Přestavby N/A na turbo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Přestavby N/A na turbo
Podle toho co se ti bude líp svařovat. Jinak to vyjde skoro nastejno, hliník se dává spíš kvůli váze.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
jsem schopen svařovat cokoliv jakej koliv material tak mi to je jedno tak co se použiva nevim jak definovat lepši nerez bude asi pevnejši co se rozpinani tyče ale hlinik ma nižši vahu a bude asi i odvadet teplo
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
tak jelikož to bude vcelku poschovavane a relly stim jezdit nehodlam tak to vidim na ten hlinik
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:22, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
hodlam se použit IC z iveca ale vstupy do nej jsou každej jine velikosti jeden menši druhy vetši co to ma za učel a nebude to delat neplechu??navic vetši vstup my vychazi jakovstup a menši jako vystup ???
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
Melo by to byt OK - vzduch ochlazenim ziskava na hustote, tudiz staci mit vzstupni prumer o neco mensi.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
aha ja to mam ale obrazene do IC je prumer vetši a z IC do motoru je menši
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
tak z intercooleru jde studenější vzduch a ten má menší objem než ten co jde do collerukozorozecek píše:aha ja to mam ale obrazene do IC je prumer vetši a z IC do motoru je menši
Re: Přestavby N/A na turbo
Spatna klavesnice - prehozeny "z" a "y", tj. to slovo co jsem tam napsal je "vystupni"
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
ok tak to už jsem spokojen ja si to teda zduvodnil taky teplotou a hustotou vzduchu jenjsem potřeboval potvrzeni:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
ja mam vedeni z hliniku a funguje perfektne ...
- Přílohy
-
- 01052011410.jpg (120.27 KiB) Zobrazeno 3308 x
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
potřebuji radu ohledne kačkoveho turba našel jsem jeho mapu jen ji nejak ne a ne porozumet
- Přílohy
-
- cm_k27.gif (23.79 KiB) Zobrazeno 3182 x
-
- scse_k27.gif (12.4 KiB) Zobrazeno 3182 x
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
sam vim prd ale zkusim aspon nasmerovat....
osa x (horizontal vodorovne)- prutok vzduchu kompresorem v jednotce hmotnosti za jednotku casu
osa y (vertikal odshora dolu)- kompresní pomer (kolikrát vetsi je tlak na vystupu oproti tlaku na vstupu kompresorove casti turba)
klykatá cara ohranicujici mapu zleveho dolniho rohu do praveho horniho - surge line- tam se nechceme dostat, nejsnaze vznika pri moc velkem rozdilu tlaku pri malem prutoku vzduchu a malych otackach kompresoroveho kola- odstrediva sila kterou kolo vytvari neni dostatecne velka na udrzeni velkeho rozdilu tlaku a turbo "skyta " stlaceny vzduch zpet pres turbinove kolo... vznikaji razy a hridelka je hodne namahana
carkovane oznacene ostruvky jsou "ostrovy efektivity" ten nejmensi oznaceny v tomto prip. 72% je ten kam se chceme nacpat pri nejcasteji vyuzivanem provoznim rezimu a ve vsech ostatnich rezimech se chceme dostat co nejblize k tomuto ostruvku.
no a ty zahnute cary ti ukazuji spojnici pri danych otackach hridelky (jsou i popsany v RPM)
ted si jen zjisti kolik vzduchu potrbujes protlacit motorem na zacatku foukani (1500-2500rpm motoru orientacne) kolik vzduchu potrebujes protlacit motorem v bode kdy dosahnes pozadovaneho plniciho tlaku (2500-3500 rpm motoru orientacne) no a posledni hodnota prutoku vzduchu je ta ktera koresponduje s redline tveho motoru
tyhle hodnoty dosad na osu x a na ose y si najdi pozadovany kompresni pomer (pozadovany plnici tlak napr.:2100mBarA / atmosf. tlak napr.:990mBarA)
no a kdyz tyhle tri body spojis zjistis jak blizko jsi k surge line (cim dal tim lepe) no a taky jak blizko jsi k ostruvku nejlepsi efektivity cim bliz budes tim mene ti bude turbo ohrivat vzduch pri stlacovani.
jinak samozrejme toto namam ze sve hlavy je to jen par noci googleni
tak snad jsem pomohl.... a nebijte me hned jen se snazim pomoct kdyz sem tejden nikdo nic nenapsal....
osa x (horizontal vodorovne)- prutok vzduchu kompresorem v jednotce hmotnosti za jednotku casu
osa y (vertikal odshora dolu)- kompresní pomer (kolikrát vetsi je tlak na vystupu oproti tlaku na vstupu kompresorove casti turba)
klykatá cara ohranicujici mapu zleveho dolniho rohu do praveho horniho - surge line- tam se nechceme dostat, nejsnaze vznika pri moc velkem rozdilu tlaku pri malem prutoku vzduchu a malych otackach kompresoroveho kola- odstrediva sila kterou kolo vytvari neni dostatecne velka na udrzeni velkeho rozdilu tlaku a turbo "skyta " stlaceny vzduch zpet pres turbinove kolo... vznikaji razy a hridelka je hodne namahana
carkovane oznacene ostruvky jsou "ostrovy efektivity" ten nejmensi oznaceny v tomto prip. 72% je ten kam se chceme nacpat pri nejcasteji vyuzivanem provoznim rezimu a ve vsech ostatnich rezimech se chceme dostat co nejblize k tomuto ostruvku.
no a ty zahnute cary ti ukazuji spojnici pri danych otackach hridelky (jsou i popsany v RPM)
ted si jen zjisti kolik vzduchu potrbujes protlacit motorem na zacatku foukani (1500-2500rpm motoru orientacne) kolik vzduchu potrebujes protlacit motorem v bode kdy dosahnes pozadovaneho plniciho tlaku (2500-3500 rpm motoru orientacne) no a posledni hodnota prutoku vzduchu je ta ktera koresponduje s redline tveho motoru
tyhle hodnoty dosad na osu x a na ose y si najdi pozadovany kompresni pomer (pozadovany plnici tlak napr.:2100mBarA / atmosf. tlak napr.:990mBarA)
no a kdyz tyhle tri body spojis zjistis jak blizko jsi k surge line (cim dal tim lepe) no a taky jak blizko jsi k ostruvku nejlepsi efektivity cim bliz budes tim mene ti bude turbo ohrivat vzduch pri stlacovani.
jinak samozrejme toto namam ze sve hlavy je to jen par noci googleni
tak snad jsem pomohl.... a nebijte me hned jen se snazim pomoct kdyz sem tejden nikdo nic nenapsal....
Re: Přestavby N/A na turbo
tyo dokonce mesic a tejden.... to uz skoro vypada ze sem nikdo nic nechtel napsat....
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
no myslim že jsi my pomohl zorjentovat se v te mape protože nevim zda jsem byl tak natvrdlej ale nemohl jsem ji pochopit vyber turba prome je stale velka neznama peru se s překladem maximum bostu a asi ted nato nemam obdobi nebo nevim
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
podlouhe dobe potřebuji poradit nebo se ujistit možna se to tu už probiralo ale nenašel jsem to
jelikož zapasim s prostorem musim umistit turbo až za převodovku cca 1,5m po trubi od hlavy valcu vim že by to nemel bejt problem
jde mi spiš o umisteni lambdy musi bejt až za turbem nebo muže bejt ješte před?? dale vaha vzduchu jak daleko nebo spiše jak blizko muže bejt ke škrtici klapce?dekuji:-)
jelikož zapasim s prostorem musim umistit turbo až za převodovku cca 1,5m po trubi od hlavy valcu vim že by to nemel bejt problem
jde mi spiš o umisteni lambdy musi bejt až za turbem nebo muže bejt ješte před?? dale vaha vzduchu jak daleko nebo spiše jak blizko muže bejt ke škrtici klapce?dekuji:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
vaha vzduchu by hadam pri preplnovanom motore mala byt pred sacou klapkou..
teda pred turbom ba priam na vzduchovom filtry...
teda pred turbom ba priam na vzduchovom filtry...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
v originale při přeplnovanim kompresorem je vaha vzduchu před klapkou kousek za IC tak ted nevim teda
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
nebolo by rozumnejsie, pouzit ECU s MAP ..miesto MAF ..??
(s istych dovodov, ktore su teraz aktualne prepierane v teme BlowOff ventilu..)
(s istych dovodov, ktore su teraz aktualne prepierane v teme BlowOff ventilu..)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
asi to budu muset pořadne promyslet v te elektronice stale hodne plavu:-(
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
MAF, uz nema cenu pri preplnovani rekl bych,ze bude v konecnem zuctovani vice ke skode, nez k uzitku.Snazit se predelat na MAP senzor
Audi Coupe Quattro
Re: Přestavby N/A na turbo
Kdybys věděl, existuje i maf extender.. lepší a jednodušší cesta
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
při koupi programovatelne jednotky musim na toto koukat nebo ta umi odečitat hodnoty z obou senzoru?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
StanleyV6:Ano proto,vetsina lidi pouziva prave MAP senzory,nevim kolik chce foukat,ale pokud bude foukat uz nejaky ten Bar,tak bych neresil nejaky MAF extender a dal MAP. Stejne nechapu, preplnovani bez SA ridici jendotky,ktera k tomu bude urcena a jeji nasledne ladeni, nebude stat za vyliz prdel
Audi Coupe Quattro
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
tak doposavad auto bylo přeplnovane kompresorem 0,5 ted po uprave 0,9 v sistemu je použit maf ja jeden z motoru přestavuji na turbo a delam jine upravy na voze.na řidici jednotku teprav šetřim tak zjištuji co je ktomu třeba než neco udelam zabuduji a pak bych to musel předelavat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
jak dalece muže ovlivnit motor dlouhe potruby od filtru k turbu a od turba k IC??a je lepši použit velky prumer trubky v tomdle připade nebo radši menši??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
To si rozmysli sam - velky potrubi zvetsuje objem systemu a turbu dyl trva nez ho cely natlakuje, na druhou stranu (zvlast s vetsim turbem) to zvetsuje pruchodnost systemu, ktery by jinak mohl turbo omezovat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
to me prave taky napadlo že když bych dal menši prumer tak nebude takovej objem sistemu jelikož bude jeho velika delka ale prave ta pruchodnost a rychlost tech plynu co bude delat:-( asi bude nejlepši zachovet prumer vystupu z turba až k IC a zanim stim pak dal pracovat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje