Poslední návštěva: 22 led 2018 13:16 Právě je 22 led 2018 13:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 23 črc 2007 17:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2004 16:03
Příspěvky: 2230
Bydliště: Praha
Vás zasvěcených bych se rád zeptal, má smysl chladič oleje pro auto s cca 70 KW? bude to k něčemu či jen další zbytečnost??

_________________
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2007 17:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6429
Mas teplomer oleje ? Pokud ano, tak vis, jestli potrebujes chladic :D

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 23 črc 2007 19:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2004 16:03
Příspěvky: 2230
Bydliště: Praha
nemám... na teploměr a měřič tlaku se chystám přes zimu... právě jsem myslel, že kdybych to montoval, udělal bych to vše při jednom... ale nejdřív mě zajímá, jestli má cenu dávat do auta, který bude mít ve finále 130 ps chladič oleje, jestli to není už na 1.4 trochu přepich nebo jestli by to tomu naopak pomohlo - i co ce týče výkonu...

_________________
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 23 črc 2007 19:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07 bře 2005 19:47
Příspěvky: 282
Bydliště: kousek od Prahy
muze byt 200hp auto ktery chladic vubec nepotrebuje stejne jako auto s polovicnim vykonem kde se bude olej hrat, takhle obecne podle vykonu bych to nehodnotil, jde spis o to jaky ma ten motor rezervy a proste jestli se to hreje

_________________
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 23 črc 2007 19:07 
Offline

Registrován: 21 lis 2005 17:21
Příspěvky: 4642
chladič oleje je dobrá otázka.. já ho nemám ani na 280k S13 ikdyž ho potřebuju,..vše je o tom jak jezdíš, pokud chceš lítat okruhy,tak si ho kup, tam je úplně jedno kolik KW to má, protože ho budeš pořát dusit do mrtva.. pokud to máš na běžné ješdění,je to dle mě zbytečnost.. pokud nemáš extremně malou nápln a přeplnovaný nebo hodně točivý motor

_________________
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 24 črc 2007 08:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2004 16:03
Příspěvky: 2230
Bydliště: Praha
s autem jezdím jen na srazy.. a sprinty....

díky za odpovědi, takže myslím, že to bude zbytečné... ;o)

_________________
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2007 21:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 00:13
Příspěvky: 362
Bydliště: Ostrava
chladic oleje je dobra vec, ale jedine kdyz ma temorstat (coz dost chladicu resp. vlastnich instalaci mit nemusi ). Potom se ti olej strasne dlouho ohriva a je to k nicemu ...

dale nevyhoda je v tom ze v nem zustava olej pri vymene, jedine ze by te bavilo cekat nez to vsecko vytece, takze po vymene mas treba 0,5 litru stareho oleje ...

treba moje 1.4HDi ma takovy malinkaty hlinikovy chladic primo v miste kde se sroubuje olelejovy filtr :-) a v manualu dokonce pisou ze pri razantni jizde muze dojit k vystraznemu pipnuti a rozsviceni kontrolky mazani + vypsani chyby na displeji s upozornenim na vysokou teplotu oleje :?:

jinak mel jsem externi chladic na 205GTI a kdyz jel clovek kladu tak se dalo dostat s olejem na nejakych 130-135 (dal to uz neslo) ... 10 minut jizdy mezi 5500-6500 a pak 10minut krouzeni na petku kolem 2500 aby se dochladil na 90°C :-)

_________________
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 29 črc 2007 22:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2006 15:26
Příspěvky: 2531
Bydliště: V krabicce od T16
O chladici jsem zacala uvazovat pri 230km/h kdy mi zacala stoupat teplota oleje, coz se mi malokdy podari :-) ... jinak mi doposud stacila zebrovana olejova vana. Do serie bych to nedavala..

_________________
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2007 23:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2005 15:45
Příspěvky: 1146
Bydliště: Kutná Hora
a resite tu jenom naporovy chladice nebo i vodni? :)

_________________
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 srp 2007 06:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6429
Vodni jakym zpusobem ? Ze budes mit smycku na chlazeni v chladici vody nebo chces pouzit chladic a la vymenik, kde olej teplo preda vode a tu budes chladit dalsim chladicem vepredu ?

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 01 srp 2007 14:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2004 14:16
Příspěvky: 727
na chlazení oleje systémem voda-olej má Setrab i svojí řadu chladičů, na tohle musíš mýt samozřejmě dostatečně dimenzovanej vodní ukruh protože to zahřívá vodu. používá se například v současných autech Octaviacupu.

je to ten vpravo uplně dole.

Obrázek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 13:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1563
Bydliště: Praha
Rozhoduju se mezi Mocalem a Setrabem, ma snima nekdo zkusenost?

_________________
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2007 20:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2005 15:45
Příspěvky: 1146
Bydliště: Kutná Hora
Beaver píše:
Vodni jakym zpusobem ? Ze budes mit smycku na chlazeni v chladici vody nebo chces pouzit chladic a la vymenik, kde olej teplo preda vode a tu budes chladit dalsim chladicem vepredu ?

mam to tak na biturbu, takova krabicka u olejovyho filtru cca 20x15x5 cm kterou protejka olej a voda z chladice,takovej vymenik, jak to rika martin... jinak pamatuju si ze sem to samy videl u safrana s automatem na chlazeni prevodovyho oleje... jinak se docela divim ze to ten vodni chladic vsechno zvlada, je stejnej jak u n/a safrana :twisted:

_________________
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 13:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6429
On to zvládá, ale samostatnej chladič je lepší, protože při plné zátěži tomu vodnímu navalíš práci navíc. Supra Mk.III chladí olej v automatu taky tak, má zavedenou smyčku do vodního chladiče, motorovej olej chladí extra chladičem, naopak U Mazdy 626 Coupé má automat vlastní chladič.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 15:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2004 21:08
Příspěvky: 35
Bydliště: olomouc
Břéťa píše:
Rozhoduju se mezi Mocalem a Setrabem, ma snima nekdo zkusenost?


podle mne nezaleží na značce ale spis na velikosti jakou potrebujes abys to uchladil.

_________________
http://www.ht-club.org
http://www.ftc.wz.cz/
http://www.autokrosar.wz.cz/

J.M.I.T Racing team


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 23:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 led 2005 03:16
Příspěvky: 236
Bydliště: OSTRAVA
- vyrobce jinak i vetsinou uvadi do jakeho vykonu je pouzitelny dany typ zda do 150, 250, 450 nebo i vice koni

_________________
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 12 srp 2007 23:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 00:13
Příspěvky: 362
Bydliště: Ostrava
anglani s 205tkama co je honi po okruhu maji Mocaly, ale jsou na ne zatizeni :-).

Jinak ja resil klasicky naporovy air-oil ktery je zcela mimo vodni okruh ... udelat na aute ktery nemelo vymenik , water-oil je podle me zbytecna prace a plus stavajici okruh to zvlaste pri vyssi zatezi nemusi uchladit ...

obecne delat na aute ktere neni na jizdu po okruhu olejovy chladic mi prijde jako zbytecnost ;-)
dalsi vec ktera se muze podelat, tlakove hadice k chladici (prusaky) pak dobre mireny kamen do chladice a je hotovo (to zvlaste jak ho nekteri nacpou pred naraznik , tesne na zemi ...)

_________________
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2007 21:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2004 14:16
Příspěvky: 727
v octavia cupu...

Obrázek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2007 00:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2005 08:54
Příspěvky: 982
Bydliště: Btrnio
No, když jdu okolo Hynduai autosalonu, mají tam vystavený takový malý náklaďáčky, a i ty malý náklaďáčky mají chladič oleje. A přesto nejsou dělaný na okruh.

btw, to chlazený vodou vodním okruhem si myslím je perfektní věc.

Nejde o to že by jste olej zchladili natolik aby byl hustčí a hůř mazal, to ne, ale spíš si myslím že jde o jistou věc typu stabilizace teploty oleje. Tak aby nebyli velmi velké výkyvy během náročné/nenáročné jízdy.

Nevím jak to je u mé 1,9TDI ale u většiny těchto aut se přece používá olej i ke chlazení turba tudíž tam bych taky viděl stabilizaci tepla velmi účině, namísto kolísání a roztahování se materiálu a tím vzniku nějakého opotřební nebo vniknutí oleje do mezírky vzniklé při roztáhnutí každé součástky na svou vlastní teplotní roztažnost.

_________________
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 14 srp 2007 07:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2005 08:54
Příspěvky: 982
Bydliště: Btrnio
je to olejový chladič, a to co jsi napsal o jízdě do kopce, souhlasím, ale tudíž to plátí i o autě který jede třeba pomalu do kopsa :D

_________________
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 15 srp 2007 20:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6429
ajsik píše:
...Jinak ja resil klasicky naporovy air-oil ktery je zcela mimo vodni okruh ... udelat na aute ktery nemelo vymenik , water-oil je podle me zbytecna prace a plus stavajici okruh to zvlaste pri vyssi zatezi nemusi uchladit ...

obecne delat na aute ktere neni na jizdu po okruhu olejovy chladic mi prijde jako zbytecnost ;-)
dalsi vec ktera se muze podelat, tlakove hadice k chladici (prusaky) pak dobre mireny kamen do chladice a je hotovo (to zvlaste jak ho nekteri nacpou pred naraznik , tesne na zemi ...)


Mám oleják v sérii, obecně Supra má chladiče úplně na všechno - voda, vzduch, olej, ATF v posilovači, případně smyčka u automatů do vodního chladiče (ale tam se předpokládá, že auto pojede rychle když se bude víc ohřívat olej v převodovce, takže se to uchladí náporem). Auto vysloveně na okruh to není, ale má zmiňované turbo. Hadice jsou normální, ale opletený nerezem bych samozřejmě u dodělávaného chladiče doporučoval koupit rovnou a chladič umístit za tahokov jako ochranu proti těm šutrům.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2007 19:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1563
Bydliště: Praha
Tak mi ve ctvrtek po dlouhem cekani konecne prisel... :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 22 pro 2007 19:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2004 12:55
Příspěvky: 4345
Bydliště: EU
prodává je speedpro, maj dobrou cenu ale cca o litr vyšší cenu vozím kity vč el. ventilátoru spínaneho cidlem :(

_________________
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 22 pro 2007 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1563
Bydliště: Praha
Idaho píše:
prodává je speedpro, maj dobrou cenu ale cca o litr vyšší cenu vozím kity vč el. ventilátoru spínaneho cidlem :(


Ja bral z isa racing katalogu od Krenek Motorsport

_________________
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 24 pro 2007 16:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 kvě 2005 23:00
Příspěvky: 406
Beaver píše:
... obecně Supra má chladiče úplně na všechno - voda, vzduch, olej, ATF v posilovači, případně smyčka u automatů do vodního chladiče ...


budeš se možná divit, stejný množství chladičů má i Astra F s motorem X17DTL
olej do chladiče pouští termostat - je na něm vyraženo 120°C
nevím jestli to je hodnota kdy otvírá nebo je už úplně otevřenej

_________________
vzdělání není zárukou inteligence


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 24 pro 2007 19:11 
Offline

Registrován: 21 lis 2005 17:21
Příspěvky: 4642
chladič oleje nezavisí ná tom jaký má auto výkon, ale pro jaký účel je.. já ho neměl ani na 300k motoru a to se ten olej hřál tak,že při 80st stačil jeden sprint na půl kilometru a olej měl 115st.. jenže sem ho netahal na okruh a tímpádem se vysral na chladič oleje a jen si hlídal jeho teplotu a často ho měnil..

_________________
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 13 zář 2017 15:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2052
Bydliště: Středočeský kraj
Jak řešíte výměnu oleje, když máte přídavný chladič oleje? Auto má náplň cca 4,5l, chladič má 13 řad a délku jádra 358mm (celý 405mm), 10AN hadice celkem v délce 2m. Co jsem koukal, tak olejová náplň se zvedla o cca 0,5l, tedy na 5l (možná včetně filtru, to už nevím). Ideální by bylo vypustit i chladič, to mi je jasné.

Jen k sandwichy není zrovna ideální přístup a bylo by celkem složité vymotávat hadice, abych se tam dostal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 13 zář 2017 18:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2824
Bydliště: Havířov
když sundáš filtr, tak sundat i sendvič je přece banalita, ne ? Hadice ať na něm klidně zůstanou, ale když ho dáš o kus níž, tak to prostě vyteče

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chladič oleje?
PříspěvekNapsal: 13 zář 2017 22:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2052
Bydliště: Středočeský kraj
Kdyby to nebylo složité, tak to tak udělám, ale hadice mám vedené tak, že se sandwichem se tolik hýbat nedá, jak bych potřeboval. Pro mě je docela porod dostávat ven i samotný filtr. Nad montáži sandwiche jsem prvně strávil docela dost času.

Mě tak napadlo, že přes sandwich to asi stejně nevyteče, protože je termostatický, takže bude stejně zavřený. Olej tam je víceméně na proplach, takže jsem nakonec s olejem v chladiči nic nedělal.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO