Blow-off ventil

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Blow-off ventil

Příspěvek od Lukash »

čauky,chci se zeptat máte stím někdo nějakou zkušenost?hlavně jestli to vůbec do peugeota připojím.samozřejmě že mám turbo jinak přesně mám 2.0 Svti 104kW.jestli se správně domnívám tak v motoru je takovej sériovej tak to dát místo něho.jinak by šlo o toto http://bidrin.cz/shop/index.php?main_pa ... fe2e6b67f2
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

tief
Příspěvky: 20
Registrován: 14 lis 2004 22:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tief »

2.0 turbo a 104kw ? to bude asi PSA koncernovy CT motor, myslim ze tam to velky vyznam nebude mat, to turbo tlaci maaalo malinko ...

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukash »

tief píše:2.0 turbo a 104kw ? to bude asi PSA koncernovy CT motor, myslim ze tam to velky vyznam nebude mat, to turbo tlaci maaalo malinko ...
koukal jses vůbec na ten odkaz?konkrétně šestý odstavec.když je přímo použitý u koncernového motoru 1.8 turbo od VW.

myslíš že je takový rozdíl v tlaku turba v motoru 2.0 140PS a v motoru 1.8 150PS moc se mi nechce věřit že třeba oktávka tlačí o tolik víc sice nějaký roky tam jsou ale......
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

tief
Příspěvky: 20
Registrován: 14 lis 2004 22:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tief »

Nevravim ze to nepojde, asi to aj bude psoukat ale to bude asi vsetko ... Ide o to co od toho ocakavas ty.

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukash »

tief píše:Nevravim ze to nepojde, asi to aj bude psoukat ale to bude asi vsetko ... Ide o to co od toho ocakavas ty.
605-ka není sportovní auto takže to chci čistě na efekt o to mi hlavně jde,je mi jasný že žádný výkony stím nedoženu :D jde mi čistě jen o pšouk :lol:
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od AdieuD »

vem si cocku a hrasek, bejku, a to budou psouky :-D
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

tief
Příspěvky: 20
Registrován: 14 lis 2004 22:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tief »

No, kdesi som videl 605 V6 biturbo :-)
Ono ani opel omega neni zvonku ziaden zavodak a ked je vnutri Carlton tak je to ine kafe :)))
Nicmene psoukat to najskor bude - tlak tam je ...

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukash »

tief píše:No, kdesi som videl 605 V6 biturbo :-)
Ono ani opel omega neni zvonku ziaden zavodak a ked je vnutri Carlton tak je to ine kafe :)))
Nicmene psoukat to najskor bude - tlak tam je ...
605 a biturbo??? :shock: tak to může být celkem mazec :lol: jinak dík za radu



AdieuD:no tobě teda taky :lol:
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AdieuD »

Lukash píše:AdieuD:no tobě teda taky :lol:
Tos ty ve sporbaru rval francouzska sila? :lol:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukash »

AdieuD píše:
Lukash píše:AdieuD:no tobě teda taky :lol:
Tos ty ve sporbaru rval francouzska sila? :lol:
proč se ptáš?ve sportbaru asi ne ale možná v edenu :lol: já už ani nevím no ty woe takové OT :lol:
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš 325e »

Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukash »

Lukáš 325e píše:Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
tak to jsem nevěděl,dík 8) myslíš že to má nějaký velký vliv na životnost turba?nedávno jsem měl repas turba a mám celý nový vnitřek.spíš mi jde o to abych to nějak nerozhodil.jsem autoelektrikář v tomhle se moc neorientuju jen vím jak to funguje a vypadá,myslím turbo... :D
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Lukash píše:
Lukáš 325e píše:Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
tak to jsem nevěděl,dík 8) myslíš že to má nějaký velký vliv na životnost turba?nedávno jsem měl repas turba a mám celý nový vnitřek.spíš mi jde o to abych to nějak nerozhodil.jsem autoelektrikář v tomhle se moc neorientuju jen vím jak to funguje a vypadá,myslím turbo... :D
samožřejmě, turbo je stále v pohybu, místo toho aby střídavě foukalo a po přeřazení (zavřená klapka) se opět "roztáčelo" (opět otevřená klapka) - z toho plyne ta plynulost výkon, jak správně vysvětlil Lukáš 325e

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

T-O-M píše:
Lukash píše:
Lukáš 325e píše:Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
tak to jsem nevěděl,dík 8) myslíš že to má nějaký velký vliv na životnost turba?nedávno jsem měl repas turba a mám celý nový vnitřek.spíš mi jde o to abych to nějak nerozhodil.jsem autoelektrikář v tomhle se moc neorientuju jen vím jak to funguje a vypadá,myslím turbo... :D
samožřejmě, turbo je stále v pohybu, místo toho aby střídavě foukalo a po přeřazení (zavřená klapka) se opět "roztáčelo" (opět otevřená klapka) - z toho plyne ta plynulost výkon, jak správně vysvětlil Lukáš 325e
problem životnosti bez BOV jsou zpětné rázy,které po uzavření škrtící klapky prudce brzdí lopatky kompresoru a tím namáhají ložiska
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Lukash
Příspěvky: 794
Registrován: 21 úno 2006 21:25
Bydliště: Praha-Stodůlky a okr.Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukash »

jj,už to včechno vím přímo od Bidrinu.přesně jak to říkáte 8)
Demence díky technice

http://www.mtteam.cz

Uživatelský avatar
Škoda Octavia Tuning
Příspěvky: 66
Registrován: 15 bře 2006 23:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Škoda Octavia Tuning »

www.skodaoctavia.cz - Novinky ze světa škodovek, www.fabiaauto.cz - Vše o Škodě Fabii

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Když tam budeš cpát popíka tak si kup i boost controler a lehce si přidej na tlaku turba tak o 0.1 až 0.2 podle toho kolik ti RJ dovolí a máš tam pár klisínek navrch. Jinak pokud je ten pop malej tak to bude mít slušný efekt i s malím tlakem. Zapoj ho buď před klapku sání a nebo před turbo každý to doporučuje jinka já ho mám před klapkou. :?:

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od Vecernicek »

ale srovnávat pažouta s VW... to může jen magor
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Proč obojí jsou stejný šroty :lol:

No jinak nebudu vám rejpat do evropanů , ale řekl bych že nejni důvod proč je v této situaci nesrovnávat. Jak již napsal tak oboje budou +- stejně nízký plnící tlak.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

WTF????
jinak BOV se umisťuje do jedné třetiny vzdálenosti mezi IC a klapku blíže ke klapce.Je to kvůli tomu že tlaková vlna se odrazí od uzavřené klapky a vrací se k turbu a reakce BOv je dostatečná na to aby se otevřel když vlna je u něj......

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Tohle je právě situace kdy se názory rozchází. Proto všem říkam ať si daji BOv kam chtějí. Někdo říká zo nejblíže klapce někdo říka mezí jak píšeš ty aněkdo říká až před turbo. Já mám bov asi 30cm od klapky. A myslím si že je to tak optymální.

Ale pokud je BOV kvalitní a rychlí v pohodě to zvládá i když je kousek před klapkou.

Myslím si že je nej řídit se návodem k tomu určitému BOV jelikož výrobce sám vý na jakém místě je to nejlepší. Respektive by se toto místo dalo i vypočítat podle průměrné rychlosti řazení a rychlosti odpuštění BOV a spočítal bys kolik Vzduchu BOV odpustí za tu dobu co řadíš a a vypočítal bys jak daleko musí být od klapky podle tvého průměru sání. Samozřejmně musíš při počítání objemu vzít ůvahu stalčení vzduchu.

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od barry »

to Elviiis

pop a blow je trošku rozdíl a dávat blow před turbo? Větší kravinu jsem neslyšel!
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
Camel
Příspěvky: 1231
Registrován: 17 pro 2006 21:19
Bydliště: Občas Bohumín,občas Karviná...

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od Camel »

barry píše:to Elviiis

pop a blow je trošku rozdíl a dávat blow před turbo? Větší kravinu jsem neslyšel!
Souhlas!S tim blow je to pekna blbost!Jaky by mel smysl uz pred turbem kdyz ma odpoustet prebytecny tlak vracejici se od klapky do turba? :roll:
NeVW: Passi
Suzuki LTZ-400 Quadsport

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od barry »

jj rozdávat rozumy a plácat hlouposti umí každý !

Pop a blow je taky "trošku" rozdíl
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
Camel
Příspěvky: 1231
Registrován: 17 pro 2006 21:19
Bydliště: Občas Bohumín,občas Karviná...

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od Camel »

barry píše:jj rozdávat rozumy a plácat hlouposti umí každý !
To nebylo doufam na me... :twisted:
NeVW: Passi
Suzuki LTZ-400 Quadsport

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Jojo to je pravda POP a BOV je rozfíl pop slouží na odpouštění přetlaku (spětného) a bov přebytečného ale jejich konstrukce je totožná tzn že bov můžeš použít i jako pop. Mám bov ze staré supry a používám jej jako pop objí je totiž obyčejný ventyl. Jinak před turbo tím jsem mslel jako za turbo ale že je u turba ane u klapky.

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od barry »

Camel: na tebe to nebylo

Elviiis už ti rozumím...nebavil jsem se o konstrukci BLOW ale o názvosloví...ale v ČR si mnoho lidí plete pojmy takže to je vlastně jedno...a já vlastně turbo motorům vůbec nerozumím takže nic...
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Jojo máš pravdu z názvoslovím maji všichni problém včetně mně :lol: Taky málo kdy vím který je který. Ale většinou u nás používaji pouze ventyli proti spětným rázům , přetlakový ventyl používaji až lidi s podstatně více upravenými vozy. U nás většina lidí cpe blou proto aby to udělalo PSS , to že pak nestrácíš točky turba při řazení a že šetříš turbo už zajímá málo koho :?:

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Re: Blow-off ventil

Příspěvek od barry »

zase nezbývá než souhlasit... :wink:
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš 325e »

GO DRIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“