Karbon v motoru
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Karbon v motoru
Rozebírám teď pár motorů tak by mě zajímalo jak odstranit nebo rozpustit karbon... jde to nějak amych mechanicky něco neodřel... díky
Re: Karbon v motoru
taboo na cistenie motora doporucoval paru.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.
skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.
skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.
Re: Karbon v motoru
Pokuď ty motory rozebírá, tak tohle není moc dobrá rada.JonnY píše:taboo na cistenie motora doporucoval paru.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.
skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
já používal na daihatsu polovovač na šrouby nějakou mrdku která je po nastříkání černá... kurňa nádherně to čistilo a v kombinaci s matovací rohoží to šlo nádherně odstranit... pak stačí koupit leštící pastu a bavlněnej kotouček na vrtačku a čupr lesk
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Flinta
- Příspěvky: 1975
- Registrován: 21 kvě 2006 08:55
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
z ventilu sem to odstranil mechanicky... dratenej kotouc na vrtacku
jo a nez sem to rozebral tak se to cistilo tou vodou do toho sani...a ucinek nic moc muzete videt co tam porad zustalo
jo a nez sem to rozebral tak se to cistilo tou vodou do toho sani...a ucinek nic moc muzete videt co tam porad zustalo
Naposledy upravil(a) Flinta dne 29 úno 2008 16:10, celkem upraveno 1 x.
jo, tomu bych věřilashitake píše:Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej 750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...
protože po použití tohohle zázraku se ten motor většinou rozloučí, a pak dáš většinu vnitřností novejch,který se ovšem krásně blyštěj
vzdělání není zárukou inteligence
já skusil podobnej zázrak jednou a skončilo to GO ... Taky jsem jednou použil příměs do oleje a skončilo to ztártou tlaku oleje a opět oblíbená GOBoháček píše:jo, tomu bych věřilashitake píše:Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej 750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...
protože po použití tohohle zázraku se ten motor většinou rozloučí, a pak dáš většinu vnitřností novejch,který se ovšem krásně blyštěj
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
když rozeberu motor do šroubku tak nejdřív blok postříkám nebo potřu štětcem a ovapkuju a potom ho ponořím do lázně kterou trochu předehřeju na 30 až 40 stupnů celsia vytáhnu a opět ovapkuju a okamžitě stříkám nějakým např WD 40, v obou případech jak potírání tak ponoření, používám MILIT autočistič a to samé se všema dílama od hlavy až po šroubky
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Karbon v motoru
docetl jsem se na jednom foru o proplachu motoru (hlavne kanalu), kdy se misto oleje naleje nafta a motor necha 5-10minut nastartovany. mate s tim nekdo zkusenosti nebo to je hovadina?
Re: Karbon v motoru
Nafta je sice mastná, ale nemaže, takže...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon v motoru
noo..
ono to spravne preplachovadlo za vola " TAZKA NAFTA "
..
petrolej spravi rovnaku sluzbu ...
ono to spravne preplachovadlo za vola " TAZKA NAFTA "
..
petrolej spravi rovnaku sluzbu ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Karbon v motoru
No na moje turba třeba byl petrolej krátkej a to se v něm koupaly týden
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon v motoru
tak hej..
petrolej je vlastne na preplach olejoveho systemu... kedy ho pridas do oleja, pred vymenou
ale nejake tie usadeniny karbonu "z ostatnych casti" to odstrani len velmi tazko ...
(obzvlast, ked to niekedy treba skrabat dole srubovakom ci spachtlou)
petrolej je vlastne na preplach olejoveho systemu... kedy ho pridas do oleja, pred vymenou
ale nejake tie usadeniny karbonu "z ostatnych casti" to odstrani len velmi tazko ...
(obzvlast, ked to niekedy treba skrabat dole srubovakom ci spachtlou)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Karbon v motoru
Podíval bych se na věc možná ještě jinak - pokud je v motoru tolik karbonu, že se to musí nějak složitě odstraňovat, je ten motor spíš zralý na rozebrání a kompletní rebuild nebo na vhození do šrotu, pokud by se to nevyplatilo. Jestliže je zabordelený v kanálech apod. tak to nejspíš majitelé s výměnou oleje moc nepřeháněli a obával bych se o všechno, co se tam tím olejem kdy mazalo. Pokud je zakarbonovaný ve spalovacích prostorech, proplach samozřejmě ničemu nepomůže - tam by mohla zabrat metoda se vstřikováním vody, ale ten karbon se tam zpravidla nevytvoří jen tak ze srandy nýbrž vlivem nějaké poruchy (třeba tečou gufera), takže se zase vracíme k tomu, v jaké kondici ten motor je.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Karbon v motoru
spodek motoru je bez karbonu. zanesena je lehce hlava.
v motoru je olej 5w40. omylem jsem dolel 1L 10w40 a po ujeti asi 20km se rozsvitila kontrolka mazani. okamzite jsem motor zastavil a po opetovnem nastartovanim bylo vse asi 1km ok. pak se zase rozsvitila. po dalsim nastartovani nebo ponechani otacek na volnobeh kontrolka zhasla, ale ten samy problem se opakoval porad dokola. po vyleti oleje bylo na spodku par usazenin (nejspis karbon), dale jsem rozstrihl olej. filtr. papirova vlozka se drolila (nevim jestli to je normalni pred intervalem vymeny oleje?). na motore nejsou okem znatelne znamky pridreni, tak chci co se da kompletne vycistit a proplachnout, jestli neni jen neco pricpaneho. silikonem se u vany a ventiloveho vika taky nesetrilo
v motoru je olej 5w40. omylem jsem dolel 1L 10w40 a po ujeti asi 20km se rozsvitila kontrolka mazani. okamzite jsem motor zastavil a po opetovnem nastartovanim bylo vse asi 1km ok. pak se zase rozsvitila. po dalsim nastartovani nebo ponechani otacek na volnobeh kontrolka zhasla, ale ten samy problem se opakoval porad dokola. po vyleti oleje bylo na spodku par usazenin (nejspis karbon), dale jsem rozstrihl olej. filtr. papirova vlozka se drolila (nevim jestli to je normalni pred intervalem vymeny oleje?). na motore nejsou okem znatelne znamky pridreni, tak chci co se da kompletne vycistit a proplachnout, jestli neni jen neco pricpaneho. silikonem se u vany a ventiloveho vika taky nesetrilo
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon v motoru
tak tu su potom dve moznosti co skusit...
Naliat spravny olej, vymenit filter a jazdit a dufat, ze je vse OK.
Alebo druha moznost, zhodit vanu, zhodit viko, skontrolovat loziska, umyt usadeny karbon,
co je vadne vymenit, naliat novy olej, a jazdit s vedomim, ze urobil maximum co sa dalo.
Naliat spravny olej, vymenit filter a jazdit a dufat, ze je vse OK.
Alebo druha moznost, zhodit vanu, zhodit viko, skontrolovat loziska, umyt usadeny karbon,
co je vadne vymenit, naliat novy olej, a jazdit s vedomim, ze urobil maximum co sa dalo.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Karbon v motoru
Smíchání 5W40 a 10W40 by rozhodně nemělo působit jako nějaký destruktor motoru. Moderní oleje s tím nemají problém a motory v naprosté většině případů taky ne. Už vůbec by potom taková kombinace neměla "žrát" vložku olejového filtru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon v motoru
no sak prave.
mne skor pride, ze filter uz bol ucpany, a nedokazalo ho pretlacit.
mne skor pride, ze filter uz bol ucpany, a nedokazalo ho pretlacit.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Karbon v motoru
To by na druhou stranu měl zafungovat obtok. Ale čert ví, co to je za filtr...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"