Poslední návštěva: 23 srp 2017 14:42 Právě je 23 srp 2017 14:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 614 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2195
Bydliště: Dobříš
alfy moc neznám,ale třilitrový šestivál musí vydržet 400koní aniž by o tom pajšl věděl.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2012 10:04
Příspěvky: 97
tiesto112 píše:
Clie píše:
tiesto112 píše:
Tady by se už muselo šáhnout dovnitř a nechat vyrobit kovanné písty a ojnice.


Nepotrebujes kovane pisty. To proste penize navic.


Pří více jak 320k na N/A motoru? To bych opravdu neryskoval. Neřeknu kdyby to byl turbomotor s nízkou kompresí ale ne toto.


Ale proč používat kované písty?


Naposledy upravil Clie dne 23 úno 2013 23:21, celkově upraveno 2

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2012 10:04
Příspěvky: 97
Libor12 píše:
alfy moc neznám,ale třilitrový šestivál musí vydržet 400koní aniž by o tom pajšl věděl.


Kdyz budes mit normalni teploty (kdyz to dobre naladene) kovany pisty zbytecne reseni.


Naposledy upravil Clie dne 23 úno 2013 23:20, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2012 10:04
Příspěvky: 97
tiesto112 píše:
Clie píše:
tiesto112 píše:
Tady by se už muselo šáhnout dovnitř a nechat vyrobit kovanné písty a ojnice.


Nepotrebujes kovane pisty. To proste penize navic.


Pří více jak 320k na N/A motoru? To bych opravdu neryskoval. Neřeknu kdyby to byl turbomotor s nízkou kompresí ale ne toto.


Nevadi jaky to motor.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2010 10:03
Příspěvky: 48
Bydliště: Ústí nad Labem
Dobře hoši dám na vás :wink:

_________________
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2012 10:04
Příspěvky: 97
Podle mého názoru spravne nekoupit hotovy ​​turbokit, a pocitat a vytvořit si vlastní.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 24 úno 2013 01:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2010 10:03
Příspěvky: 48
Bydliště: Ústí nad Labem
Clie píše:
Podle mého názoru spravne nekoupit hotovy ​​turbokit, a pocitat a vytvořit si vlastní.


V tomto pripade to zas takovy rozdil neni kdybych to delal sam.

_________________
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 24 úno 2013 15:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2195
Bydliště: Dobříš
no hlavně vidím,že se chystás na rotrex. Tomu bych se vyhnul. Zbytečně drahé a složitá zastavba. Speciální mazivo,vlastní mazaci okruh s chladičem. Čím víc složitější tím více možných problémů. Já bych použil eaton. Je dostupný,levný a údržba skoro žádná. Rychlá cesta ke koním může být i použití nitro kitu.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 24 úno 2013 16:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2010 10:03
Příspěvky: 48
Bydliště: Ústí nad Labem
V tom vlastním okruhu bych rozhodně problém neviděl. Čerpadlo, nádobka, pár hadiček a chladič. Náplň k tomu dostaneš a věřim že se podle specifikací toho oleje budu dát dohledat nějaká alternativa.
To že je rotrex dražší to je bohužel tak. Samotný kompresor stojí dost přes 30t. Navíc v tom kitu je ten olejový okruh, olej, kladky, řemen a držák kompresoru.

V tom držáku vidím právě dost velký problém, nemám chuť laborovat nad vlastní tvorbou s jiným kompresorem + ještě vymýšlet systém kladek. Stejně bych ho musel dát někomu vyrobit a zaplatil bych za to takže pro mé pohodlí volím možná dražší ale rychlejší cestu :wink:

A pro zajímavost kolik stojí nový eaton?

_________________
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 24 úno 2013 23:00 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2195
Bydliště: Dobříš
třetinu http://www.streetpro.cz/index.php?id=11 osobně jsem od toho člověka bral 4ks a všechny fungují naprosto bez chyby už několik desítek tisíc km

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 12 bře 2013 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2010 11:52
Příspěvky: 184
Vmísím se s pár dotazy, přemýšlím o lehčím posílení Xu10j4rs (2,0 120kW) Zajímalo by mě, jestli je reálné dostat se aspoň na nějakých 160kW bez toho, abych měnil písty, ojnice... Chtěl bych to zkusit s kompresorem (Eaton M45?) Největší problém bych měl asi s ř.j., bylo by lepší nechat naladit původní, nebo použít nějaký Piggyback a kolik je zhruba z toho motoru reálné dostat bez toho aby se mi po pár stech kilometrech rozložil?
Díky za rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 13 bře 2013 02:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2580
Bydliště: Havířov
tech 160kW si myslim, ze by to melo zvladnout bez kovani v pohode. Zjisti si co snese prevodovka atd, ale nevidel bych v tom problem. Na tendle maly narust vykonu ti bohate staci foukat do 0,5bar a to seriovy motor snese.
K te RJ to chce zjistit jakou presne tam mas a pak dohledat nekde zkusenosti jak se s ni da pracovat. Ale piggyback by byl urcite lepsi 8)

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 13 bře 2013 09:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3796
no...
motor C20XE a XU10J4RS su si parametrovo a konstrukce dost podobne..
a aj podobne "dobre" reaguju na upravy. (jedine co zavidim XUcku su tie dual-exhaust porty, a tie pekne velke ventily + dual-springs)

doporucujem vylepsit chladenie oleja, pripadne lepsie vyvazit cely spodok, a na serii to vydrzi preplnanie 0.5-0.6BARu
ale doporucujem skor mensiu turbinku, nez kompresor, i ked, je ju tam asi problem zmestit ze ..

co sa ECU tyka, tak prepokladam ze nebude problem ju vymenit za standalone, kedze tieto auta o CANBUS este ani nesnivali,


..ale o PEU mam nemam az taky prehlad, ako ma kamarat...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 13 bře 2013 13:19 
Offline

Registrován: 12 lis 2009 15:19
Příspěvky: 43
O pár řádků výše se přeci řešilo že není třeba u nějákých velkých úprav zásah do vnitřností,je to o naladění tak aby nebyl motor zbytečně namáhán vysokýma teplotama výf.plynů a nedocházelo k detonacím.Myslím že díly motoru jsou poměrně robustní a něco navíc snesou.Jednotku bych sériovou vůbec neřešil to podle mě nemá smysl vůbec o něčem uvažovat a o přeplňování atmo. motoru na turbo by to měla být první věc která se vymění ostatně všechno potřebné se dozvíš třeba zde:http://www.dp-engineering.nl/ ,dělají Peugeot-Citroen a myslím že jim to funguje.Taky bych šel spíše na turbo než kompresor jak píše JRD.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 13 bře 2013 17:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2010 11:52
Příspěvky: 184
No místa tam je hodně málo, ale s umístěnim turba bych měl možná i míň problémů než s kompresorem. Chlazení oleje je teď řešené přes vyměník olej-voda pod fitrem, pokud by to nestačilo, předělal bych to na chladič. Dejme tomu, že bych použil turbo, chtěl tlačit maximálně do těch půl baru a vyměnil jednotku, bude to asi znít jako blbý dotaz, ale co potom použít za turbo, nebo podle jakých parametrů hledat a jakou volit jednotku aby jí tu někdo dokázal odladit? Motor mám myslim si v dobré kondici a nerad bych si ho zničil :-)

JRD - Mohl by ses prosimtě kamaráda potat, jestli by mu vadilo, kdybys mi na něj dal nějaký kontakt a já z něj vytáhl pár informací? Jestli má teda s timhle motorem a nějakou podobnou přestavbou zkušenost.

Dp-engineering tak nějak znám, ale co sem koukal třeba i na 306gtiforu, tak snad všichni dávaj kovaný vnitřky a to mě docela děsí a s mou angličtinou mi občas uniknou důležitý informace. :oops:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 16 bře 2013 10:37 
Offline

Registrován: 02 pro 2010 23:30
Příspěvky: 670
tiesto112: pokud by to bylo moje rozhodnutí a měl bych si vybrat mezi Eatonem a Rotexem, tak jdu do Eatonu (nebo jinýho rootsova kompresoru) i za cenu výroby vlastního kitu. V posledních verzích už mají Eatony i hodně dobrou účinnost blížící se turbům.

U Rotexu (a dalších centrifugálních kompresorů) se mi nelíbí způsob jakým podávájí výstupní plnící tlak. Jelikož se vlastně jedná o kompresorovou část turba naháněnou od kliky přes převodovku, tak je průběh plnícího tlaku poměrně nelineární. V nízkých a středních otáčkách máš k dispozici jen málo tlaku a plný plnící tlak dosáhneš prakticky až u maximálních otáček motoru. Z tohohle pohledu se mi zdá daleko lepším řešením turbo, protože se dá daleko líp regulovat.

Řešením by mohlo být použití variátoru pro pohon toho kompresoru, ale zase by to byl zbytečně složitý systém, když můžeš se stejným efektem použít turbo.

_________________
www.jfperformance.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 16 bře 2013 10:49 
Offline

Registrován: 02 pro 2010 23:30
Příspěvky: 670
F.I.K: výběr vhodnýho turba je trochu složitější a chce si to načíst alespoň základy. Například pokud zvolíš turbínovou část moc malou, tak sice brzo dosáhneš maximálního plnícího tlaku, ale ve vyšších otáčkach zas bude ta turbína působit restriktivně a bude omezovat maximální výkon.

Nejlepší budeš mít, když se koukneš třeba na stránky Garrettu, tam je celá problematika docela dobře popsaná a mají tam i hezký interaktivní nástroj pro volbu správnýho turba. Podle toho co tam zjistíš, bych pak začal koukat po turbech s obdobnými parametry, který máš reálně k dispozici a z toho pak vybral.

_________________
www.jfperformance.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 16 bře 2013 11:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 11 úno 2004 21:38
Příspěvky: 9374
F.I.K - kovaný vnitřky dávají proto, protože tě těch pár kw navíc brzo omrzí a pokud půjdeš dál, tak to motor nevydrží. Pro ně to cenově není tak náročný, takže to radši udělají od základu pořádně a pak mají prostor pro další zvyšování výkonu. To co plánuješ udělat mi připadá jako ne úplně šťastné řešení, protože poměr cena/získaný výkon není zrovna nejlepší. Ono totiž pak zjistíš že s vyšším výkonem příjdou další problémy jako spojka, převodovka apod. Nebylo by lepší si užívat auta jak je a nebo radši auto prodat a koupit něco vhodnějšího? Ale ber to jen jako názor, rozmlouvat ti to rozhodně nechci 8)

_________________
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 16 bře 2013 13:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1507
hlavně výkonová hladina kolem 160kW pro žopéna problém rozhodně nebude ani v stamatickým režimu, na kterej ti stačí udělat hlavu, vačky soft (+ samozřejmě odpovídající úpravy na výfuku) pak nemusíš na nic ostatního šáhnout, protže Nm u 2l astmatika nepřelezou 230Nm ato seriová lamela zkousne bez potíží..


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 17 bře 2013 12:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2010 11:52
Příspěvky: 184
Popravdě už sem přemýšlel, že bych ho poslal do světa a pořídil něco silnějšího, ale už teď v tom mám dost svého času a sem s tim poměrně spokojenej, jen ten motor by si zasloužil trošku posílit. :-)

Pokud se do toho pustim, tak to určitě nebude dřív, než začátkem zimy, takže zkusim ještě něco nastudovat. O tom, že bych šel cestou atmosféry sem ani moc nepřemýšlel, ale pokud by to pro mnou požadovaný výkon šlo takhle "jednoduše" a auto by bylo i po tom použitelný v běžném provozu, tak by to pro mě bylo asi nejvhodnější řešení.

Děkuju všem za rady a předpokládám, že narazim na dost překážek a s nějakým dotazem se tu ještě objevim. :pifko:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 00:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28 srp 2007 03:05
Příspěvky: 286
Bydliště: Nitra, SVK
Nazdar bazar,

hosi znali problematike, chcem sa spytat, iba tak z rychliku, vystava jedno stare auto s 2.0 8v motorom 100kW, tak sme sa rozhodli, ze do neho nalozime nejake turbo, to auto stoji nevyuzite a skor, nez ho dame do srotu, mozme sa na nom pobavit stylom "co garaz dala". Motor je vcelku v dobrej kondicii, no hlava pojde dole, kvoli novemu tesneniu a aspon zabrusenie ventilov + pozriet kruzky, pripadne vymena a hlavne spodok kluky ci to vydrzi... Nieco sa aj investuje, no tie peniaze ma mrziet nebudu, bude to naucny projekt v prvom rade. Chcem sa spytat, ze ten motor ma kompresiu 10.1:1, ma zmysel pri lahkom fukani (0.5-0.7b) zvacsovat kompresny pomer, aby motor nevyplul ojnice hned pri prvom naklade? Alebo to pri tomto KP vydrzi aspon pol baru?

Druha vec je, ktora ma trapi, Motronic vstrekovanie - bude asi najlepsie hodit tam standalone a nechat to niekomu vyladit, alebo na taketo homemade turbo vystaci aj nejaky piggyback system? Nejake znalosti su, aj s turbo motormi, ale iba zaklad, chcem sa nieco priucit, bude to postupne podla volneho casu, takze aj financie podla toho ako budu volne, sa budu postupne kupovat veci, chcem vediet iba tieto dve veci na zaciatok aby som sa vedel postupne zariadovat.

Vdaka za postrehy.

_________________
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 06:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2580
Bydliště: Havířov
chtelo by to napsat jaky konkretne motor to je, aby ti mohli poradit co to snese :-)
Na tydle lehke upravy ti v pohode staci piggyback

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 09:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2011 20:37
Příspěvky: 2116
ja bych to treba vubec nerealizoval :-)

_________________
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 12:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28 srp 2007 03:05
Příspěvky: 286
Bydliště: Nitra, SVK
Je to stary alfacky motor 2.0 twin spark 8v - rozvodova retaz, DOHC. Konstrukcne a vydrzou lepsi ako 16v TS. Jeden poliak do stejneho motoru dal akurat piesty JE pistons s kompresioi tusim 7,5 alebo 8,5 a tlacil rotrexom 1,2b a mal 280ps, spodek a hlava seriova, jedine co menil tak tie piesty, takze spodok, hlava a blok celkem drzak :) Piggyback s laborovanim a stylom pokus/omyl by som sa mohol naucit manazovat aj sam asi, nie?

_________________
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 12:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 srp 2011 18:12
Příspěvky: 2580
Bydliště: Havířov
To bys moh, ale chce to poradne nastudovat a pocitat s tim ze omyl = motor v haji(ne dycky, ale sance je dost velka)

_________________
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 19:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2010 10:03
Příspěvky: 48
Bydliště: Ústí nad Labem
Rád bych se ještě vrátil k tomu návrhu že by se použila klikovka z 2,5l, díky tomu by klesnul KP na 7,5:1 a obsah na cca 2,8l. Ale teď sem se nad tím zamyslel a vůbec tomu nerozumím. Když se tedy obsah zmenší, tak to znamená že píst se posune nahoru ne? Tím by se tedy ale měl KP naopak zvětšovat a ne zmenšovat? Taky mi tady nesedí ta antidetonační štěrbina.
Jak to tedy je? Nechce mi někdo nakreslit obrázek? :D

_________________
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3796
no jako co ti je na tom nepochopitelne...
kluka z 2.5ky ma mensi zdvih...

...
povedzme ze to su 4mm
...
cize pri zachovani povodneho piestu a povodnej ojnice..
ti piest bude chodit po drahe o 4mm kratsej..

takze nevyleze do takej istej vysky v HU ako pri povodnej kuke..
zato nizssi KP

a nebude ani tak hlboko v DU ako pri povodnej kluke..
zato ten nizssi objem...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 20:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2010 10:03
Příspěvky: 48
Bydliště: Ústí nad Labem
Jo takhle, tak ted uz to chapu diky :) A jak je to s tou antidetonacni sterbinou? Vim co se deje kdyz je moc mala ale k cemu dochazi kdyz je moc velka?

_________________
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013 19:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 říj 2007 20:02
Příspěvky: 618
Bydliště: Louny
stratily se my 0,2 atmosfery v potruby mate nejakej figl jak zkusit tesnost soustavy aniž bych vše musel demontovat?? nejlepe na aute ?

_________________
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavby N/A na turbo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2013 21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 říj 2007 20:02
Příspěvky: 618
Bydliště: Louny
ten tlak se mi ztratil po montaži pruchoziho vyfuku

_________________
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 614 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO