Poslední návštěva: 24 čer 2017 08:10 Právě je 24 čer 2017 08:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 1190 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 25 úno 2016 12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Taky bych je koupil, kdyby bya tato možnost.

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 25 úno 2016 13:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6348
Po pravdě já když měl GD tak jsem jako jediné východisko co se týká výkonu viděl swap motoru z jedničkového Probe. Měl jsme teda už pravda 2.2 rovnou, takže by to bylo asi o něco snadnější. Nakonec na to nedošlo, auto mě opustilo spolu s ex a plánům byl konec :lol: Uznávám, že tato varianta je taky poněkud nákladnější než jen samotné svody na 2.0.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 25 úno 2016 15:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2183
Bydliště: Dobříš
kucik píše:
Libor12 píše:
JRD McLAREN píše:

cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..

A není to náhodou 7.06cm2? :wink:


Jasný, to jsem pochopil, že je to 706,5 mm2. Problém je, že nevím, jak mám veliký ventil.

Jediné hodnoty / rozměry, se kterými můžu operovat a které znám, jsou rozměry oválů hlavy (45 x 28) a origo svodů (49 x 32)

A ještě jsem tedy nepochopil komentář od Taboo:
Taboo píše:
JRD McLAREN píše:
priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.

Hmmm... :ufo:


Jestli jde jen o to, že ta věta nedává smysl, nebo jestli je celé tvrzení chybné.

Když on má Jrd o půlnoci :lol: někdy zvláštní smysl pro humor. 8) Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti :lol: ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...
To je i odpověd na Taboo :ufo: aby jsi si to nevyložil jinak. :lol:

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 25 úno 2016 18:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6348
Tak to jsem se sebemystifikoval taky. Budu muset častěji koukat do hlavy :D 1JZ má 2 výfukové ventily o průměru 30mm a je fakt, že tak velký asi výfukový kanál nebude.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 25 úno 2016 19:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
[/quote]
Když on má Jrd o půlnoci :lol: někdy zvláštní smysl pro humor. 8) Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti :lol: ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...
To je i odpověd na Taboo :ufo: aby jsi si to nevyložil jinak. :lol:[/quote]

Ok, takže tvrzením od JRD se řídit nemusím, ale jaký tedy rozměr díry (oválu) v přírube potažmo vstupních trubek?
Když to vezmu selským rozumem, tak myslím, že nejmenší možný ovál by měl být stejně veliký jako ovál v hlavě, možná o trochu větší třeba kvůli různé teplotní roztažnosti materiálů.

trocha matematiky:
ovál v halvě 45 x 28 = plocha 1091 mm2

ovál příruba (vstupní trubka) 47 x 30 = plocha 1216,5 mm2

velikost trubky vnitř. průměr 39,6 = plocha 1231 mm2

Takto bych tedy neměl mít problém s nějakou restrikcí, nebo?

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 25 úno 2016 21:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3753
...jo jo ... moje to oneeeeee.... ignorujte..

samozrejme ze tanier ventilu je vascii nez je otvor v sedle ventilu ...

_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96
Nubira III SW CDX r.v.'04
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 26 úno 2016 08:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
JRD McLAREN píše:
...ci nemal by som sa snazit pisat o polnoci "nejake tie mudra" .... :roll:
..
...sucet ploch vnutornych priemerov sediel ventilov ... :roll:

Vychazet z ploch ventilu (respektivne prumeru jejich sedel) skutecne neni vhodnou metodou (duvody mohu dodacne objasnit).
Obecne (coby zaklad) se vychazi z jednoduche kalkulace zadanych otacek motoru pri kterych je dosazeno maximalniho krouticiho momentu (peak torque RPM, Pt RPM) nasobenych objemem jednoho valce (v krychlovych palcich - cubic inches) a to cele delene konstantou 88,200 (ne 88.200), z cehoz je dosazena vnitrni plocha vetvi (PPA - primary pipe area - v plosnych palcich), ze ktere je pote odvozen jejich prumer. Ta kalkulace vypada takto:

Pt RPM x 1 Cyl Dis (in cubic inches)
______________________________ = PPA (in square inches)
88,200

Priklad:
Objem 4-valcoveho motoru - 2.0L = 122 cubic inches = 30.5 cubic inches na 1 valec
Pozadovane otacky maximalniho krouticiho momentu - 6K RPM

6,000 x 30.5
___________ = 2 (square inches) PPA
88,200

2 square inches PPA = 1.6" prumer vetvi

Pro maximalni kroutici moment v 7K RPM by pote bylo zapotrebi 1.75" prumeru a naopak pro dosazeni maximalniho krouticiho momentu v 5K RPM 1.5" potrubi. To je ale skutecne pouze zaklad, ze ktereho se pote dal pokracuje metodou pokus/omyl (protoze ani to nejlepsi CFD software neni schopno plne simulovat dynamicke zmeny mnoha variabilnich hodnot ke kterych pri behu motoru v jeho ruznych rezimech dochazi).
:wink:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 26 úno 2016 09:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3753
Hej hej..

ja si matne spominam ze nieco take (v mm) som volakedy pocital..
Nasledne som "krmil" informaciami Lotus engine simulator..

a aj tak som z toho uplne chytry nebol..
a dalsim "limitujucim faktorom" boli nakoniec dostupne priemery trubiek, na vyrobu vyfukovych zvodov.

_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96
Nubira III SW CDX r.v.'04
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 26 úno 2016 11:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Tak ten vzoreček je super. Podle toho bych měl max krouťák mít někde kolem 5k-6k RPM, což je myslím gut, protože v 6,8k RPM je omezovač. Rozměry tedy nechám, jak mám.

Jasný, že pak ještě záleží na délce a tvaru jednotl. větví.

Díky

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 26 úno 2016 20:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2005 19:05
Příspěvky: 2327
Bydliště: Kutná Hora
je mi k něčemu ta "anti reversion dam" u turbomotoru? nebo můžu v klidu slícovat hlavu se svody?

_________________
<>Espace V624v|<>Safrane V624v manual|<>Safrane Biturbo

WWW.PECEOKUZI.CZ


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Přemýšlím, že si vyrobím vlastní středový tlumič (rezonátor) výfuku, jak někde dříve psal Tabbo. Tzn. děrovaná trubka, omotat vatou, zavařit do trubky. Chci se zeptat, jestli je nějaká specifikace toho děrovaného plechu - tvar děr (kulatá / hranatá), velikost děr, odstup děr?

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 11:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2010 11:52
Příspěvky: 184
Z vlastní zkušenosti co nejvíc děr kvůli účinnosti a spíš menší aby to tolik nezralo vatu. A doporučuji tu perforovanou trubku ještě obtocit nějakým sítkem, já to mám i na motorce takovým sítem z tenkých drátků. Zvuk to má stejný a vata řekl bych ubývá ještě min. A udělat to aby se dal tlumič rozebrat, nebo otevřít kvůli doplnění.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 11:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Mám možnost děrovaného plechu - díry 3 mm, odstup 5 mm. Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit. No a tlumič udělat teda nýtovaný, ale stejně nevím, jak by se to rozebíralo. Když bych koupil hotový, tak ten taky přece nejde rozebrat.

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 11:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2010 11:52
Příspěvky: 184
No jak říkám, čím víc těch der bude tím to bude účinnější. Já dělal sundavaci dýnko které normálně odnytuju a pretahnu přes trubku. Jestli chceš tak pak muzu dat pár fotek z výroby.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 12:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6348
kucik píše:
Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit.

http://www.eurositex.cz/nerezova-dratena-sita/76/44/detail/

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 13:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Beaver píše:
kucik píše:
Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit.

http://www.eurositex.cz/nerezova-dratena-sita/76/44/detail/


Díky. Škoda, že v eshopu prodávají pouze opět celé tabule, protož e na osobku to je sakra daleko.

Teď jsem zjistil, že s těmi svody to nebude tak jednoduché. Jaký druh nerezu se používá na svody? Když mrknu do zahraničí, všude je T304, myslel jsem, že se jedná tedy o AISI 304, ale prý to na svodech nevydrží. Poradí někdo, jakou normu nerezu tedy brát?

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 15:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6348
Používá se ledacos, třeba AISI 316 (17346).

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 20:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
kucik píše:
Teď jsem zjistil, že s těmi svody to nebude tak jednoduché. Jaký druh nerezu se používá na svody? Když mrknu do zahraničí, všude je T304, myslel jsem, že se jedná tedy o AISI 304, ale prý to na svodech nevydrží. Poradí někdo, jakou normu nerezu tedy brát?

304SS je OK pro priruby pro prevod tepla do hlavy (a snizeni tepelneho zatizeni vetvi). Pro samotne vetve svodu (zejmena v pripade turbo aplikaci a vysokych EGTs) je nejvhodnejsi 321 ocel. I ta nejlepsi trida oceli ale nevydrzi pokud neni patricne svarena nekym, kdo ma v tomto oboru dlouholete zkusenosti a vi, co dela (a uprimne, ja jsem na tomto foru jeste nevidel ani jeden [mymi standarty] prijatelny TIG svar). Ono proste nestaci jen vzit TIG svarecku a nejak to poslepovat dohromady :lol: .

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 23 bře 2016 22:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Taboo píše:
304SS je OK pro priruby pro prevod tepla do hlavy (a snizeni tepelneho zatizeni vetvi). Pro samotne vetve svodu (zejmena v pripade turbo aplikaci a vysokych EGTs) je nejvhodnejsi 321 ocel. I ta nejlepsi trida oceli ale nevydrzi pokud neni patricne svarena nekym, kdo ma v tomto oboru dlouholete zkusenosti a vi, co dela (a uprimne, ja jsem na tomto foru jeste nevidel ani jeden [mymi standarty] prijatelny TIG svar). Ono proste nestaci jen vzit TIG svarecku a nejak to poslepovat dohromady :lol: .


Jedná se o 2.0l NA a o auto jezdící v běžných podmínkách, žádné závody apod.

Beaver píše:
Používá se ledacos, třeba AISI 316 (17346).


Našel jsem následující:
ČSN 17346, DIN 1.4401, AISI 316 - použitelnost do 400°C
ČSN 17240, DIN 1.4301, AISI 304 - použitelnost do 350°C
ČSN 17251, DIN 1.4828, ČSN 17255, DIN 1.4841, ČSN 17255, DIN 1.4845, AISI 310 - použitelnost do 1100°C

Teď jsem měl komplet trubku až dozadu z AISI 304 hned za origo svody,tzn, cca 40cm od motoru a vydrželo to v pohodě. Svody byly navíc omotány termo páskou, takže teplota se přenášela zřejmě právě až za ně a prostě to nic neudělalo.

Myslíte, že to těch dalších 40 cm k motoru nevydrží?

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 24 bře 2016 03:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
kucik píše:
Jedná se o 2.0l NA a o auto jezdící v běžných podmínkách, žádné závody apod.

V tom pripade je 304/304L anebo 316L SS dobrou ekonomickou volbou. Pote to je vse o metode svarovani - od vyberu svarovaciho materialu a jeho tloustce az po vyplneni potrubi argonem a pouziti fluxu.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 27 bře 2016 15:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 1996
Bydliště: Středočeský kraj
Na autě mám momentálně cat-back a chtěl bych i downpipe ale podmínkou je mít kat. Mám doma hlavní (ten velký) kat z Eva IX, který jsem plánoval použít, ale je možnost sehnat i 200CPI sportovní kat Milltek. Obojí by bylo 63,5mm. Co je podle vás lepší, jak pro funkci tak pro emise?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 30 bře 2016 06:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Chlapi potřebuji ještě 1 radu. Je dostatečná tloušťka příruby svodu k hlavě 8 mm? Nechávám pálit laserem a nejsou schopni víc udělat, nebo jestli třeba ještě nechat udělat 3mm a navařit k sobě.
Mám strach, aby se těch 8mm třeba teplem nekroutilo.

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 30 bře 2016 08:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3753
bude to stacit ...
seriove nerez zvody na audi V6 maju v niektorych pripadoch tiez 8mm prirubu....

neviem ako mas situovane stifty/sruby ty na tvojom motore,
ale mne dost pomohli tie zarezy a vrtanie na prirube "medzi valcami"

_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96
Nubira III SW CDX r.v.'04
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 30 bře 2016 08:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2008 11:48
Příspěvky: 486
Bydliště: Moravská Třebová
Já mám přírubu viz obrázek. Třeba by tam ty řezy nějak šly udělat.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 30 bře 2016 11:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6348
Příruba svodů na čtyřválci není zas tak dlouhá, nemáš těžké turbo co by za svody tahalo a navíc působilo větší tepelnou zátěž. Mohlo by to stačit. Na dělení té příruby stějně moc možností nemáš, protože tam všude čumí štefty.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 21 zář 2016 19:06 
Offline

Registrován: 21 zář 2016 17:39
Příspěvky: 1
Hojte,
měl bych na vás otázku. Chci si koupit nový výfuk namísto origo. Jde mi hlavně lepší zvuk, o výkon mi tolik nejde toho mám už dost a na výfuky jsem více méně lajk. Navíc mi vadí, že i Golfy či Okrávky, ... , mají lepší zvuk, pač ten můj zní jak elektromobil.

Jaký je tedy rozdíl mezi různými druhy částí výfuku? (viz. obrázek systému konkrétně na mé auto)
A homologace se týká celého výfuku nebo jen jeho nějakých částí?

Obrázek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 18 říj 2016 15:44 
Offline

Registrován: 18 říj 2016 15:41
Příspěvky: 1
Ahoj, řeším jak zlepšit zvuk výfuku na Golfu VI GTI. Nechtěl bych měnit výfuk, ale upravit ten původní a teď je otázka jak? Někde jsem slyšel že by šlo jen dát pryč středový tlumič a dát místo toho trubku a hned ten zvuk bude zajímavější. Myslíte, že by to šlo? Máte s tím někdo zkušenost? Jak je to pak při takových úpravách s výplachem a odporem výfuku? Hlavně aby se neztrácel výkon a neuškodilo to autu. Díky :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 19 říj 2016 20:36 
Offline

Registrován: 19 říj 2016 20:33
Příspěvky: 8
Ahoj . Mám mazdu 323f 1.6 16v. přemýšlel jsem jaký svody pořídit. 4-2 jsem zavrhnul 2 vyfuky nepotřebuju :D 4-1 je dle všeho na vysoký otáčky a 4-2-1 je pro každodení jízdu. Takže asi bych to viděl na 4-2-1. No ted k materiálu. Nerez jsem zavrhnul. Zbytečně platit za něco co nejde vidět. No viděl jsem i z hlíníku laděný svody, koukal jsem u nějakýho civica 600+hp a ten je měl právě z hliníku. No toho se bojím ale zase mě láká nízká hmotnost( teplota tavení hliníku je cca 600°C takže asi aní není čeho se bát).Ještě je na výber klasická ocel. No ono není zas tak klasická. Psal jsem do železárny blízko mě a dokáží vyrobit trubky přímo na výfuky.
poradí někdo jaký materiál zvolit ? budu si je nechat svařovat na zakázku ale chci mít svuj matroš. předem díky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 19 říj 2016 20:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3753
..no ked ti nebude "u hliniku" robit problem EGT cez 720stC pri max zatazi .... "tak smelo do toho" .. :mrgreen:

proste liatinove zvody, ti asi nikto "na zakazku" neodleje..
takze nerez, je na to "specialna" trieda nerez ocele, priamo na vyfuky ..
"ocel" teda takzvana "bezna", to ti staci kupit potrebne priemery trubiek v najblizssich autodieloch, a k tomu kolena, spojky..

..a az by i to prislo malo "individualne" ... tak skus titan ...

_________________
Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96
Nubira III SW CDX r.v.'04
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výfuky
PříspěvekNapsal: 20 říj 2016 16:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 pro 2009 23:17
Příspěvky: 605
Úplne bez srandy nerez, zasa to tak drahé nie je

Hliník je totálna blbosť na výfuk, druhý problém je zváranie
Pri zváraní je najmenší problém s klasickým železom - to ti zvarí každý lojzo, potom z nerezou - tu už aby to trochu vyzeralo to chce mať TIG a zvariť hliník ani niekto nemá možnosť, lebo treba TIG AC/DC (aj ked dá sa aj klasickým CO-čkom + čistý "Ar" ale to je tak skôr na hrubú robotu). Tam kde majú možnosť zvárať hliník tigom ti myslím tu možnosť vyrobiť zvody z hliníku hned vyhovoria


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 1190 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ahrefs [Bot], CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO