" a bude to postup, kterej povede k nějakýmu výsledku ? No asi ne :lol: Lidi co ví, že setrvačník něco váží, nebo že EGR ventil něco pouští do sání - a vědí co to způsobuje - toho dokážou využít ve svůj prospěch.

Jinak obloha je modrá, protože bílé sluneční světlo se rozptyluje (láme) v atmosféře a k tobě dorazí modrá složka. Při západu a východu slunce musí urazit světlo delší vzdálenost a rozptyl se změní natolik, že vidíš červenou složku :lol: Snad to není moc nepřesný.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 22:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2005 23:55
Příspěvky: 1279
Bydliště: Olomouc
MarauderZ28 píše:
co to zas meleš ? já tu od začátku píšu, že to je kinetická energie - Ty a Tobě podobní melete, že to není kinetická energie, ale energie tepla a podobný nesmysly. Já hned zezačátku psal, že mi je jasný kde se ta kinetická energie bere, že to jsou rozdíly tlaku a teplot, který se přemění na kinetickou energii plynu a vy furt ne tak to není ... takže pokud máš tak děravou paměť tak si to projdi zpět ... Jsi fakt maximální demagog a pořád měníš názory jak se Ti to zeovna hodí ...


to že je to kinetická energie energie přeměněná z něčeho (sám přesně nevíš z čeho), víme pokud si pane antidemagogu nepletu díky tomu že jsi to mlel stál dokola a potom někdo napsal, (nechce se mi to hledat) že i plyn je nositelem kinetické energie, což je jasné a pravdivé, ale je to stejně pitomé, tak jak jsem ti napsal, že když pustíš kámen do vody a ten kámen udělá žblunk, tak ty budeš tvrdit, že žblunk udělala kinetická energie a já budu tvrdit že gravitace, samozžejmě budeš mít pravdu protože díky gravitaci ten kámen začal nabývat na kinetické energii (nenapadl mě lepší slovosled), ale bude to stejnej nesmysle jako u turba to tvrdit, přestože je to pravda, to samé je zákon setrvačnosti, pokud rozjedu auto a nechám ho jet svou setrvačností, tak taky kinetická energie, ale na tu ti milý maraudere sereme, protože 1 teplo, 2, gravitace 3, setrvačnost
a můžem pokračovat proč se točí zeměkoule - kinetická energie, obsahuje prd kinetickou energii odpověd zní ano, tak se ptej a dopředu ti odpovídám dozvíš se že je to kinetická energie, což nám bystřejším je jasné (odpověd proč je na začátku tohoto mého psaní), ale ta odpověd je nedostačující, takže za 4 jako ve škole, a nedělej ze mě demagoga, když nevíš :alien:

_________________
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2007 23:57 
Offline

Registrován: 25 lis 2005 21:28
Příspěvky: 51
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Nemám čas to tu pročítat celé, takže nevím přesně do jakého stadia jste se tu dohádali, ale rád bych taky něco přidal:
To, co roztáčí rotor TBD, je jen a jen kinetická energie odcházejících výfukových plynů, která je vytvořená z části expanzí smesi ve válci + vytlačením plynů pístem přez výfukový ventil, z části rozdílem tlaku před a za turbínou (rozdíl tlaku v neoddělených prostorách způsobí pohyb media) a z části rozdílem teplot před a za turbínou (teplejší plyny mají větší objem a to samozřejmě ještě umocnuje rozdíl tlaků).
Určitě si nemyslím, že prvotní kinetická energie plynů způsobená vytlačováním plynů přez výfukový ventil má na účinnost tbd jen zanedbatelný vliv, např. v mém autě dokáže turbo natlačit při brždění motorem tlak 0,5bar. aniž by do válců šla jediná kapka paliva, a to při teplotě výfukových plynů možná ani ne 100°C

_________________
Golf2 TDI 4x4


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2007 09:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2005 23:55
Příspěvky: 1279
Bydliště: Olomouc
ono je trošku rozdíl když na tvém autě máš otevřenou, nebo zavřenou klapku, tlak nkterý ti ukazuje budík se dá říci, že je stlačený plyn, který nespotřebuje motor, pokud budeš s otevřenou klapkou tak potřebuješ např 25 liber a dejme tomu půl libry, kterou už motor neupotřebí, a se zavřenou klapkou je to dejme tomu pouze ta ona půl libra vzduchu, a motor se točí stejně, a další věc mi není jasná kde tvoje turbo bere vzduch aby se roztočilo když jediná možnost je přes AR regulátor (protože klapka je zavřená) a tam je průřez minimální, na mém autě když sundám nohu z plynu, tak pokud mám budík za klapkou tak je okamžitě podtlak a pokud před klapkou tak atmotlak, ale 0,5 jsem ještě neviděl (to že jsem neviděl neznamená že to není možný, třeba tam máš něco o čem nevím) ale na klasickém turbomotoru je to nemožné, alespon dle mne

_________________
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2007 09:49 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 251
pozri ake ma auto Andre v podpise, tam ziadna klapka nie je:)) Ale takisto nechapem ako moze aj dizlove turbo produkovat tlak pri brzdeni motorom.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2007 10:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2004 21:53
Příspěvky: 1391
raddy píše:
pozri ake ma auto Andre v podpise, tam ziadna klapka nie je:)) Ale takisto nechapem ako moze aj dizlove turbo produkovat tlak pri brzdeni motorom.


Chápat to nemusíš ale je to tak. Můj Leon dělal to samé. Je to tím, jak jsi správně řekl, není tam žádná škrtící klapka a tak se vzduch pořád žene přez motor do výfuku a k určitému ohřevu určitě dochází, protože motor naráz nevystydne. U Leona to bylo opravdu až cca 0,5BAR (při brždění motorem u cca 3500ot)

_________________
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2007 10:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2005 23:55
Příspěvky: 1279
Bydliště: Olomouc
jak tam není klapka tak to možné je protože je přísun vzduchu takže už se o tomto nemusí polemisovat dík

_________________
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2007 11:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2005 22:32
Příspěvky: 112
leon4x4 píše:
raddy píše:
pozri ake ma auto Andre v podpise, tam ziadna klapka nie je:)) Ale takisto nechapem ako moze aj dizlove turbo produkovat tlak pri brzdeni motorom.


Chápat to nemusíš ale je to tak. Můj Leon dělal to samé. Je to tím, jak jsi správně řekl, není tam žádná škrtící klapka a tak se vzduch pořád žene přez motor do výfuku a k určitému ohřevu určitě dochází, protože motor naráz nevystydne. U Leona to bylo opravdu až cca 0,5BAR (při brždění motorem u cca 3500ot)


zalezi jak se nastavi mapa pro nataceni lopatek trubi, treba kdyz sem stim laboroval, tak pri 3500ot to tlacilo z kopce bez plynu i 1.2bar (coz je uz zbytecne moc) akorad to funguje jako dobra motorova brzda :)

ted mam dany aby to tlacilo cca 0.2-0.5bar defakto od 2000ot bez plynu, ma to vyhodu ze po seslapnuti plynu neni zadna turbo dira, protoze turbo uz je roztoceny

_________________
Obrázek
http://www.chipforum.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: FUNKCE TURBA
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 14:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2004 10:10
Příspěvky: 682
Bydliště: Česká republika
raddy píše:
MarAt píše:
Kluzáci sou super,ale jen potud,pokud je má v motoru soupeř na startu :) nižší efektivita,menší otáčky


marat, otacky kompresora nie su dane loziskami. Max. otacky kompresora su dane jeho priemerom, kedze ide o obvodovu rychlost. Ta je limitovana rychlostou zvuku, pri ktorej dochadza k odtrhnutiu vzduchu od lopatiek kompresora. Otacky kompresora nemaju nic spolocne s typom lozisk.
Preto ma vacsi kompresor nizsie max. pracovne otacky a opacne.

Garrett stale vyraba oba druhy lozisk. Je samozrejme, ze uvedenie valivych lozisk bola velka revolucia, ale silne pochybujem, ze keby sa na brzdu postavili dva identicke motory s identickymi turbami, len s roznymi loziskami, zeby mal motor s gulickovym turbo nejako vyrazne vacsiu plochu pod krivkou krut. priebehu. Rozdiel tam zrejme bude, ale nie taky velky ako by sa mohlo zdat....
Mam pocit (ale neviem to na 100%) je najvacsou vyhodou valivych lozisk je hlavne ich mechanicka odolnost. Ono klzne (fluidne) loziska tiez nie su na zahodenie, ich vyhodou je male trenie v loziskach, su vsak viac citlive na privod maziva a jeho parametre. Takisto musia mat vacsie vole.

Nepouzivaju sa nahodou vseobecne fluidne loziska tam kde valive nestacia, hlavne kvoli otackam? (nemyslim turba, ale vseobecne priemyselne vyuzitie?)

1. nemluvil jsem o max. dosažitelných otáčkách turba ale o dosažených otáčkách při daném plnění,nicméně i když bychom mluvili např. o destrukčním maximu,bude tohoto u dvou identických tureb s jinými ložisky dosaženo u kuličkových ložisek ve vyšších otáčkách,i když se jedná jen o teoretický a nevyužitelný as pekt turbodmychadla.
2.ano u dvou identických motorů bude právě area under curve větší u motoru plněného kuličkovým turbem
3.kuličkové ložisko má menší koeficient tření než kluzné
4.náročnost na lubrikaci je sporná vzhledem k míře opotřebení a díky nižšímu tření bude možná menší u kuličkového turba(zajímavé,že si v tomto odporuješ sám sobě-kluzné má sice menší odpor,ale je náročnější na lubrikaci),nicméně kuličkové turbo je vzhledem k nízké propustnosti daleko náchylnější na excesivní tlak lubrikantu a tak bude ve výsledku i celkově choulostivější.

_________________
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2007 15:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 črc 2006 14:55
Příspěvky: 232
Bydliště: Český Krumlov
tak to asi nepujde nenapada mne cim by jsi to turbo mazal,a o preplnovanem dvoutaktu jsem zatim neslisel ale kdo vi

_________________
Renault Clio 2,0 Williams
www.vybagrovat.cz
www.zemni-prace-ck.cz.tl
www.dovoz-aut.info


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2007 21:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2005 22:32
Příspěvky: 112
Sinkas píše:
tak to asi nepujde nenapada mne cim by jsi to turbo mazal,a o preplnovanem dvoutaktu jsem zatim neslisel ale kdo vi


treba cesky lokomotivy maj preplnovanej dvoutakt

_________________
Obrázek
http://www.chipforum.cz


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 342 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO